Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2009, 00:53   #61
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

[quote=alice;4316575]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Ja...wanneer je weinig gemeenschappelijk hebt leef je naast mekaar, zolang dit in vrede gebeurt zie ik geen probleem, u wel?
Ik wel, zo vernietigt je een samenleving doordat men noodgedwongen individueler wordt ipv socialer.

En waarom een namaak Turkije of Marokko als je het echte kan bezoeken?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 01:43   #62
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Allez, Patrick Janssens heeft verdere betogingen aan de schoolpoorten verboden. Het laatste artikel over deze zaak in De Standaard deed mij de wenkbrauwen toch nog even fronsen.

"Dagelijks troepten er de voorbije dagen tussen de 150 en de 200 islamitische betogers samen. Leerlingen, moeders en mannen scandeerden slogans als 'Alle Vlamingen buiten'." Ik herhaal mijn bedenking van eerder: het gaat niet langer om betogingen voor de hoofddoek, maar eenvoudigweg om racistische betogingen tegen de aanwezigheid van Belgen op die scholen. Ik vraag me af wat de reacties zouden zijn als blanken zouden gaan betogen tegen Marokkanen of Turken of moslims aan om het even welke school. Het kot zou - terecht - te klein zijn.

Of wat denk je van deze: "De sfeer werd nog grimmiger op het moment dat de toegang tot de school werd geblokkeerd voor leerlingen die de les wilden volgen. 'Verraadster', klonk het luid toen een leerlinge doorzette en de klas binnenging." De directrice krijgt intussen politiebewaking en ook haar huis wordt in de gaten gehouden. Nogmaals, deze info komt niet uit een of ander extreem-rechts blaadje, maar uit een kwaliteitskrant. Hopelijk kunnen de gemoederen nu wat bedaren, maar ik vraag me af of het verbod op betogingen daarbij gaat helpen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 07:10   #63
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
In deze wel, http://www.gva.be/antwerpen/hoboken/...grimmiger.aspx

"Maar in Hoboken verloopt het proces veel radicaler. Volgens directrice Chris Weyers is het niet meer gezond als moeders met hun vuisten op de deuren bonken en met hun hand doen alsof ze hun hals oversnijden. "Dat zijn doodsbedreigingen aan het adres van leerkrachten en leerlingen”, aldus Weyers."
Kwestie van de puntjes op de i te zetten.

Daar gaan driewerf zijn puntjes van de i.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 07:13   #64
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Allez, Patrick Janssens heeft verdere betogingen aan de schoolpoorten verboden. Het laatste artikel over deze zaak in De Standaard deed mij de wenkbrauwen toch nog even fronsen.

"Dagelijks troepten er de voorbije dagen tussen de 150 en de 200 islamitische betogers samen. Leerlingen, moeders en mannen scandeerden slogans als 'Alle Vlamingen buiten'." Ik herhaal mijn bedenking van eerder: het gaat niet langer om betogingen voor de hoofddoek, maar eenvoudigweg om racistische betogingen tegen de aanwezigheid van Belgen op die scholen. Ik vraag me af wat de reacties zouden zijn als blanken zouden gaan betogen tegen Marokkanen of Turken of moslims aan om het even welke school. Het kot zou - terecht - te klein zijn.

Of wat denk je van deze: "De sfeer werd nog grimmiger op het moment dat de toegang tot de school werd geblokkeerd voor leerlingen die de les wilden volgen. 'Verraadster', klonk het luid toen een leerlinge doorzette en de klas binnenging." De directrice krijgt intussen politiebewaking en ook haar huis wordt in de gaten gehouden. Nogmaals, deze info komt niet uit een of ander extreem-rechts blaadje, maar uit een kwaliteitskrant. Hopelijk kunnen de gemoederen nu wat bedaren, maar ik vraag me af of het verbod op betogingen daarbij gaat helpen.

ik maak er me niet druk meer in. We zijn nog maar aan het begin van de miserie. Onze poco's en linksen krijgen stilaan ook hun deel van de koek en het leuks van de islam.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 07:24   #65
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

De ware aard van onze "tolerante" "Westerse" moslims komt naar boven. Waarom treedt het CGKR niet op ? Waarom is de politie niet massaal aanwezig om de racistische betogers op te pakken ?

Twee maten en twee gewichten hier in Belgorokko.
Oud 5 september 2009, 12:05   #66
Neptunus
Gouverneur

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=DB2EORBV

'Het protest op 1 september had ik verwacht', vertelt Chris Weyers (58), directrice van het atheneum in Hoboken. 'Toen stonden hier een zestigtal mensen. Alles verliep ook ordelijk en rustig, maar de groep betogers groeide en de slogans werden steeds bitsiger. Dat ik als directrice in de vuurlinie sta, is te verwachten, maar wanneer er 200 mensen Alle Vlamingen buiten scanderen, vind ik dat te ver gaan.'

Een aantal betogers streken met hun vingers over hun keel naar leerkrachten en leerlingen, het internationale symbool voor een doodbedreiging. Enkele moslima's verstoorden de lessen door met hun vuisten op de deuren te kloppen. Tijdens een actie werd in het Arabisch geroepen om de school te bestormen en enkele jongens deden dat ook, maar werden op het nippertje door de agenten tegengehouden.

Naar verluidt noteerde de politie ondertussen al enkele klachten van mensen die door de betogers bedreigd worden. 'Ik ook', zucht directrice Weyers. 'Een vader bedreigde me met de dood. Hij kwam heel dicht bij mij staan en vertelde me dat Allah wel de geschikte straf voor mij zou vinden. Ik zag geen andere optie dan de politie hierover in te lichten.'

Dit is een korte 'bloemlezing' van het artikel uit het Nieuwsblad van vandaag.

Hier worden door de gehoofddoekten strafbare feiten gepleegd. Hoog tijd dat de politie en het Centrum voor gelijkheid van kansen en RACISMEBESTRIJDING optreden.
Het gewelddadig protest wordt wellicht in gang gestoken door de extreemrechtse salafisten van 'Jongeren voor islam', die nu haar uitvalsbasis heeft in Hoboken.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 12:20   #67
Neptunus
Gouverneur

Standaard

'Het protest op 1 september had ik verwacht', vertelt Chris Weyers (58), directrice van het atheneum in Hoboken. 'Toen stonden hier een zestigtal mensen. Alles verliep ook ordelijk en rustig, maar de groep betogers groeide en de slogans werden steeds bitsiger. Dat ik als directrice in de vuurlinie sta, is te verwachten, maar wanneer er 200 mensen Alle Vlamingen buiten scanderen, vind ik dat te ver gaan.'

Een aantal betogers streken met hun vingers over hun keel naar leerkrachten en leerlingen, het internationale symbool voor een doodbedreiging. Enkele moslima's verstoorden de lessen door met hun vuisten op de deuren te kloppen. Tijdens een actie werd in het Arabisch geroepen om de school te bestormen en enkele jongens deden dat ook, maar werden op het nippertje door de agenten tegengehouden.

Naar verluidt noteerde de politie ondertussen al enkele klachten van mensen die door de betogers bedreigd worden. 'Ik ook', zucht directrice Weyers. 'Een vader bedreigde me met de dood. Hij kwam heel dicht bij mij staan en vertelde me dat Allah wel de geschikte straf voor mij zou vinden. Ik zag geen andere optie dan de politie hierover in te lichten.'

Hier worden door de gehoofddoekten strafbare feiten gepleegd. Hoog tijd dat de politie en het Centrum voor gelijkheid van kansen en RACISMEBESTRIJDING optreden.
Het gewelddadig protest wordt wellicht in gang gestoken door de extreemrechtse salafisten van 'Jongeren voor islam', die nu haar uitvalsbasis heeft in Hoboken.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 14:43   #68
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik hoorde van één van de pro-hoofddoekenaktiviste dat het dragen van een hoofddoek in wezen geen belemmering is van de professionele carrière van moslima's
Dat is juist. Als je het BNP samentelt van de Islamitische landen, exclusief de olieexport, dan weet je dat dit een heel juiste uitspraak is. Dan weet je dat het soort mensen dat dit soort uitspraken doet in feite wil zeggen dat ze een mooie baan willen in het Westen, en dat jij die moet geven.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 15:08   #69
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Bombardeer mekka naar gort, sekte gelijk weg.
Oud 5 september 2009, 15:54   #70
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
ik maak er me niet druk meer in. We zijn nog maar aan het begin van de miserie. Onze poco's en linksen krijgen stilaan ook hun deel van de koek en het leuks van de islam.
Gelieve niet alle 'linksen' op een hoop te vegen met de poco's: voor mij gaat links namelijk niet samen met fanatieke uitingen van reactionaire godsdiensten.

Wat wel klopt is dat het hier nu muisstil blijft vanwege de poco's die bij het afkondigen van het verbod op politieke en religieuze symbolen hier stonden te schreeuwen dat er geen druk bestond om de hoofddoek te dragen en dat de directie de stoute, racistische onderdrukkers waren. Heel deze affaire sterkt mij alleen maar in de overtuiging dat religie een privézaak is, die best zoveel mogelijk geweerd wordt uit het openbare leven.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 september 2009 om 15:57.
Oud 5 september 2009, 17:12   #71
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Gewoon alles even simpel maken.
Katholieke scholen voor mensen die geloven en wensen hun kinderen christelijke waarden mee te geven in het leven, kruisen terug aan de muur en godsdienstonderricht. De mensen moeten wel ondertekenen dat ze chrinten zijn.
Staatsscholen voor de niet gelovigen, zedenleer, Bertje Bibber aan de muur, de ouders ondertekenen dat hun kinderen alleen maar zedenleer mogen volgen.
Islam scholen, alleen voor mensen die wensen dat hun kinderen les krijgen over de Islam, ze ondertekenen dat ze Islamieten zijn, hoofddoeken op en hup naar school.
Jodenscholen, hup voor de Joden.

Dus ieder zijn meug, ik viel van mijn stoel toen mijn kinderen in een Katholieke school mochten kiezen tussen godsdienst of zedenleer!!!!!!
Vroeger was het zo dat je in een college de toekomstige artsen en advocaten tegen kwam en in de staatsscholen de toekomstige arbeider.
Oud 5 september 2009, 17:26   #72
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
* De foto's komen gewoon van een krant, dus geen manipulatie.
Als je moeilijke woordjes van meer dan 2 lettergrepen wil gebruiken moet je wel zorgen dat je weet wat die woordjes betekenen. Heb je geen foto's gevonden van door bomaanslagen uiteengerukte lichamen trouwens? Die vind je ook in kranten hoor.
Citaat:
* De discussie beter volgen, ik heb die foto's geplaatst omdat sommige duidelijk deze toestanden willen toepassen op Antwerpen. (Zie bericht Princesje).
Welles-nietes spelletjes tussen jou en de een of andere troll noem ik geen discussie. Dat gezegd zijnde is het argument 'zij zijn begonnen' misschien valabel in de spionkop van Anderlecht, maar dat wil nog niet zeggen dat ik erin moet meegaan.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 17:27   #73
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Gewoon alles even simpel maken.
En denkt u dat u het dan beter snapt allemaal? Of moet iemand er nog een tekeningetje bij maken?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 17:58   #74
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
En denkt u dat u het dan beter snapt allemaal? Of moet iemand er nog een tekeningetje bij maken?
Heu, mijn inziens bent u 1 van diegene die er de ballen van snapt hoor.
Arrogantie is geen intelligentie hoor.
Oud 5 september 2009, 18:29   #75
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Als je moeilijke woordjes van meer dan 2 lettergrepen wil gebruiken moet je wel zorgen dat je weet wat die woordjes betekenen. Heb je geen foto's gevonden van door bomaanslagen uiteengerukte lichamen trouwens? Die vind je ook in kranten hoor.
Inhoudelijk reageren is blijkbaar te moeilijk voor u.

Citaat:
Welles-nietes spelletjes tussen jou en de een of andere troll noem ik geen discussie. Dat gezegd zijnde is het argument 'zij zijn begonnen' misschien valabel in de spionkop van Anderlecht, maar dat wil nog niet zeggen dat ik erin moet meegaan.
U bent blijkbaar ook nog eens blind.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 18:33   #76
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Daar gaan driewerf zijn puntjes van de i.
Blijkbaar hebben sommigen hier last met de realiteit: in de link die Noekie gaf was er geen enkele vermelding van doodsbedreigingen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 19:56   #77
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht

Nee, Hoboken is de tweede plaats als uitvalsbasis, u vergeet de Berchemse moskee...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 19:59   #78
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Blijkbaar hebben sommigen hier last met de realiteit: in de link die Noekie gaf was er geen enkele vermelding van doodsbedreigingen.
Gazet Van Antwerpen:

"Maar in Hoboken verloopt het proces veel radicaler. Volgens directrice Chris Weyers is het niet meer gezond als moeders met hun vuisten op de deuren bonken en met hun hand doen alsof ze hun hals oversnijden. "Dat zijn doodsbedreigingen aan het adres van leerkrachten en leerlingen”, aldus Weyers."

Wie heeft hier moeite met de realiteit?
Oud 5 september 2009, 20:24   #79
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Gazet Van Antwerpen:

Wie heeft hier moeite met de realiteit?
Dat heeft inderdaad te maken met de aanwezigheid van jongeren voor islam in Hoboken. Dezelfde problemen deden zich voor in Berchem. Jammer dat niemand nagaat welke moskee die betogers bezoeken, velen zullen terug te vinden zij n op de St Bernardse steenweg op het Kiel.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 22:19   #80
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Boohoo, er stond bedreigd inplaats van met de dood bedreigd. Is dat soms beter? En zoals je zelf al aangaf worden de doodsbedreigingen in andere artikels WEL vermeld. Inplaats van te zagen dat Nookie niet zegt "Oh hoogste Driewerf, schenk deze worm genade, ik heb het verkeerde artikel getoond" wat denk je ervan te reageren op het onderwerp, de reactie van de moslims, de bedreigingen etc?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be