Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2009, 10:18   #21
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Niet?
Lees de discussie...
lees het forumreglement..

Ik ben niet de boeman
Oud 3 september 2009, 11:20   #22
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Sommige mensen denken dat ze hier alles mogen zeggen e...
Sommige mensen hier zijn wel echt mimosa pudicatjes, zeker als het gedachtengoed tegenstrijdig is. Geen nood, ooit worden ook deze volwassen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 15:42   #23
Bambina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Bambina, ik ben zo vrij met u van mening te verschillen.

1) Dit forum wordt beheerd door de administrator; een administrator is doorgaans ook de eigenaar van het forum.

U kan uw mening enkel kwijt op dit forum indien u lid wordt van de private organisatie die ze is. Om lid te worden, dient u akkoord te gaan met een aantal voorwaarden en regels.

Indien u die regels overtreedt, wordt ook uw lidmaatschap opgeschort en kan u bijgevolg niet meer posten.

U mag van mening met mij verschillen. Dat is uw goed recht.
Wat ik schreef is echter de wet op dit moment. En of u het daar mee eens bent of niet zal daar niets aan veranderen.

Ik wil zo vrij zijn om uw opwerping te verduidelijken. Dat betreffende het forumreglement vermelde ik reeds hier:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bambina
Als geldige reden gelden: illegaal gedrag of het plaatsen van iets dat indruist tegen het algemeen belang van het forum. Dit wordt dan liefst gespecificieerd in het forumreglement.

Citaat:
Als u van het forum geband wordt, wordt uw lidmaatschap beëindigd; niet uw vrije meningsuiting beknot. U zal in geval van permanente verbanning wel een ander forum dienen te zoeken om uw mening te uiten.

Als er een reden toe is met name illegaal gedrag of een andere reden uiteengezet in het forumreglement, kan het forum uw lidmaatschap eenzijdig ontbinden. Ze moet dan wel aan u melden welke van haar regels u heeft overtreden.

Citaat:
2) Toen u lid werd van dit forum, bent u uitdrukkelijk akkoord gegaan met een aantal regels en met het forumreglement.

Dit is ondermeer hetgeen waarmee elk lid van dit forum uitdrukkelijk akkoord is gegaan alvorens te posten op het forum:

Hetgeen u post an sich, is inderdaad uw intellectuele eigendom, maar, door akkoord te gaan met het forumreglement, heeft u tevens de moderatie toestemming gegeven er een aantal dingen mee te doen.

Dit klopt niet.
Van een 'huisreglement' geldt immers het volgende: er moet in se aantoonbaar zijn dat de regels 1) nuttig zijn. Dit wil zeggen dat de regels zodanig zijn dat ze het algemeen belang beschermen 2) ze mogen niet indruisen tegen bepaalde wetten.

Maar dat spreekt voor zich. Een forum dat in zijn huisreglement schrijft dat alle producties van alle forummers zomaar naar goeddunken van de beheerders kunnen worden bewerkt of verwijderd, is immers ook geen forum meer maar een speeltuin.
Bambina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 15:47   #24
Bambina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Fout. Informeer je een beetje degelijker. Dit forum is GEEN openbare gelegenheid. Dat blijkt onder meer uit het feit dat je moet inschrijven en akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden.
Dat heeft daar niets mee te maken.

Aan alles een huisreglement verbonden. Dat is een soort veiligheidsinbouwmaatregel voor de beheerder. Hiermee kan hij zichzelf beschermen en zijn handelen verdedigen indien er ooit klachten komen.

Vergelijk het met een club, als u dat makkelijker vindt.
Oud 3 september 2009, 16:15   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bambina Bekijk bericht
Dat heeft daar niets mee te maken.

Aan alles een huisreglement verbonden. Dat is een soort veiligheidsinbouwmaatregel voor de beheerder. Hiermee kan hij zichzelf beschermen en zijn handelen verdedigen indien er ooit klachten komen.

Vergelijk het met een club, als u dat makkelijker vindt.
Een club is inderdaad ook geen openbare ruimte. Zoals ik al zei: informeer je een beetje degelijker.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 16:25   #26
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een club is inderdaad ook geen openbare ruimte. Zoals ik al zei: informeer je een beetje degelijker.
inderdaad "big brother" is eerder van toepassing hier
Oud 3 september 2009, 17:31   #27
Bambina
Banneling

Standaard

Citaat:
Er wordt een ruimte aangeboden voor anderen. Die ruimte is openbaar en niet privé. Uw woonst is privé. Er hangt dan ook geen bordje openingsuren en vrije entree aan de deur. Of daar ga ik althans vanuit.

Ik denk dat u uwzelf dus beter eens informeert. Ik hoef mezelf niet meer te informeren. Degelijke bronnen genoeg, dank je.
Google eens voordat u weer al te haastig reageert want u maakt zichzelf belachelijk tegenover mij. Dat geldt overigens niet enkel voor uw reacties in deze thread.
Oud 3 september 2009, 18:23   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degelijke bronnen genoeg, dank je.
Laat maar eens zien, die "degelijke bronnen" van je. En gelieve je persoonlijke aanvallen achterwege te laten. Ze zijn niet toegelaten op dit private forum.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 3 september 2009, 18:46   #29
Bambina
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat maar eens zien, die "degelijke bronnen" van je. En gelieve je persoonlijke aanvallen achterwege te laten. Ze zijn niet toegelaten op dit private forum.
Lol.

Niet alle bronnen kan je via het internet laten zien.

Ik zie niet waar ik u persoonlijk aanval. Meer zelfs, dat ruikt naar smaad of een belediging aan mijn adres.
Oud 3 september 2009, 18:47   #30
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij ziet in alles persoonlijke aanvallen. Jammer dat je je eigen aanvallen niet ziet.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 18:50   #31
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Zoals je kan zien, ben ik niet de meest frequente poster op dit forum. Maar vele draden in dit subforum, dat ironisch genoeg bedoeld is voor het naar voren brengen van voorstellen tot het verbeteren van de sfeer op het forum, lijken mij contraproductief te werken en houden op zichzelf het gevaar in om, o ironie, de sfeer op het forum te verslechteren.

Een aantal thema's komen telkens weer in deze draden. In de misschien ijdele hoop deze discussies voor eens en voor altijd te beëindigen, had ik graag een aantal punten behandeld:

1) Vrijheid van meningsuiting: een argument dat vaak terugkomt wanneer leden hun ergernis of verontwaardiging uiten omtrent het verwijderen van posts, topics of bannen van members.

Het hanteren van het argument "jamaar, ik heb toch recht op vrije meningsuiting" berust op een misvatting. Vrijheid van meningsuiting heeft enkel betrekking op het optreden van de overheid. M.a.w., wanneer een private organisatie, zoals politics.be, je post verwijdert, wijzigt of je account een sanctie oplegt (doorgaans in de vorm van strafpunten of een verbanning) voor hetgeen u hier hebt gepost, dan wordt uw gekoesterde "vrijheid van meningsuiting" (merkwaardig genoeg misschien) niet aangetast. Een private organisatie, zoals politics.be, mag de meningen die u op haar forum uit, beknotten zoveel ze wil. Punt.

Dat betekent dat wanneer een moderator actie onderneemt, dit geen kwestie is van vrijheid van meningsuiting, noch een aantasting van een van uw fundamentele vrijheden. Indien een private organisatie uw schrijfsels censureert, dan bent u vrij om deze organisatie te verlaten en een eigen organisatie op te richten, binnen de welke u mag zeggen (en zelf op uw beurt censureren) wat u wil.

2) "Wie op het rode driehoekje klikt is een kinderachtige klikspaan!"

Kort gezegd: nee.

Ieder forumlid is bij het creëren van zijn/haar account akkoord gegaan met de regels en voorwaarden voor lidmaatschap.

Sommigen houden zich aan deze regels, anderen niet. Wanneer u een post tegenkomt die volgens u duidelijk de forumregels schendt, dan is het uw goed recht (sommigen zouden zelfs zeggen uw plicht, de analogie met burgerzin makend) om deze te rapporteren. Het rapporteren van zulk een post staat niet gelijk met het sanctioneren ervan. Het enige dat u doet is de desbetreffende post onder de aandacht van de moderatie brengen. Het is de taak (vrijwilligerswerk nota bene) van de moderatie om vervolgens de post an sich te lezen (en eventueel de rest van de draad, teneinde de post in zijn context te plaatsen). In geval van twijfel, zal de moderator in kwestie mogelijks deze post bespreken met collega's alvorens actie te ondernemen.

Nadat de moderatie aldus een post zorgvuldig heeft bestudeerd en aan de forumregels heeft getoetst, zal zij in eer en geweten (en geheel vrijwillig en gratis!) de nodige maatregelen treffen.

"In eer en geweten? Leugens! De moderators zijn nazi's en gestapo's! Hun kleerkasten hangen vol met Duitse uniformen uit W.O. II!"

Dat is een kwestie van perceptie. Uiteraard staat het u vrij ontevreden te zijn over de moderatie, maar hou in gedachten dat dit forum een private organisatie is. Het staat de moderatie vrij om met uw posts en account te doen wat zij wilt. Bevalt de manier van moderatie u niet, hebt u dit gesignaleerd en wordt er geen gevolg gegeven aan uw verzuchtingen, dan resten u slechts twee opties: a) uw trots inslikken en het recht van de sterkste aanvaarden; b) het forum verlaten.

3) "Ik klik niet op het rode driehoekje! Ik zet die eikel zelf wel op zijn plaats!"

Op zich niet verkeerd, maar vergeet niet dat indien u post, uw post dient te voldoen aan de forumregels. Wanneer iemand een vuurtje stookt in een draad en u giet daar olie op, dan zal de draad in de kortste keren degenereren in een ordinaire scheldpartij.

Voorbeeld van hoe het niet moet:

X: U bent een idioot!
Y: Wie wordt er hier een idioot genoemd? Is dat uw enige argument? Hoelang zijt ge daarvoor naar school gegaan? 't Verstand is bij uw familie dun gezaaid zeker?
X: Wat zegt gij over mijn familie? Rotzak! Uw moeder is een hoer!
Y: Moet ik eens naar daar komen en op uw bakkes slaan?
...

Voorbeeld van hoe het wel kan:

X: U bent een idioot!
Y: Beste X, mag ik er u opmerkzaam maken dat persoonlijke aanvallen verboden zijn door de forumregels? Nu, betreffende het topic (gaat verder on topic).
X: Wie denkt gij wel dat ge zijt? Schoolmeesterke! En ge hebt zeker op de rode driehoek geduwd! Klikspaan! Kleuter!
Y: Beste X, ik zou het appreciëren uw persoonlijke aanvallen te stoppen, zoniet zal ik mij genoodzaakt zien uw posts inderdaad te rapporteren aan de moderatie. (gaat verder on topic)
X: Klootzak! Jeannette! Ik ga uw moeder pakken!
Y: rapporteert posts en negeert X volkomen

Indien u zich niet kan beheersen en alleen maar kan reageren zoals in het eerste voorbeeld, reageer dan gewoon niet. Uw reactie zal olie op het vuur zijn en een interessante discussie volledig verpesten voor uw mede forumleden. Rapporteer de post gewoon en laat het over aan de moderatie.

U kan ook een privébericht sturen naar betrokkene, maar aub, hoe het vriendelijk en beleefd; indien u dat niet kan, doe het dan gewoon niet. Iemand z'n inbox spammen met kwetsende privéberichten zal ongetwijfeld ook gesanctioneerd worden door de moderatie indien het de spuigaten uitloopt.

Hou ook de volgende oude internetwijsheid in gedachte: "Don't feed the trolls." Sommige mensen scheppen er genoegen in amok te maken op internetfora. Dit zijn doorgaans mensen die op zoek zijn naar aandacht. Geef hen die aandacht niet en ze stoppen uiteindelijk vanzelf (de ene al wat rapper dan de andere, afhankelijk van hun intelligentie).

4) "Ik denk dat iemand een dubbelnick is van een banneling! Daar ga ik nu eens een draad over openen zie! Toortsen en hooivorken! En een touw en een hoge boom! Hahahaha!"

Fout.

Zulk een draad kan enkel slecht aflopen: sommigen zullen het met u eens zijn, anderen zullen zich ergeren. De beschuldigde kan mogelijks ontkennen. Nog anderen vinden dat u geen leven hebt.

Wat er ook van zij, het behoeft weinig verbeelding om te begrijpen dat zulk een draad alles heeft om in een scheldpartij te eindigen, dewelke zal resulteren in strafpunten voor uzelf en/of andere leden en mogelijks zelfs verbanningen van mede forummers die normaliter fatsoenlijk zijn, maar zich hebben laten meesleuren in een draad die alle potentie had om op een zgn. 'flamewar' uit te draaien.

Indien u sterke vermoedens heeft dat iemand een dubbelaccount is, kan u twee dingen doen: a) rapporteer de posts die uw vermoedens opwekken; b) stuur een privébericht naar een moderator, met links naar zulke posts. Na a) of b) wacht u geduldig af. Het is niet de bedoeling onschuldigen te bannen, dus de moderatie zal tijd nodig hebben om zich er onomstotelijk van te vergewissen dat de door u gemelde account inderdaad een dubbelaccount van een banneling is.

Het zal de sereniteit van het forum ten goede komen en de moderatie en vele medeforummers zullen u dankbaar zijn.

Heel mooi gezegd en helemaal juist! Proficiat!
Oud 3 september 2009, 19:03   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol.

Niet alle bronnen kan je via het internet laten zien.
Juist ja... En in dit geval zelfs helemaal geen zeker?

"Door de mand vallen" noemen we dat!

Citaat:
Oud 3 september 2009, 19:03   #33
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Jij ziet in alles persoonlijke aanvallen. Jammer dat je je eigen aanvallen niet ziet.
Nog jammerlijker is dat jij de jouwe niet ziet.

Citaat:
Oud 3 september 2009, 19:10   #34
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog jammerlijker is dat jij de jouwe niet ziet.
Wel, copieer hier eens de persoonlijke aanval op jou door Bambina.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 19:12   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Wel, copieer hier eens de persoonlijke aanval op jou door Bambina.

Persoonlijke aanvallen citeren is evenmin toegelaten, beste.

Citaat:
Oud 3 september 2009, 19:53   #36
Bambina
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist ja... En in dit geval zelfs helemaal geen zeker?

"Door de mand vallen" noemen we dat!
Wat had u voorgesteld Raf?

Kopie van id van mijn vriend en zijn diploma? Of neen wacht, dat kan vervalst zijn. En oeps, dat gaat ook in tegen zijn en mijn recht op privacy.

Doe eens volwassen aub, overigens kan iedere nitwit tegenwoordig internet gebruiken om de desbetreffende relevante rechtsstukken op te zoeken.

(wat u hier deed is overigens opnieuw zowel een persoonlijke aanval als een blamering. Goed bezig ... Chance dat mijn vriend werk genoeg heeft )
Oud 3 september 2009, 19:55   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Persoonlijke aanvallen citeren is evenmin toegelaten, beste.
Een link naar de desbetreffende post volstaat reeds, hoor. Zelfs enkel het postnummer is goed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 20:47   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat had u voorgesteld Raf?
Dat je me een verifieerbare bron gaf. Zo had ik me dat voorgesteld...

Citaat:
Kopie van id van mijn vriend en zijn diploma? Of neen wacht, dat kan vervalst zijn. En oeps, dat gaat ook in tegen zijn en mijn recht op privacy.
Daarin ben ik niet eens zijdelings geïnteresseerd.

Citaat:
Doe eens volwassen aub, overigens kan iedere nitwit tegenwoordig internet gebruiken om de desbetreffende relevante rechtsstukken op te zoeken.
Maar jou lukt het blijkbaar niet. Da's genoteerd.

Citaat:
(wat u hier deed is overigens opnieuw zowel een persoonlijke aanval als een blamering. Goed bezig ... Chance dat mijn vriend werk genoeg heeft )
Nee, dat is het niet.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 3 september 2009 om 20:59.
Oud 3 september 2009, 20:53   #39
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U mag van mening met mij verschillen. Dat is uw goed recht.
Ok, dan doen we lekker verder

Citaat:
Wat ik schreef is echter de wet op dit moment. En of u het daar mee eens bent of niet zal daar niets aan veranderen.
Het principe van vrijheid van meningsuiting ligt verankerd in artikel 10 EVRM.

Momenteel bestaat er bij mijn weten nog geen rechtspraak inzake vrijheid van meningsuiting op internetfora.

De berichten die u hier plaatst, worden geplaatst in een ruimte die wordt beheerd door de administratie van dit forum (en welke berichten u enkel mag plaatsen indien u instemt met de voorwaarden verbonden aan het lidmaatschap van het forum).

Vrijheid van meningsuiting houdt m.i. het recht in om te mogen zeggen wat men denkt, zonder dat de overheid u het zwijgen kan opleggen; politics.be is niet de overheid.

Een argument hiervoor kan gevonden worden in het betreffende artikel zelve:

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting Art. 10 EVRM

- 1. Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen. Dit artikel belet Staten niet radio-omroep-, bioscoop- of televisieondernemingen te onderwerpen aan een systeem van vergunningen.
Tevens kan verwezen worden naar de Resolutie van het Europees Parlement over de vrijheid van meningsuiting op internet.

Meer in het bijzonder naar punt 4:

Citaat:
4. veroordeelt ten zeerste beperkingen op internetinhoud, zowel voor de verspreiding als voor de ontvangst van informatie, die zijn opgelegd door regeringen en niet strikt in overeenstemming zijn met de waarborg op vrijheid van meningsuiting; veroordeelt ten zeerste het intimideren en opsluiten van journalisten en andere personen die hun mening op het internet uiten; verzoekt in dit verband de Raad en de Commissie tegen de autoriteiten van de betrokken landen de nodige maatregelen te treffen om ervoor te zorgen dat alle gedetineerde internetgebruikers onmiddellijk worden vrijgelaten;

Citaat:
Als er een reden toe is met name illegaal gedrag of een andere reden uiteengezet in het forumreglement, kan het forum uw lidmaatschap eenzijdig ontbinden. Ze moet dan wel aan u melden welke van haar regels u heeft overtreden.
Uiteraard kan men in dat geval uw lidmaatschap eindigen.

Noot: u geeft dus toe dat het posten op dit forum inherent is aan lidmaatschap. Hoe verzoent u dat met uw stelling dat een forum niet privé is? Als het openbaar was, zou er toch geen lidmaatschap vereist zijn? Daar bent u op z'n minst inconsistent en volgens mij eenvoudigweg verkeerd.

Citaat:
Dit klopt niet.
Van een 'huisreglement' geldt immers het volgende: er moet in se aantoonbaar zijn dat de regels 1) nuttig zijn. Dit wil zeggen dat de regels zodanig zijn dat ze het algemeen belang beschermen 2) ze mogen niet indruisen tegen bepaalde wetten.
Ik zie niet in waarom de regels inherent aan het lidmaatschap het "algemeen belang" dienen te beschermen; politics.be is geen overheidsinstelling.

Sommige wetgeving zal de forumbeheerder evenwel uiteraard dienen te respecteren. Zo mag hij bijvoorbeeld het verspreiden van xenofobe boodschappen niet aanmoedigen of links naar pedofiele websites plaatsen of, als ze geplaatst zijn door forumleden, laten staan.

Citaat:
Maar dat spreekt voor zich. Een forum dat in zijn huisreglement schrijft dat alle producties van alle forummers zomaar naar goeddunken van de beheerders kunnen worden bewerkt of verwijderd, is immers ook geen forum meer maar een speeltuin.
Het staat u vrij géén lid te worden van het forum indien die regels u te ver lijken te gaan.

Uiteindelijk bent u hier op vrijwillige basis te gast. De gastheer bepaalt de regels die in zijn domein moeten worden nageleefd, niet u.

P.S.: het is aangenaam met u te discussiëren.

Laatst gewijzigd door Sammael : 3 september 2009 om 21:03.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 20:56   #40
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

... en ze is weer geband.
op naar de volgende nick
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be