![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat is dan, helemaal in lijn met mijn andere posts, eveneens het recht van die ouders. Dat vind ik dan minder gerechtvaardigd, omdat er geen sprake is van een medische component. Maar die is er ook niet in gevallen waar de moeder het financieel niet aan kan, te jong is, verkracht werd. Al deze mensen mogen, volgens de wet, eveneens abortus plegen. En terecht, want dat is een persoonlijke keuze.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Minister-President
|
Ik heb daar geen probleem mee.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Banneling
|
Ik heb een vermoeden dat ik op de negeerlijst van Vandaele sta.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Vandaar mijn 'en terecht', want ik vind dat eigenlijk wel een goede wet. Je hoefde je trouwens niet te verontschuldigen voor je opmerking, hoor. Zeker als je hier inderdaad persoonlijk bij betrokken bent, dan begrijp ik dat je geen boodschap hebt aan flauwe grapjes.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oei, ne concurrent!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het mag, maar het moet niet.
Maar ouders die vrijwillig kiezen voor een kind met het syndroom van Down, mogen zelf opdraaien voor de kost ervan. Ook, en da's iets waar ik al helemaal verketterd ga worden door de politiek correcten, syndroon van Down "mensen", zouden gewoon gesterliseerd moeten worden van jongsafaan. En ja, deze opinie gaat ook over meer dan het syndroom van Down.
|
|
|
#51 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
Dat werd lange tijd ook gedaan en ook nu kiezen veel ouders van mensen met het syndroom van down ervoor hen als minderjarigen te laten steriliseren. Zo kunnen ze op latere leeftijd toch seksuele relaties aanknopen, zonder meer kinderen met het syndroom van down op de wereld te zetten (waar ze niet zelfstandig voor kunnen zorgen).
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Idem.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#58 | |
|
|
Citaat:
De abortus wet bepaald er geen strafbaar feit is gepleegd als er voldaan aan een aantal punten: * Het eerste consult en de uiteindelijke ingreep moeten uitgevoerd worden in een abortuscentrum of ziekenhuis met abortushulpverlening. Dit zijn zogenaamde "inrichtingen van gezondheidszorg". Beide instellingen moeten beschikken over een abortus voorlichtingsdienst. Er moet een team aanwezig zijn dat de vrouw op meerdere vlakken (multidisciplinair) kan begeleiden tijdens de abortus. Dit abortus begeleidingsteam moet haar kunnen informeren over abortus wetgeving en haar ondersteunen bij het oplossen van problemen. * Abortus is een noodsituatie. De vrouw moet een verklaring afgeven waarin zij aangeeft zich in een noodsituatie te bevinden. De abortus wet geeft geen invulling aan wat een noodsituatie is. De vrouw is de enige die beslist of ze een abortus wil of niet. De vrouw is de enige die beoordeelt of er sprake is van een noodsituatie. Naast de vrouw mag er niemand op de hoogte gebracht van de abortus. * Tijdens het eerste consult wordt de huidige situatie besproken. Als een vrouw beslist een abortus te laten uitvoeren, moet ze wellicht worden opgevangen. De mogelijkheden hiervoor worden tijdens het consult besproken. Als de vrouw een beslissing voor een abortus heeft genomen, moet ze deze beslissing op de dag van abortus schriftelijk vast leggen. Meer nog: in het geval van het syndroom van Down kan het zelfs na de veertiende week, want: In Belgie mag een abortus na de veertiende week alleen nog plaatsvinden als het kind geboren zal worden met een ongeneeslijke afwijking of als de zwangerschap een gevaar is voor het leven van de vrouw. Dus wat moet er dan precies progressiever? |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|