Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2009, 23:17   #921
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Tuurlijk. Nederland vond wel een excuus om er onderuit te komen. De oorlogsmiserie en doden waren voor de Belgen. We hebben toen duidelijk begrepen wat voor een volk die Hollanders waren : bekakte mooipraters.
Het was duidelijk ja ,wat voor volk de Belgen waren.
Hun officieren konden nog niet de taal van de soldaten spreken en joegen op die manier duizenden jongens de dood in.
Heeft u regering al excuses aangeboden aan de nabestaanden?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 23:31   #922
Tavek
Banneling

Standaard

De Engelse officieren spraken wel de taal van de soldaten, en die joegen ze ook de dood in.

Ik zie de relevantie niet van uw opmerking. WW1 was een smerige vieze oorlog.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 08:01   #923
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Gekrakeel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat ondanks het vertragend intern-Nederlands gekrakeel die Schelde wel degelijk zal worden uitgediept.
Juist.
Als het gekrakeel ophoudt (wanneer?) kan de procedure terug opstarten en daarna kan men beginnen werken. D�*�*rna zullen relatief grote schepen A'pen kunnen bereiken (bij hoogtij?). Ondertussen hebben de nieuw gebouwde schepen weer een beetje méér diepgang...
-P
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 15:48   #924
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zoek geen grote woorden als een klein gebaar volstaat.
Dat gebaar bestaat erin dat de bevoegde Nederlander(s) het bevel geeft de Schelde uit te diepen. Punt.

Sommige berichten kan je beantwoorden met een oneliner, andere vergen een iets uitgebreider commentaar.

Voor mijn part kan je gerust mijn berichten negeren of er geen commentaar op geven. Hetgeen ik echter niet aanvaard is dat jij me voorschrijft hoe ik mijn berichten moet formuleren, daarvoor zal je iets vroeger moeten opstaan.

Onderlijnde zinnen, een stoer "punt" (ik heb het alweer eens ferm gezegd)en evil-smileys maken geen enkele indruk op mij.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 09:54   #925
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Voorschrijven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Sommige berichten kan je beantwoorden met een oneliner, andere vergen een iets uitgebreider commentaar.

Voor mijn part kan je gerust mijn berichten negeren of er geen commentaar op geven. Hetgeen ik echter niet aanvaard is dat jij me voorschrijft hoe ik mijn berichten moet formuleren, daarvoor zal je iets vroeger moeten opstaan.

Onderlijnde zinnen, een stoer "punt" (ik heb het alweer eens ferm gezegd)en evil-smileys maken geen enkele indruk op mij.
Ik schrijf je helemaal niets voor !
"Zoek geen grote woorden als een klein gebaar volstaat" : die grote woorden, dat is bedoeld op de Nederlandse uitleg v.d. gebeurtenissen.
Dat klein gebaar is bedoeld op een evt. bevel v. Balkend Eendje om de werken te starten.
Voor de rest is "indruk maken" op om het even wie, het verste van mijn gedacht !
Die smileys, dat is gewoon een beetje versiering voor dit nogal droog en saai forum.
Meer moet dat niet zijn...
Oud 8 september 2009, 13:56   #926
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik schrijf je helemaal niets voor !
"Zoek geen grote woorden als een klein gebaar volstaat" : die grote woorden, dat is bedoeld op de Nederlandse uitleg v.d. gebeurtenissen.
Dat klein gebaar is bedoeld op een evt. bevel v. Balkend Eendje om de werken te starten.
Voor de rest is "indruk maken" op om het even wie, het verste van mijn gedacht !
Die smileys, dat is gewoon een beetje versiering voor dit nogal droog en saai forum.
Meer moet dat niet zijn...
Met dank voor deze duidelijke taal, mijn excuses. Ik vertrek morgen naar Scherpenheuvel.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:07   #927
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Hun officieren konden nog niet de taal van de soldaten spreken en joegen op die manier duizenden jongens de dood in.
Heeft u regering al excuses aangeboden aan de nabestaanden?
Dat is een mythe. Nergens kwamen er zo weinig soldaten om in WOI door vijandelijk vuur dan aan het Belgische deel van het front.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:27   #928
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Van taalconflicten weten jullie natuurlijk alles. Spel ons dus maar weer eens de les. Et n'oubliez surtout pas de lever le doigt impératif pour emphaser votre sagesse pédante que nous avons déj�* longuement vécue.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 8 september 2009 om 14:28.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:02   #929
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van taalconflicten weten jullie natuurlijk alles. Spel ons dus maar weer eens de les. Et n'oubliez surtout pas de lever le doigt impératif pour emphaser votre sagesse pédante que nous avons déj�* longuement vécue.
Ondertiteling graag, anders gaat hij dat niet verstaan zenne.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 19:23   #930
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Gesneuvelde (belgen) Vlamingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat is een mythe. Nergens kwamen er zo weinig soldaten om in WOI door vijandelijk vuur dan aan het Belgische deel van het front.
Inderdaad: er is , voor zover ik weet, 1 belgisch soldatenkerkhof 14-18 in Keiem-Diksmuide. Het verkeert in een triestige toestand. (Het zijn bijna allen Vlaamse gesneuvelden)
Er zijn meer dan 100 (honderd) Britse soladatenkerhoven in en rond Ieper, prachtig onderhouden en verzorgd tot in de puntjes.
Oud 12 september 2009, 09:09   #931
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Stand van zaken op 12/09/09

De Nederlandse regering heeft beloofd dat tijdens de eerste helft van volgende maand duidelijkheid zal zijn over de Scheldeverdieping. Er wordt een ultieme studie besteld bij een reeks onderzoeksinstituten om te bepalen of de aanleg van buitendijkse natuur langs de Westerschelde, een alternatief dat door Nederlandse regering werd voorgesteld voor de oorspronkelijk voorziene ontpoldering, een volwaardig project is. Dat onderzoek moet begin volgende maand klaar zijn. De Nederlandse regering wenste echter geen pronostiek te doen over de uitkomst van dat onderzoek. Het project zou € 300 miljoen kosten en zou volledig door de Nederlandse regering moeten gedragen worden. De eerder voorziene ontpoldering zou voor € 40 miljoen gedragen zijn door Vlaanderen.
Oud 12 september 2009, 09:48   #932
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wel,wel,wel,...

Citaat:
Stand van zaken op 12/09/09

De Nederlandse regering heeft beloofd dat tijdens de eerste helft van volgende maand duidelijkheid zal zijn over de Scheldeverdieping. Er wordt een ultieme studie besteld bij een reeks onderzoeksinstituten om te bepalen of de aanleg van buitendijkse natuur langs de Westerschelde, een alternatief dat door Nederlandse regering werd voorgesteld voor de oorspronkelijk voorziene ontpoldering, een volwaardig project is. Dat onderzoek moet begin volgende maand klaar zijn. De Nederlandse regering wenste echter geen pronostiek te doen over de uitkomst van dat onderzoek. Het project zou € 300 miljoen kosten en zou volledig door de Nederlandse regering moeten gedragen worden. De eerder voorziene ontpoldering zou voor € 40 miljoen gedragen zijn door Vlaanderen.
Interessant om weten.
Eerst zien en dan geloven !

Oud 12 september 2009, 10:56   #933
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Interessant om weten.
Eerst zien en dan geloven !

Het probleem is ,dat Belgen weinig van Nederland snappen.
In Belgie heeft een minister president veel meer macht dan in Nederland.
Het ministerie van landbouw is in Nederland het machtigste ministerie, met de meeste privileges en lobby's.
De provincies hebben erg veel macht als het om ruimtelijke ordening gaat.
In Nederland zitten we al jaren met de gebakken peren in dit soort zaken.
Het ministerie van verkeer en waterstaat functioneert hier al decennia ver onder de maat.

Dus Balkenende en de regering kunnen alleen iets doen ,als ze weigeren naar de pijpen van landbouw en de provincie Zeeland te dansen.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 12 september 2009 om 10:59.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 12:50   #934
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Voila, je ziet nu zelf wat sedert dag één het doel geweest is van de Belgische staat.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 00:13   #935
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Inderdaad (), gebruik toch gewoon Engels!

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 13 september 2009 om 00:14.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 20:56   #936
Descartes Jr
Banneling

Standaard Memo voor Boduo, de Zeebrugge-lobbyist.

In Zwankendamme, een dorpje in de achterhaven van Zeebrugge, is onrust ontstaan toen men begon lucht te krijgen van de plannen van NMBS/Infrabel om er een rangeer- en goederenoverslagstation te bouwen, pal achter de woonwijk aldaar.

Infrabel zou al jaren in alle toonaarden liegen en zwijgen over het project en laat nu schoorvoetend weten dat ze de inwoners voor de hele rangeerheisa gaan beschermen door het oprichten vaneen betonnen muur van ... 18 m hoog.

Antwerpen dumpte Doel. Zeebrugge doet nu hetzelfde met Zwankendamme.
Oud 17 september 2009, 21:18   #937
BHV
Burger

BHV's schermafbeelding

Standaard continental plat opeisen

Eigenlijk diende Belgie en grotere stuk van het continental plat hebben. Bij BZ was er een corrupt hogere ambtenaar die voor SHELL werkte. Door zijn "verraad" kreeg Belgie geen toegang tot het zgn. Punt F.
Indien Belgie die spie (tot punt F) had gekregen dan waren een deel van de Nederlands gas-velden van Belgie!
Nu moet Kris Peeters dreigen om dat dossier terug te openen, om zo Nederland onder druk te zetten.
BHV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 21:40   #938
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BHV Bekijk bericht
Eigenlijk diende Belgie en grotere stuk van het continental plat hebben. Bij BZ was er een corrupt hogere ambtenaar die voor SHELL werkte. Door zijn "verraad" kreeg Belgie geen toegang tot het zgn. Punt F.
Indien Belgie die spie (tot punt F) had gekregen dan waren een deel van de Nederlands gas-velden van Belgie!
Nu moet Kris Peeters dreigen om dat dossier terug te openen, om zo Nederland onder druk te zetten.
Beste opperhoofd. Is het mogelijk om dat ook eens te vertalen in een autochtoon jargon ? Wat bedoel je met punt F ?

Ik walm alvast de vredespijp tot schroeien en laat enkele squaws aanrukken ..
Oud 17 september 2009, 22:23   #939
BHV
Burger

BHV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste opperhoofd. Is het mogelijk om dat ook eens te vertalen in een autochtoon jargon ? Wat bedoel je met punt F ?
..
De economische zee-zones (continentaal plat) tussen UK, Noorwegen, Denemarken, Duitsland, Nederland en Belgie werden verdeeld zoals een taart, met voor ieder land een spie tot punt F (een theoretisch middelpunt in de taart). Maar Belgie kreeg geen spie, maar enkel een korstje. Oorspronkelijk kreeg ook Duitsland een korstje maar DL diende klacht in bij het Internationaal gerechthof en kreeg gelijk (ook een spie tot punt F). Belgie diende géén klacht in (wegens opzettelijke nalatigheid van een hoger ambtenaar van Buitenlandse Zaken).
Indien Belgie wel een spie tot punt F had gekregen dan zou een groot deel van de Hollandse gasvelden nu van ons zijn, en zou Belgie een positieve gas-balans hebben.
Kris Peeters kan dreigen om de verdeling alsnog bij het Internationaal gerechthof aan te vechten en schadeveroeding te vorderen voor de ten onrechte geleden verliezen.

Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  carte01.jpg‎
Bekeken: 92
Grootte:  94,5 KB
ID: 55608  

BHV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 19:35   #940
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BHV Bekijk bericht
Kris Peeters kan dreigen om de verdeling alsnog bij het Internationaal gerechthof aan te vechten en schadeveroeding te vorderen voor de ten onrechte geleden verliezen.
Werkelijk, je bijdrage is waardevol. Als dit klopt dan raad ik je aan om dit ASAP te mailen aan Chris Peeters. Ten eerste omdat ik vrees dat het hem niet (voldoende) bekend is. Ten tweede omdat ik weet dat hij zulke opstekers met veel energie zal willen valoriseren.

Doen ! beste BHV
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be