![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind. | |||
| Ja |
|
29 | 51,79% |
| Nee |
|
27 | 48,21% |
| Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Er kan dus helemaal niks "vanuit het standpunt van het kind" bekeken worden omdat er helemaal nog geen kind is. Lees misschien eens iets anders dan de zoveelste Pro Vita brochure. |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Graag gedaan.
Citaat:
Ik ben geen lid van één of andere katholieke, protestantse, evangelische, orthodoxe, islamitische of wat voor een geloofs of kerkgemeenschap ook. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
#168 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mag ik u er beleefd op wijzen dat "embryo" een ontwikkelingsfase is een geen wezen op zich?
Net zoals peuter, kleuter, puber, adolecent enz... Het is dus weldegelijk "een kind" te noemen. Of u dat nu leuk vindt of niet, het blijft een correcte benoeming. Paulus. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tjah?! Zeer diepgaand moet ik zeggen... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 september 2009 om 12:52. |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Google is god.
Citaat:
|
|
|
|
|
#172 | |||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien kruip jij graag op iedere vrouw die je tegenkomt maar ik zou in eerste instantie al geen kind verwekken bij een vrouw die geen problemen met abortus heeft, omdat haar waarden al totaal ingaan tegen de mijne. Van creaturen die in naam van de "vooruitgang" kindermoord goedpraten zoals jij de mijne. |
|||||
|
|
|
|
|
#173 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je weet het dus niet en toch pleit je er voor...
Tjah?! Wie neemt verantwoordelijkheid voor dit: http://www.femistyle.be/nl/specials/...elijk.shtml?30 Paulus. |
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Daarvoor gebruiken anti-abortusorganisaties zelfs foto's van veel verder ontwikkelde - maar nog steeds allerminst levensvatbare - foetussen. Als we uw redenering even doortrekken, kunnen we een zaadcel en een eicel ook een "kind" noemen, vermits we ze met een beetje goede wil ook als ontwikkelingsfasen van dat hypothetische kind kunnen zien. Tot slot zou ik nog even willen verduidelijken dat ik geen voorstander ben van abortus, wel een voorstander van het recht van vrouwen om te kiezen voor abortus. |
|
|
|
|
|
|
#175 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie maar eerst dat je een vriendinnetje kunt krijgen. Ik ken mensen als jou. Eenzame jongens met 1-2 vrienden in de klas die net iets intelligenter en wat verleger zijn dan de rest van de klas, waardoor ze eenzaam worden en een houvast nodig hebben in de vorm van een subcultuur, een politieke beweging, ... Het is nu niet dat je echt weet wat nationalisme is he. (en voordat je begint te klagen: jij begon persoonlijk, dus maak ik het af) |
||||
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als jij toch traditioneel-conservatief gaat doen, moet je weten dat infanticide een zeer normaal iets is. Enkel de laatste honderden jaren is er een taboe tegen gekomen (door het Abrahamistisch denken, voor een groot deel). Wie is er nu een vooruitgangsdenker hier? Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 22 september 2009 om 13:13. |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
uit deze thread, en ook uit de abortusthread kan ja afleiden dat de anti-vrouw groep weinig interesse heeft in het welzijn van de mens. 'k Heb in de andere thread ook de vraag gesteld voor wie of in wiens naam vrouwen maar moeten afzien ipv keuzes te maken, doch er komt geen antwoord. En nu poogt men hier opnieuw dezelfde discussie te maken (de vader is voor hen eigenlijk irrelevant zolang zij maar hun imaginair kind kunnen beschermen; 't is precies een afwijking: zichzelf als standaard zien van moreel handelen en ondertussen mensen als middelen zien om hun standaard te handhaven. Schoolvoorbeeld van immoraliteit dus.)
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 22 september 2009 om 13:14. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Banneling
|
|
|
|