![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
« Chi va piano va sano » : wellicht hun ‘lite motive’ en ‘modus operandi’. Altijd maar stilaan vooruit krabbelen en krabbelen tot de volgende hindernis. Is het ‘euvel’ onoplosbaar; geen zorg...:gewoon omzeilen en terug verder krabbelen enz enz. Als wij ons steeds maar verder gaan toespitsen en ergeren om ‘detail’ punten, zullen zij het uiteindelijk wel halen en in het geniep, zonder dat wij het zelfs beseffen. Mogelijk al, de hedendaagse situatie!!! |
|
|
|
|
|
|
#142 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet de confrontatie niet aangaan, inderdaad. Wat je moet doen is de paar fundamentalistische gekken isoleren, hun steun bij de grass roots ontnemen. En net het omgekeerde zijn we nu aan het doen. Citaat:
|
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zij doen enkel voordeel uit een situatie waarbij jonge moslima's die hun hoofddoek verdedigen als slachtoffers worden afgeschilderd, en boegbeeld Nourdine krijgt weer alle media aandacht! De werkelijke aanstokers hiervan komen echter niet op T.V en al evenmin staan journalisten stil bij het proces wat hier al jaren aan vooraf gaat. |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Staatssecretaris
|
Gehoorzamen aan de imam en een eigen mening gaan niet samen.
http://www.youtube.com/watch?v=ZjbJnZUJTYU
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 9 september 2009 om 11:29. |
|
|
|
|
|
#145 | |
|
|
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
#146 |
|
Staatssecretaris
|
Over een jaar of tien zitten dat soort meisjes ook in het mooi donkerzwart.
In Nederland begin je dat al goed te zien. Alles geleerd van papa en de imam: http://www.youtube.com/watch?v=ZjbJnZUJTYU
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 9 september 2009 om 11:48. |
|
|
|
|
|
#147 | |
|
|
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 9 september 2009 om 11:48. |
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=ZjbJnZUJTYU In Nederland hebben ze gigantische problemen met de meeste van die scholen. Onderwijsresultaten bovendien ver onder het landelijk gemiddelde (zo lang er niet geknoeid wordt met de cijfers). Gewoon naar het gewone net en hoofddoek af.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 9 september 2009 om 11:52. |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Beperkt dit de kansen van jongeren en in het bijzonder meisjes? Het antwoord daarop is ook "ja". Maar dit is niet uw of mijn verantwoordelijkheid maar van ouders die hun kinderen, omdat het aanbod van scholen niet "islamitisch" genoeg is hun kroost naar die scholen toesturen. Het mag in ieder geval geen argument zijn om maar aan die absurde eisen toe te geven, en de taak van de overheid om toe te zien mochten er meer van die scholen komen( ze zijn er al!) dat ook daar eindtermen worden behaald en dezelfde regelgeving wordt nageleefd als bij andere onderwijsinstanties. Dat er een heleboel migrantenjongeren worden opgeofferd klopt, maar ook hier hebben doelgroepen een actief aandeel in; als ouders en moslim! Het beleid is blind voor die ontwikkelingen vanwege politieke stijdbijlen, maar ook eigen structuren, Groen verliest al jaren in Antwerpen maar stuurt wel samenleving aan, hoe kan dat?? Omdat Janssens al voor de verkiezingen zijn "sterke ploeg" had gekozen, die onzin wordt mensen in hun strot geramd! Hoezo al gepaald, en de keuze van de stemmers in Antwerpen dan?? Al van te voren leek vast te staan dat Griet Verbist de post van schepen van samenlevingsopbouw zou krijgen terwijl haar partij door de Antwerpenaar als verliezers van de verkiezingen werden gestempeld, hoe kan dit?? Waarom kreeg Fouzia dit niet, ze had toch meer voorkeurstemmen?? Zolang de Groene visie aanstuurt in wijken is het echt hopeloos! Want volgens die visie lijkt redicalisering, religeuze brainwashing, sektevorming,agressie tegen moslims die minder streng zijn en niet strikt hun visie op religie volgen zoals salafisten dit doen, agressie tegen vrouwen, ongelovigen, niet te bestaan! Doelgroepen bij per difinitie slachtoffers, wat wijst op eigen actief aandeel in achterstand, segregatie is verdacht, rechts en wordt het zwijgen opgelegd, daardoor onstaat een situatie waarin radicale groepen de macht naar zichzelf toetrekken en hoe dit moet weten ze heel goed gezien de huidige situatie in Antwerpen! |
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
juist op radio 1 interview met lerares athenea hoboken ... tot enkele jaren terug droegen er 2! een hoofddoek en na toelating ... men stelde zich steeds en steeds soepeler op tot nu meer dan 80% een hoofddoek droeg Het zijn ook niet alleen de leerlingen en directrice die met de DOOD bedreigd worden maar ook het lerarencorps!!!
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ik daarvan denk is niet relevant, wel dat ik het recht respecteer die afwijkende mening te hebben en dit in je priveleven uit te dragen en te beleven, omdat in het Vrije Westen dit kan en mag, terecht lijkt me. Ik stel ook vast dit dit geen vastliggend gegeven is en dit standpunt lang niet door iedere moslim gedeeld wordt en intern voor veel spanning, clans, machtstrijd en bijbehorende strijd om de macht onder moslims in aandachtwijken zorgt. Waarbij de groep die aanzet tot actie, agressie en protest zoals in Antwerpen, probeert om hun visie van islam boven in Vlaanderen geldend rectssystheem te zetten omdat volgens hen een goede moslim zo hoort te handelen.Ik vind dat de samenleving zich tegen die dwang mag verzetten, dat recht heeft om de guillotine van vrouwenrechten te weren uit scholen, omdat dit leidt tot drang onder gelovigen, getuige de motivatie van de directie en getuigenis, zij het anoniem van ene jonge moslima op TV en dat dit anoniem moet, is een kaakslag in het gezicht voor wie recht op vrije mening hoog in het vaandel draagt. Dat is dan ook het discussiepunt en niet zoals u probeert, het recht van vrouwen zichzelf aan waanzin te onderwerpen, in hun priveleven. |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Echter en zonder te willen opbieden, meen ik te moeten stellen voldoende ervaring te hebben van het 'Moslim' fenomeen, om te begrijpen hoe hun "veroveringmethode" in het werk gaat. (Want daar gaat het om en niet voor de 'Show') Mijn mening over de 'hoofdoekjesaffaire' is dan ook wel heel duidelijk. Ik zou daar geen enkel punt willen over maken: Deze onbenullige 'prutjes' gewoon negeren. Door hun deze vrijheid te ontzeggen, wakkert U bij hen, naast een 'anti' democratische dwang, ook onvedraagzaamheids gevoelens op, hetgeen (indien er nog voldoende ruimte beschikbaar is) een versterking van de acute haatgevoelens, jegens de 'Westerlingen' en Katholieke klasse in het bijzonder. Door hun dit nu alsnog toe te zeggen: zal dit zonder enige twijfel aanzien worden als een overwinning op het 'Belgische' gezag! Zoals de toestand er nu uitziet, zijn zij in ieder geval de 'winners'. Arm Land: een te gekke Regering en een verdeelde volksopinie. Wat zijn wij goed op weg zè!!! |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Maar als men deze fotos wat kritischer bekijkt en de meisjes vervangt door 'knappe en deftige Duitse soldaten (kunnen jullie mij volgen?) dan zijn het fotos uit WO II de bezetting van Brussel door de 'NASI'. Toen kon NIEMAND het vermijden, toch heeft Koning Leoplold III, (wegens de publieke opinie en door onenigheid met de toenmalige regering) er de schuld van gekregen en het heeft moeten bekopen met zijn afzetting. |
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie een hoofddoek wil dragen krijgt hier alle vrijheid toe, getuige de vele hoofddoeken in het straatbeeld. Maar op die scholen gaat de discussie in wezen helemaal niet om de hoofddoek, wel of je dit wanneer je het ziet als een gebod van Allah, boven door mensen opgelegde regels moet zetten, dat is de kern van de discussie! Het gaat dus in wezen over de scheiding kerk en staat of in dit geval moskee en staat. Die essentie negeren leidt enkel tot een volgende discussie en dat heeft zichzelf al bewezen, gezien de problemen in ziekenhuizen waar vrouwen niet door een mannelijke arts behandeld mogen worden, aparte zwemuren, gebedsruimtes binnen bedrijven en in breder verband de cartoondiscussies, tentoonstellingen en opera die verboden moesten worden uit schrik voor de reacties van moslims. Je kunt dus negeren zo je wilt, maar daarmee stel je enkel de discussie uit over de plaats van religie, in dit geval islam binnen deze samenleving. Het is juist tijd voor duidelijk signalen, de plaats van religie is reeds cultureel bepaalt en gelden voor alle gelovigen, niemand zet zijn visie van het woord van God boven door mensen gemaakte wetten en daarmee basta! Daar kunnen trouwens heel wat moslims mee leven hoor, alleen niet die groeperingen met eigen politieke agenda! |
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik begrijp best de essentie van de zaak en ook hoe U het verwerkt. Daar tegenover, beoordeel ik de zelfde feiten gewoon vanuit een andere invalshoek. Punt. Ook aan de hand van mijn ervaringen op het terrein en met mijn eigen gevoelens. Ik zou het U niet graag willen herhalen, dat ik de mening ben toegedaan , dat U deze problematiek te fel gaat overwegen met uw handleiding of Cursus bij de hand; ‘’Hoe word ik een perfecte ‘Sociale assistent’ of ‘Trajectbegeleider’. U zou voor ogen moeten hebben dat deze werken geschreven zijn, in opdracht van overheidsdiensten wiens medewerkers, nooit of amper een conflict situatie hebben meegemaakt met buiten- of inlandse delinquenten. (Deze laatste zijn t.a. even bedrijvig dan de anderen) Scheiding van Kerk en staat: daar moet ik toch even mee lachen hoor. De ‘democratie’ is in handen van de staat, of ten minste van de ‘staatsdienaren’. Het zal U waarschijnlijk ook wel zijn opgevallen dat deze laatste dit ‘werktuig’ nogal willekeurig hanteren. “Democratie” staat voor: wat ons het best past. (Hier denk ik in het bijzonder aan het cordon sanitair!!!!!) Als België, in zijn hoedanigheid van rechtstaat bij wet heeft uitgevaardigd dat de staat moet gescheiden worden van de wetsgeldig herkende religie, dan 'tooien' deze ‘Moslima ‘zich zoals zij of hun religie het hun aanbeveelt. Hier is geen ‘haar’ tussen te steken. Eenieder die met het ware geloof beloond is, duld in ieder geval elk ander geloof dat dezelfde doelen nastreeft, m.n.: De verbetering van de levensvoorwaarden van de schepselen van ‘God’ . Zoals bij de Katholieken, zijn alle gelovige ‘Moslims’ niet oprecht: ‘God’, ‘Allah’ en alle andere ‘substituten’ van de ‘Schepper’ zullen, de dag van het laatste oordeel, de hunnen herkennen. Ten andere, wie zijn wij, om over hun ‘godsdienstlelijke’ praktijen te gaan oordelen. Het enige waar wij ‘vat’ zouden op hebben is: Je past in onze samenleving: je mag blijven. Je past niet in onze samenleving: je vertrekt; ter stond en zeker zonder jarenaanslepende procedures. Men mag absoluut niet uit het oog verliezen dat…. ZIJ MOETEN ZICH AAN ONS AANPASSEN EN NIET OMGEKEERD. Hier is het nog steeds het Belgenland!!! Indien de Moslimgemeenschap er echter niet voor te vinden is, de Islam van hun staat te scheiden, dat zullen wij even kordaat al de onderdanen van deze export ‘Moslimstaat’ met veel verdriet en terneergeslagenheid moeten ‘ return to sender’ sturen. Laatst gewijzigd door bruggeman : 10 september 2009 om 12:52. |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als da nog lang duurt dan trek ik hun vod van hunne kop af en kuis menne velo ermee siè!
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 10 september 2009 om 13:11. |
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daaruit weet ik dat het helemaal niet over hoofddoeken gaat maar over de plicht voor moslims deze aanval op het geloof via vrouwen te doen keren, wat zij zien als de plicht voor moslims. Daarvoor mogen zij in hun ogen druk uitoefenen en bedreigen, ook naar andere gelovigen toe, erger nog dit zien zij als hun plicht. IK kreeg zelf ook te maken met bedreiging en agressie, en weet dus hoe het werkt omdat ik met degenen die dit gedachtengoed verspreiden aan tafel zat. Verder kijken dan enkel hoofddoek helpt om de essentie te ontdekken, deze mensen menen te moeten handelen strikt volgens ieder voorschrift van hun ware islam, dat is een regelrecht conflictmodel waarbij anderen zich moeten aanpassen , desnoods met geweld! |
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Banneling
|
Citaat:
proberen zou ik zeggen... we lezen het wel in de krant!! Laatst gewijzigd door Princessje : 10 september 2009 om 19:59. |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Gouverneur
|
De analyse Alice kan ik vanuit eigen ervaring enkel bevestigen.
Het gaat all |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Gouverneur
|
De analyse van Alice kan ik vanuit eigen ervaring en kennnis van het concrete terrein enkel bevestigen.
Het gaat allang niet meer om de hoofddoek als religieus symbool. De hoofddoek is de vlag waarmee de jihad wordt gevoerd. Het volstaat dat een kleine groep de jihad voert, de 'gematigde moslims' keuren het zeker niet af, integendeel.... Achter deze jihad die nu vooral in Hoboken wodt uitgevochten, inclius de doodsbedreigingen aan het adres van de directie, zit de extremistische organisatie 'jongeren voor islam' die sinds kort haar 'werkterrein' heeft in Hoboken. Deze lui deinzen niet terug voor bedrog, intimidatie en geweld...maar de kopstokken, sluwe lui, zijn wel zo slim en achterbak som zelf uit het gezichtsveld te blijven en laten het vuile werk opknappen door anderen (door hen opgeleid en die organisaties oprichten zoals 'vrije keuze' 'leidraad') en door de door hen gehersenspoelde meisjes. Wanneer gaan ze kopstuk, Farid Zahnoun, oprichter en 'ideoloog' van de extreemrechtse fascisitische organisatie 'jongeren voor islam' eindelijk eens oppakken.... wat we nu meemaken is gewoon een uitloper van het radicaliseringsproces dat al jaren bezig is. de jih |
|
|
|