![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag mij wel af, nadat de linkse kerk, na een jarenlange strijd de katholieke kerk heeft overwonnen, hoe ze den islam gaan overwinnen. Er staan ons nog leuke tijden te wachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bob, je opmerking over de linkse kerk doet me denken aan Bab's laatste stuk in haar politiek blogje.
Maar om terug te komen op de Sikh's. Als moslims hun hoofdoeken en scholenslag thuis halen, vind ik dat de Sikh's hun Kirpan in alle vormen en maten mogen dragen. Dan is't zelfs de moeite om mezelf te bekeren tot dat geloof.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 september 2009 om 23:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 5 Kakkars van de Siks zijn
Kesh (ongeknipt haar) Kangha (kam) Kachha (korte broek) Kara (stalen armband) Kirpan (zwaard) En raar maar waar, geen Tulband... Die gebruiken ze alleen om hun haar handzaam te houden. En de ikh die daar moeilijk over doet, doet dat zonder religieuze redenen. Ook zal je zelden een Sikh zien met een onverzorgde baard. Maar U, driewerf, hebt er geen probleem mee dat er mensen met zwaarden over 't straat lopen? Ik moet zeggen, ik ook niet, als ik dat ook mag. Op zijn minst heb ik er training mee.
![]() |
#385 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De imam van Antwerpen zal inzien dat hij er alleen voorstaat. Trouwens Antwerpen is slechts één Belgische provincie. In de overige provincies wordt vooral anders gedacht en gehandeld. De imam ziet een oplossing om eigen scholen te bouwen. Waar gaat hij het geld halen? PS Het Canadees grondwettelijk hof staat toe tot het dragen van de kirpan omdat het een religieus voorschrift is en daardoor bijzondere bescherming geniet. Maar Canada is België niet. Behalve de kirpan moeten gedoopte sikhs nog vier andere K’s dragen: kangha (houten kam), kara (stalen armband), kes (ongeknipt haar, dat ze onder een tulband stoppen) en de kachla (losse onderbroek). De kirpan mag gedragen als men een voor hun, de sikhs, culturele activiteit bezoekt. Volgens onze wapenwet is de kirpan te klein en te bot.... daarom wordt een uitzondering toegestaan. Wat mij stoort is dat wij ons en ons gerecht en advocaten, met dergelijke zaken moeten bezig houden, die veel tijd, geld en energie kosten. En dat zal zo ook zijn met andere culturen en/of godsdiensten. Verontschuldig mij vooraf maar het is meer overlast dan iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Kirpan is een scherp wapen, gaande van aardappelschiller tot "braveheart claymore" zwaard. Het is aan iedere mannelijke Sikh te kiezen voor welke kirpan hij gaat, maar eenmaal die keuze gemaakt word er verwacht dat hij dat wapen leert hanteren, ter verdediging van de zwakkeren in de samenleving (en niet het geloof an sich)
![]() |
![]() |
#387 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat allemaal om de fruittelers content te stellen.... Mag ook een keer over nagedacht worden. Zelfs "Katarakt" ging dit niet uit de weg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Vreemdeling
|
![]() onze zwakkelingen in maatkostuum en dikke wagens wensen geen verantwoordelijkheid op zich te nemen voor probleemsituaties in ons land. mss staan de verkeerde partijen aan de macht, zoals altijd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn al tever gegaan met het hallal vlees;... en dit uit commerciele overwegingen. In principe maakt het allemaal zoveel verschil niet, als ze dat willen betalen om hun vlees anders te slachten, totdaar, maar in welke mate mag je u vanuit de godsdienst inlaten over de manier van slachten van vlees... Het verwondert mij dat er geen hallal-hamburgers bestaan... Het verwonderdt mij dat kippevlees gemengd met 'vleesproteinen' wel compatieble zijn met hun geloof... Het totaal gebrek aan consequent zijn, en het fetisisjtisch vasthangen aan symbolen , en het gebrek aan scheiding tussen kerk en staat is precies waar zij dus allemaal voor staan blijkbaar. Alle imans die niet de erkenning van de grondwet van scheiding tussen kerk en staat tekenen, zouden geen 'kerksteun' mogen ontvangen !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ongemakkelijke afsluiting van het debat op de staatszender: de regimepionnen die hoofddoeken niet wilden verbieden om segregatie te voorkomen en Dewinter die daarop antwoordde dat hij ze wel eens mee zal nemen doorheen Antwerpen, om al de aparte winkels, aparte buurten enzoverder tot en met aparte zwembaden ten gevolge van hun zogenaamd 'multicultuur'-beleid, te tonen.
De staatszenderpresentator had even ervoor vruchteloos gepoogd hem te onderbreken, met deze ongemakkelijke afsluiter tot gevolg. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het heeft er iets mee te maken en lijkt O.T. maar toch. Kijk, de enige politieker die OOIT kritiek had en die kritiek uitte in het land waar hij op dat ogenblik op bezoek was.... was Karel van de Open V.L.D. En nog wel in Kongo. Het werd hem niet in dank afgenomen, vooral hier niet. Je mag geen kritiek hebben op "ontwikkelings-samenwerking". En dit tot eer en glorie van een paar grote Belgische firma's die zich tegoed doen aan goedkope grondstoffen (coltan). Vanaf 1960 tot nu is er voor de zwarte medemens geen knijt veranderd... En maar geld blijven sturen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Burger
|
![]() Interessante reactie van Beringse schepen Koçak:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw....3792/1.596428
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bedoel zijn reactie op TV. Koçak staat wel met beide voeten op de grond. Nogmaals een bewijs van een Antwerps probleem he.... In de rest van ons land wordt anders gedacht en gehandeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Toch faalt men erg vind ik.
Uiteraard kan men in België verbieden wat men wil, daar is feitelijk niets mee thuis gehaald vind ik. Het eigenlijke probleem is ook niet zozeer die hoofddoek, maar het feit dat men maar niet kan leren samenleven. Dat extreem rechts en mensen met een rechts gedachtegoed niet meer dan het gevoel van "we zijn aan het winnen" hebben is duidelijk (let op -> rechts, ik wilde niet uitwijden over links). Uiteindelijk is er niet veel meer bereikt dan een grote discussie tussen vele groepen mensen. Het is niet enkel "moslim" vs "niet moslim". Er zijn heel veel niet moslims welke tegengekant zijn tegen dat verbod alsook vele moslims die al dit protest er te veel aan vinden. Ik kan u garanderen dat men hiermee vooral de extremisten langs beide kanten een grote hand heeft geholpen. Moslimscholen en een sterke polarisatie zullen vooral het resultaat zijn van deze onderneming. En wat zal daaruit vloeien? Verbod op moslimscholen? verbod op de Islam in het algemeen? Dan vrees ik voor meer...als je zag wat gebeurde na die idiote cartoons (wat ik absoluut niet goedkeur), dan vrees ik dat met onze huidige regeringsleiders, welke idd niet meer dan apen in maatpak zijn, er enorme misstappen zullen worden genomen. En dan denk ik bvb aan wat onze goede ministers telkenmale voor elkaar krijgen (zie uitspraken mbt Afrika, Nederland, VS) en de reacties erop. dit loopt mis, kan ik nu al garanderen. De minder sociaal en intellectueel begaafden uit onze maatschappij juichen mss nu...maar er zijn er vele welke de toekomst met trieste ogen aanzien. dank u mensen. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 13 september 2009 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
|
![]() Citaat:
Waarom dat hoofddoekenverbod een goede maatregel is heb ik hier reeds eerder gepost. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=215
![]() |
![]() |
#396 |
|
![]() Apartheid heeft men al eens geprobeerd, het werkt de integratie tegen die zo belangrijk geacht wordt. Het lijkt me dan ook beter om een oplossing te zoeken waar de inwoners gemengd worden in het onderwijs.
![]() |
#397 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik begrijp 100% wat je bedoelt. Stel het tegendeel was waar. Hoe zou onze toekomst er dan uitzien? Vertel het ons eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik hoop tevens dat mochten er gerechtelijke uitspraken komen, dat die rechters ook verstandig genoeg gaan zijn de scholengroep gelijk te geven. Enkel omdat dat de meest verstandige keuze is na de hele heisa. Wat bvb die schepen doet is imo dan ook niet meer dan redden wat er te redden valt nadat een groep minder begaafden uit de andere strekking het zo ver hebben gekregen. Ik kan enkel hopen dat het tegendeel waar is en dit zal uitwaaien...maar met alle goede wil van de wereld kan ik dit onmogelijk zien goedkomen. Het is een situatie waarin men enkel meer en meer uit elkaar zal verwijderd raken en de polarisatie enkel zal toenemen. Die groep meisjes welke "verplicht" het dragen, zijn net die meisjes die nu thuis zitten en worden weerhouden van naar school te gaan. En de meisjes welke het vrijwillig droegen zijn nu NET die meisjes welke zich gaan verzetten uit eigen keuze en nu in handen vallen van mensen als die imam. Men heeft hier echt niets mee bereikt, absoluut niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Feit is dat nu wel is gekozen en beslist. Dit is wat iedereen wilde, of het nu tegenvalt of mee is gevallen. Die meisjes die nu thuis zitten zoals je zegt moeten zich houden aan de leerplicht.... Zaak is wie gaat dat controleren? Er is dus géén schoolplicht wel een leerplicht en leren mag je ook thuis doen. Strikt genomen hebben we ook geen islam-scholen nodig. Wil je Belg zijn, wil je toch naar school dan zijn er genoeg scholen waar je kan leren. Het is een kwestie van prioriteiten, meer niet. Wil je studeren en iets van jouw leven maken of niet? Met de genomen beslissing is iedereen gelijk voor de wet. Jammer dat godsdienst overal ter wereld alles en iedereen op stelten zet. Ik geloof niet in godsdienst wel in bijzondere mensen. Alles is ook "uitgevonden" door mensen. Ik heb wel nog één vraag. Je hebt vast gehoord van de "Big Bang". Een grote massa die ontploft en zo het heelal heeft geschapen. Waar kwam dan in "godsnaam" die massa vandaan? Kan iets ontstaan uit het niets? Laatst gewijzigd door Tejokus : 13 september 2009 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een beetje en dan zijn wij allemaal geïntegreerd, want dan moeten onze vrouwen en dochters met kopvodden rond lopen of ze worden afgemot, uitgescheten en gejouwd op straat. Dat is nu al regelmatig het geval voor wat luchtig geklede dametjes . |
|
![]() |
![]() |