![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb de indruk dat jullie beide verhaallijnen ernstig aan het overanalyseren zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Star Wars is een filmreeks.
LotR is een verfilming van een boek. Niet te vergelijken, dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Ik snap echt niet hoe die in praktisch elk filmlijstje de top haalt, ik viel er nogal bij in slaap.
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Vormt dat een probleem, de twee populairste blockbuster trilogieën met elkaar vergelijken ?
Star Wars heeft uiteraard een SF-setting, maar er klopt een gezond fantasy-hart onder (coole zwaarden, duels, oude wijze mentors, nobele krijgerskasten, prinsessen, keizers, gevaarlijke afgronden, bovennatuurlijke krachten, goed vs. slecht enz.). George Lucas heeft trouwens zelfs meermaals bevestigd dat hij beïnvloed werd door Lord of the Rings. Ik zie er dus geen probleem in om de films te vergelijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() En hoe zou jij de godfather dan benoemen?
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Blijkbaar kan je dat volgens jou onmogelijk, want ondanks de vele, vele gelijkenissen is de ene fantasy en de ander - o horror - SF ! On-mo-ge-lijk om ze ook maar enigzins te vergelijken, pure waanzin ![]() (Ps: op de massa's filmfora en allerhande op het Internet worden LOTR en SW tot vervelens toe met elkaar vergeleken, zowel door recensenten als door gewone kijkers, soms met virtueel bloedvergieten als gevolg. Wil jij hen er eventjes op wijzen dat de ene fantasy is, en de andere SF, en dat vergelijken bijgevolg uit den boze is ? Velen beseffen dit nog niet immers). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kvond de Star Wars reeks wel iets hebben ja
![]() LOTR is dan weer apart genre he.... Maar voor te kopen zou ik zowiezo voor Star Wars 1 - 6 gaan. Wel raar als je na de drie overgaat op die oude beelden van de jaren god weet waneer. Maar zeker de moeite om ze alle zes gezien te hebben vind ik.
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Ik vind the Godfather ook maar matig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() allej gasten... The Godfather, Scarface en al dien kakkenzever... da zijn toch klassiekers dat ge op uw dvd rekske moet hebben staan als verzamelaar, niet waar?
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De andere staan in mijn top-2 van niet-geziene films.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Nooit echt een fan geweest van Star Wars, van Lord of the Rings wel, maar meer van de boeken (de Hobbit en de Silmarillion trouwens ook) dan van de films.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Het is met LOTR zoals met de Max-Havelaar-koffie : het boek is beter.
(Het grote vorodeel van Star Wars is dat er geen boek is...)
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is bijna steeds dat mensen zeggen dat het boek beter is. Ik hecht niet veel belang aan zo'n uitspraken, want wat wil dat eigenlijk zeggen op de keper beschouwd dat het boek 'beter' is in het geval van twee zo verscheiden media. Heb je liever van Gogh of Kubrick? Even onzinnig toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |