Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2009, 11:11   #181
schwungman
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Deze discussie hoefde nooit zo ver te komen. Met dank aan zowel de Imam als enkele wereldvreemde idioten die zich met andermans kledij bemoeien.
Gisteren een heel interessant en lang interview met de directrice van het Atheneum gezien op kanaal Z. Helaas denk ik niet online te bekijken.

De discussie hoefde inderdaad niet zover te komen, maar het is te gemakkelijk nu op het verbod alleen te schieten. Voor een dialoog moet je met 2 zijn, maar de uitgestoken hand van de school heeft geleid tot minder integratie in plaats van meer. Dat is de kern van de zaak waar gemakkelijkheidshalve nu iedereen aan voorbij gaat.

Dat het tot een algemeen verbod is gekomen is vooral te wijten aan de escalatie van het verbod in 1 school op raad van state niveau, wat de keuze was van moslimgemeenschap, en wat voor hen verkeerd is uitgedraaid.

Nu goed, dit ganse debat is niet zwart-wit en vraagt enige nuance die ik -afgaande uit de bewoordingen in uw post- in dit geval niet mag veronderstellen.
schwungman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 11:53   #182
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Het ziet er naar uit alsof U, hun (Moslims)samenlevingsgedrag en seculiere tradities zoekt te herdenken en herorganiseren. (overdoen,verbeteren, aanpassen)
Kwestie het beter in uw onverdraagzaam 'Westers' 'kanvas' te laten passen. (zoals sardientjes in hun doosje)

Dit noem ik maar pas 'Racisme' en 'discriminatie'.

'Democratie' �* la Belge = Echt om van te kotsen!
Ik begrijp niet wat u wilt zeggen, noch waarvan u me beschuldigt, waar leidt u af dat ik het samenlevingsgedrag en seculiere tradities zoek te herdenken, om in mijn onverdraagzaam Westers kanvas te laten passen?
Eerlijk gezegd is uw kritiek totaal onbegrijpelijk, probeert u het nog eens in iets duidelijker bewoordigen en met quote's waarmee u uw beweringen staaft?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:17   #183
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De papoea met peniskoker moet dan ook maar kunnen. In dit absurde aan de bevolking opgedrongen 'moeltikoeltoeralisme' en dit enkel en alleen maar om de conservatieve, zich met andermens kledij bemoeiende isslam, tevreden te stellen. Eindelijk zegt men met dit hoofddoekenverbod voor het eerst aan isslam. Tot hier en niet verder !

Vlaams Comité voor Ex-moslims waarschuwt: Moslimextremisme in Belgie
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...p?f=24&t=15173
Rechtsgeldige redenen bij de vleet om: de 'Islam' veroveringsdrang te stuiten.

Onwettige en zich daarbij nog eens extra met hun puur eigen 'Moslim' vs 'Moslim' bekommernissen gaan bemoeien, lijkt mij bijzonder ongeplaatst.

Wacht maar even: de strijd is nog niet helemaal gestreden!!!

De enige 'doek' die mij momenteel nog aanbelangt is: het Vlaamse Vaandel met de Fiere klauwende Leeuw, op gele achtergrond.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:21   #184
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als we maar kunnen verbieden, dan zijn we tevreden, hé?

Uilskuikens...
"Verboden te verbieden!" was in het gezegende jaar 1968 van de Westerse kalender in Parijs en omstreken een erg populaire slogan.

In het al even gezegende jaar 2009 van de Westerse kalender lijkt het "Verplicht te verplichten!" te zijn, of zou het toch eerder "Toegelaten toe te laten!" zijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:25   #185
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik begrijp niet wat u wilt zeggen, noch waarvan u me beschuldigt, waar leidt u af dat ik het samenlevingsgedrag en seculiere tradities zoek te herdenken, om in mijn onverdraagzaam Westers kanvas te laten passen?
Eerlijk gezegd is uw kritiek totaal onbegrijpelijk, probeert u het nog eens in iets duidelijker bewoordigen en met quote's waarmee u uw beweringen staaft?
Follow the guide, please.
Oud 13 september 2009, 12:29   #186
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dan is het aan ons om het goede voorbeeld te geven. Ik erger me er gewoon aan als mensen zoals bvb driewerf enkel de spelling of de zinsconstructie bespreken omdat ze een inhoudelijk debat niet aankunnen of mensen die beter zouden weten die niet inhoudelijk reageren.
Inhoudelijk reageren op forumtrolls heeft weinig zin.

Citaat:
HLN is inderdaad wat teveel sensatie maar een deel vand e feiten die er staan zijn wel correct.
Kijk, in de kranten van totalitaire regimes zijn ook een deel van de feiten correct. Maar ik heb geen behoeften om kranten te lezen waar slechts een deel van de feiten correct zijn.

Citaat:
Hier ben ik het niet (helemaal) mee eens. Ik geloof dat degene die zich zo wanhopig aan hun hoofddoek vastklampen zowiezo al een "wij tegen hen" gevoel hebben.
Jij gelooft dat? Maar wat weet jij er eigenlijk van? Ik heb ooit in een Big 4-omgeving gewerkt en daar was ook een briljante jongedame met hoofddoek dia pas van de unief kwam. Zij was voor de rest perfect opgenomen in de groep en verschilde op haar haartooi na in niets van haar leeftijdgenotes.

Citaat:
Dit verbod zal mogelijk wel ietswat een effect hierop hebben maar ik zou het zeker niet overschatten. We moeten ook nakijken waarom de school en nu het net deze beslissing heeft genomen, ik geloof persoonlijk dat dit, althans deels, is om de politici duidelijk op de problemen te wijzen en aan te tonen dat de situatie zo niet verder kan. Deze situatie is voor een zeer groot deel veroorzaakt door een falend immigratie- en integratiebeleid. Natuurlijk dat het moeilijk is om een goed beleid uit te werken maar de problemen ontkennen of altijd toegevingen doen om conflicten te vermijden is evenmin een oplossing. Men moet in samenwerking met al de factoren de wortels van dit probleem aanpakken.
Er is helemaal geen probleem. De haartooi van die meisjes is none of our business. Wat zij op hun hoofd zetten, stoort niemand.

De vraag is waarom dit uitgerekend vandaag tot zulke drastische beslissingen leidt, opgejut door het hele mediacircus. (Over dit mediacircus raad ik je trouwens aan om Guy Debord, La société du spectacle, te lezen.)

Het gevolg zal natuurlijk zijn dat Vlamingen en moslims weer tegen elkaar worden opgezet, met evidente repercussies op de situatie in Brussel. Dan stel ik mij toch de terechte vraag: �* qui profite le crime?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 september 2009 om 12:44.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:30   #187
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schwungman Bekijk bericht
Gisteren een heel interessant en lang interview met de directrice van het Atheneum gezien op kanaal Z. Helaas denk ik niet online te bekijken.

De discussie hoefde inderdaad niet zover te komen, maar het is te gemakkelijk nu op het verbod alleen te schieten. Voor een dialoog moet je met 2 zijn, maar de uitgestoken hand van de school heeft geleid tot minder integratie in plaats van meer. Dat is de kern van de zaak waar gemakkelijkheidshalve nu iedereen aan voorbij gaat.

Dat het tot een algemeen verbod is gekomen is vooral te wijten aan de escalatie van het verbod in 1 school op raad van state niveau, wat de keuze was van moslimgemeenschap, en wat voor hen verkeerd is uitgedraaid.
Ik negeer de beledigingen, wat me veel zegt over UW niveau in dit debat.

Ik denk dat ik een stuk heb gemist. Uitgestoken hand van de school? Op welke manier? Door zonder meer de hoofddoek te verbieden, en dit zelfs niet te communiceren met de leerlingen? Zie jij dat als uitgestoken hand?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:32   #188
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Ik negeer de beledigingen, wat me veel zegt over UW niveau in dit debat.

Ik denk dat ik een stuk heb gemist. Uitgestoken hand van de school? Op welke manier? Door zonder meer de hoofddoek te verbieden, en dit zelfs niet te communiceren met de leerlingen? Zie jij dat als uitgestoken hand?
Ik ben het met je eens, je moet ofwel selectief doof en blind zijn ofwel de meerderheid van de interviews etc gemist hebben. Het is talloze keren gezegd geweest dat de situatie al jaren besproken werd maar dat er geen enkele vooruitgang kwam en dat ze daarom deze, toegeven drastische, beslissing genomen hebben.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:34   #189
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben het met je eens, je moet ofwel selectief doof en blind zijn ofwel de meerderheid van de interviews etc gemist hebben. Het is talloze keren gezegd geweest dat de situatie al jaren besproken werd maar dat er geen enkele vooruitgang kwam en dat ze daarom deze, toegeven drastische, beslissing genomen hebben.
Misschien moet je eens bronnen aanhalen over de besprekingen die volgens jou al jaren gaande zijn tussen de hoofddoekdraagsters en de schoolgemeenschap. Of bedoel je besprekingen over het hoofd van die hoofddoekdraagsters? Dan is er geen sprake van een uitgestoken hand.
Oud 13 september 2009, 12:36   #190
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...p?f=34&t=14892
Oud 13 september 2009, 12:36   #191
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...p?f=34&t=14892
Oud 13 september 2009, 12:38   #192
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Dan is het het beste om deze "trolls" te negeren in plaats van hen aandacht te geven, dan moedig je hen gewoon aan.

Kallikles je hebt me blijkbaar verkeerd begrepen, ik zeg niet dat eenieder die een religieus symbool draagt een "wij tegen hen" gevoel hebben. Ik zeg dat bvb de mensen die inbreken op de school in Hoboken, die de directrice bedreigen, die de namen noteren van leerlingen die het reglement aanvaardan dat deze dit gevoel hebben. Natuurlijk zal een deel een tijd een slecht gevoel hierover hebben maar de meerderheid hiervan heeft zowiezo dit gevoel, het zijn vooral de radicalen die de daden uitvoeren die ik opnoemde die zowiezo al dit gevoel hebben, dit verbod op religieuze symbolen is gewoon een excuus voor hen.

En als het over opjutten gaat, ga dan eerst eens met imam Taouil (zo geschreven denk ik) en aanverwanten dragen die schrewen om de kinderen van school te houden als ze geen hoofddoek mogen dragen en eenderd wek compromis weigeren. Het moet hun wil zijn of niets.
Oud 13 september 2009, 12:41   #193
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien moet je eens bronnen aanhalen over de besprekingen die volgens jou al jaren gaande zijn tussen de hoofddoekdraagsters en de schoolgemeenschap. Of bedoel je besprekingen over het hoofd van die hoofddoekdraagsters? Dan is er geen sprake van een uitgestoken hand.
Lees deze draad, ik denk dat de links naar de artikels vaak genoeg gepost zullen zijn.
Oud 13 september 2009, 12:41   #194
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Lees deze draad, ik denk dat de links naar de artikels vaak genoeg gepost zullen zijn.
Geen enkel gevonden. Praatjesmaker.
Oud 13 september 2009, 12:42   #195
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet jij het héle draadje maar eens lezen of in gesprek met de directrice van de school gaan, dan weet je wat er al zo'n aantal jaren bezig is/was!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:43   #196
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet ook op de 'linkjes' willen klikken en het 'willen' lezen eh!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 12:44   #197
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Ik ben religieus en ik heb geen behoefte om per se een een zichtbaar symbool van mijn religiositeit bij me te dragen. Zou het echter niet toegestaan zijn, dan is het een heel ander geval en zou ik veel sneller geneigd zijn om er toch een te dragen al was het maar om te laten zien dat ik geen boodschap heb aan dat soort verboden.
Zeer correct en van toepassing op een groot deel van die meisjes.
Oud 13 september 2009, 12:45   #198
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een doek om je hoofd binden onder druk van grote broer, dat is pas een aanslag op de "vrije haartooi-keuze".

Ook anno 2009.
U zult deze opmerking wel goed menen maar, .... als eens aan gedacht met wiens zaken U zich bezig houd???

Dit noem ik pas: één louter 'Moslim' vs 'Moslim' aangelegenheid.

Deze kwestie dienen zij ('Moslims') onder hun te beslechten.

Deze 'Moslim' gemeenschap werd 'Democratisch' herkent, hun 'Iman's' worden als 'Staatsambtenaren' betaald dus, deze laatste zijn bevoegd om dit soort zaken te regelen.

Dus niet echt boeiend!, Sorry, pal

Laatst gewijzigd door bruggeman : 13 september 2009 om 12:46.
Oud 13 september 2009, 12:45   #199
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb gewoon geen zin om de 84 paginas van http://forum.politics.be/showthread.php?t=125300 door te waden.
Oud 13 september 2009, 12:47   #200
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb gewoon geen zin om de 84 paginas van http://forum.politics.be/showthread.php?t=125300 door te waden.
Ja, ik dacht wel dat je zo een simpel excuus ging gebruiken.

Dus zoals ik al zei: het is altijd een éénzijdige beslissing geweest.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be