Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 april 2004, 09:42   #1
Spolspoel & Besmett
Vreemdeling

Spolspoel & Besmett's schermafbeelding

Standaard

stel het VB haalt 800000 kiezers en wordt daarna veroordeeld door cassatie. en het VB richt een nieuwe partij op, neemt men dan al die kiezers mee of het werkt zoiets? ik bedoel krijgt die partij dan die kiezers achter zijn naam of begint die dan als het ware zonder kiezers?
Spolspoel & Besmett is offline  
Oud 26 april 2004, 10:21   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat ze de meeste kiezers zal meenemen.

Nu ga ik het simpel houden om dat proberen uit te leggen.

een grote hoeveelheid kiezers stemt Vlaams Blok voor de Vlaamse onafhankelijkheid. Ik veronderstel dat die nieuwe partij hetzelfde standpunt zal innemen dus die kiezers hebben ze al vast.

Een aanzienlijk deel van zijn kiezers stemt Vlaams Blok voor het vreemdelingstandpunt. Op dat gebied kan men, als men heel slim is (maar dan ook heeeel slim) die kiezers gewoon meepakken zonder nog 1 ding te zeggen over hun programma. Ze moeten zelfs geen programma meer opstellen over vreemdelingenproblematiek. Er geen letter over publiceren. Gewoon een geheime agenda opstellen (dan hebben ze er eindelijk een)

Want ze kunnen zich perfect aan die kiezers aanbieden met de woorden : "We mogen niet meer zeggen wat we denken, maar we denken het nog wel". (Allez weeral ne slogan verkocht vandaag - ik had hier echt mijn beroep van moeten maken)

En als men dan pertinente vragen gaat stellen dan zeggen die van die nieuwe partij : aangezien de rechter opmerkingen of publicaties hierover strafbaar maakt zeggen wij niet openbaar wat ons programma is.

Zo kan men nooit veroordeeld worden en de kiezers die wegens het vreemdelingenthema voor het Blok stemden weten voldoende.

En dan komen we weer bij een van die perverse gevolgen van het arrest. Stel dat het Blok dus zo doet, dan zitten we dus met een partij waar we niet echt weten wat ze gaan doen indien ze een meerderheid halen.

Stel dat ze ondertussen beslissen om concentratiekampen te bouwen na een meerderheid behaald te hebben : we zullen het niet op voorhand geweten hebben. We zullen plots wakker worden en zeggen :tiens die prikkeldraad vanwaar komt die (van de pinnekesdraadfabriek natuurlijk)

Daarom heb ik liever dat politieke partijen openlijk zelfs hun eventueel pinnekesdraadprogramma van de toren roepen. Dan weten we tenminste duidelijk over wat we praten.

Maar na het arrest zal men in alle talen zwijgen, tot we wakker worden achter de pinnekesdraad.

Maar ik denk dat het Vlaams Blok bij een eventuele naamsverandering niet veel kiezers zal verliezen.

Wat wel een probleem zal zijn en worden voor die nieuwe partij is het feit dat men bezig is om de processen tegen de politieke kopstukken voor te bereiden. En als de bekende gezichten van Annemans, De Winter en Van Hecke wegvallen dan zullen hun opvolgers al van het goede hout moeten gesneden zijn om die lege plekken op te vullen.

Voila zo ziet den deze het.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2004, 10:22   #3
Tegendradigaard

Standaard

PS : ik heb gehoord dat er al een ferme lading pinnekesdraad besteld is door bepaalde politieke partijen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 26 april 2004, 10:28   #4
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Spolspoel & Besmett zich eerder afvroeg wat er met die stemmen zal gebeuren als het Vlaams Blok zou ophouden te bestaan...
Patsy Stone is offline  
Oud 26 april 2004, 10:32   #5
Tegendradigaard

Standaard

Niet veel denk ik.
De mensen die verkozen zijn behouden hun zitje totdat ze door de repressiemolen zijn gehaald en dan komen de opvolgers aan beurt totdat die ook weer zijn door de repressiemolen zijn gehaald en tegen dan zijn het nieuwe verkiezingen en kunnen de mensen hun gedacht zeggen.

Oud 26 april 2004, 10:35   #6
Luddo
Minister

Standaard

Galgenlied

Er stonden drie galgen op't galgenveld,
de kraaien hebben het voortverteld.
En stom blauwden winterse bossen rondom,
zij kaatsten 't gekrijs van de kraaien wederom.

Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt:
drie mannen moesten opgeknoopt.
Drie rechters lazen het vonnis voor:
de bossen blauwden het na in koor.

Eén had in eigen macht geloofd,
hij moest het bekopen met zijn hoofd.
Eén had gehoopt op een nieuwe tijd,
dat was voor het heden een scherp verwijt.

Eén had de waarheid te zeer bemind,
daarvoor ging hij bengelen in de wind.
De kraaien krijsten: kwaad is kwaad.
De bossen echoden: haat is haat.

De kring van het volk werd enger en enger.
't gelaat van de rechters werd strenger en strenger...
Maar toen die koord in de hoogte ging,
in elke lus een rechter hing.

Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt,
drie rechters werden opgeknoopt.
Eén had zijn eigen volk verraden.
Eén had zijn geldkist volgeladen.

Eén had de macht om haarzelf bemind.
Drie rechters bengelden in de wind,
de kraaien krijsten: kwaad is kwaad,
de bossen echoden: inderdaad.

door Karel Vertommen
Oud 26 april 2004, 10:54   #7
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone
Ik denk dat Spolspoel & Besmett zich eerder afvroeg wat er met die stemmen zal gebeuren als het Vlaams Blok zou ophouden te bestaan...
Ik denk dat ie gewoon vraagt of ze die kiezers 'erven'.
Maw. als ze al vanaf de opstart hun plaats kunnen opeisen.

Ik vrees dat GuyNocchio er wel voor zal zorgen dat dit niet mogelijk is. Dat met andere woorden er 800.000 'ghost'-stemmen zullen bestaan waar dan vanzelfsprekend géén rekening mee gehouden zal worden...... tot aan de volgende verkiezingen.

Voor zover er in België nog sprake is van een democratie dienen ze bij een eventueel vernietiging van het Vlaams Blok herverkiezingen in te voeren om zo de 800.000 kiezers opnieuw de kans te geven democratisch hun stem uit te brengen.
De kans zit er dus in dat we jaarljks naar de stembus mogen voor een bepaalde periode. Wat met zich meebrengt dat onze politiekers helemaal NIETS meer zullen doen voor de bevolking aangezien ze nog slechts zullen bezig zijn met de eerstkomende verkiezingen. LEUK VOORUITZICHT IS DAT ! ! !

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 26 april 2004, 11:10   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Andere verkozenen die een zitje hadden, maar van partij verwisselden mochten hun zitje toch ook behouden?

(de spiritisten? Van krunkeldinges, van kwikkendinges, hermans etc... zijn allemaal blijven zitten nadat ze van partij veranderden).

VB verkozenen die van partij veranderen zouden normaliter dus ook hun zitje moeten blijven behouden.

Maar we weten nooit welke nieuwe wetten door de inquisitie zullen worden gestemd natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 26 april 2004, 11:15   #9
Tegendradigaard

Standaard

ze zullen wel weer ergens een speciale wet stemmen om het onmogelijk te maken ?

Ik zou van niets meer verschieten van de dictatoriale partijen.

Oud 26 april 2004, 11:18   #10
Spolspoel & Besmett
Vreemdeling

Spolspoel & Besmett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ie gewoon vraagt of ze die kiezers 'erven'.
Maw. als ze al vanaf de opstart hun plaats kunnen opeisen.
ja dit is wat ik bedoelde. stel dat annemans 50000 kiezers haalt en zetelt en VB wordt veroordeeld dan kan hij toch nog zetelen als vertegenwoordiger van 50000 kiezers weliswaar in een andere partij.
buiten beschouwing gelaten dat hij zijn politieke rechten verliest natuurlijk.
Spolspoel & Besmett is offline  
Oud 26 april 2004, 11:55   #11
cyrus_v2000
Burger

Standaard

Ik ga ervan uit dat ze mogen blijven zetelen als onafhankelijke of iets dergelijks, tot er een nieuwe partij opgericht is.

cyrus_v2000 is offline  
Oud 26 april 2004, 12:03   #12
Maxime_Penen
Burger

Maxime_Penen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrus_v2000
Ik ga ervan uit dat ze mogen blijven zetelen als onafhankelijke of iets dergelijks, tot er een nieuwe partij opgericht is.
Yup, zou ik ook denken. Ik denk dat het anders ongrondwettig zou zijn.
Maxime_Penen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be