![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik raad u aan de laatste alinea van mijn post 37 opnieuw te lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet toevallig werd alleen Duitsland hiervoor na de oorlog veroordeeld, wat meteen de hypocrisie van goed & kwaad in oorlogstijd blootlegt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 september 2009 om 00:03. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Nee, u trekt de foute conclusies.
MacArthur zegt dat er geen militaire redenen waren om de bom te laten vallen en begint dan vervolgens over de manier waarop de capitulatie is aangepakt. Ike vond het droppen van de bom onnodig omdat 'Japan toch al verslagen was''. We weten allebei dat Japan nog lang niet verslagen was én dat de Japanse ''duiven'' zelfs na de beide bommen veel moeite hebben moeite doen om de leiding alsnog tot capitulatie te brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat verklaart niet waarom de Japanners de 'slechten' zouden zijn, in acht nemend dat je schreef dat die oorlog wel een kwestie van goeden tegen slechten zou zijn. Als het niet degene is die het eerste schot loste, waarom is Japan dan wel de slechte? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 september 2009 om 00:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hertog van Gelre weet op zijn minst wat neutraal zijn betekend. Generaals Eisenhouwer en MacArthur schreven dat de bommen niet nodig geweest waren. En ze hebben gelijk, als je 10 000 000 mannen en 50 jaar wil opofferen om Japan te ontdoen van verzetshaarden. Een hoop van die Japanners zijn redelijk hardnekkige modellen hoor.
![]() |
![]() |
#87 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Flauw. Citaat:
Citaat:
De bombardementen op Hiroshima en Nagasaki hoorden bij de interne logica van de oorlog die toen werd gevoerd. Los van Goed en Kwaad waren ze niet uitzonderlijk, op het gebruikte wapen na. Door alleen hierop het etiket ''misdaden'' te plakken, zonder de voorgeschiedenis in overweging te nemen, suggereert u een exclusieve misdadigheid aan Amerikaanse zijde. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 7 september 2009 om 00:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Ja
Dat schreef ik niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je reageert helemaal niet over de kern van de zaak, nl. de niet-discriminerende aanvallen en hun rol in het internationaal recht. Je verklaart ook nergens waarom Ike & MacArthur idioten zijn die er niets van begrepen hadden. Je "wij beiden weten dat"-lijn is wel heel erg arrogant op dat punt.
Uit dit alles concludeer dat je aan het einde van je Latijn bent. Het mooiste was de correctie naar Guernica, waar je zo zwaar aan lijkt te tillen. Juist is juist en "Guarnica" schrijven is gewoon flauw. Sorry.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Hertog beeldt zich in dat historici die de zaak hebben onderzocht en allerlei betrokkenen hebben gesproken, een goede inschatting kunnen maken van de situatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hertog beeldt zich in de waarheid in pacht te hebben, en dan alle argumenten te kunnen pareren met een knipoog en "jij en ik weten toch dat..."
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 september 2009 om 00:28. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je niet wil zeggen dat Japan de 'slechte' is, wat bedoel je dan met
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 september 2009 om 00:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kallikles, om het simpel te houden stel ik je even 1 vraag. Wat is het verschil tussen het droppen van 1 atoombom op 1 stad, of het droppen van 515 ton hoog explosieve en randbommen vanuit 515 bommenwerpers op 1 stad?
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() U mag gerust die historici bij naam noemen, en zeggen waarom ze precies tot de conclusies kwamen waartoe ze kwamen. Nu geeft u niet meer dan een autoriteitsargument. In se is immers ook een discussie onder historici een discussie, en dus begrijpbaar voor bvb mensen op dit forum die reeds verschillende bronnen gaven.
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik til nergens zwaar aan maar om in een serieuze discussie iemand te willen pakken op tikfouten vind ik dan weer beneden het niveau wat ik van jou gewend ben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoor ik graag van iemand die Ike & MacArthur niet neutraal vindt (en dus Jappensympathie verwijt?!
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 7 september 2009 om 00:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elks van die redenen(uitgezonderd het stemmen winnen-) is goed om de situatie goed te keuren trouwens, want de overwinnaar schrijft de geschiedenis. Maar uiteindelijk is het droppen van die A-bommen nooit bedoeld geweest om Japanners te sparen, dát is een gelukkig voordeel gebleken.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 september 2009 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie wel een moreel verschil tussen het legitimeren van de goorste oorlogsmisdaden omdat je ermee wegkomt, en mijn eigen opvattingen. Itt uw redenering vind ik pakweg de atoombommen, de Shoa of de Naqbah ronduit gortig. Ik hoef me voor die houding niet af te vragen wie de geschiedenis schrijft of schreef.
![]() |