Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2009, 18:18   #321
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Komt dat door voortdurend in je bloot gat te staan pronken dat je geregeld zo'n wereldvreemde nonsens verkoopt? Stond je weer met je mond vol tanden?
Gelieve uw toon te matigen. Zoals u weet, zijn beledigingen niet toegelaten op dit forum.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 18:19   #322
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is een vraag. Jij bent blijkbaar niet zo goed in 't lezen van de leestekens die er staan...
Als je mijn post goed gelezen had zou je die vraag niet stellen. Tenzij je ze met andere bedoelingen gesteld hebt, natuurlijk.
Citaat:
Het is een volksgezegde. Wat Koran & Hadith betreft: echtscheiding is altijd al toegelaten geweest in de islam. De regel "Wat God samenbrengt, mag de mens niet scheiden" bestaat niet in de islam, daar er geen Kerk bestaat die een telefoonlijn zou hebben met God. Al dat bijgeloof bestaat niet in de islam en er wordt dus ook niet uitgegaan van een goddelijke interventie bij het huwelijk.
Dus geen Moslimgezegde.
Niet echt mijn stijl maar Bob Marley is ok.
Oud 20 september 2009, 18:23   #323
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Allez dan, met welke meerderheid Het tweede deel van mijn argument blijft trouwens overeind.
Zoals ik art.8 van de grondwet begrijp kan iedereen zijn Belgische nationaliteit verliezen.
Oud 20 september 2009, 18:33   #324
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez dan, met welke meerderheid Het tweede deel van mijn argument blijft trouwens overeind.
Dat is om het even.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 18:34   #325
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

pintjeeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Gelieve uw toon te matigen. Zoals u weet, zijn beledigingen niet toegelaten op dit forum.
Ik vind jou niet leuk, ben jij een administrator of zo?
pintjeeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 18:35   #326
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Zoals ik art.8 van de grondwet begrijp kan iedereen zijn Belgische nationaliteit verliezen.
Eigenlijk moet je spreken van het vervallen van de nationaliteit. Dat kan in volgende gevallen (Bron:: http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht....aspx?id=151):

Vervallenverklaring van de Belgische nationaliteit

In tegenstelling tot het verlies van de Belgische nationaliteit is de vervallenverklaring uitdrukkelijk wél een straf. Het gaat om een maatregel tot bescherming van de gemeenschap, die wordt genomen wanneer iemand ernstig tekort komt aan zijn verplichtingen als Belgisch staatsburger.

Categorieën

Geen vervallenverklaring mogelijk

Voor bepaalde categorieën Belgen is vervallenverklaring echter nooit mogelijk:

* Belgen die hun nationaliteit hebben verkregen van een ouder die Belg was op de dag van hun geboorte

* Belgen die automatisch Belg zijn geworden op grond van de '3de generatieregel'. (het gaat hier om de kinderen die automatisch Belg werden omdat zij in België werden geboren uit vreemde ouders waarvan minstens 1 ouder zelf ook in België is geboren)

Tekort schieten in de verplichtingen als Belgisch burger

Alle andere Belgen kunnen vervallen worden verklaard van de Belgische nationaliteit indien zij na het verkrijgen van de nationaliteit ernstig tekort schieten in hun verplichtingen als Belgisch burger. Dit gebeurt bijna nooit.

Fraude

Bovendien is het sinds 28 dcemeber 2006 mogelijk vervallen verklaard te worden van de Belgische nationaliteit indien blijkt dat men de nationaliteit heeft verkregen op basis van fraude.

Men gaat in dit geval na of de persoon vóór de verkrijging van de nationaliteit frauduleuze handelingen heeft verricht die een beslissende invloed hebben gehad op de verkrijging van de nationaliteit.

Bijvoorbeeld:

* de aanvrager heeft valse verklaringen afgelegd met betrekking tot zijn identiteit
* de aanvrager heeft de nationaliteit vekregen op basis van het huwelijk, maar dit huwelijk werd later omwille van fraude nietig verklaard (schijnhuwelijk)
* de aanvrager werd erkend als vluchteling, maar deze status werd ingetrokken wegens fraude

Procedure

Een vervallenverklaring op grond van fraude is enkel mogelijk binnen de vijf jaar na het verkrijgen van de nationaliteit. De vordering kan enkel worden ingesteld tegen personen die de nationaliteit verkregen na 28 december 2006. Het is van geen belang of de feiten die als frauduleus worden beschouwd, zich vóór of na deze datum voordeden.

Een vervallenverklaring omwille van het tekortkomen aan de verplichtingen als Belg kan altijd gevorderd worden.

De vervallenverklaring kan enkel uitgesproken worden door een Hof van Beroep, na vordering door het parket van de hoofdverblijfplaats of door het parket van het Brusselse Hof van Beroep als de betrokkene in het buitenland verblijft.

* Het Hof van Beroep behandelt en berecht de vordering zoals gewone strafzaken.
* De ten laste gelegde tekortkomingen dienen nauwkeurig omschreven te worden in het deurwaardersexploot.
* Het Hof doet uitspraak binnen een maand na het verstrijken van de dagvaardingstermijn.

Verzet is altijd mogelijk, binnen 8 dagen vanaf de betekening aan de belanghebbende of vanaf de bekendmaking in het Belgisch Staatsblad ( dit laatste wordt gedaan wanneer het arrest bij verstek is gewezen). Cassatie kan slechts in uitzonderlijke omstandigheden.

De vervallenverklaring geldt vanaf de overschrijving ervan in de registers van de burgerlijke stand. Indien de betrokkene door de vervallenverklaring geen nationaliteit meer zou hebben of behouden, wordt hij gelijkgesteld met een staatloze.

Na de vervallenverklaring kan men de nationaliteit niet herkrijgen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 18:41   #327
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pintjeeuh Bekijk bericht
Geloof me maar dat de administrators en moderators hier best meevallen.

Deoorzaak van de indruk die Raf nalaat ligt dan ook elders.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 18:41   #328
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk moet je spreken van het vervallen van de nationaliteit. Dat kan in volgende gevallen (Bron:: http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht....aspx?id=151):

Vervallenverklaring van de Belgische nationaliteit

In tegenstelling tot het verlies van de Belgische nationaliteit is de vervallenverklaring uitdrukkelijk wél een straf. Het gaat om een maatregel tot bescherming van de gemeenschap, die wordt genomen wanneer iemand ernstig tekort komt aan zijn verplichtingen als Belgisch staatsburger.

Categorieën

Geen vervallenverklaring mogelijk

Voor bepaalde categorieën Belgen is vervallenverklaring echter nooit mogelijk:

* Belgen die hun nationaliteit hebben verkregen van een ouder die Belg was op de dag van hun geboorte

* Belgen die automatisch Belg zijn geworden op grond van de '3de generatieregel'. (het gaat hier om de kinderen die automatisch Belg werden omdat zij in België werden geboren uit vreemde ouders waarvan minstens 1 ouder zelf ook in België is geboren)

Tekort schieten in de verplichtingen als Belgisch burger

Alle andere Belgen kunnen vervallen worden verklaard van de Belgische nationaliteit indien zij na het verkrijgen van de nationaliteit ernstig tekort schieten in hun verplichtingen als Belgisch burger. Dit gebeurt bijna nooit.

Fraude

Bovendien is het sinds 28 dcemeber 2006 mogelijk vervallen verklaard te worden van de Belgische nationaliteit indien blijkt dat men de nationaliteit heeft verkregen op basis van fraude.

Men gaat in dit geval na of de persoon vóór de verkrijging van de nationaliteit frauduleuze handelingen heeft verricht die een beslissende invloed hebben gehad op de verkrijging van de nationaliteit.

Bijvoorbeeld:

* de aanvrager heeft valse verklaringen afgelegd met betrekking tot zijn identiteit
* de aanvrager heeft de nationaliteit vekregen op basis van het huwelijk, maar dit huwelijk werd later omwille van fraude nietig verklaard (schijnhuwelijk)
* de aanvrager werd erkend als vluchteling, maar deze status werd ingetrokken wegens fraude

Procedure

Een vervallenverklaring op grond van fraude is enkel mogelijk binnen de vijf jaar na het verkrijgen van de nationaliteit. De vordering kan enkel worden ingesteld tegen personen die de nationaliteit verkregen na 28 december 2006. Het is van geen belang of de feiten die als frauduleus worden beschouwd, zich vóór of na deze datum voordeden.

Een vervallenverklaring omwille van het tekortkomen aan de verplichtingen als Belg kan altijd gevorderd worden.

De vervallenverklaring kan enkel uitgesproken worden door een Hof van Beroep, na vordering door het parket van de hoofdverblijfplaats of door het parket van het Brusselse Hof van Beroep als de betrokkene in het buitenland verblijft.

* Het Hof van Beroep behandelt en berecht de vordering zoals gewone strafzaken.
* De ten laste gelegde tekortkomingen dienen nauwkeurig omschreven te worden in het deurwaardersexploot.
* Het Hof doet uitspraak binnen een maand na het verstrijken van de dagvaardingstermijn.

Verzet is altijd mogelijk, binnen 8 dagen vanaf de betekening aan de belanghebbende of vanaf de bekendmaking in het Belgisch Staatsblad ( dit laatste wordt gedaan wanneer het arrest bij verstek is gewezen). Cassatie kan slechts in uitzonderlijke omstandigheden.

De vervallenverklaring geldt vanaf de overschrijving ervan in de registers van de burgerlijke stand. Indien de betrokkene door de vervallenverklaring geen nationaliteit meer zou hebben of behouden, wordt hij gelijkgesteld met een staatloze.

Na de vervallenverklaring kan men de nationaliteit niet herkrijgen.
Dat is de grondwet niet en kan dus gemakkelijker gewijzigd worden.
Oud 20 september 2009, 18:43   #329
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Meer iemand die elke draad die hem niet aanstaan probeert te saboteren. Gewoon negeren is het beste.
Oud 20 september 2009, 18:44   #330
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Neen. Meer iemand die elke draad die hem niet aanstaan probeert te saboteren. Gewoon negeren is het beste.
Dat is niet echt gemakkelijk, mijn natuur gaat daar telkens tegenin
Oud 20 september 2009, 18:45   #331
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de grondwet niet en kan dus gemakkelijker gewijzigd worden.
Daarom had ik het in mijn vorige bericht over een meerderheid, want die ga je toch nog altijd moeten vinden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 18:54   #332
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet echt gemakkelijk, mijn natuur gaat daar telkens tegenin
Je kan hem ook op jouw negeerlijst zetten.
Persoonlijk gebruik ik liever mijn methode, ik denk: "ochgottekes toch , ik ga niet reageren want dat is precies wat hij wil"
Oud 20 september 2009, 18:55   #333
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je kan hem ook op jouw negeerlijst zetten.
Persoonlijk gebruik ik liever mijn methode, ik denk: "ochgottekes toch , ik ga niet reageren want dat is precies wat hij wil"
Die negeerlijst vind ik maar dom, je gaat je dan toch iedere keer afvragen wat hij gezegd heeft
Oud 20 september 2009, 18:58   #334
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die negeerlijst vind ik maar dom, je gaat je dan toch iedere keer afvragen wat hij gezegd heeft
Ook mijn gedacht.
Oud 20 september 2009, 19:40   #335
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je mijn post goed gelezen had zou je die vraag niet stellen. Tenzij je ze met andere bedoelingen gesteld hebt, natuurlijk.
Je zei dat je ex-vrouw allochtone was en geen moslim. Wel, in Thailand heb je bij mijn weten boeddhisten, dus dacht ik aan een vrouw uit Thailand. Nu, het kan ook een Afrikaanse zijn, maar het kan ook bij wijze van spreken een Duitse zijn. "Allochtonen" uit Duitsland worden echter meestal niet als "allochtoon" beschouwd. Hoe allochtoon is allochtoon?

Citaat:
Dus geen Moslimgezegde.
Toch wel. Een gezegde onder moslims.

Citaat:
Niet echt mijn stijl maar Bob Marley is ok.
Let's come together and feel alright.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 20:05   #336
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat dit hier niet al eerder gepost is. Misschien interessant om het verhaal uit meerdere standpunten te bekijken.

Citaat:
“Op donderdag 17 september, rond 18u30, verlaat mijn broer Khalid Ouijan, 16 jaar oud, zijn huis in de Ribaucourtstraat in Molenbeek,” zo begint de klacht van Malika Ouijan, de grote zus van de knaap wiens gewelddadige arrestatie aanleiding gaf tot de relletjes in Molenbeek. Malika’s versie van de feiten verschilt sterk van wat de politie aan de media verklaarde.

Ze vervolgt: “Op het trottoir vervoegt hij zijn vriend Mohammed. Khalid staat vaak voor ons huis met zijn vriend te babbelen. Terwijl de twee vrienden vredig staan te discussiëren, komt vlakbij hen een politiewagen bruusk tot stilstand. Een politieagent stapt uit, werpt zich op Khalid en neemt hem in een houdgreep om hem te bedwingen en op de grond werpen. Half gewurgd probeert Khalid te protesteren en zich te verzetten, wat hem een reeks slagen oplevert. Zijn vriend Mohammed snelt naar ons huis om onze ouders te verwittigen. Ik open de deur, m’n moeder achter me aan. Ik vraag aan de politieagenten wat er gebeurt, terwijl ze m’n broer in de boeien slaan. Als antwoord halen de politieagenten een peperspray boven en krijg ik gas recht in m’n gezicht; m’n moeder wordt gewelddadig weggeduwd.”

“Talloze getuigen - Mohammed, de vriend van Khalid, de buren, Karim, 35 jaar oud, die op dat moment de bakkerij recht tegenover ons huis verlaat - zijn verontwaardigd over de brutaliteit van de scène. Khalid wordt zonder enige uitleg meegenomen, geboeid, naar het politiecommissariaat van Molenbeek.”

“Anders dan door de media en de autoriteiten is verklaard, heeft mijn broer niet geweigerd zich aan een identiteitscontrole te onderwerpen. Op geen enkel moment is hem naar zijn identiteit gevraagd. Hij is onmiddellijk aangevallen door de politie. Mijn vader bevestigt dat hij met zijn zoon zou zijn ingegaan op elke convocatie bij de politie, maar dat hij nooit een dergelijke vraag heeft ontvangen.”

“De volgende morgen, op vrijdag 18 september, heb ik mijn broer teruggezien in de rechtbank. Z’n hemd was gescheurd en de witte T-shirt die hij onder z’n hemd droeg zat onder het bloed. Hij vertoonde sporen van slagen en z’n lip was gezwollen. De rechter heeft niet naar mijn uitleg willen luisteren, noch naar die van m’n vader.”

“Ik wens klacht in te dienen tegen de onaanvaardbare behandeling die mezelf en ook m’n moeder ten deel zijn gevallen, en tegen de gewelddadige, arbitraire en illegale arrestatie van mijn broer. Die zit momenteel opgesloten in Fraipont, wegens verzet. Nochtans heeft hij alleen geprobeerd om zich te verdedigen terwijl hij in een houdgreep werd genomen zonder de kans te hebben gehad om zich voor te stellen of te praten.”

“Het geweld van de interventie heeft mij, en ook mijn ouders, getraumatiseerd. Ik wens dat een onderzoek wordt geopend naar de politieagenten die mijn broer hebben gearresteerd.”
http://www.indymedia.be/en/node/34809
Oud 20 september 2009, 20:07   #337
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je zei dat je ex-vrouw allochtone was en geen moslim. Wel, in Thailand heb je bij mijn weten boeddhisten, dus dacht ik aan een vrouw uit Thailand. Nu, het kan ook een Afrikaanse zijn, maar het kan ook bij wijze van spreken een Duitse zijn. "Allochtonen" uit Duitsland worden echter meestal niet als "allochtoon" beschouwd. Hoe allochtoon is allochtoon?

Ik zei ook dat ik niets had tegen een allochtone met Westerse cultuur. Vandaar had je de conclusie kunnen trekken dat het iemand is met Westerse cultuur. Dus iemand van ergens tussen Seatle en Novosibirsk.
Oud 20 september 2009, 20:14   #338
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei ook dat ik niets had tegen een allochtone met Westerse cultuur. Vandaar had je de conclusie kunnen trekken dat het iemand is met Westerse cultuur. Dus iemand van ergens tussen Seatle en Novosibirsk.
Aha, een Russische!

Ik weet niet of Flanel akkoord zal gaan dat de Russische cultuur tot de "Westerse" cultuur behoort. Samuel Huntington is alvast niet akkoord!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 21:01   #339
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind jou niet leuk
Not my problem.

Ik vind het niet leuk beledigd te worden.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 20 september 2009, 21:07   #340
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dikke zever. Ik hou van orde, da's alles.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be