![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Oei, mag je zo lang wakker blijven van je papa om op internet te spelen?
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1. Brusselaars zijn wel tweetalig ... en hebben niks tegen tweetaligheid ! 2. Picqué heeft dit goed uitgelegd : "Bruxelles est une machine �* recycler" ... de Lingua France in Brussel is Frans ! Vreemdelingen komen naar Belgïe en leren eerst Frans, dan Nederlands. Dit betekend niet dat ze Nederlands weigeren ! 3. Wensen jullie dit veranderen : dan verhuizen naar brussel, jullie zijn hartelijk welkom ! Als er genoeg nederlandstaligen verhuizen zal de Lingua Franca Nederlands worden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en stoppen de VLAMINGEN TE PESTEN! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik begin te geloven dat het zo is en altijd zo is geweest! Citaat:
Citaat:
Waarom moeten wij verhuizen? Als tweetalig gewest zou de Lingua Franca Nederlands/Frans moeten zijn voor iedereen!
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hele bruskel in rep en roer En wie gaat de sollen moeten boven halen om de aangerichte schade te moeten repareren.... Die pesters uit vlaanderen???? Zo gaat dat met een failliet brussel en een nóg fallieter walonië.... Ga maar schooien bij la france mijn beste,daar zien ze graag zulk volk passeren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Nederland aangehecht aan Vlaanderen? Akkoord als de Nedelanders zich integreren en Vlaams leren spreken.
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, zo ziet u maar…. Niet later dan gisteren ben ik trouwens op identieke wijze zwaar in de fout gegaan toen ik, zij het in mijn eigen taal, repliceerde op de bemerking van een vriendin dat mijn huidige haarkleur (ook al volkomen vals, overigens) weer dezelfde is als deze van vorige zomer : “neen, dat is al enkele eeuwen geleden”. Wegens mijn leeftijd kan dat geintje met die “eeuwen” nochtans onmogelijk kloppen. Maar geen erg : mijn vriendin is namelijk niet zo stupide dat zij aan zegswijzen meteen geschiedkundige conclusies vastknoopt. Met Belgische unitaristen daarentegen moet je oppassen : voor je het weet lappen die je de Belgische nationaliteit aan je broek. En vermits wij hier allemaal zeer regelmatig voor “erg lang” uitdrukkingen gebruiken waarin “jaren”, “decennia”, “eeuwen” of zelfs “de eeuwigheid” voorkomt, slaan we zodanig de bal van onze eigen en zelfs hoogst persoonlijke geschiedenis mis, dat niet enkel ik, maar gewoonweg alle Fransen van u inmiddels de Belgische nationaliteit zullen verkregen hebben, weliswaar zonder het zelf te beseffen. Leuk is anders, maar juist is juist, dus eigen schuld, dikke bult. Alle gekheid op een stokje, u maakt het ons hier werkelijk makkelijk, heren BWarrior : wij hoeven onze histoires belges niet eens zelf te bedenken. Sommige van uw zeer doordachte repliekjes kloppen de fantasie van zelfs de grootste humoristen. Dank daarvoor, ook namens alle onvermoede nieuwe Belgen uit mijn omgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Zo venijnig! Is papa kwaad misschien?
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brusselse politici willen tweetalige loketten afschaffen, geen pestmaatregel? Picquet wilt tweetalige crèches afschaffen, geen pestmaatregel? Brusselse gemeentes weigeren om Nederlandstalig onderwijs te onderwijzen, geen pestmaatregel? de voorzitter van het Brussels parlement weigert om Nederlands te spreken, is geen pesten? ....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens perfect te regelen met de bedrijven hoor. ze weten tot op de laatste cent wat er aan RSZ-bijdragen betaald wordt, dat kunnen ze dan storten in de kas van de SZ, zoals nu, maar op een andere bankrekeningnr dan de fiscaliteit.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() T'serclaes bedoelt, naar ik hoop althans: 'lingua franca'. Maar in deze betekenis gaat deze omschrijving mank. Het Frans is geen 'leidende, vrije taal' , maar 'een taal naast de andere talen in Brussel'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben daarvan in ieder geval een voorstander. De integratie, ook in taalkundig opzicht, is een uitstekende zaak voor de Nederlanden. De Nederlandse taal zal een nieuwe stimulans krijgen en van de zogenaamde Noord/Zuid-verschillen zal ten langen leste geen sprake meer zijn.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 23 september 2009 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees dus, als francofoon Brusselaar, helemaal niet verwonderd dat zoveel Vlamingen weinig voelen voor dat Bruxelles. Ikzelf kom er frequent, ga er shoppen, ga er naar de opera, de bioscoop, tentoonstellingen enz. Maar het is zelden met een warm gevoel. Laatst gewijzigd door quercus : 23 september 2009 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |