![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() De voorbeelden die u geeft hebben niets te maken met assimilatie.
Assimilatie -ik spreek mij noch voor noch tegen uit, ik wil een maatschappelijk debat - wordt uiteindelijk begrensd door de grondwettelijke rechten en vrijheden van titel II van onze Grondwet. En daar zit vrijheid van eredienst duidelijk in opgenomen. Niemand zal bovendien het menu opleggen aan anderen, men eet wat men wil. Een rechter moet echter niet bepalen hoe het maatschappelijk debat gevoerd wordt, zeker als de wet die moet toegepast worden daarover niets zegt. Dat is het punt waar het mij omgaat. Ik ontken helemaal niet het recht van het Hof van Beroep om racistische uitspraken te vervolgen en te veroordelen. Ik betreur trouwens dat de twee aanklagers de moed niet hebben gehad om de politieke partij (de leden van het Blok) te vervolgen. Tegen die politieke partij werd overigens geen klacht ingediend. Overigens: niet de werkgever die zegt dat een niet-Belg lui is maar er tien te werk stelt (uiteraard tegen gelijke voorwaarden als de andere werknemers) is een racist, maar diegene die zegt dat hij geen onderscheid maakt maar geen enkele niet-Belg een kans geeft. Niet de woorden die in het debat gebruikt worden maken de niet-Belgen tot slachtoffer maar de daden (in dit geval het gebrek aan daden van de traditionele partijen).