![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De maatschappij vangt dit op. De wet kan nu eenmaal niet in alle individuele gevallen voorzien. Zo werkt het niet. De huidige wet is niet de som van alle mogelijke gevallen, het gaat over de vaakst voorkomende gevallen. Een verbod op abortus is evenzeer 'dwang bij wet'
![]() |
![]() |
#362 |
Minister-President
|
![]() Moeten we misschien een inkomensgrens bepalen voor het krijgen van kinderen?!
![]() |
#363 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welja stel dat de moeder niet kan/wil beslissen om religieuse redens... Welja stel dat de moeder niet kan/wil beslissen om psychologische redens... Welja stel dat de moeder niet kan/wil beslissen om financiële redens... Welja stel dat de moeder niet niet kan/wil beslissen omdat ze nog maar 12 jaar is Welja stel dat de moeder kan/wil beslissen omdat ze gemanipuleerd wordt Welja stel dat de moeder niet kan/wil beslissen omdat ze mentaal gehandicapt is... enz.. enz... Er zijn redens te over waarom een vrouw niet zou kunnen of willen beslissen... Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt er soms op alsof je niets liever zou doen dan een vrouw, zodra ze in verwachting is, ontoerekeningsvatbaar te verklaren (of kunstmatig in slaap te houden), zodat ze niet meer zelf kan beslissen. Leg je er nu eens bij neer: De beslissing wordt gemaakt door de vrouw (of haar vertegenwoordiger - die namens haar spreekt). Door niemand anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Minister-President
|
![]() Klopt. Ze zou nog moeten worden uitgebreid.
![]() |
#368 |
Minister-President
|
![]() Jij bent erover begonnen. Dus jij eerst:
Waarom wel?
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn schoonouders hebben bewust een gehandicapt kindje geadopteerd. Dat is ongelofelijk, toch? Maar ze zijn een absolute uitzondering en hebben van 'de samenleving' op niet veel steun kunnen rekenen. En je mag gerust zijn dat ze geen probleem hebben met abortus van een Down-foetus.
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof me maar, dat ik als geen ander begrijp dat er bij bepaalde mensen een wens kan uitgaan om juist voor diegenen te willen zorgen, waar anderen voor bedanken. Ik weet uit ervaring dat mongooltjes heel veel liefde geven, als ze daartoe de kans krijgen. Vaak veel meer dan de bloedeigen kinderen. Ze zijn dan ook zeker onze zorg en liefde waard. Tenminste als onze drang om altijd maar meer en beter te willen zijn dan onze medemens, niet de bovenhand krijgt op de liefde voor onze evenwaardige medemens. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 september 2009 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geloof je zeker. Maar je spreekt over een bewonderenswaardige minderheid, vrees ik. Ik vermoed dat als onze samenleving veel betere opvang en ondersteuning zou bieden aan dit soort kinderen, er ook veel minder ouders zouden kiezen voor abortus. Ik vind inderdaad dat je niet zomaar koudweg kan stellen: abortus, doe maar. Je moet een tegengewicht, een alternatief kunnen aanbieden. Idealiter zoals hierboven beschreven, maar dat blijft me dunkt een utopie. Dus biedt je mensen de persoonlijke keuze. Het lijkt me voorlopig de minst slechtste optie. Ze kan ook nooit perfect zijn, alleen al omdat ze niet iedereen bereikt (zie maar de voorbeelden die je aangaf van situaties waar de ouders niet kunnen beslissen). Maar als de samenleving faalt, kan blijkbaar de persoonlijke keuze een oplossing bieden
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() Omdat kinderen krijgen een keuze is, en keuzes hebben gevolgen. Als je de gevolgen niet wil/kan dragen, dan moet je de keuze in de eerste instantie niet maken en dan moet je je al helemaal niet verschuilen achter het "solidariteits"-dogma om de maatschappij voor je keuze op te laten draaien.
|
![]() |
![]() |