![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen moslims? | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
18 | 13,74% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
40 | 30,53% |
genuanceerd |
![]() ![]() ![]() |
73 | 55,73% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#162 |
|
![]() Heu, de eerste omschrijving bestaat wel. Je moet ze wel willen zien en ik kan het niemand kwalijk nemen dat ze er wel eens naast kijken, als het enige contact dat ze met de islam hebben, via de televisie is.
Helaas zijn nieuwsberichten sensatie en moet het verkopen. Sorry, maar commerce van sensatie, uit op oplage en kijkcijfers, is niet genuanceerd te noemen. Helaas komen praktisch enkel de onverdraagzame moslims en vooral de terroristen, die ik eigenlijk niet op die manier wens te omschrijven, vooral in het nieuws. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan nog, willen we die "gewone mensen met een zeker geloof" maar met een resem gewoontes en van de Westerse norm afwijkende tradities hier in grote getale importeren? Je hoort niemand klagen over de Chinees, Vietnamees, Thai, Boliviaan, Argentijn, Amerikaan, of noem maar op naast zijn deur. De enige waar een steeds groter deel van de autochtoonse bevolking "een probleem" mee heeft is de islamiet, los van het land vanwaar ze komen.
![]() |
#164 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor vrije uitdrukking van religie, tegen extremisme met fysieke gewelddadige consequenties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() De Islam moet, als hij zich hier wil vestigen, maar eens 'LIGHT' worden, dat heeft het katholicisme ook moeten doen, om te overleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas Eno2, zelfs al is 75% van de moslims perfect ingeburgerd, en leven ze de IslamLight , dan is die 25% nog een dik probleem.
Zelfs 1% Koranvreters is teveel hier, want die hebben zo'n instelling dat de rest toch gaat plooien. Tenzij de rest bescherming krijgt tegen zulke morele chanteurs.
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() In de IslamLIGHT zou de sluier afzakken naar de venusheuvel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Ik ben voor domme polls.
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
nazisme is verboden omdat het aanzet tot jodenhaat. sommigen hier zetten aan tot moslimhaat, anders zouden ze zo geen topic opstarten.
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() wat bdsm'ers doen in hun vrije tijd gaat niemand aan.
![]() |
#172 |
Parlementslid
|
![]() Genuanceerd.
Ik ben niet tegen alle moslims, wel tegen die moslims die menen dat de hele wereld zich aan hen moet aanpassen. Net zoals er in ons land ook Franstaligen zijn die dat menen. De meest moslimkritische praat die ik ooit gehoord heb, kwam van een man die zich eerst aan mij voorgesteld had als Mehsud. Ik dacht, ah, een Arabier. En dat was hij ook. Maar een christelijke Jordanier, geen moslim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Schepen
|
![]() Onze regering doet niets aan onvreedzame betogingen van moslims. Hoe kunnen ze dan integreren. Het is afschuwelijk dat leerlingen met de dood worden bedereigd omdat ze naar school willen gaan zonder hoofddoek. De extremisten krijgen zo vrij spel. Sla die onvreedzame betoging uit elkaar en toon hiermee aan dat integeren belangrijk is. Zodat ze gematigde moslims beschermen en aanmoedigen.
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...-atheneum.aspx Laatst gewijzigd door NOEKIE : 4 september 2009 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Nu waarom moet Noekie van bedreigingen doodsbedreigingen maken?
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Ik heb die jongens echt proberen begrijpen, echt waar. Van de meeste volkeren zie ik de culturele verrijking in, maar van de islam nooit. De superioriteitsdrang, repressie en agressie ligt al veel te diep geworteld na die paar decennia moslimbroederschap, GIA, Al-Qaeda, terreur, onderdrukking ...
Als je een paar honderd varkens of katten op een pas ontdekt tropisch eiland loslaat, hoeveel van de plaatselijke fauna en flora zou nog overblijven na een jaar of 3? Zijn die varkens en katten daarom slecht? Neen. Horen ze daar dan? Ook niet. Heeft het plaatselijk ecosysteem niet het recht om in alle rust en vrede te kunnen verder gaan? Als het over de natuur ging, was iedereen akkoord. Maar ja, ik weet niet of je de natuur nog kan vergelijken met de conflicten van een mensensoort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Behalve moslims zijn er veel mensen die in naam van een religie of een politieke overtuiging doodsbedreigingen uiten aan andere mensen. In principe begint het al met "tegen" zijn
ttz; nadat men er "tegen" is kan men overgaan tot "aktivisme" en "aktief" ageren tegen alles wat naar die of die bepaalde overtuiging zweemt. Men kan tegen de "groenen" zijn en onmiddelijk ook tegen alle wetenschappers die beweren dat de aarde opwarmt ttz. men gaat onmiddelijk oogkleppen aanduoen en zich een gekleurde bril aanschaffen om de wereld op een verwrongen wijze te bekijken. Men kan ook "voor" zijn met een begrip dat alles in wezen menselijk is, zelfs de dwalingen en dat de eigen mening in wezen niet aan deze defintie onsnapt (zonder daarom alles kapot te relativeren en te denken dat er niet zoiets als een waarheid bestaat). Het is slechts met een "open geest" dat men de waarheid kan benaderen. Per slot van rekening in de diepste diepte van de religies nl. de mystici zijn de gelijkenissen zodanig groot, dat het feit of men met een hindoe, bhoeddistische, katholieke, protestantse, joodse of moslimmysticus gaat volkomen vervaagt... Ik zie de paus, de groot-moefti, de dalai lama enz.. eigenlijk geen ruzie maken...
![]() |
#180 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bruggeman : 4 september 2009 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |