Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2009, 14:56   #301
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Gelukkig veralgemenen we niet...
Komt dat door voortdurend in je bloot gat te staan pronken dat je geregeld zo'n wereldvreemde nonsens verkoopt? Stond je weer met je mond vol tanden?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 15:02   #302
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt, ze kwamen omdat ze in armoede leefden en geen toekomst hadden, geen geld voor een bruidsschat, geen medische zorg, geen scholing, analfabeet waren, leefden in dorpen zonder stromend water aan een modderweg!Kortom de keuze was migratie of creperen in eigen dorp!
Klinkt om tranen in je ogen te krijgen, is nog waar ook maar... moet dat betekenen dat wij er honderdduizenden van sukkelaars moeten opvangen???
Tot we er in vergaan, met Mad Max toestanden straks als toetje als we nog een beetje verder doen?
Oud 20 september 2009, 15:04   #303
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Awel ja, dat wil dus niet zeggen ze hier integreren en onze cultuur opdringen.
Toch wel, dat is maar vanzelfsprekend! Trouwens, op welke punten zullen zij last hebben met "onze cultuur"? De ganse wereld heeft echter wel last met hun cultuur, daar waar ze neerzwermen!
Oud 20 september 2009, 15:11   #304
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, dat geloof ik direct!

Ja, en? Wat wordt er aan wie opgedrongen? Dat Vlaamsch meiske heeft toch de keuze om hem daar al dan niet in te volgen?

Dat is een KEUZE die ze maakt, niet iets wat haar OPGEDRONGEN wordt. Begrijp je dat verschil zo'n beetje?

Voor hoeveel procent van de allochtonen gaat dat op? Je projecteert alleenstaande faits divers op een hele gemeenschap. Ik hoef je toch niet uit te leggen dat dat een verkeerde wijze van redeneren is?

En wat wordt er daar precies aan ONS opgedrongen?

Faits divers. Alleenstaande gevalletjes die buiten elke proportie opgeblazen worden. Anekdotische argumentatie maakt helemaal geen indruk.

Ik kan gerust nog lange tijd doorgaan maar denk wel mijn punt duidelijk is.

Het is hun volste recht om te ijveren voor het behoud van hun cultuur. Het gaat per slot van rekening om hun eigen mensen. Ze vragen niet dat IEDEREEN een hoofddoek draagt. Ook hier wordt er ONS niets opgedrongen.

Nogmaals: daarmee wordt er ONS niets opgedrongen. Niemand dwingt jou om een moskee binnen te gaan. Als je dat toch wil doen, is het evident dat je je plooit naar de voorschriften die daar van toepassing zijn.

Nee, dat is geen feit; dat is een drogredenering.

Hier hetzelfde: hellend-vlak-argumenten zijn drogredeneringen.

Fait divers. Irrelevant.

Je hoeft van mij inderdaad niet te verwachten dat ik meega in populistische prietpraat zoals hierboven.
Je bent een onmogelijke zeveraar! Je vriendjes dringen ons niets op? Alleen al hun hoofdoekjeskomedie van de laatste weken...We gaan weer niet voor de honderste keer dezelfde litanie afsteken die je toch meteen weer ontkent of niet weet, omdat het niet in je kraam past!
Wacht gewoon tot ze je straks van het hoogste gebouw, met je hoofd naar beneden, af gooien.
Oud 20 september 2009, 15:35   #305
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik heb niets tegen "allochtonen" met een Westerse cultuur. Je dacht toch niet dat ik met een Moslim getrouwd ben geweest?
Op vakantie geweest in Thailand?

Citaat:
Moslim of Arabisch gezegde?
Islamitisch geïnspireerd Arabisch gezegde.

Citaat:
Tja, als Usama het deed, moet het wel juist zijn, hé?
Jij ben toch ook gescheiden? Dat heb je al gemeenschappelijk.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 15:49   #306
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Klinkt om tranen in je ogen te krijgen, is nog waar ook maar... moet dat betekenen dat wij er honderdduizenden van sukkelaars moeten opvangen???
Tot we er in vergaan, met Mad Max toestanden straks als toetje als we nog een beetje verder doen?
neen zeg ik dat ergens? Het gaat over wel of niet "naar hier gehaald"
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 16:09   #307
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Op vakantie geweest in Thailand?
Ik dacht dat je zo goed was in 't lezen wat er staat.
Citaat:
Islamitisch geïnspireerd Arabisch gezegde.
Staat het ergens in de Koran of Hadith?
Arabisch is ouder dan Islam.
Citaat:
Jij ben toch ook gescheiden? Dat heb je al gemeenschappelijk.
... en met een paar miljard of zo andere mannen ook.
Oud 20 september 2009, 16:16   #308
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat je zo goed was in 't lezen wat er staat.
Dat is een vraag. Jij bent blijkbaar niet zo goed in 't lezen van de leestekens die er staan...

Citaat:
Staat het ergens in de Koran of Hadith?
Arabisch is ouder dan Islam.
Het is een volksgezegde. Wat Koran & Hadith betreft: echtscheiding is altijd al toegelaten geweest in de islam. De regel "Wat God samenbrengt, mag de mens niet scheiden" bestaat niet in de islam, daar er geen Kerk bestaat die een telefoonlijn zou hebben met God. Al dat bijgeloof bestaat niet in de islam en er wordt dus ook niet uitgegaan van een goddelijke interventie bij het huwelijk.

Citaat:
... en met een paar miljard of zo andere mannen ook.
http://www.youtube.com/watch?v=8onbDZmAwhE
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 20 september 2009 om 16:17.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 16:50   #309
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

pintjeeuh's schermafbeelding

Standaard

Over wat zijn jullie eigenlijk bezig?
Het gaat hier toch over die rellen?

Een schande is het!
Als je dan Turtelboom hoort op terzake durft ze nog te zeggen: ALS het de waarheid is wat die politiemensen zeggen...
De trut, dat ze met dat uitschot gaat samenwonen, he
pintjeeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 17:02   #310
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Ah, en gij gaat ze zo, zonder enige voorbereiding of voorafgaande segregatie het land uitwerken?
Tuurlijk niet! Met een mooi vliegtuig in eerste klasse terugbrengen en daarna minstens 5jaar in een sjiek vakantiedorp met alles erop en eraan, op onze kosten uiteraard, zodat ze langzaam kunnen wennen aan hun "nieuwe" omgeving...
En niet vergeten ze te bedanken omdat ze bij ons langs zijn geweest!
Oud 20 september 2009, 17:18   #311
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
neen zeg ik dat ergens? Het gaat over wel of niet "naar hier gehaald"
Er komen toch ook elk jaar Polen enz voor de fruitpluk in die periode die daarna weer naar huis trekken? We halen ook de loodgieter binnen als we hem nodig hebben, en daarna gaat die meestal weer naar huis,dacht ik!
En niet te vergeten: wij zijn een bende racisten die ze niet geven waar ze recht op hebben en niet genoeg naar hun pijpen dansen enz... maar waarom blijven hier rondhangen? We willen ze zelfs helpen om weer naar huis te gaan, op onze kosten! Ook diegenen "die hier geboren zijn" en een briefje hebben met "Belg" er op en het adres van het ocmw en het cgkr! Het kan hun blik op de wereld maar verruimen, en we weten dat ze overal gelukkig zijn als ze er aan komen, nietwaar?
Oud 20 september 2009, 17:20   #312
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

pintjeeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er komen toch ook elk jaar Polen enz voor de fruitpluk in die periode die daarna weer naar huis trekken? We halen ook de loodgieter binnen als we hem nodig hebben, en daarna gaat die meestal weer naar huis,dacht ik!
En niet te vergeten: wij zijn een bende racisten die ze niet geven waar ze recht op hebben en niet genoeg naar hun pijpen dansen enz... maar waarom blijven hier rondhangen? We willen ze zelfs helpen om weer naar huis te gaan, op onze kosten! Ook diegenen "die hier geboren zijn" en een briefje hebben met "Belg" er op en het adres van het ocmw en het cgkr! Het kan hun blik op de wereld maar verruimen, en we weten dat ze overal gelukkig zijn als ze er aan komen, nietwaar?
pintjeeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 17:24   #313
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet! Met een mooi vliegtuig in eerste klasse terugbrengen en daarna minstens 5jaar in een sjiek vakantiedorp met alles erop en eraan, op onze kosten uiteraard, zodat ze langzaam kunnen wennen aan hun "nieuwe" omgeving...
En niet vergeten ze te bedanken omdat ze bij ons langs zijn geweest!
Stel dat ik het theoretisch met je eens zou zijn. Wat doe je dan met de volgende praktische problemen?

1) Wat doe je met allochtonen die de Belgische nationaliteit hebben? Hoeveel generaties moet je Belg zijn voor je geen allochtoon meer bent? De notie 'land van herkomst' is nutteloos in deze gevallen, je spreekt dan ook niet over terugkeer, maar over verbanning.

2) Andere landen hoeven onze criminelen helemaal niet toe te laten tot hun grondgebied. In de praktijk is het trouwens omgekeerd: als jij een misdrijf pleegt in Marokko, dan zit je je straf daar uit. Uitleveringsverdragen worden bilateraal overeengekomen. Hoe los je dat op?

3) Hoe breng je dat alles in overeenstemming met de EVRM en het internationaal recht? Of doen we daar allemaal niet meer aan mee? Ik wil je er dan wel aan herinneren dat België (of Vlaanderen als je dat liever hoort) op geen enkele manier zelfbedruipend is en afhankelijk is van het buitenland op alle vlakken. We kunnen natuurlijk kiezen voor een soort Noord-Koreaanse optie, maar dat lijkt mij weinig wenselijk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 17:45   #314
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Stel dat ik het theoretisch met je eens zou zijn. Wat doe je dan met de volgende praktische problemen?

1) Wat doe je met allochtonen die de Belgische nationaliteit hebben? Hoeveel generaties moet je Belg zijn voor je geen allochtoon meer bent? De notie 'land van herkomst' is nutteloos in deze gevallen, je spreekt dan ook niet over terugkeer, maar over verbanning.

2) Andere landen hoeven onze criminelen helemaal niet toe te laten tot hun grondgebied. In de praktijk is het trouwens omgekeerd: als jij een misdrijf pleegt in Marokko, dan zit je je straf daar uit. Uitleveringsverdragen worden bilateraal overeengekomen. Hoe los je dat op?

3) Hoe breng je dat alles in overeenstemming met de EVRM en het internationaal recht? Of doen we daar allemaal niet meer aan mee? Ik wil je er dan wel aan herinneren dat België (of Vlaanderen als je dat liever hoort) op geen enkele manier zelfbedruipend is en afhankelijk is van het buitenland op alle vlakken. We kunnen natuurlijk kiezen voor een soort Noord-Koreaanse optie, maar dat lijkt mij weinig wenselijk.
1/ het gaat dus niet over alle allochtonen, enkel over diegenen die hier voortdurend het krapuul uithangen en enkel voor kosten zorgen
Dat soort heeft zoals geweten, de dubbele nationaliteit. Mits enige aanpassing van onze wetten (hoog tijd dat ze er aan beginnen - onze wetten dienen voor onze autochtonen, zijn niet berekend op allochtone bijkomers met andere inzichten en gewoontes) nemen we hen die Belgische nationaliteit gewoon weer af, en kunnen ze weer (meestal) naar Marokko als Marokkanse burger! Of niet soms?
2/ Deze lieden hoeven we niet te beschouwen als "onze" criminelen! Het zijn ook voor ons vreemdelingen die criminele feiten plegen en die hier buiten vliegen, dat is alles! Nog eens: de wetgeving moet aangepast worden waar nodig aan de nieuwe situaties die de multiculverrijking heeft meegebracht! We gaan toch niet doen zoals zij met hun Koran: daar staat alles voor eens en voor altijd in! In ons wetboek ook misschien?
3/ ik krijg de kriebels als ik deze lieden weer hoor afkomen met de Rechten van de Mens en de Godsdienstvrijheid! Het zijn verdorie hun eigen landen die die zaken het meest van al met de voeten treden! Hier gebruiken ze gewoon die termen om "ons met onze eigen middelen te verslaan"! En moeten wij dan zo dom zijn hen dat te laten doen? Is dat de bedoeling van Mensenrechten enz om gespuis vrijgeleide te geven in al wat ze eisen en uitspoken?
Het "buitenland" zit veelal opgescheept met dezelfde problemen al wij. Dus ook daar zal wel wat aan het broeden zijn in de zin van "hoe lossen we dat op?"
Uiteraard, voor de n-de keer: het gaat hier over het onverbeterlijk gespuis uit de multiculverrijkers, niet over alle allochtonen, omdat ze allochtoon zijn!
Oud 20 september 2009, 17:48   #315
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ze enkel Belg zijn, dan zijn ze enkel Belg. Hebben ze een dubbele nationaliteit, dat nemen we hun Begische nationaliteit prompt af.

Citaat:
Door te betalen. Elk land wil gevangenen opnemen als je voldoende betaalt.

Citaat:
Ik denk dat de ventuele boetes doie we zou krijgen niet opwegen tegen de kost van het huidig vreemdelingenbeleid.

Maar perssonlijk denk ik dat de burgers van Europa het huidig Europees migratiebeleid hartsgrondig beu zijn.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 17:58   #316
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je de huidige situatie niet meer terug kunt draaien.
Die mensen zijn vaak ook Belg, en op basis vaarvan bestaan rechten.
Wel voel ik ervoor om bijvoorbeeld jongeren met dubbele nationaliteit een gevangenisstraf te laten uitzitten in het land waarvan ze een dubbele nationaliteit hebben en desnoods de kosten daarvoor te betalen.
Het zou veel van die jongeren enige realiteitszin bijbrengen, wat hun origine betreft, vaak kennen ze die landen van vakantie, tijd om met het "echte" Marokko of Turkije kennis te maken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 18:01   #317
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als ze enkel Belg zijn, dan zijn ze enkel Belg. Hebben ze een dubbele nationaliteit, dat nemen we hun Begische nationaliteit prompt af.
Met welke twee derde meerderheid ga je die grondswetwijziging precies doorvoeren? Bovendien is die ijzersterke maatregel dan wel heel gemakkelijk te omzeilen: die allochtonen geven dan hun dubbele nationaliteit gewoon op. Is het probleem dan opgelost?

Citaat:
Door te betalen. Elk land wil gevangenen opnemen als je voldoende betaalt.
Dat durf ik te betwijfelen.

Citaat:
Ik denk dat de ventuele boetes doie we zou krijgen niet opwegen tegen de kost van het huidig vreemdelingenbeleid.

Maar perssonlijk denk ik dat de burgers van Europa het huidig Europees migratiebeleid hartsgrondig beu zijn.

Paulus.
Ten eerste weet ik niet hoe hoog die boetes zijn, ten tweede zie ik internationale verdragen niet als vodjes die je met de voeten treedt wanneer het je uitkomt. Het gaat trouwens niet zozeer over migratiebeleid, zeker als het gaat om allochtonen die hier geboren en getogen zijn.
Oud 20 september 2009, 18:10   #318
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met welke twee derde meerderheid ga je die grondswetwijziging precies doorvoeren? Bovendien is die ijzersterke maatregel dan wel heel gemakkelijk te omzeilen: die allochtonen geven dan hun dubbele nationaliteit gewoon op. Is het probleem dan opgelost?
Ja dan mogen er natuurlijk geen partijen gecordoneerd worden....

Citaat:
Dat durf ik te betwijfelen.
Ik niet.

Citaat:
Ten eerste weet ik niet hoe hoog die boetes zijn, ten tweede zie ik internationale verdragen niet als vodjes die je met de voeten treedt wanneer het je uitkomt. Het gaat trouwens niet zozeer over migratiebeleid, zeker als het gaat om allochtonen die hier geboren en getogen zijn.
Zoals eerder al gezegd: Als ze enkel Belg zijn, dan zijn ze enkel Belg. Hebben ze een dubbele nationaliteit, dat nemen we hun Begische nationaliteit prompt af.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 september 2009 om 18:11.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 18:12   #319
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Grondwet wijzigen, waarom?

Citaat:
Art. 8

De staat van Belg wordt verkregen, behouden en verloren volgens de regelen bij de burgerlijke wet gesteld.
De Grondwet en de overige wetten op de politieke rechten bepalen welke de vereisten zijn waaraan men moet voldoen, benevens de staat van Belg, om die rechten te kunnen uitoefenen.

In afwijking van het tweede lid kan de wet het stemrecht regelen van de burgers van de Europese Unie die niet de Belgische nationaliteit hebben, overeenkomstig de internationale en supranationale verplichtingen van België.

Het stemrecht bedoeld in het vorige lid kan door de wet worden uitgebreid tot de in België verblijvende niet-Europese Unie onderdanen, onder de voorwaarden en op de wijze door haar bepaald.
Oud 20 september 2009, 18:15   #320
Steve_M

Standaard

Citaat:
Grondwet wijzigen, waarom?
Allez dan, met welke meerderheid Het tweede deel van mijn argument blijft trouwens overeind.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be