Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2009, 20:03   #181
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als een meisje er voor kiest om een hoofddoek te dragen dan is dat een aanslag om mijn identiteit.

Ik wil niet beschouwd worden als iemand die seksueel opgewonden geraakt bij het zien van vrouwen zonder hoofddoek en bovendien is het in mijn cultuur zo dat wij ons voegen aan de bestaande schoolreglementen of veranderen van school.

Wanneer er dan mensen komen met andere waarden dan deze van mijn cultuur en die waarden aan ons beginnen op te dringen, dan is dat niet alleen een aanslag op mijn cultuur, maar ook op mijn identiteit die met deze cultuur verbonden is.

Waarom mag een aanslag op mijn identiteit wel en op hun identiteit niet?

Paulus.
volledig juist!

Ik denk dat iedere normale mens net onze vrijheden, waarden en wetten wil beschermen door op te treden tegen religies zoals de islam die de drang heeft om een andere cultuur te willen overheersen en naar haar hand te zetten en in dit geval een negatieve invloed zou hebben op de positie van onze vrouwen.

laat ons eerlijk zijn, de islam staat haaks op onze huidige cultuur en op wat we al bereikt hebben op de gelijkheid tussen man en vrouw

dat mensen hier kritisch tegenover staan is dus heel normaal vind ik.

wil dit zeggen dat we nu moslims willen gaan deporteren, opsluiten in ghetto's (al doen ze dit bewust momenteel zelf) en of willen gaan vergassen?? NEEN

Maar een beetje respect vanwege de moslim gemeenschap tegenover de cultuur waarin zij leven mag wel!
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 20:03   #182
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Voor wat zitten dan al die allochtonen hier, dat is de meest grote verzameling van leeghoofden die ge u kunt indenken. Zijn dat dan de redders van de sociale voorzieningen?

En al die etterbuilen die daar tegen hun goesting zitten alleen maar voor de boel op stelten te zetten. Is er dan meer plaats op de arbeidsmarkt voor 18 jarige leeglopers in plaats van 14 jarige nietsnutten. Ook al hebben ze dan misschien een diplomatje van kust mijn gat, met zes buizen om u tegen te zeggen worden ze nog gedelibereerd.
Met sommigen onder hen is helemaal niets aan te vangen Garry.
ik heb eens enkele jaren geleden , om iemand een plezier te doen, iemand uit de richting beroeps kantoor (stel je voor, het bestaat) bij mij in het kantoor haar stage laten doen. Ik zal dit nooit meer doen. Ik kreeg er stress van. Binnenkomende bijvoegsels van polissen alfabetisch klasseren was te moeilijk, nummerplaten van nieuwe polissen auto doorbellen naar de verzekeringsmaatschappij; te moeilijk. Eenvoudiger werk dan dat bestaat er niet op kantoor,. Ik vraag me dan af : waar houden die personen zich dan 6 jaar mee bezig op school . Meer dan hun broek verslijten kan het niet zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 20:16   #183
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Met sommigen onder hen is helemaal niets aan te vangen Garry.
ik heb eens enkele jaren geleden , om iemand een plezier te doen, iemand uit de richting beroeps kantoor (stel je voor, het bestaat) bij mij in het kantoor haar stage laten doen. Ik zal dit nooit meer doen. Ik kreeg er stress van. Binnenkomende bijvoegsels van polissen alfabetisch klasseren was te moeilijk, nummerplaten van nieuwe polissen auto doorbellen naar de verzekeringsmaatschappij; te moeilijk. Eenvoudiger werk dan dat bestaat er niet op kantoor,. Ik vraag me dan af : waar houden die personen zich dan 6 jaar mee bezig op school . Meer dan hun broek verslijten kan het niet zijn.
Hoe komt het dat mij dat niet verwondert?

Een van de zonen van mijn ex vennoot, ik moet er even aan toevoegen, de mama was een universitair geschoolde, moest en zou zijn diploma halen om daarna verder te gaan studeren. De jongen was zeker geen etterbakje maar had het gewoon niet in hem hoewel hij best niet slecht was met zijn handen. Hij betoonde interesse om te lassen maar nee, dat was te min, hij moest en zou gaan studeren. Een regelrechte ramp natuurlijk. Uiteindelijk heeft hij totaal niets van diploma, is zelfs in een psychiatrische instelling beland en toen hij 28 was, was hij nog steeds op zoek naar zichzelf. Goed he, die leerplicht en al dat opdringen?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 20:33   #184
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

In ‘t Brussels op de Foire du Midi

Twie Brusseleirs zitten veu heule deu op den Boulevard du Midi swailest Brussel Fuur.
Zeit de Jean tegen Julien :
« Ziede doo oen den andere kant van den boulevard, awel c’est tous des Arabes. »
En de Julien replikeet :
« Ja, en den ? Nous on est des Brusseleirs ; »
De Jean :
« Ja moo dee Araben c’est des Musulmans ! »
De Julien :
« Awel ja, et nous on est catholique . »
De Jean :
« Ja moo dee musulmans c’est des polygames ! »
De Julien :
« Hoe da, polygames, c’est quoi ça. »
De Jean :
« Awel, ça veut dire qu’ils ont plusieurs femmes. »
De Julien :
« Bien fait pour leur gueule. Na ! »
Oud 10 september 2009, 21:06   #185
Randa
Burgemeester

Standaard

ik heb een shoondochter die les geeft in een school in de richting Kantoor, die zei me een, tijd geleden, hopeloos, buizen mag niet meer, dus krijgen ze na zes jaar een attest,
komen dan in het arbeidscircuit en dan zoals hier iemand hogerop schrijft, kunnen niet klasseren of maar half met de computer werken, of wat nog.
krijgen hun ontslag en dan...... discriminatie geroep en miserie voor de werkgever
kan het dan verwonderen dat werkgevers wel even denken voor ze zo iemand aannemen
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 21:42   #186
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Diploma ???

Citaat:
Er zitten er ongetwijfeld meer niet in het deeltijds onderwijs dan wel, onder de druk van thuis uit in de hoop dat ze toch hun diploma zullen halen en met een extra jaartje hun technisch diploma en zelfs dromen er een deel van dat hun zoon lief of dochter alsnog verder gaat studeren. Alleen blijft het bij dromen voor al die bullebakjes.
In het deeltijds onderwijs krijgen ze géén diploma: een brevetje ! (Zelfs geen getuigschrift)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 21:56   #187
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je mist niets hoor, 't stinkt daar verschrikkelijk naar zweetvoeten, dat tapijt stikt van de schimmels zodat je daar echt gans de tijd moet niezen en allergisch wordt, zitten ze dan met hun gezichtje naar mekka te bidden en de vrouwen uiteraard vernederd in een hoekje.
Ik moet nu denken aan die bepaalde ziekte van bepaalde dieren vanuit Mexico
Kan je wel een spuitje tegen krijgen he
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 21:58   #188
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
ik heb een shoondochter die les geeft in een school in de richting Kantoor, die zei me een, tijd geleden, hopeloos, buizen mag niet meer, dus krijgen ze na zes jaar een attest,
komen dan in het arbeidscircuit en dan zoals hier iemand hogerop schrijft, kunnen niet klasseren of maar half met de computer werken, of wat nog.
krijgen hun ontslag en dan...... discriminatie geroep en miserie voor de werkgever
kan het dan verwonderen dat werkgevers wel even denken voor ze zo iemand aannemen
Voli�*, er is geen andere weg dan het betere onderwijs.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 22:02   #189
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

hier, stem allemaal voor gelijke rechten voor moslima's... op de site van SPA

http://www.visie09.be/thema/ethiek/54/?add=True
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 22:24   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nog ene die het moeilijk heeft met het recht op vrije meningsuitng, en met vrijheid tout court.
Welke vrijheid bedoelt ge juist, deze van scholen om zelf hun regels te maken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 07:17   #191
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hehe, door al dat gezaag over kopvoddes in die ene school is het nu verboden in alle scholen van het gemeenschapsonderwijs....

Dik in orde, is dit het keerpunt waarop we zitten te wachten ? Laat het ons hopen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 08:22   #192
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Nu al ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hehe, door al dat gezaag over kopvoddes in die ene school is het nu verboden in alle scholen van het gemeenschapsonderwijs....

Dik in orde, is dit het keerpunt waarop we zitten te wachten ? Laat het ons hopen.
Is dit nu al beslist ???

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 11:26   #193
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In het deeltijds onderwijs krijgen ze géén diploma: een brevetje ! (Zelfs geen getuigschrift)
Dubbel

Laatst gewijzigd door Garry : 11 september 2009 om 11:27.
Oud 11 september 2009, 11:27   #194
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
En dan. In het gewoon onderwijs halen die kloefkaffers ook geen diploma of toch, als ze het krijgen niettegenstaande al hun behaalde buizen. Dan heb ik als werkgeven liever een 14 jarige schoolverlater die wil werken dan een 18, soms 19 of 20 jarige mislukkeling waar ze een lamzak van gekweekt hebben en die zich te schoon voelt om zijn poten te gebruiken.
Oud 11 september 2009, 11:31   #195
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Voli�*, er is geen andere weg dan het betere onderwijs.
Toch wel. Beter ziften en alleen met die verder gaan die verder willen en de andere niet verplichten van min. tot 18 te blijven aanmodderen.
Oud 11 september 2009, 11:36   #196
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

godverdomme de sossen zitten hun eigen site te censureren, die zeikers, hoe durven ze
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 11:37   #197
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
+ continu zever in de klas waardoor degene die wel vooruit willen het ook niet meer kunnen. En daarna gaan ze als schoolverlater een sabbatjaartje nemen,... op kosten van de maatschappij dankzij hun uitkering. Nog geen poot uitgestoken maar wel wachtvergoeding incasseren. Afschaffen die boel, is kompleet waardeloos.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 september 2009 om 11:40.
Oud 11 september 2009, 11:57   #198
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
+ continu zever in de klas waardoor degene die wel vooruit willen het ook niet meer kunnen. En daarna gaan ze als schoolverlater een sabbatjaartje nemen,... op kosten van de maatschappij dankzij hun uitkering. Nog geen poot uitgestoken maar wel wachtvergoeding incasseren. Afschaffen die boel, is kompleet waardeloos.

Laatst gewijzigd door omaplop : 11 september 2009 om 12:11.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 12:01   #199
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zever loste ik indertijd op door de leerlingen die het niet interessant vonden andere zaken te laten doen op voorwaarde dat ze niet stoorden!! Dat lukte wonderwel en de leerlingen die vooruitwilden konden ongestoord de les volgen, de anderen hielden zich met andere zaken bezig.

Eigenlijk zou men jongeren die willen gaan werken, moeten laten gaan . Indien ze niet meer werken, ook geen uitkering geven tot 18!!

Voor die wet bestond hebben wij ooit een 14-jarige in dienst genomen die op school een dikke zero was.

Onder leiding van mijn echtgenoot is die jongen een bovenste beste lasser geworden die overal welkom was en die zelf zeer gelukkig was.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 12:10   #200
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
godverdomme de sossen zitten hun eigen site te censureren, die zeikers, hoe durven ze
Ik was al verbaasd.
Maar de uitspraak 'het is onze energie' vind ik er nog altijd over.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be