Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2009, 08:42   #301
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Ik ken genoeg allochtone kruideniers in Brussel waar ik - alle factoren samengeteld - veel meer wordt verwend dan in een supermarkt.
Ik ook.

Ik ga dan ook nauwelijks nog een supermarkt binnen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 08:43   #302
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Nogal wiedes wat ge daar zegt. Maar in de praktijk omzetten is wat anders.
Gewoon DOEN, en er zoveel mogelijk plezier uit halen.

Meer is daarvoor niet nodig.

Oud 20 september 2009, 08:44   #303
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Gewoon DOEN, en er zoveel mogelijk plezier uit halen.

Meer is daarvoor niet nodig.
Zeg dan hoe. Geef eens een voorbeeld.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 08:48   #304
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U antwoordt nauwelijks op mijn vragen. Maakt dat deel uit van uw vooropgesteld beschavingsmodel, misschien? Ik kan me alleszins goed herinneren dat het antwoord op de vraag 'Waarom?' nogal vaak 'D�*�*rom!' luidde, en op de vraag 'waar komen de kindertjes vandaan' volgde vaak een belachelijk verhaal over ooievaars of bloemkolen. In de tijd van toen vertrokken er toch jaarlijks nogal wat 'Belgen' naar een ander Land om zich d�*�*r thuis te gaan voelen, dacht ik. Zegt 'de Congo' u iets? En de 'Gazette van Detroit'?

Om het u wat gemakkelijker te maken zal ik hier en nu één vraag herhalen:

Wat stelt u voor te doen met de lanterfanters, de 'coucou'-achtige levensgenieters, de opportunisten en de profiteurs van eigen bodem? Naar welke sender moeten we die returnen?

Ik hoop dat u mij kunt aantonen dat u een hekel hebt aan het principe 'twee maten, twee gewichten', en dat u in staat bent een antwoord te geven zonder over 'moslims' te beginnen, aangezien die NIET het voorwerp van de vraag uitmaken.

Dank u,

djimi
De vragen welke U stelt omvatten knelpunten die goed gekend zijn door de overheid. Het zijn 'zaken' van 'Nationaal belang' waar de 'Allochtoonse' leiders, denkers en intellectuelen zich niet zouden moeten mee bemoeien. ('Belgen' mengen zich ook niet in in de zaken van 'Koning Mohammed VI , alsook deze van de Marokkaanse staat) Het is niet omdat jullie hier met open armen werden ontvangen dat U zich hier alles mag veroorloven.

Zoals Jezus Christus het destijds heeft gedaan, draagt iedereen zijn kruis. Uw vragen beogen een 'Kruis' dat niet het mijne is. Mijn mening hierover wens ik momenteel niet te delen.

Echter dient nogmaals opgemerkt, dat U de 'vis' poogt te verdrinken met de bedoeling de kern van de zaak te ontwijken.

Ik heb het over 'plantrekkerij', 'systematische geïndustrialiseerde diefstal' 'Undercover' methoden om volledige wijken 'Autochtoon' te zuiveren enz. enz.

Het 'Moslim' einddoel is niet 'integreren' maar wel 'veroveren'. Dit dient zelfs niet bewezen te worden: een doof-blinde zou het kunnen aanvoelen.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 09:40   #305
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg dan hoe. Geef eens een voorbeeld.
Eigenlijk volstaat het een paar biografieën van al of niet bekende artiesten/filosofen/... die een diepe indruk op je maakten er op na te slaan.

Wat déden die mensen om 'er' te geraken?

Oud 20 september 2009, 09:54   #306
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk volstaat het een paar biografieën van al of niet bekende artiesten/filosofen/... die een diepe indruk op je maakten er op na te slaan.

Wat déden die mensen om 'er' te geraken?
Nog nooit een biografie gelezen die indruk maakte op mij (op de manier dat gij bedoelt). En ja hoor ik heb er gelezen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 09:57   #307
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
De vragen welke U stelt omvatten knelpunten die goed gekend zijn door de overheid. Het zijn 'zaken' van 'Nationaal belang' waar de 'Allochtoonse' leiders, denkers en intellectuelen zich niet zouden moeten mee bemoeien. ('Belgen' mengen zich ook niet in in de zaken van 'Koning Mohammed VI , alsook deze van de Marokkaanse staat) Het is niet omdat jullie hier met open armen werden ontvangen dat U zich hier alles mag veroorloven.

Zoals Jezus Christus het destijds heeft gedaan, draagt iedereen zijn kruis. Uw vragen beogen een 'Kruis' dat niet het mijne is. Mijn mening hierover wens ik momenteel niet te delen.

Echter dient nogmaals opgemerkt, dat U de 'vis' poogt te verdrinken met de bedoeling de kern van de zaak te ontwijken.

Ik heb het over 'plantrekkerij', 'systematische geïndustrialiseerde diefstal' 'Undercover' methoden om volledige wijken 'Autochtoon' te zuiveren enz. enz.

Het 'Moslim' einddoel is niet 'integreren' maar wel 'veroveren'. Dit dient zelfs niet bewezen te worden: een doof-blinde zou het kunnen aanvoelen.
U slaagt er blijkbaar niet in om op een vraag die niks met moslims te maken heeft te antwoorden zonder er toch maar weer moslims bij te betrekken. Mijn vraag ging over de 'plantrekkerij' en de 'systematische geïndustrialiseerde diefstal' van 'inheemsen' die we bijvoorbeeld in en rond het palais royal de Laeken, het Ministerie van Financiën en de Beurs van Brussel tegen het lijf kunnen lopen, als we daar binnen gelaten worden, tenminste.

Ter uwer informatie: zowel mijn papa als mijn mama zijn West-Vlamingen, en hùn grootvaders en grootmoeders waren ook met z'n allen West-Vlamingen. Als we nog verder in de tijd teruggaan, moet ik inderdaad - tot mijn grote vreugde, trouwens - vaststellen dat er ooit in de familie een Siciliaans soldaat uit het Grande Armée van onze vriend Napoléon Buonaparte met méér dan open armen werd ontvangen.

Ik behoud mij derhalve dan ook het recht voor mij �*lles te veroorloven wat ik aankan, en als ik achteraf met een beteuterd gezicht gebakken peren mag vreten, ga ik u niet om uw medelijden komen smeken.

Ik probeer alleszins geen 'vis' te verdrinken. Ik probeer voor de verandering eens een andere haring te doen braden dan de uwe, da's al.

Ik wens u verder 'smakelijk eten',

djimi

Oud 20 september 2009, 10:03   #308
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit een biografie gelezen die indruk maakte op mij (op de manier dat gij bedoelt). En ja hoor ik heb er gelezen.
Tja, dan ziet het er naar uit dat ik u niet zal kunnen helpen.

Toch nog maar eens proberen: zijn er dingen die je ècht gr�*�*g doet?

Gitaar spelen? Tekeningen maken? Met een camera rondlopen en op het knopje drukken?

Zo ja: doe dat dan zo vaak mogelijk, als het even kan èlke dag, van 's morgens vroeg (héél vroeg) tot 's avonds laat (hierin niet overdrijven).

En verlies vooral niet te veel tijd met TV-kijken, tenzij je de ambitie hebt zèlf ooit TV te maken, natuurlijk. Dan kan het geen kwaad te leren wat je vooral niet hoeft te doen.

Oud 20 september 2009, 11:27   #309
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite. Voor de kerktoren-Vlaming zijn die nieuwkomers hetzelfde als de reljongeren in Molenbeek.
En voor de linkse kerk, is het allemaal de schuld van racistisch Vlaanderen, dat deze jongeren geen werk wil geven.
Een objectieve discussie zou wel eens nuttig kunnen zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 11:31   #310
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien word het eens tijd de kerktoren te vervangen door iets anders. Daarmee bedoel ik niet de kerken afbreken, behalve die lelijke kerken van de jaren dertig enzo. Bah.
Wat ik wil zeggen dat Vlamingen gewoon géén deftige identiteit en cultuur hebben die sterk staat tegenover andere vreemde invloeden.
Maar behoed ons aub van de linkse kerk. Want die zijn nog een stuk erger.
Maar maak U geen illusies. Belgie is een zinkend schip, en Vlaanderen zinkt mee. Zo simpel is dat.
Oud 20 september 2009, 11:36   #311
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U slaagt er blijkbaar niet in om op een vraag die niks met moslims te maken heeft te antwoorden zonder er toch maar weer moslims bij te betrekken. Mijn vraag ging over de 'plantrekkerij' en de 'systematische geïndustrialiseerde diefstal' van 'inheemsen' die we bijvoorbeeld in en rond het palais royal de Laeken, het Ministerie van Financiën en de Beurs van Brussel tegen het lijf kunnen lopen, als we daar binnen gelaten worden, tenminste.

Ter uwer informatie: zowel mijn papa als mijn mama zijn West-Vlamingen, en hùn grootvaders en grootmoeders waren ook met z'n allen West-Vlamingen. Als we nog verder in de tijd teruggaan, moet ik inderdaad - tot mijn grote vreugde, trouwens - vaststellen dat er ooit in de familie een Siciliaans soldaat uit het Grande Armée van onze vriend Napoléon Buonaparte met méér dan open armen werd ontvangen.

Ik behoud mij derhalve dan ook het recht voor mij �*lles te veroorloven wat ik aankan, en als ik achteraf met een beteuterd gezicht gebakken peren mag vreten, ga ik u niet om uw medelijden komen smeken.

Ik probeer alleszins geen 'vis' te verdrinken. Ik probeer voor de verandering eens een andere haring te doen braden dan de uwe, da's al.

Ik wens u verder 'smakelijk eten',

djimi
Bedankt voor deze bondige inwijding in uw ‘familiekring’. Ik vermoet dat uw familienaam dan ook ‘Djimi’ is, en, word dit voorafgegaan met ‘ben’ of ‘El’ ?

Ik ben niet ‘racistisch’ ingesteld. (laat ons dit duidelijk stellen)

Ik tracht in de mate van het (on)mogelijke zo consequent mogelijk te blijven.
Ik ben wel wat men in Brussel noemt: een ‘Groot Bakkes’.
Wel overtuigd dat de meeste ‘Moslims’ hier met de beste bedoelingen zijn aangekomen. ‘Krokodillen’ die soms ‘Safari’ toeristen oppeuzelen, doen dat met dezelfde overtuiging!.

Ikzelf werd christelijk opgevoed, (U weet wel: Dopen, 1e Communie, Plechtige Com. ‘Vasten’, ‘Asse woensdag’ ‘Witte Donderdag’ enz.) en ondanks dit alles ben ik absoluut niet pratikerend. Nochtans voel ik dat ‘God’ in mijn hart, ziel en ‘genen’ (geest) zit. (‘k ga uiteraard nooit naar de ‘mis’ en een ‘Pastoor’ kan in mijn ogen ‘sympathiek’ of afstotend zijn. (Mag ik erop vertrouwen dat U mij tot hier nog kunt volgen?)

Bij de ‘Moslims’ is dit ‘krak’ hetzelfde, de overgrote ‘massa’ laat zijn ‘moslim’ geloof tijdloos rustig sussen (in het diepte van zijn geest) maar, wee de dag dat de eerste de beste ‘extremist’ (Islamiet) hun heilige ‘Allah’s’ beloften voorschotelt, (gezelschap van ***maagden, een rijk en weelderig leven voor de overblijvende familie enz.) zullen er wel voldoend te vinden zijn , (door hun heropgewekt diensbetoon voor ‘Allah’) die hier zonder dralen, de ganse boel zullen laten ontploffen.

Dus, ik heb het niet gemunt op de herkomst van de mensen , noch omwille van hun huidskleur en nog minder voor hun ‘Religie’ tenzij in dit soortgeval de ‘feedback’ erop wijst tot welke gruweldaden zij in staat zijn.

Andersom werkt dit ook wel hoor: Europeanen zijn ook geen ‘Engeltjes’ . ‘Hitler’, Napoleon’, ‘Musolini’, Marc Dutroux en zoveel anderen. Eigenlijk verdienen wij het niet, dat ‘Moslims’ , ten dienste van ons ‘heil’ zich hier komen 'nestelen' om ‘onnozel uitgebaat’ te worden.

Voor al deze redenen begrijp ik best, dat U mijn ‘kaas’ en ‘vis’ , (‘symbool’ van mijn gastvrijheid) niet wil gebruiken.

'k zeg U wel 'op uw gezondheid' want nu is het 'Aperitieftijd' Santé!!!
Oud 20 september 2009, 11:42   #312
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar behoed ons aub van de linkse kerk. Want die zijn nog een stuk erger.
Maar maak U geen illusies. Belgie is een zinkend schip, en Vlaanderen zingt mee. Zo simpel is dat.
Ochot ja: ___Mooi, 't leven is mooi tralalal la la la .......

't is toch een stuk plezanter dan te zinken hé???
Oud 20 september 2009, 12:19   #313
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ochot ja: ___Mooi, 't leven is mooi tralalal la la la .......

't is toch een stuk plezanter dan te zinken hé???
Dat dacht het orkest op den Titanic ook
Oud 20 september 2009, 13:19   #314
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Bedankt voor deze bondige inwijding in uw ‘familiekring’. Ik vermoet dat uw familienaam dan ook ‘Djimi’ is, en, word dit voorafgegaan met ‘ben’ of ‘El’ ?

...

2. Ik tracht in de mate van het (on)mogelijke zo consequent mogelijk te blijven.

3. Ik ben wel wat men in Brussel noemt: een ‘Groot Bakkes’.

4. Ikzelf werd christelijk opgevoed, (U weet wel: Dopen, 1e Communie, Plechtige Com. ‘Vasten’, ‘Asse woensdag’ ‘Witte Donderdag’ enz.) en ondanks dit alles ben ik absoluut niet pratikerend. Nochtans voel ik dat ‘God’ in mijn hart, ziel en ‘genen’ (geest) zit. (‘k ga uiteraard nooit naar de ‘mis’ en een ‘Pastoor’ kan in mijn ogen ‘sympathiek’ of afstotend zijn.

5. (Mag ik erop vertrouwen dat U mij tot hier nog kunt volgen?)
...

6. Europeanen zijn ook geen ‘Engeltjes’ . ‘Hitler’, Napoleon’, ‘Musolini’, Marc Dutroux en zoveel anderen. Eigenlijk verdienen wij het niet, dat ‘Moslims’ , ten dienste van ons ‘heil’ zich hier komen 'nestelen' om ‘onnozel uitgebaat’ te worden.
...

7. 'k zeg U wel 'op uw gezondheid' want nu is het 'Aperitieftijd' Santé!!!
1. U vermoedt verkeerd, en niet zo'n klein beetje. U hebt ondertussen toch wel gesnapt dat niet iederéén hier zijn èchte naam gebruikt?

Maar als het u een plezier doet, maak er dan maar Boudjimi van.

2. Ik ook.

3. Ik heb geen groot bakkes nodig. Een paar handen uit de mouwen en goed functionerende hersens in de kop volstaan.

4. Wel wel, ik werd eveneens christelijk opgevoed. Die formaliteiten die u opsomt heb ik ook achter de rug. Het enige wat ik er aan overhield was een bizar verlangen 'de mensen' zoveel mogelijk te helpen, geen eerste stenen te gooien en voor de rest vooral proberen een ander niet aan te doen wat ik mezelf ook niet wil aangedaan zien. Ik had daar trouwens geen gevoelens voor nodig, een beetje nadenken volstond.

5. Oordeel zelf maar.

6. Voil�*, we komen al een klein beetje dichter in de buurt. U blijft echter wel opvallend zwijgzaam �* propos de 'niet-engeltjes' die meenden dat het nodig was goedkope arbeidskrachten hierheen te halen en na de eerder deskundige dan 'onnozele' uitbuiting aan hun lot over te laten, met alle gevolgen vandien.

7. Verslik er u a.u.b. niet in, we zouden u te erg missen hier op 't forum.

Laatst gewijzigd door djimi : 20 september 2009 om 13:21.
Oud 20 september 2009, 13:19   #315
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat dacht het orkest op den Titanic ook
Goe, dedie had ik niet zien aankomen
Oud 20 september 2009, 18:08   #316
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
1. U vermoedt verkeerd, en niet zo'n klein beetje. U hebt ondertussen toch wel gesnapt dat niet iederéén hier zijn èchte naam gebruikt?

Maar als het u een plezier doet, maak er dan maar Boudjimi van.

2. Ik ook.

3. Ik heb geen groot bakkes nodig. Een paar handen uit de mouwen en goed functionerende hersens in de kop volstaan.

4. Wel wel, ik werd eveneens christelijk opgevoed. Die formaliteiten die u opsomt heb ik ook achter de rug. Het enige wat ik er aan overhield was een bizar verlangen 'de mensen' zoveel mogelijk te helpen, geen eerste stenen te gooien en voor de rest vooral proberen een ander niet aan te doen wat ik mezelf ook niet wil aangedaan zien. Ik had daar trouwens geen gevoelens voor nodig, een beetje nadenken volstond.

5. Oordeel zelf maar.

6. Voil�*, we komen al een klein beetje dichter in de buurt. U blijft echter wel opvallend zwijgzaam �* propos de 'niet-engeltjes' die meenden dat het nodig was goedkope arbeidskrachten hierheen te halen en na de eerder deskundige dan 'onnozele' uitbuiting aan hun lot over te laten, met alle gevolgen vandien.

7. Verslik er u a.u.b. niet in, we zouden u te erg missen hier op 't forum.
1/ Jij ook, en dan wel tot aan uw ellebogen

2/ Ja , 'k heb dat mogen merken

3/ Arm en mouwen daar kan ik niet over oordelen maar, 'k zou toch willen weten waar det je die 'hersenen' hebt 'gejat' want: die kunnen niet van U zijn!

4/ Een eerbiedige Katholiek, zou nooit met zulke bewoordingen over zijn geloof spreken. Voor deze opsomming van goede voornemens denk ik, dat je daarvoor iets vroeger zult moeten opstaan. Sociaal gericht zijn, betekend nog niet dat je U door dat 'gepeupel' (oneerbiedig en ondankbaar menselijk 'uitschot', 'crapuul' en 'racaille') moet laten bedotten, bedriegen, bestelen en alle be's die er rondlopen. En hoe zal U erin slagen, om uw laatste resolutie waar te maken?

6/ Deze alinea, zul je toch efkens met het beetje aandacht dat U kenmerkt moeten herlezen hoor. - Enne, pas wel op, dat U er geen 'hartinfarct' van opdoet hé

7/ Weer eens het klassieke 'Coucou' spelletje. En datoet dat meneerke BEN BOUDJIME MOHAMMED, de 'Juridische' woordvoerder is van alle 'Forummers'. 't is dan ook met een speciaal mandaat dat hij het zich veroorloofd om een onschuldige mede-forummer op hatelijke en nijdige manier de deur te wijzen.

Al is aan gedacht dat we hier in een rechtsstaat leven, waar iedere 'Burger' rechten maar ook en vooral plichten heeft.

Tussen Kerst en Nieuwjaar is het de periode van 'Vrede en liefde aan alle mensen van goede wil'. Hopelijk maak je dan van deze gelegenheid gebruik, om over deze lastige problematiek eens goed te bezinnen. Ik wens het U althans.

Vrede in alle goeds.
Oud 20 september 2009, 19:53   #317
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

't is dan ook met een speciaal mandaat dat hij het zich veroorloofd om een onschuldige mede-forummer op hatelijke en nijdige manier de deur te wijzen.

...
Wat begrijpt u niet, als ik u schriftelijk meedeel dat we u op 't forum zouden missen mocht u zich in uw aperitief verslikken?

Of hebt u deze namiddag gewoon een beetje te diep in 't glas gekeken daar in Vorst?

Oud 22 september 2009, 13:55   #318
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...dregularisatie

Men verwacht dat "een deel " ( ) van hen naar het OCMW zal gaan. Het andere deel gaat dus werk vinden terwijl er ondertussen al zoveel werklozen zijn?

Men moet hier toch eens uitleggen hoe het komt dat immigratie op de dag van vandaag een goede zaak is. Vooral nu men dagelijks hoort dat we moeten besparen om de sociale zekerheid overeind te houden. Hoe kan men die sociale zekerheid overeind houden door er net meer lasten op te leggen?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 14:20   #319
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
[url] Men moet hier toch eens uitleggen hoe het komt dat immigratie op de dag van vandaag een goede zaak is. Vooral nu men dagelijks hoort dat we moeten besparen om de sociale zekerheid overeind te houden. Hoe kan men die sociale zekerheid overeind houden door er net meer lasten op te leggen?
Wel eens voor de grap gekeken naar de bevolkingspyramide van Vlaaanderen?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 16:22   #320
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wel eens voor de grap gekeken naar de bevolkingspyramide van Vlaaanderen?
Ja jong, werken tot 80 jaar, en dan verplichte euthanasie, dat staat u te wachten
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be