Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2009, 15:04   #1
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard De ontwaarding van het beroep van treinconducteur

Dit weekend ben ik sinds lang eens met de trein naar de zee geweest. Het is ongelofelijk wat voor een zielige pubers zich tegenwoordig durven presenteren als treinconducteur.

15 jaar geleden was een treinconducteur nogal een statig heerschap die door zijn minzaamheid respect afdwong, maar de arrogantie en vooral agressie van die pubers moet precies compenseren dat deze typetjes helemaal geen respect kunnen afdwingen.

Is treinconducteur een knelpuntberoep misschien?
Oud 16 september 2009, 15:06   #2
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Dit weekend ben ik sinds lang eens met de trein naar de zee geweest. Het is ongelofelijk wat voor een zielige pubers zich tegenwoordig durven presenteren als treinconducteur.

15 jaar geleden was een treinconducteur nogal een statig heerschap die door zijn minzaamheid respect afdwong, maar de arrogantie en vooral agressie van die pubers moet precies compenseren dat deze typetjes helemaal geen respect kunnen afdwingen.

Is een treinconducteur een politieagent?Nee toch...
Oud 16 september 2009, 15:11   #3
Bieselke
Partijlid

Standaard

Nog nooit iets van gemerkt trouwens, niet dat ik vaak de trein pak maar soit
Bieselke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 15:15   #4
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Is het niet eerder Renesse die 15 jaar ouder is geworden en de heertjes die hij nu pubers aanschouwt, toen als statige heren bekeek?

Ik heb trouwens liever de puistige pubers. Die knippen gewoon uw kaartje en gaan verder. De statige heren daarentegen durven al eens naar de drank ruiken en blijven staan lallen over dingen die mij niet interesseren. Als ze al langskomen.

Heb wat geduld, waarde Renesse. Over enkele seizoenen ontpoppen al die puistjes tot de statige, licht grijzende en onverstoorbare conducteurs van de toekomst.
Oud 16 september 2009, 15:24   #5
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Is het niet eerder Renesse die 15 jaar ouder is geworden en de heertjes die hij nu pubers aanschouwt, toen als statige heren bekeek?

Ik heb trouwens liever de puistige pubers. Die knippen gewoon uw kaartje en gaan verder. De statige heren daarentegen durven al eens naar de drank ruiken en blijven staan lallen over dingen die mij niet interesseren. Als ze al langskomen.

Heb wat geduld, waarde Renesse. Over enkele seizoenen ontpoppen al die puistjes tot de statige, licht grijzende en onverstoorbare conducteurs van de toekomst.
Het is te hopen, want dat arrogante pubertje gaf een meisje verderop dat haar Go-Pass verkeerd invulde meteen een dikke boete. Heel de buurt was verontwaardigd, vooral op de manier waarop dat hij dat zei.

Geen wonder dat sommige Marokkanen dit soort pubertjes eens goed mores wil leren. Die durven dat tenminste.
Oud 16 september 2009, 15:25   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

af en toe komt er zelfs een bevallige jonge dame ons abonnement nakijken!

neen, ik ga toch niet klagen hoor....
Oud 16 september 2009, 15:45   #7
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet niet wat voor spel ze tegenwoordig op de trein gooien.

Als gij nu zwart rijdt, dan vullen ze een papier in.
Als ge vroeger zwart reed, dan vulde ze ook een papier in.
Oud 16 september 2009, 15:59   #8
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is te hopen, want dat arrogante pubertje gaf een meisje verderop dat haar Go-Pass verkeerd invulde meteen een dikke boete. Heel de buurt was verontwaardigd, vooral op de manier waarop dat hij dat zei.

Geen wonder dat sommige Marokkanen dit soort pubertjes eens goed mores wil leren. Die durven dat tenminste.
Dus voor jou zijn marokkanen die iemand 'mores leren' een soort helden of zo? En dat omdat jij een slechte ervaring hebt met een treinconducteur?
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 16:13   #9
smokey
Burger

Standaard

de treinconducteur dient tot bijna niets

bij elke vertraging vraag ik steevast de reden van vertraging (als ze deze al niet afroepen in de trein zelf wat heeeel vaak niet gebeurt), meestal, ja meestal weet de conducteur van niets

bij controle zeg ik dan meestal grappend, ja ik toon mijn vervoersbewijs, met een onbepaalde vertraging waarvoor ik geen reden geef
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 16:15   #10
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is nog vroeg in de avond maar ik denk dat deze hier kans maakt op 'domme uitspraak van de dag'
Oud 16 september 2009, 16:37   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Treinconducteur is geen knelpuntberoep. De NMBS wil zich naar het grote publiek (dat nog steeds liever de auto gebruikt) profileren als zijnde klantvriendelijk. Klantvriendelijkheid is op het niveau van conducteurs vooral diversiteit. Zeg maar wat meer kleur in de trein. Jonge vrouwelijke conducteurs worden begeleid door een man, kwestie van ze te beschermen. Bruine en zwarte jonge conducteurs worden uitgelachen door passagiers. Niet altijd onterecht. Want op cruciale noden van de passagier hebben ze geen antwoord. "we doen ook maar ons werk meneer". Ah, competenties, een complex gegeven.

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 september 2009 om 16:37.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 17:06   #12
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kort samengevat, je bent ook eens met de trein ergens naar toe geweest en de treinconducteur stond je om vage redenen niet aan, dus je opent direct een nieuwe draad om deze persoon aan te vallen.

Wat een zielige mentaliteit.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 17:24   #13
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Gisteren toevallig een conducteur gehad die behoorlijk verwijfd was.
Doordat ik redelijk dicht bij mijn metgezel zat had die mens zijn gaydar zelf nie nodig

Die deed dan wel verdacht vriendelijk tegen ons. Praatje slaan enzo "waar moeten jullie naartoe?".
Wa moede nog weten? Waar we exact wonen en wat de lengte van onze mel is?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 17:30   #14
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Kort samengevat, je bent ook eens met de trein ergens naar toe geweest en de treinconducteur stond je om vage redenen niet aan, dus je opent direct een nieuwe draad om deze persoon aan te vallen.

Wat een zielige mentaliteit.

²
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 17:51   #15
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Doordat ik redelijk dicht bij mijn metgezel zat had die mens zijn gaydar zelf nie nodig

Die deed dan wel verdacht vriendelijk tegen ons. Praatje slaan enzo "waar moeten jullie naartoe?".
Verdacht vriendelijk? Wat is er mis met vriendelijkheid? Wat is er mis met een praatje slaan?

Blijkbaar is het verdomd moeilijk om tegenwoordig een goed treinconducteur te zijn. Of zou het eerder aan sommige passagiers liggen?
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 17:57   #16
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat vraagt die mens niet omdat hij in je broek wil zitten, hoor. Hij vraagt dat zodat hij je kan zeggen waar je moet overstappen. De klootzak, willen helpen en zo ...
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 18:01   #17
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht
Verdacht vriendelijk? Wat is er mis met vriendelijkheid? Wat is er mis met een praatje slaan?

Blijkbaar is het verdomd moeilijk om tegenwoordig een goed treinconducteur te zijn. Of zou het eerder aan sommige passagiers liggen?
Onmogelijk. Passagiers zijn immer de onschuld zelve.

Treinconducteurs daarentegen zijn, als ik de berichten hier mag geloven, agressieve homoseksuele pubers.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 19:22   #18
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat vraagt die mens niet omdat hij in je broek wil zitten, hoor. Hij vraagt dat zodat hij je kan zeggen waar je moet overstappen. De klootzak, willen helpen en zo ...
We wisten perfect waar we moesten zijn en overstappen. Anders hadden we dat wel gevraagd.
En ie kon dat trouwens zien op onze Go Pass waar we nrtoe moesten. Gwn om een praatje te kunnen slaan.
De vent was echt oud, lelijk en verwijfd. Niet echt het type dat we in een trio'tje willen.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 16 september 2009 om 19:23.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 19:24   #19
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We wisten perfect waar we moesten zijn en overstappen. Anders hadden we dat wel gevraagd.
En ie kon dat trouwens zien op onze Go Pass waar we nrtoe moesten. Gwn om een praatje te kunnen slaan.
De vent was echt oud, lelijk en verwijfd. Niet echt het type dat we in een trio'tje willen.
Ik zou een mailtje sturen naar de klachtendienst van de NMBS. En als dat niet helpt, op naar de ombudsman!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 19:48   #20
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey Bekijk bericht
de treinconducteur dient tot bijna niets

bij elke vertraging vraag ik steevast de reden van vertraging (als ze deze al niet afroepen in de trein zelf wat heeeel vaak niet gebeurt), meestal, ja meestal weet de conducteur van niets

bij controle zeg ik dan meestal grappend, ja ik toon mijn vervoersbewijs, met een onbepaalde vertraging waarvoor ik geen reden geef
Wanneer jij eens onder een trein valt en je arm wordt eraf gescheurd, trakteer ik het forum op een pintje.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be