![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() 2
![]() |
#102 |
Minister
|
![]()
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik had vroeger geen last van die kruisen en nu nog niet. Zo'n kruis heeft mij niet gemaakt, zo'n kruis heeft mij niet gebroken. Ik ga nog even verder als ik mag: katholieke wiskunde bestaat niet. Ik heb wel steeds op katholieke scholen les gevolgd. Waarom? Simpel, die hadden het beste te bieden en die hadden het beste onderwijs. Het kruis als dusdanig heeft bij mij nooit een rol gespeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onze politiek wil de vrede bewaren ten koste van ons. Ik denk dat het hier op neer komt. Als we nu gaan toegeven dan vrees ik dat het "eisen-pakket" zal aangroeien en aangroeien. Ik zei het al: in Genk wonen 85 nationaliteiten en die geven zelden problemen. Wat we nu beleven komt steeds uit dezelfde hoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ben ik het mee eens. Het heeft nog voordelen: al die commercie rond kleding en schooluitrusting zou ook meteen van de baan zijn. Zoals die Millet-jaskes van enkele jaren geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij leven in Vlaanderen, België en waarom is het dan zo moeilijk voor sommigen om zich aan te passen? En waarom werkt die altijd in een eenzijdige richting? Wij moeten meer verdragen, meer slikken. Er is maatschappelijk zoveel ophef als je de media volgt. Wij verknoeien zoveel tijd en energie. En dat allemaal om de "tegenpartij" zo goed als zijn zin te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Nog eentje die niks begrepen heeft van vrijheid van meningsuiting.
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Dat is toch exact waar Andres 21 en garry voor pleiten.
En ik vond de houding van Patrick Janssens toch ook in die richting gaan. Citaat:
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn ouders die druk bezig zijn en geen tijd hebben maar wel tijd vinden om bijv. een leraar op zijn gezicht te slaan.... Waar gaan we naar toe? Kinderen kunnen protest aantekenen tegen hun uitslag van hun examen... Waar gaan we naar toe? Zelf pleit ik voor jeugd die goed hun plan kan trekken, die assertief is en een eigen mening heeft, die afgaat (die zich enkel laat leiden dus) op eigen oordeel. Die zelf bewust een eigen mening vormen. Laatst gewijzigd door Tejokus : 9 september 2009 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister
|
![]() Bedriegen , stelen, moorden enz enz zijn zaken die niet kunnen.
Ik moet niet gelovig zijn om dat te weten. Ik ben heb geen enkele band met een “ geloof”. Dit zijn voor mij de eerste politieke partijen. 4000 voor christus hebben de Skieten de basis belegt voor zulke denkpatroon. Zonder geloof zijnde ben ik voor de islam een hond, niet meer. Ik zal ook de eerste zijn die gehangen word indien zij de macht zouden krijgen. Het voorbeeld is Iran: de aanhangers van "modern, humaan" denken zijn naar het front gestuurd om tegen Sadam te vechten. Kanon vlees eerste klasse. Kwamen ze niet terug werd hun bezittingen afgenomen en de vrouwen weggejaagd de bezittingen overgemaakt aan de Imaans. Islam ( aanhangers van de ayatollah) werden beschermd, en moesten alleen maar veel kindjes maken. Zie de enorme bevolking aangroei. De Imaans hebben alle financieel en gerechtelijke zaken naar zich toe getrokken. De staat heeft geen gerechtelijk gezag meer. De sharia is het drukking instrument, met ophanging, steniging enz. Nu, worden daar de monden opengehouden door de Imaans met een overlevingspakket, wie zich niet voegt kan creperen. De hooftdoek discussie is niet meer dan een promotie stunt van de islam. Over gans de wereld voert men prikacties, en iedere toegeving word als een overwinning gezien. In Engeland is de boerka al toegelaten. Het op souperen van onze Sociale zekerheid is een bewuste strategie om de staat te ondermijnen. Ga eens naar de Mutualiteit, wie zit daar in grote getallen. OCMW idem, stad en gemeentelijke hulp centra idem. De Moslim jongeren weten niet wat gedaan om hun mannelijkheid te bewijzen, overal stoken ze onrust. Als ze toch zo gelovig zijn, waarom gaan ze niet naar Afghanistan om de fanatieke Taliban te bestrijden en het “Vredig Islam” te verdedigen. Neem het Eurovisie song festival, België kan daar gewoon niet meer winnen. Aangezien dat de kompleet Turkse Europese bevolking voor Turks origine zangers kiest. Dit is maar een zanger, een lied. Maar dat toont duidelijk de macht van...... aan. Ik schreef daarom: Dat de teletubies, die nu voor de schoolpoort staan om het hoofddoek te promoten, worden misbruikt door de Imaans. Eens dat de Imaans voldoende macht hebben zullen deze zelfde teletubies de eerste zijn die vernietigd zullen worden met de charia. Als wij op een wielerkoers met de Vlaamse vlag zwaaien vinden sommige dat een uitdaging, een politiek standpunt promoten, al is dat gewoon een betuiging dat wij Vlaming zijn, niet meer en niet min. Wel, wat de hoofddoek betreft is het wel degelijk een uitdaging ten aanzien van onze maatschappij, een hersenspoelend gedoe gebaseer op angst met als enig doel de macht aan de Imaans Indien wij ons westers denken willen behouden moeten we zoals Ata Turk deze vorm van uitdaging volledig verbieden..
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 september 2009 om 05:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel dat is toch simpel
je doet de ouders van dat kind een verslag tekenen, waar ze expliciet erkennen dat de belgische wet boven de godsdienst staat. Dat de godsdienst vrouwen niet mag onderdrukken. Dat het hoofddoek niet telt als symbool van onderdrukking van de vrouw maar hier gedragen wordt als een mode-accessoire. als het anders uitdraait, definieer je in één adem de represailles, dat is dus dat het kind het recht heeft om weg te gaan van zijn ouders, dat ouders onder 'toezicht' gaan geplaatst worden gezien zij de vrijheid van hun kind belemmeren op dat vlak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als we iedereen gaan opbrengen als een "assertief" (lees: "arrogant" en "egoïstisch ik ik ik" en "ik veeg mijn kas aan regels" en "ik maak geen fouten, de regels zijn fout") individu, dan gaat ons dat vroeg of laat zeer zuur opbreken. Decennia terug waren mensen misschien iets té volgzaam, nu gaat het naar mijn aanvoelen iets teveel de andere kant uit. Ik wil niet terechtkomen in een samenleving bestaande uit alleen maar betweters. We leven in een samenleving en om dat samen leven moeten er nu eenmaal regels zijn en jongeren moeten regels leren respecteren en naleven. En wat zien we nu? Regel staat ons niet aan -> protest -> naar de Raad van State. Een peperdure advocaat betalen om een banaal schoolreglement aan te vallen! Waar gaan we naartoe, in godsnaam? Het staat waarschijnlijk haaks op uw ideologie, m'n beste, maar ik ben ervan overtuigd dat een zekere mate van volgzaamheid en gehoorzaamheid noodzakelijk is als we onze samenleving en de erbij horende welvaart in stand willen houden. Dus ja, "gehoorzame sukkels", uit noodzaak, niet omdat we dat graag willen. Laatst gewijzigd door Sammael : 9 september 2009 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij komen op voor belangen van organisaties die u en mij als stront beschouwen. Het zijn marionetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Lastig hé, dat mensen opkomen voor hun rechten.
![]() |