![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Steve_M : 10 september 2009 om 17:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, embryo's zijn klompjes cellen.
Edit: aangepast voor de medeforummers met leesproblemen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 10 september 2009 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik zeg graag waar het op staat. Mag ik?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() mensen zijn embryo's?
er is een groot bioloog aan u verloren gegaan jongske Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 september 2009 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Integendeel zelfs.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zie het al gebeuren. Het begint met foetussen met het Downsyndroom te aborteren, vervolgens gaat men ongeboren baby's met steeds lichtere beperkingen afdrijven, tot uiteindelijk alleen nog maar mensen met blond haar en blauwe ogen bestaansrecht hebben. Is het niet verwonderlijk dat er enerzijds gesproken wordt over het al dan niet mogen doden van iemand die nog totaal niet in staat is tot wat voor beslissing dan ook, en het tegelijk ter discussie staat of een volledig ontwikkeld mens, bij zijn volle verstand, het recht heeft zijn eigen leven te (laten) beëindigen?
![]() |
#90 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
, Citaat:
Citaat:
Flatgebouw, dak, zwaartekracht, en eindigen als een enorme vetvlek op de stoep. Dunne zomerkledij, 30 meter zware ketting van de gamma, 1 stapje over de rand van een kanaal/rivier bij nacht en ontij ver weg van alle pottekijkers. Hoeveel methodes tot succesvolle zelfmoord wilt U? Maar ja, ergens anders heeft hier iemand aangehaald dat dat gewoon zonde is van goeie organen. En dat is een solide argument. 1 spuitje , pijnloos wegzakken, en dat was het.
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel dit maar aan een vrouw die gewenst zwanger is....
Geloof me, ze heeft het niet over haar 'klompjes cellen' in haar buik. Ze zal je nogal zien komen... Maar ik begrijp het wel natuurlijk. Een gewenste zwangerschap: een kind! Een ongewenste zwangerscahp: een klompje cellen. Gewoon een kwestie om het geweten te kunnen sussen..... Wat ook iets bewijst uiteraard. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als wij niet wensen dat anderen over ons bestaansrecht zouden mogen oordelen, dan moeten wij ook oordelen over het bestaanrecht van iemand anders. Ook al zijn dat de ouders. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 10 september 2009 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||||||
|
![]() Ik heb nochtans nergens geschreven dat ik vind dat embryo's met het syndroom van down MOETEN geaborteerd worden of dat ze niet geboren MOGEN worden. Jij legt me die woorden in de mond omdat dat in je Hitler-kraam te pas komt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het mag duidelijk zijn dat we er niet uitkomen, omdat we fundamenteel verschillen over wat een mens is, vanaf wanneer en welke criteria doorslaggevend zijn. Daarnaast vullen we ook het begrip zelfbeschikking helemaal anders in. Ik heb daar geen probleem mee, maar verdraag evenmin dat me woorden in de mond worden gelegd die er niet zijn uitgekomen (of letters en vingers, zo je wil). |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Al eens de discussies over de evolutietheorie gelezen ![]()
![]() |