Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen moslims?
voor 18 13,74%
tegen 40 30,53%
genuanceerd 73 55,73%
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2009, 11:33   #161
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vraag: wat verstaat men onder moslims? Gewone mensen met een zeker geloof: geen probleem. Kwieten die denken dat ze meer zijn dan een ander en met de koran in de hand dood en verderf gaan zaaien, dat is iets anders.
Voor een aantal hier bestaat de eerste omschrijving niet:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Natuurlijk bestaat er ergens ter wereld ook wel eens 1 zachtmoedige moslim.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 11:44   #162
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Heu, de eerste omschrijving bestaat wel. Je moet ze wel willen zien en ik kan het niemand kwalijk nemen dat ze er wel eens naast kijken, als het enige contact dat ze met de islam hebben, via de televisie is.

Helaas zijn nieuwsberichten sensatie en moet het verkopen. Sorry, maar commerce van sensatie, uit op oplage en kijkcijfers, is niet genuanceerd te noemen. Helaas komen praktisch enkel de onverdraagzame moslims en vooral de terroristen, die ik eigenlijk niet op die manier wens te omschrijven, vooral in het nieuws.
Oud 28 augustus 2009, 13:16   #163
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vraag: wat verstaat men onder moslims? Gewone mensen met een zeker geloof: geen probleem. Kwieten die denken dat ze meer zijn dan een ander en met de koran in de hand dood en verderf gaan zaaien, dat is iets anders.
Dan nog, willen we die "gewone mensen met een zeker geloof" maar met een resem gewoontes en van de Westerse norm afwijkende tradities hier in grote getale importeren? Je hoort niemand klagen over de Chinees, Vietnamees, Thai, Boliviaan, Argentijn, Amerikaan, of noem maar op naast zijn deur. De enige waar een steeds groter deel van de autochtoonse bevolking "een probleem" mee heeft is de islamiet, los van het land vanwaar ze komen.
Oud 28 augustus 2009, 13:29   #164
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Voor vrije uitdrukking van religie, tegen extremisme met fysieke gewelddadige consequenties.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 14:01   #165
eno2
Banneling

Standaard

De Islam moet, als hij zich hier wil vestigen, maar eens 'LIGHT' worden, dat heeft het katholicisme ook moeten doen, om te overleven.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 15:49   #166
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Helaas Eno2, zelfs al is 75% van de moslims perfect ingeburgerd, en leven ze de IslamLight , dan is die 25% nog een dik probleem.
Zelfs 1% Koranvreters is teveel hier, want die hebben zo'n instelling dat de rest toch gaat plooien. Tenzij de rest bescherming krijgt tegen zulke morele chanteurs.
Oud 31 augustus 2009, 10:11   #167
eno2
Banneling

Standaard

In de IslamLIGHT zou de sluier afzakken naar de venusheuvel.
Oud 31 augustus 2009, 10:53   #168
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor domme polls.
Oud 4 september 2009, 09:17   #169
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik ben voor domme polls.
En jouw onderbuur?
Oud 4 september 2009, 10:01   #170
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Men heeft het nazisme toch ook verboden voor zover mogelijk, zonder zelf in hetzelfde straatje te vallen.
En neen, ik stel de Islam niet gelijk aan nazisme, alhoewel er veel gelijkenissen zijn.
het is precies het omgekeerd.

nazisme is verboden omdat het aanzet tot jodenhaat.

sommigen hier zetten aan tot moslimhaat, anders zouden ze zo geen topic opstarten.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 10:03   #171
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarvoor, stokslagen en dichtplakken van iemands anus?
wat bdsm'ers doen in hun vrije tijd gaat niemand aan.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 10:09   #172
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Genuanceerd.
Ik ben niet tegen alle moslims, wel tegen die moslims die menen dat de hele wereld zich aan hen moet aanpassen. Net zoals er in ons land ook Franstaligen zijn die dat menen.

De meest moslimkritische praat die ik ooit gehoord heb, kwam van een man die zich eerst aan mij voorgesteld had als Mehsud. Ik dacht, ah, een Arabier. En dat was hij ook. Maar een christelijke Jordanier, geen moslim.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 10:46   #173
NOEKIE
Schepen

Standaard

Onze regering doet niets aan onvreedzame betogingen van moslims. Hoe kunnen ze dan integreren. Het is afschuwelijk dat leerlingen met de dood worden bedereigd omdat ze naar school willen gaan zonder hoofddoek. De extremisten krijgen zo vrij spel. Sla die onvreedzame betoging uit elkaar en toon hiermee aan dat integeren belangrijk is. Zodat ze gematigde moslims beschermen en aanmoedigen.

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...-atheneum.aspx

Laatst gewijzigd door NOEKIE : 4 september 2009 om 10:47.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 11:37   #174
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Onze regering doet niets aan onvreedzame betogingen van moslims. Hoe kunnen ze dan integreren. Het is afschuwelijk dat leerlingen met de dood worden bedereigd omdat ze naar school willen gaan zonder hoofddoek. De extremisten krijgen zo vrij spel. Sla die onvreedzame betoging uit elkaar en toon hiermee aan dat integeren belangrijk is. Zodat ze gematigde moslims beschermen en aanmoedigen.

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...-atheneum.aspx
Er wordt in gans dat artikel met geen woord gerept over doodsbedreigingen.
Oud 4 september 2009, 11:51   #175
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Er wordt in gans dat artikel met geen woord gerept over doodsbedreigingen.
neen 'doods'bedreigingen niet nee bedreigingen wel of onken je dit feit weer?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 11:55   #176
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
neen 'doods'bedreigingen niet nee bedreigingen wel of onken je dit feit weer?
Het enige dat ik ontken is dat het artikel waarnaar Noekie linkt de term "doodsbedreigingen" bevat.
Nu waarom moet Noekie van bedreigingen doodsbedreigingen maken?
Oud 4 september 2009, 12:15   #177
Forrest Dump
Banneling

Standaard

Ik heb die jongens echt proberen begrijpen, echt waar. Van de meeste volkeren zie ik de culturele verrijking in, maar van de islam nooit. De superioriteitsdrang, repressie en agressie ligt al veel te diep geworteld na die paar decennia moslimbroederschap, GIA, Al-Qaeda, terreur, onderdrukking ...

Als je een paar honderd varkens of katten op een pas ontdekt tropisch eiland loslaat, hoeveel van de plaatselijke fauna en flora zou nog overblijven na een jaar of 3? Zijn die varkens en katten daarom slecht? Neen. Horen ze daar dan? Ook niet. Heeft het plaatselijk ecosysteem niet het recht om in alle rust en vrede te kunnen verder gaan? Als het over de natuur ging, was iedereen akkoord.
Maar ja, ik weet niet of je de natuur nog kan vergelijken met de conflicten van een mensensoort.
Forrest Dump is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 12:30   #178
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forrest Dump Bekijk bericht
Ik heb die jongens echt proberen begrijpen, echt waar. Van de meeste volkeren zie ik de culturele verrijking in, maar van de islam nooit. De superioriteitsdrang, repressie en agressie ligt al veel te diep geworteld na die paar decennia moslimbroederschap, GIA, Al-Qaeda, terreur, onderdrukking ...

Als je een paar honderd varkens of katten op een pas ontdekt tropisch eiland loslaat, hoeveel van de plaatselijke fauna en flora zou nog overblijven na een jaar of 3? Zijn die varkens en katten daarom slecht? Neen. Horen ze daar dan? Ook niet. Heeft het plaatselijk ecosysteem niet het recht om in alle rust en vrede te kunnen verder gaan? Als het over de natuur ging, was iedereen akkoord.
Maar ja, ik weet niet of je de natuur nog kan vergelijken met de conflicten van een mensensoort.
Ja, (zucht) - En, op nog meer zinnige reactie, zul je nog wel efkens moeten wachten, denk ik
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 12:34   #179
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Behalve moslims zijn er veel mensen die in naam van een religie of een politieke overtuiging doodsbedreigingen uiten aan andere mensen. In principe begint het al met "tegen" zijn
ttz; nadat men er "tegen" is kan men overgaan tot "aktivisme" en "aktief" ageren tegen alles wat naar die of die bepaalde overtuiging zweemt. Men kan tegen de "groenen" zijn en onmiddelijk ook tegen alle wetenschappers die beweren dat de aarde opwarmt ttz.
men gaat onmiddelijk oogkleppen aanduoen en zich een gekleurde bril aanschaffen om de wereld op een verwrongen wijze te bekijken.

Men kan ook "voor" zijn met een begrip dat alles in wezen menselijk is, zelfs de dwalingen
en dat de eigen mening in wezen niet aan deze defintie onsnapt (zonder daarom alles kapot te relativeren en te denken dat er niet zoiets als een waarheid bestaat). Het is slechts met een "open geest" dat men de waarheid kan benaderen.

Per slot van rekening in de diepste diepte van de religies nl. de mystici zijn de gelijkenissen zodanig groot, dat het feit of men met een hindoe, bhoeddistische, katholieke, protestantse, joodse of moslimmysticus gaat volkomen vervaagt...

Ik zie de paus, de groot-moefti, de dalai lama enz.. eigenlijk geen ruzie maken...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 12:52   #180
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Behalve moslims zijn er veel mensen die in naam van een religie of een politieke overtuiging doodsbedreigingen uiten aan andere mensen. In principe begint het al met "tegen" zijn
ttz; nadat men er "tegen" is kan men overgaan tot "aktivisme" en "aktief" ageren tegen alles wat naar die of die bepaalde overtuiging zweemt. Men kan tegen de "groenen" zijn en onmiddelijk ook tegen alle wetenschappers die beweren dat de aarde opwarmt ttz.
men gaat onmiddelijk oogkleppen aanduoen en zich een gekleurde bril aanschaffen om de wereld op een verwrongen wijze te bekijken.

Men kan ook "voor" zijn met een begrip dat alles in wezen menselijk is, zelfs de dwalingen
en dat de eigen mening in wezen niet aan deze defintie onsnapt (zonder daarom alles kapot te relativeren en te denken dat er niet zoiets als een waarheid bestaat). Het is slechts met een "open geest" dat men de waarheid kan benaderen.

Per slot van rekening in de diepste diepte van de religies nl. de mystici zijn de gelijkenissen zodanig groot, dat het feit of men met een hindoe, bhoeddistische, katholieke, protestantse, joodse of moslimmysticus gaat volkomen vervaagt...

Ik zie de paus, de groot-moefti, de dalai lama enz.. eigenlijk geen ruzie maken...
Waarom maakt U een onderscheid voor de 'Moslims'? Hebben die, naar uw menig: "een open geest"

Laatst gewijzigd door bruggeman : 4 september 2009 om 12:53.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be