![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 |
Banneling
|
![]() Neen, op Radio Limburg NL, dus de gewestelijke Nederlandse radio. Daar zijn er regelmatig uitzendingen in het Limburgs dialect.
http://www.l1.nl/radio/Plat-eweg Laatst gewijzigd door system : 12 september 2009 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1562 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
TV Gelderland zendt iedere dag een aflevering uit van de uitermate succesvolle serie "Van jonge leu en oale grond". Dit is een serie waarin gewone mensen volledig Neder-Saksisch, meer bepaald Twents, gebruiken in hun dialogen. Voor iemand wiens grenzeloze interesse de taalkunde betreft, zijn zulke programma's prachtig informatiemateriaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 september 2009 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat staat toch nergens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1565 |
Banneling
|
![]() Ik stel vast wat ik vaststel. Als hij zo doet met alle andere informatie die hij ons probeert voor te schotelen, dan moet hij toch nog veel gaan bijscholen en bijspijkeren. Een echte betrouwbare referentie kan men Niessen toch niet echt meer noemen.
Laatst gewijzigd door system : 12 september 2009 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1566 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niettemin wil ik wel kwijt dat ik Nederland en Vlaanderen als één bonte lappendeken beschouw en dat ik Nederland en Vlaanderen reken als mijn thuis. Ik voel mij thuis in Apeldoorn, Breda, Oostduinkerke, Tienen, enz. 'Generaliteitsland' is natuurlijk weer zo'n historische term die u maar al te gemakkelijk in de mond neemt. Die term doet niet ter zake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1567 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1568 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet een nieuw vriendje zoeken.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 12 september 2009 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 13 september 2009 om 01:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1570 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.onderwijscentrum.vu.nl/hovo/ Laatst gewijzigd door Sidharta : 13 september 2009 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 |
Minister-President
|
![]() Kim Clijsters wint US Open
Kim Clijsters heeft zondag in New York de US Open op haar naam geschreven, het vierde en laatste grandslamtoernooi van het seizoen. In de finale klopte de Limburgse na 1 uur en 33 minuten de als negende geplaatste Deense Caroline Wozniacki (WTA 8) met 7-5 en 6-3. Kim Clijsters is de eerste mama die een Grand Slam wint sinds Evonne Goolagong in 1980. Clijsters speelde een stuk minder sterk dan in de halve finale tegen Serena Williams. Ze maakte liefst 34 fouten. En Wozniacki bleek een steengoede verdedigster. Maar na anderhalf uur dreef de klasse toch boven. Met deze zege schiet Kim Clijsters ineens naar de 19de plaats op de wereldranking. 'Ik wil de USTA bedanken voor hun wildcard', zei Clijsters, tot groot jolijt van het publiek. 'Het was niet makkelijk want ik had last van de zenuwen en Caroline speelde een fantastische match.' Een geëmotioneerde Clijsters klom vervolgens in de tribunes om alle mensen in haar box te gaan omhelzen. Coach Wim Fissette, kine Sam Verslegers, agent John Dolan, manager Bob Verbeeck en natuurlijk manlief Brian Lynch en zowat de hele schoonfamilie. Er vloeiden traantjes. Na de huldiging werd Arthur Ashe definitief ingepakt toen Jada het veld kwam opgestormd om met mama en beker te poseren. Tweede grandslam Nog nooit won een speelster die zoals Clijsters een wildcard kreeg een grandslamtoernooi. Beter nog: nooit won een speelster die niet in de top tien stond de US Open. Voor de 26-jarige Clijsters, die haar wederoptreden maakt na een pauze van twee jaar, was het haar tweede grandslamtitel uit haar carrière, na haar succes op de US Open in 2005. Het is de negende keer dat een Belgische een Grand Slam wint, na de zeven zeges van Justine Henin (Australian Open 2004, Roland Garros 2003, 2005, 2006 en 2007, US Open 2003 en 2007). De Limburgse won zondag ook al haar 35e WTA-toernooi. Clijsters, die maandag op de nieuwe WTA-ranglijst vermoedelijk 19e wordt, hing haar racket op 6 mei 2007 aan de haak. Ze stond toen op de vierde plaats op de WTA-ranking. Kim werd intussen mama van een dochter Jada. Walter Wauters in New York, jav http://www.nieuwsblad.be/sportwereld...MF14092009_003 JOEPIEEEEEEEEE !!!!!!!!!! ![]() Hups op naar Bree voor een feestje, ich goan mich een lekker stuk vlaai hoale um mit te viere. (den blinde darm is er nou toch out, meer roemte in den book, wel licht verteerbare vlaai ![]() Kimmeke du bist ne Sjattie. Miss moeten we een couplet aant Limburg volklied toevoegen: Waar op mosgroen tennisbaan onze Kimke staat ieder ander beeft en schrikt, want zis altijd paraat, elke bal flits op en neer... (de rest nog ff euver prakieseren.)
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 14 september 2009 om 05:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 |
Minister-President
|
![]() (Uit HBVL)
Mama Clijsters schrijft tennisgeschiedenis met zege in US Open In de geschiedenis van het vrouwentennis heeft niemand ooit een dergelijke comeback gemaakt. Wel zijn er drie moeders die haar zijn voorgegaan. In 1973won Margaret Court de US Open 1973 en in 1980 schreef Evonne Goolagong Wimbledon op haar naam. http://www.hbvl.be/nieuws/sport/tenn...n-us-open.aspx ![]() Kan mij voostellen hoe tegenstandsters zich voelen t.o. Kim: als opgejaagd wild.
![]() |
#1574 |
Europees Commissaris
|
![]() Kim Clijsters heeft op een bizarre wijze de de finale van het US Open bereikt. De Vlaamse had bij de stand 6-4, 6-5 en 30-15 nog twee punten nodig, Zonder een bal te raken, kreeg zij vervolgens de zege overhandigd.
Serena Williams werd bestraft voor het maken van een voetfout, werd witheet, liep stampvoetend naar de desbetreffende lijnrechter en riep: "Ik zweer bij God, ik pak deze bal en duw hem door je strot." Ook zou zij gezegd hebben: "Ik vermoord je!" Over de uitspraken van Serena Williams wilde Kim Clijsters niets zeggen: "Ik stond te ver ervandaan om het te horen, maar het is niet prettig om zo te winnen." Afgelopen nacht is de finale gespeeld. Bedankt voor het verslag, stropke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1575 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk een uitgeweken Brabander of Limburger, die nog steeds gebukt gaat onder zijn generaliteits verleden. Heerlijk om af te geven op Nederland ,vanuit een veilige Belgische positie. Ik zou zeggen, kom eerst een uit de kast, voordat u verder gaat Nederlanders hier te beschuldigen van een generaliteits- mentaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1576 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1577 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ich wohl wal es weiten, worum makt dir einge herrie fur eing taal. In Sittard zegge ze; doa boave in den tore, doa hingt dich bijein. In Kirchroa; in de wirtschaft ligt dich jet bijeen. In Helle: kiek, doa zit dich get bijeen. En in Wienesroa zegge ze; doa komt dich bie elkaar. Enne, wie sahnt se dat in Hasselt, Tongres, Maaseyk en in Mechelen aan de Maas? En weh song oeit dit leedje "Lek mich am...Marie, mein Geld, dass kriegst du nie!" en "Miene leeve ingel, wo mot dat hin!" En de sjieke treot; doa mosz ze in heij in bloaze en doa kunt et heroes.
Laatst gewijzigd door wauwelaer : 17 september 2009 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1578 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=AKppp...eature=related Laatst gewijzigd door Sidharta : 17 september 2009 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1579 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1580 |
Minister
|
![]() Hij zal wel Brabander zijn ,die lang in Limburg heeft gewoond of andersom en nu de laatste jaren in Belgie woont voor de belastingen.
Deze mensen gaan ,net als vele Vlamingen ,nog steeds gebukt onder de daden van Willem van Oranje en koning Willem I. Laten we blij zijn dat System hier is, als vertegenwoordiger van deze groep gedupeerden. |
![]() |
![]() |