![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En werden in de 2e wereldoorlog de Joden niet zwaar geviseerd? Als schaamplapje om 'Lebensraum' te ontwikkelen waren ze toch prima, niet? Hebben soms niet veel Polen (en andere bevolkingsgroepen) meegedaan aan die uitzuivering juist omdat het Joden waren en geen christenen? Religies worden keer op keer misbruikt om zijn groot gelijk te halen, zoals ik net zei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelt dus dat 1=0, wat fout is. Immers neem r een willekeurig getal dan geldt: 1=0 <=> r=0 of nog alle reële getallen zijn gelijk aan elkaar.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb geen van beide nodig om zin te geven aan mijn bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En u verrast me door toch te beseffen dat religie vaak misbruikt wordt om oorlog te kunnen voeren. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 21 september 2009 om 01:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
helaas ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De tochten van die ridders en voetvolk was géén toeristische uitstap... en toch werpen ze meer gewicht in de schaal dan oorlogen gevoerd in naam van democratie. Het gaat nog altijd om godsdienst en die dient als excuus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Elke geloofsgroep is overtuigd van ZIJN gelijk en zal de andere groepen goed laten voelen 'dat ze maar minderwaardig zijn' of hooguit dat ze 'dwalen'. Als al die goden de enige echte zijn, met hoeveel goden fladderen ze daarboven dan wel rond??? Nogmaals: ik heb geen god nodig om mijn bestaan zin te geven. Noch voel ik me geroepen de anderen het gevoel te geven dat ze 'minder' zijn omdat ze niet tot mijn strekking behoren. Laatst gewijzigd door kizzy : 22 september 2009 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En toch vallen er vandaag weer zo velen uit de lucht, niet grondig beseffend _waarom_ nagenoeg een gehele bevolkingsgroep is scheefgegroeid. De opmerking "ik heb geen God nodig" vind ik eigenlijk vrij onnodig Maar wat je er aan toevoegde = Noch voel ik me geroepen de anderen het gevoel te geven dat ze 'minder' zijn omdat ze niet tot mijn strekking behoren. doet me toch sterk twijfelen aan het feit of u wel beseft wat u zegt hier op het forum. Dus moslims (welke duidelijk niet tot uw strekking behoren) zijn niet 'minder' volgens u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Religieuze tekens verbieden in openbare ruimtes geeft de indruk dat men deze openbare ruimtes "neutraal" maakt, maar in feite levert men de ruimtes over aan aan het dictaat van de meest overheersende levensovertuiging: het atheisme/humanisme. Wil men echt neutraal zijn, dan laat men alle levensovertuigingen toe maar verplicht men hen wreedzaam en met wederzijds respect naast elkaar te leven. Als dat niet gebeurt mag men ingrijpen. In die zin is een hoofddoeken verbod soms zinvol: in bepaalde Antwerpse scholen bleek het dragen van een hoofddoek tot grote sociale druk en pesterijen te leiden. Dan kan een verbod zinvol zijn. Maar een algemeen verbod zoals in het gemeenschapsonderwijs, "omdat we neutraal willen blijven" is bullshit, dan laat je de atheistische/humanistische levensovertuiging overheersen ten koste van andere levensovertuigingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ZO LEEP ZIJN ZE WEL !!!! MET een valies euro's bij u ,dan zijde hun BESTE vriend. Pas op dat mag bij mij ook hoor (Enkel die valies hé !!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het zijn net de 'ongelovigen' die ze in het vizier hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Parlementslid
|
![]() Het 'pad' naar de hemel, is geplaveid met nog beter bedoelingen.
![]() En 'Jezus' sprak: zie hier de eerste steen en dat diegene die nooit gezondigd heeft, mij deze eerste steen toewerpe! (vrije maar niettemin juiste interpretatie) Laatst gewijzigd door bruggeman : 23 september 2009 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het spijtige is dat enkel een levensovertuiging waar geen godsfiguur in aanwezig is tolerant genoeg is om andere overtuiging te verdragen. In dat opzicht is het dus niet meer dan normaal dat men de onverdraagzame overtuigingen verwijderd uit openbare plaatsen.
![]() |
#520 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat een onzin. Dus een school die geen enkele vlag van een politieke partij uithangt, moedigt aan om blanco te stemmen?
|
![]() |
![]() |