Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2009, 18:12   #121
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
De Amerikaanse weg van leven is leuk tot als je ziek of werkloos wordt. Maar dat tonen ze niet op tv.
T'is verdomme 1 van de zware punten waar men momenteel aan het werken is. Men wil dit systeem aanpassen.
Als ze het niet optv tonen, hoe weet jij het dan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 18:15   #122
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Illwill, je bent slordig waardoor je zaken schrijft en veronderstelt die gewoon fout zijn. De topic gaat niet over de afkeer van Amerika maar wel over de toenemende afkeer voor het Amerikaanse oorlogsgeweld. Of die fraude nu met medeweten van de Usa of niet is gebeurd, doet dus inderdaad niks terzake. Wat hier van belang is, is dat de Usa via haar militaire acties (in samenwerking met haar vazalstaten) het regime van Karzai aan de macht heeft gebracht als "democratisch" lichtbaken in de "islam-fundamentalistische duisternis" van Afghanistan. En nu blijkt dat het regime van Karzai dus verkiezingen fraudeert (en als ze dat al doen, frauderen ze allicht nog veel meer doch dit terzijde). De Usa heeft dus een crimineel regime aan de macht gebracht.
Men kan niet in de toekomst kijken ook de amerikanen niet. Pas als je kan aantonen dat het hun bedoeling was kun je het hen kwalijk nemen.
Onze ministers komen dagdagelijks in het nieuws met frauduleuze zaken en worden dan nog eens 1 voor 1 verderbetaald en gewoon een nieuw postje aangeboden. Wij hebben deze ook verkozen maar niet om te sjoemelen.
Oud 9 september 2009, 18:17   #123
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestuur door Saddam Hoessein en de Ba'athpartij was voor Irak een betrekkelijk goed bestuur, en zeker veel beter dan de huidige chaos.
Citaat:
Wat is het toch allemaal eenvoudig en simpel hé?
Oud 9 september 2009, 18:20   #124
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kon het dan nog erger?

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.

Wanneer zal de Usa dan ons land en zichzelmf binnenvallen? Want hier is ook terreur, ook al weze het van een andere vorm.
U maakt de fout dat u er van uitgaat dat er zoiets zou bestaan als een algemeen, universeel geldende goede bestuursvorm die voor alle landen en volkeren zou moeten kunnen gelden. Dit biedt niet enkel de slappe filosofische "basis" vcoor oorlogszuchtig imperialisme ("wij weten het allemaal beter"), maar is bovendien ook gewoon fout. Bestuursvormen, rechtsregels, politiek leiderschap,... is ALTIJD sterk cultureel beïnvloed.

Misschien zijn die "terroristen" wel vrijheidsstrijders die voor de onafhankelijkheid van hun land strijden, tegen de vreemde invallers!

Wat is het toch allemaal eenvoudig en simpel hé?
Alles kan altijd erger. Doet net terzake, het is nu verbeterd en hopelijk gaat het over een jaar nog veel beter. Hoop je dat niet voor de Irakezen dan? Of heb je veel liever dat de VS niet slaagd waardoor al de irakezen een nog slechter leven krijgen?

In andere vorm? In een heel andere vorm dan toch wel. ALs jij vind dat onze leiders hier vergelijkbaar regeren als Saddam vrees ik dat geen benul hebt van wat Saddam allemaal deed.

Als ze vrijheidsstrijders waren tegen vreemde invallers zouden ze hun eigen buren niet dagdagelijks opblazen.

Helemaal niet, niets is heel simpel.
Oud 9 september 2009, 18:23   #125
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Alles kan altijd erger. Doet net terzake, het is nu verbeterd en hopelijk gaat het over een jaar nog veel beter. Hoop je dat niet voor de Irakezen dan? Of heb je veel liever dat de VS niet slaagd waardoor al de irakezen een nog slechter leven krijgen?

In andere vorm? In een heel andere vorm dan toch wel. ALs jij vind dat onze leiders hier vergelijkbaar regeren als Saddam vrees ik dat geen benul hebt van wat Saddam allemaal deed.

Als ze vrijheidsstrijders waren tegen vreemde invallers zouden ze hun eigen buren niet dagdagelijks opblazen.

Helemaal niet, niets is heel simpel.
Ze hadden er nooit moeten zijn in de eerste plaats. Wat kan het hen schelen buiten de olie. Waarom bevrijden ze mensen niet in Noord Korea. Omdat er niets te rapen valt.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 18:24   #126
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door je afkeer naar amerika zou ik ook niets anders vermoeden dan dat je hen schuldig vind daaraan. Maar dat maakt het nog niet zo.
Hoe denk jij dat de causale loopt? Ik ben uit het niets de Amerikaanse overheid gaan haten ofwat? Het is waar: de Irakoorlog op zich was genoeg. (Dat is de huidige overheid en kan niet gestoken worden op een 'fout uit het verleden')

Citaat:
Bewijs hetgeen wat ik vraag en ik geloof het dan wel. Zomaar denken om wat voor reden ook zal nooit lukken bij mij.
Goed; dan zoek ik het op.

Citaat:
Ik zal het nog eens vragen, ben je voor schuldig tot bewezen van onschuld?
Natuurlijk is iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Tenzij jij *ontkent* dat het Amerikaanse leger onschuldigen vermoordt in Irak, martelt in Guantanomo en haar bevolking pest met inflatoir, overheidsschuldverhogend beleid, is voor mij de Amerikaanse overheid schuldig.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 18:24   #127
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Amerikaanse weg van leven is leuk tot als je ziek of werkloos wordt. Maar dat tonen ze niet op tv.
Dat is, natuurlijk, een leugen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 9 september 2009, 18:26   #128
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
T'is verdomme 1 van de zware punten waar men momenteel aan het werken is. Men wil dit systeem aanpassen.
Waarom is het zo'n zwaar punt?
Citaat:
Als ze het niet optv tonen, hoe weet jij het dan?
Zelden via de tv, meestal via de geschreven media.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 18:28   #129
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat is, natuurlijk, een leugen.
Wat is er gelogen?
Oud 9 september 2009, 18:31   #130
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Ze hadden er nooit moeten zijn in de eerste plaats. Wat kan het hen schelen buiten de olie. Waarom bevrijden ze mensen niet in Noord Korea. Omdat er niets te rapen valt.
Het was de combinatie Saddam en de olie. Saddam en de macht over zoveel olie was idd niet wenselijk.
Voor de rest is het anti-vs propaganda want ze hebben geen druppel gestolen zoals velen ook beweren.
Er zijn genoeg landen met enorme hoeveelheden fossiele brandstoffen in de grond. Waarom valt men die ook niet binnen?

Ik denk dat N-Kore momenteel niet te helpen is, al dat volk is gebrainwashed. Daar is een andere manier nodig. Misschien moet je het eens aan een ontsnapte N-Koreaan vragen waarom hij is gaan lopen.
Oud 9 september 2009, 18:36   #131
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe denk jij dat de causale loopt? Ik ben uit het niets de Amerikaanse overheid gaan haten ofwat? Het is waar: de Irakoorlog op zich was genoeg. (Dat is de huidige overheid en kan niet gestoken worden op een 'fout uit het verleden')

Goed; dan zoek ik het op.

Natuurlijk is iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Tenzij jij *ontkent* dat het Amerikaanse leger onschuldigen vermoordt in Irak, martelt in Guantanomo en haar bevolking pest met inflatoir, overheidsschuldverhogend beleid, is voor mij de Amerikaanse overheid schuldig.
Dat weet ik niet. Ik zeg enkel dat ik niets anders verwacht had.

Doe je best.

Er zijn fouten gebeurt waarbij "onschuldigen" zijn gedood, hoewel dit in vele gevallen niet te bepalen is door het ontbreken van uniformen ed. Maar goed er zijn foutn gebeurt en dat is enorm erg. Het amerikaans leger vermoord niet met opzet onschuldigen in Irak.
De martelingen in Guantanamo waren idd ook een grovefout en hadden nooit mogen gebeuren. Men is er ook mee bezig om deze plaatsen te sluiten. Langs de andere kant maak je mij ook niet wijs dat als men je oppakt in een opleidingskamp van Al-Qaida ofzo, dat je daar toevallig aan het fietsen was.
De bevolking pest met wat?
Oud 9 september 2009, 18:40   #132
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom is het zo'n zwaar punt?

Zelden via de tv, meestal via de geschreven media.
Waarom? Heb je enig idee wat een gezondheidszorg inhoud welke goed is voor iedereen, en wat een kostenplaatje dat dit met zich meebrengt? Maar ja, jij zou met je competenties op 5 min dergelijk systeem voor de gehele VS aan de praat krijgen.

Zelden via de tv, via de geschreven media...wat is het nu. Is geschreven media minderwaardig ofzo? Als het trouwens geen aandacht krijgt in de media de dag van vandaag is het de schuld van de media zelve.
Oud 9 september 2009, 18:52   #133
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom? Heb je enig idee wat een gezondheidszorg inhoud welke goed is voor iedereen, en wat een kostenplaatje dat dit met zich meebrengt? Maar ja, jij zou met je competenties op 5 min dergelijk systeem voor de gehele VS aan de praat krijgen.
Ik weet waarom het niet kan werken. Ik maak mij geen illusies zoals jij of sommige Amerikanen.

Sinds Roosevelt al proberen ze ons wijs te maken dat de Democraten de sociaal-democratie vertegenwoordigen in Amerika. Het enige wat ik zie, is dat de sociaal-democratie hier meer en meer op de Democraten begint te lijken.
Citaat:
Zelden via de tv, via de geschreven media...wat is het nu. Is geschreven media minderwaardig ofzo? Als het trouwens geen aandacht krijgt in de media de dag van vandaag is het de schuld van de media zelve.
Media is een meervoud. Dat is het enige wat ik daarop te zeggen heb.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 9 september 2009 om 18:53.
Oud 9 september 2009, 18:57   #134
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er gelogen?
Dat de Amerikaanse weg van leven zo erg zou zijn als men ziek of werkloos is, wat jij wou impliceren/
Oud 9 september 2009, 18:58   #135
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
µµ Het amerikaans leger vermoord niet met opzet onschuldigen in Irak.
Het feit dat ze daar zijn, is wel opzettelijk. Je weet op voorhand dat je niet alle fouten kan uitsluiten. Daaruit weet je dus dat het a priori onmogelijk is dat ze niet 'met opzet' onschuldigen doden.

Citaat:
Langs de andere kant maak je mij ook niet wijs dat als men je oppakt in een opleidingskamp van Al-Qaida ofzo, dat je daar toevallig aan het fietsen was.
En dan? Misschien deden ze allemaal wel verdacht. En dan?

Citaat:
De bevolking pest met wat?
Staat er toch: inflatoir, overheidsschuldverhogend beleid.
Oud 9 september 2009, 19:10   #136
Zeikstraal
Banneling

Standaard

En dan, het is en blijft een illegale oorlog. Er sterven nog steeds onschuldige mensen daar dagelijks.

Waarom? Waarom leest u de blueprint niet voor wat er gebeurd(e) in de wereld?

"RAD" envisions a future in which the United States is in complete control of land, sea, air, space and cyberspace of planet Earth. It finds objectionable the limitations imposed by the ABM treaty and urges a newer rendition of Reagan's 'Star Wars' defense shield program.

http://www.newamericancentury.org/Re...asDefenses.pdf

Geen druppel gestolen, sure..
Oud 9 september 2009, 19:19   #137
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet waarom het niet kan werken. Ik maak mij geen illusies zoals jij of sommige Amerikanen.

Sinds Roosevelt al proberen ze ons wijs te maken dat de Democraten de sociaal-democratie vertegenwoordigen in Amerika. Het enige wat ik zie, is dat de sociaal-democratie hier meer en meer op de Democraten begint te lijken.

Media is een meervoud. Dat is het enige wat ik daarop te zeggen heb.
Als het niet kan werken moetje ook niet zagen ove het bestaande alsof het beter kan.

Als dat alles is wat je daarop te zeggen hebt...zegt genoeg in mijn ogen.
Oud 9 september 2009, 19:24   #138
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat ze daar zijn, is wel opzettelijk. Je weet op voorhand dat je niet alle fouten kan uitsluiten. Daaruit weet je dus dat het a priori onmogelijk is dat ze niet 'met opzet' onschuldigen doden.

En dan? Misschien deden ze allemaal wel verdacht. En dan?

Staat er toch: inflatoir, overheidsschuldverhogend beleid.
Tja, als je het idd op die manier bekijkt klopt het, maar dan hadden wij allemaal Duits gesproken momenteel indien iedereen zulke denkwijze zou hebben.
Je weet ook dat als je in je auto stapt je altijd iemand kan omver rijden, dus als je in je auto stapt weet je ook dat mensen "opzettelijk" kan doden.
Zowiezo is het Saddam zijn schuld door zijn beleid. Als hij een goed leider was geweest ipv een saddist had niemand moeten ingrijpen.

In een opleidingskamp is dat nogal logisch ja.

Zoals overal in elk land ter wereld zowat? Trouwens laat de cijfers eens zien dat het ook zo is.

Laatst gewijzigd door illwill : 9 september 2009 om 19:26.
Oud 9 september 2009, 19:27   #139
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
En dan, het is en blijft een illegale oorlog. Er sterven nog steeds onschuldige mensen daar dagelijks.

Waarom? Waarom leest u de blueprint niet voor wat er gebeurd(e) in de wereld?

"RAD" envisions a future in which the United States is in complete control of land, sea, air, space and cyberspace of planet Earth. It finds objectionable the limitations imposed by the ABM treaty and urges a newer rendition of Reagan's 'Star Wars' defense shield program.

http://www.newamericancentury.org/Re...asDefenses.pdf

Geen druppel gestolen, sure..
Door de handen van de zogezegde vrijheidsstrijders, niet door de amerikanen.

Idd, geen druppel.
Oud 9 september 2009, 19:32   #140
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Door de handen van de zogezegde vrijheidsstrijders, niet door de amerikanen.

Idd, geen druppel.
En dan, het blijft een illegale oorlog
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be