Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2009, 17:00   #161
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Er is altijd nog wel een verschil tussen wat iemand op dit forum schrijft, en wat iemand in werkelijkheid is.

2. In een discussie zijn diegenen die tégen een 'consensus' durven ingaan - die dus 'provoceren', vaak (maar niet noodzakelijk altijd) diegenen die de discussie het meest vooruithelpen, en zodoende vaak (maar niet noodzakelijk altijd) aan de basis liggen van een oplossing voor een probleem.

Ik probeer iedere forummer hier ernstig te nemen, maar ik heb ook wel al geleerd 'kaf' van 'koren' te onderscheiden.

Wat mij betreft behoren zowel Flanelcondoom als Eberhard Leclerc tot het koren. Dat hoeft niet te betekenen dat ik het altijd met het eens ben.

Binnen een paar minuutjes moet ik weg, naar een debat-avond over "La Révolte des Jeunes. Vers quel Avenir?", maar ik kom later nog wel terug om méé te bakkeleien.

Tot straks,

djimi
Effectief Flanelcondoom en Eberhard Leclerc behoren tot de strekking:" Révolte des Jeunes." Maar dan stel ik de vraag :" Vers quel Avenir???"
Misschien kunt U mij dat duiden na die debat-avond.
Oud 17 september 2009, 17:03   #162
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Door de massale regularisatie komen er straks 350 000 mensen bij in dit land. Minstens één op drie
zal jarenlang een leefloon of een uitkering krijgen. Beseft Vlaanderen wel wat zich hiermee op de hals haalt, tot meerdere eer en glorie van Joëlle Milquet en Laurette Onkelinx? Dat zegt een topambtenaar van de Dienst Vreemdelingenzaken , die de dossiers beoordeelt. “Wij moeten een politiek akkoord uitvoeren waar we in grote meerderheid tegen zijn”. Wie in de praktijk staat weet; ”dit is waanzin”
Hoorde daarjuist Bourgeois op de radio die de voorwaarden wil verstrengen zoals de taalkennis maar met een "proef" en dubbel zoveel uren moeten les volgen om het te leren en te bewijzen dus dat je daar niet enkel op je gat hebt gezeten met je handje open...om dan zonder iets meer te kennen in de maatschappij te verdwijnen...
De grap zou nu moeten zijn dat alle door de franstaligen ingevoerde en tot Belg geschopte verrijkers... niet meer in Vlaanderen aan hun trekken kunnen komen en verplicht worden op één of andere manier in francofonenland te blijven... Voeg daar nog een paar aanpassingen bij op federaal niveau zodat ze zich ook daar niet meer schaamteloos kunnen bedienen en ze worden helemaal een economische mesthoop en een Mad Max country met dagelijkse moorden, plunderingen, overvallen enz
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 17:16   #163
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

de verzuurde vlamingen brengen alvast meer werkgelegenheid op voor coachers
Oud 17 september 2009, 17:29   #164
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Juist en ik ga nog iets verder en sorry als ik op tenen trap:
Australië had destijds ook het Israël van nu kunnen zijn.
In de periode '45-'46 zwierven duizenden Joden op grote boten over onze
zeeën en niemand wilden die mensen aan land hebben er werd zelfs op
geschoten.
Nu willen de Palestijnen ze nog niet hebben
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 18:15   #165
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Of Europa ten dode is opgeschreven zonder immigranten betwijfel ik maar dat door de klimaatsverandering nog veel meer mensen onze kanten komen uit gevlucht staat als een paal boven water.
Dat hier door de klimaatsverandering weldra alleen nog een paar palen boven water zullen uitsteken, staat als een paal boven water.
Oud 17 september 2009, 18:33   #166
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Inderdaad, het is gewoon wachten tot er een nieuwe HVT opstaat.
HVT zou Flanelcondoom niet als volksvreemd herkennen.

En bovendien: wat wil je met kogels tegen een magiër?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 18:55   #167
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu willen de Palestijnen ze nog niet hebben
Staf he
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 19:32   #168
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Eigenlijk zouden we die witteboorden-criminelen naar de islamlanden moeten sturen, ....
U begint eindelijk te begrijpen waar het accent zou moeten liggen.

Tot nader order lopen genoemde individuen overigens nog vrolijk rond.
Dat kan ook makkelijk, want de door deze witteboordenkaste uitgesloten en uitgekotste Vlamingen en hun partij schijnen zich nu weer vreselijk druk te maken over een hfddkj.........Een wat? Jawel een hoofddoekje.........Zucht.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 september 2009 om 19:33.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 19:36   #169
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
...
De grap zou nu moeten zijn dat alle door de franstaligen ingevoerde en tot Belg geschopte verrijkers... niet meer in Vlaanderen aan hun trekken kunnen komen en verplicht worden op één of andere manier in francofonenland te blijven...

Dan heeft u eindelijk uw zin, en de Franstaligen ook. Een Franstalige meerderheid in Belgie. Dat wordt lachen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 september 2009 om 19:37.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 19:45   #170
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Meerderheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dan heeft u eindelijk uw zin, en de Franstaligen ook. Een Franstalige meerderheid in Belgie. Dat wordt lachen.
Inderdaad, een meerderheid: ze hebben en maken veel meer kinderen dan de Vlamingen

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 19:52   #171
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Wat een trieste discussie. Ik word weemoedig van zoveel idiotie.
Oud 17 september 2009, 19:57   #172
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Of Europa ten dode is opgeschreven zonder immigranten betwijfel ik maar dat door de klimaatsverandering nog veel meer mensen onze kanten komen uit gevlucht staat als een paal boven water.

Ik denk dat u klimaatverandering verwart met sociale zekerheid.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 19:57   #173
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht
Bron: HLN

Als dat waar is, is het een echte schande! Er staan momenteel zo een 10.000 gehandicapten op een wachtlijst voor Persoonlijk Assistentie Budget.
De regering draait elke steen om in de zoektocht naar middelen om het begrotingstekort te verminderen. Het jaarlijks belasten van het pensioensparen is een denkspoor dat wordt onderzocht.

En tegelijk een 100.000 steuntrekkers erbij nemen, waarvan velen reeds uitgeprocedeerd waren?
Wetteloosheid loont in dit land.
Misschien het zoveelste bewijs dat het praatje van geld tekort gewoon een praatje is. Men moet de burgers nu eenmaal bang maken om ze toch maar langer aan het werk te kunnen houden en ze extra te belasten zodat hun bewindslieden de gulle weldoener kunnen spelen voor zichzelf en de rest van de wereld.

Maar u ziet geld is er in overvloed, belgië kan zelfs een gedeelte van de armoede van de derde wereld op zich nemen. Het is alleen de noden en grieven voor de eigen bevolking dat zo te zien een financieel probleem oplevert.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 20:04   #174
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
weinig discussie aan.
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 20:05   #175
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Door de massale regularisatie komen er straks 350 000 mensen bij in dit land. Minstens één op drie
zal jarenlang een leefloon of een uitkering krijgen
. Beseft Vlaanderen wel wat zich hiermee op de hals haalt, tot meerdere eer en glorie van Joëlle Milquet en Laurette Onkelinx? Dat zegt een topambtenaar van de Dienst Vreemdelingenzaken , die de dossiers beoordeelt. “Wij moeten een politiek akkoord uitvoeren waar we in grote meerderheid tegen zijn”. Wie in de praktijk staat weet; ”dit is waanzin”
1. Deze "anonieme" medewerker van DVZ heeft zijn huiswerk niet helemaal juist gemaakt wetende dat de meeste mensen die geregulariseerd zullen worden families zijn en er in eerste instantie geen sprake is van gezinshereniging.
Dat het vooral families zullen zijn is omdat het juist die groep is die al een tijdje in België blijft hangen omdat families niet meer opgesloten mogen worden in de gesloten centra en dus niet gerepatrieerd kunnen worden, een groot deel ervan verblijft trouwens in onze open opvangcentra ( en dan is men verwonderd dat er geen plaats meer is) .

2. Wat een jarenlang leefloon betreft : Regularisatie (vroeger en nu) is altijd tijdelijk en slechts voor één jaar !! In die tijd moet de kandidaat voor regularisatie in het bezit zijn van geldige identiteitspapieren van het thuisland. Nog belangrijker is dat betrokkene binnen dit jaar in zijn eigen levensonderhoud moet kunnen voorzien.......met andere woorden......werken!

Voor de rest geef ik onze anonieme medewerker groot gelijk
Oud 17 september 2009, 20:09   #176
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

We zitten in een diepe crisis er is een massale schuld en veel te weinig geld,maar niemand stelt zich de vraag wie dat allemaal gaat betalen.
Voorts is er geen of weinig toekomstperspectief voor de jongeren en is er het probleem van de vergrijzing,maar blijkbaar is de dikke wedde van de politiekers voldoende om tegen de wil van het volk in te gaan,want wees eerlijk genoeg is genoeg,we zijn geen baas meer in eigen land en als we daar iets van zeggen worden we aanzien als racisten of discriminanten.
Mss moeten de hier geboren allochtonen eerst in aktie komen tegen deze onzinnige en overdreven regularisatie want ook aan hun centen en sociale voordelen zal men zitten,mss zal men meer waarde hechten aan hun oordeel dan aan het onze!
Oud 17 september 2009, 20:11   #177
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Dat vreemd tuig, dat u zo graag hier ziet ronddolen, is NIET EIGEN VOLK en hoort hier niet thuis en is hier onwelkom. Daarom EIGEN VOLK EERST, waartoe ik wel degelijk behoor en als u daartoe niet wil behoren das uw goed recht en de nadelen ga je er dan ook moeten bijnemen!! Waarom zou ik volgens u moeten weggestuurd worden uit mijn Vlaand'ren land, mijn geboorteland, ons eigen land, weg van mijn eigen volk? Mijn gedacht moet u weggestuurd worden, gij landverrader!!!
Niet dat ik in iemands plaats wil spreken, maar wat mezelf betreft: bring it on
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 20:26   #178
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Al goed dat ge niet idioot word van weemoed
Oud 17 september 2009, 20:39   #179
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De betekenis van de term "demografie" is u blijkbaar onbekend.
lees dan demagogie, ipv demografie, ik mag toch tikfoutjes maken ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 20:40   #180
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Er is altijd nog wel een verschil tussen wat iemand op dit forum schrijft, en wat iemand in werkelijkheid is.

2. In een discussie zijn diegenen die tégen een 'consensus' durven ingaan - die dus 'provoceren', vaak (maar niet noodzakelijk altijd) diegenen die de discussie het meest vooruithelpen, en zodoende vaak (maar niet noodzakelijk altijd) aan de basis liggen van een oplossing voor een probleem.

Ik probeer iedere forummer hier ernstig te nemen, maar ik heb ook wel al geleerd 'kaf' van 'koren' te onderscheiden.

Wat mij betreft behoren zowel Flanelcondoom als Eberhard Leclerc tot het koren. Dat hoeft niet te betekenen dat ik het altijd met het eens ben.

Binnen een paar minuutjes moet ik weg, naar een debat-avond over "La Révolte des Jeunes. Vers quel Avenir?", maar ik kom later nog wel terug om méé te bakkeleien.

Tot straks,

djimi
het is nu niet omdat ze opdezelfde golflengte zitten als gij dat ze nu koren zijn. Net alsof een VB standpunt niet goed kan verdedigd worden en defacto het kaf is zeker ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 september 2009 om 20:41.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be