![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homoseksualiteit is helemaal geen handicap of mankement. Je kan alles doen wat andere mensen zonder handicap ook kunnen. Dove mensen kunnen bijv. niet horen. Dat is duidelijk een mankement. Kleurenblinde mensen kunnen bepaalde kleuren niet onderscheiden. Ook heel duidelijk een mankement. Als homoseksueel kan je echter alles doen wat een hetero ook kan. Je kan je zelfs voortplanten (tenzij je natuurlijk een onvruchtbare homoseksueel bent). Alleen kiezen veel homo's ervoor hun relatie te baseren op liefde en aantrekking en niet op vruchtbaarheid. Ze zijn evenwel prima in staat hun relatie te baseren op vruchtbaarheid, en dus een partner te kiezen waarmee ze kinderen kunnen hebben. Ook hetero's denken zo hoor. Ik ken alvast 1 persoon die haar partner verlaten heeft omdat die onvruchtbaar was. Ze heeft nu kinderen met een man waarvan ze toegeeft dat ze die eigenlijk minder graag ziet dan haar eerdere partner, maar het krijgen van kinderen had voor haar prioriteit. Hoe je je relatie invult en welke prioriteiten je stelt bij je partnerkeuze is een existentiële kwestie en heeft niks te maken met "mankementen". Iedereen moet prioriteiten stellen als het draait om het kiezen van een partner. Geen enkele partner is immers perfect, geen enkele partner kan aan al je behoeften tegemoet komen. Doofheid en kleurenblindheid is een mankement in die zin dat wat je ook kiest, de afwijking er altijd zal zijn. Je kan niet zeggen: "ik vind horen toch wel prioritair, dus ik ga keuze X kiezen, ook al moet ik daar dan nadeel Y bij nemen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat erg? Neen! Is dat afwijkend van de norm? Ja. De meeste koppels kunnen zich wel voortplanten binnen hun relatie met elkaar. Zijn ze daarom iets meer dan homoseksuelen? Neen. Alle mensen zijn gelijkwaardig. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer het argument nu eens écht te weerleggen. Een homoseksueel kan zich immers prima voortplanten in een relatie. De partnerkeuze van een homo die voor iemand van het gelijke geslacht kiest is even eigenaardig als een hetero die kiest om samen te zijn met iemand die geen kinderen kan krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() 96% van de wereldbevolking in heterosexueel. 4% is de "afwijking" en dus dus zogezegd homosexueel. Conclusie: 96% is de regel, 4% de uitzondering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel kan alleen het lesbische koppel zich als 'species' afwijkend voortplanten. Wat misschien op termijn het aantal lesbische koppels kan doen toenemen. Net zoals een ziekte toeneemt als de behandeling ervoor bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() @Brother Paul: mooie uiteenzetting!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij enig idee hoeveel homo's er door de eeuwen heen kinderen hebben gekregen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hem gaat het erover of je afwijkt van datgene waarvoor iets 'gemaakt' is... we wachten dan ook in volle spanning naar zijn verder uiteenzetting waar hij de precieze locatie van die blauwdrukken gaat verklappen. Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 13 september 2009 om 22:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Gouverneur
|
![]() Neen. Het is een afwijking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het dochtertje van lesbische vrouwen dat geboren wordt uit IVF is per definitie "lesbisch"? ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk orgaan verliest zijn functie, beste?
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jaja, dat is een zeer alledaagse situatie. Mooie homo is dat. Snoepen van 2 walletjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou ervan versteld staan hoe alledaags dat inderdaad is. Uit je antwoord blijkt eens te meer ten overvloede dat je niet de geringste notie hebt waar je over aan het praten bent.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() coudn't care less
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() tussen de 2 oren
Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 september 2009 om 07:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
seffens komt er hier ene uitleggen dat 90% ("als't niet meer is") van de geboortes (na aftrek van abortussen) uit dergelijke gevallen bestaat. Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 september 2009 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |