![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() krapulen zijn er in overschot,helaas
![]() |
![]() |
#102 |
Parlementslid
|
![]() Zeker "helaas" wanneer net die 'krapulen' zich een anarchistisch imago willen toeëigenen dat de hunne niet is en daarmee de wél menende en principiële anarchisten in de schaduw stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() ![]()
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#105 |
Schepen
|
![]() Lifestyle anarchisme is van alle tijden. Echt anarchisme eveneens. Beide bestonden al in 1936 en tis nu niet anders
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://dwardmac.pitzer.edu/anarchist...n/soclife.html Wat bedoel je trouwens met je lifestyle boekjes?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Minister
|
![]() Sommige mensen hebben al vanaf jonge leeftijd een mening, en dan?
Citaat:
Jij weet meer dan ik. De meeste mensen die ik ken kunnen zich geen bmw noch een 4x4 veroorloven, de anarchisten onder mijn kennissen al zeker niet Citaat:
Voor de rest, Bookchin blijft interessant, maar zijn analyse is ook al enkele jaren oud. Dat gezegd zijnde, is het niet zo dat er niets meer van waar is, maar over het algemeen heeft het anarchisme niet veel meer te maken met wat Bookchin beschrijft (of toch voor zover ik weet).
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 20 september 2009 om 17:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Schepen
|
![]() Waarom is Marx niet meer zo heel belangrijk voor het communisme van vandaag de dag?
Alles van de oude anarchisten vind je terug in het moderne anarchisme, + meer. Bij Bakunin vind je nog niets terug over seksualiteit, over feminisme, over ecologisme, ... Dat, en het feit dat veel anarchisten het niet meer zo hebben met die grote maatschappij-analyses uit de tijden van Marx, Bakunin en Kropotkin en liever dingen als de situationisten of The Dispossessed van Le Guin lezen.
![]() |
#111 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Dat doen ze allemaal! Want jij hebt het gezegd!
Citaat:
En als ik m'n lichaam wil verzieken met alcohol, dan doe ik dat toch? Zolang ik niemand anders ermee lastig val. En kerels versieren ook ![]() Proudhon was een sexist, Kropotkin koos openlijk de kant van de geallieerden tijdens WO1 en Bakoenin pleitte voor een geheime, elitaire, revolutionaire organisatie, bezwaarlijk anarchistisch allemaal. Maar goed, ze hadden natuurlijk ook interessante ideeën, en die nemen we dan ook graag over. www.anarchie.be http://nl.wikipedia.org/wiki/Anarchisme Ik heb geen zin om zo'n uitleg uit te typen, maar ik denk dat je het algemene idee wel doorhebt: vrijheid, gelijkheid, solidariteit, het verwerpen van autoriteit en kapitalisme.
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 20 september 2009 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar er is nu eenmaal hiërarchie in de wereld.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 20 september 2009 om 22:54. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Toch ok dat de arbeiders met een bmw mogen rijden,niet?Biefstuk socilalisme anno 2009....
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() Overigens, voor dat ik een nutteloze tekst typ: wat versta jij onder autoriteit?
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er omstandigheden waarin sommige mensen meer te zeggen hebben dan anderen, als ik ergens ga ik werken en ik heb totaal geen ervaring, dan hebben mijn collega's meer te zeggen dan ik over hoe ik dat werk moet doen. Als je met een groep mensen een huis bouwt en 1 iemand uit die groep heeft architectuur gestudeerd, dan heeft die meer te zeggen over hoe je dat huis het veiligste bouwt. Ouders hebben de taak hun kinderen op te voeden, dus tot een bepaalde leeftijd hebben ze gezag over die kinderen.
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Ik kom doorgaans zeer goed overeen met anarchistisch ingestelde meisjes. Maar als politieke stroming heeft het anarchisme mij helemaal niks te bieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() Geen vermelding van Nechayev.
![]()
![]() |
![]() |
#120 |
Minister
|
![]() Nee,het anarchisme is in beweging is is gevoed door anarchisten,niet omgekeerd.