Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind.
Ja 29 51,79%
Nee 27 48,21%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2009, 13:16   #241
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat er een aantal idioten feminisme misbruiken om andere doelstellingen te verwezelijken, is geen reden om de baby met het badwater weg te gooien.
Dat is net waarom ik het wenselijk acht om "de beweging die emancipatie voor vrouwen nastreeft", het feminisme dus, links te laten en nog enkel te spreken over emancipatie.

Dankzij een aantal idioten is het woord feminisme gecontamineerd, waardoor het negatieve associaties durft op te roepen bij bepaalde personen.

Het lijkt mij niet bevorderlijk voor de emancipatorische strijd van de vrouw om een woord te gebruiken dat beelden oproept van extremistische mannenhaatsters.
Oud 23 september 2009, 13:21   #242
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
...extremistische mannenhaatsters.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 13:26   #243
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Dat soort types dus.

Het zijn de vrouwelijke varianten van deze kerels: http://www.menarebetterthanwomen.com/forums/

Laatst gewijzigd door IronChef : 23 september 2009 om 13:27.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 17:53   #244
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zeggen dat het onjuist is en dan enkel maar de ander beschimpen is niet echt het feit weerleggen.
Dat is juist. Volledig mee eens.

Citaat:
Btw het is u die embryo's ziet als iets dat u in uw heilige kruistocht moet beschermen vanuit uw alwetendheid.
Mijn motivatie is niet religieus geïnspireerd. Zoals al een paar keer gezegd gaat het mij om het principe dat mensen niet horen te oordelen over het bestaansrecht van iemand anders. Zeker als zij ook niet willen dat iemand anders over hun bestaansrecht zouden oordelen.

Citaat:
Mij interesseert het niet wat er groeit...
De aap komt uit de mouw.

Citaat:
..., zolang de vrouw in eer en geweten en in vrijheid kan beslissen is het voor mij goed.
Als je eerst het geweten moet sussen door jezelf wijs te maken dat het ongeboren kind eigenlijk geen mens is, is er geen sprake van vrijheid. Er is geen vrijheid zonder verantwoordelijkheid voor de keuzes die je maakt.

Citaat:
Het spijt mij, maar het is u die de allerzwaksten verplicht tot het afzien en verplicht tot kinderen dragen ook al hebben ze er geen zin in (of kunnen dit niet eens)....,
De allerzwaksten zijn niet de zwangere vrouwen. Vaak kunnen zij nog heel goed hun mannetje staan. De allerzwakste is het ongeboren kind.

Citaat:
....mensen met een volgroeid ethisch besef beseffen dat zij daar zelf over beslissen, de zwakkeren in onze samenleving spijtig genoeg niet, die laten zich leiden en u maakt daar misbruik van.
Ik wens hier niet op te reageren.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 september 2009 om 17:54.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 18:01   #245
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is juist. Volledig mee eens.

Mijn motivatie is niet religieus geïnspireerd. Zoals al een paar keer gezegd gaat het mij om het principe dat mensen niet horen te oordelen over het bestaansrecht van iemand anders. Zeker als zij ook niet willen dat iemand anders over hun bestaansrecht zouden oordelen.

De aap komt uit de mouw.

Als je eerst het geweten moet sussen door jezelf wijs te maken dat het ongeboren kind eigenlijk geen mens is, is er geen sprake van vrijheid. Er is geen vrijheid zonder verantwoordelijkheid voor de keuzes die je maakt.

De allerzwaksten zijn niet de zwangere vrouwen. Vaak kunnen zij nog heel goed hun mannetje staan. De allerzwakste is het ongeboren kind.

Ik wens hier niet op te reageren.

Paulus.
'k vind de manier waarop u niet reageert, alsook negeert best grappig.

een heilige kruistocht hoeft niet systeemreligieus te zijn é, 't kan ook op persoonlijk vlak op basis van eigen overtuigingen. Mijn heilige kruistocht is bijvoorbeeld tegen religies en daar zijn we zeer onverdraagzaam in.

de aap? 'k heb in het begin al gesteld dat het mij niet interesseert wat er groeit, u vind dat belangrijk ik niet. Ik vind belangrijk dat de mens over het eigen lichaam mag beschikken (wie dood wil gaat dood, wie geen kinderen wil moet ze niet dragen, wie maar 1 arm wil snij de andere eraf, wil je er 3 naai er 1 bij om maar tot het absurde te tonen).
Er is geen vrijheid zonder verantwoordelijkheid en de mens ZELF neemt die verantwoordelijkheid door de vrijheid te nemen om te beslissen wanneer en wanneer niet men een kind ter wereld wil brengen. Dat heet verantwoordelijkheid nemen en dat is geen makkelijke keuze; maar het is gelukkig wel ene die de mens ZELF neemt en niemand anders.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 18:33   #246
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen vrijheid zonder verantwoordelijkheid en de mens ZELF neemt die verantwoordelijkheid door de vrijheid te nemen om te beslissen wanneer en wanneer niet men een kind ter wereld wil brengen. Dat heet verantwoordelijkheid nemen en dat is geen makkelijke keuze; maar het is gelukkig wel ene die de mens ZELF neemt en niemand anders.
Nee hoor, verantwoordelijkheid nemen is wat anders.

Als u meent dat het getuigt van verantwoordelijkheid om in alle vrijheid kinderen te doden voor het eigen gemak, zeg maar, dan staat ons beider ethisch besef mijlenver van elkaar verwijderd.

Volgens mij is het juist onverantwoord er voor te kiezen anderen het bestaansrecht te ontnemen. Zeker als we zelf niet willen dat anderen dat zouden doen met ons.

Verantwoordelijkheid nemen is het resultaat van bepaalde daden tot een goed einde proberen te brengen, met zo weining mogelijk slachtoffers gevolg. Zeker als wij zelf verantwoordelijk zijn voor die daden.

Paulus.
Oud 23 september 2009, 19:37   #247
Lysander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Welke rechten heeft de man over het lichaam van de vrouw die hij bevruchtte? Geen enkel recht. De bevruchting maakt het lichaam van de vrouw geen eigendom van de man. De vrouw blijft over zichzelf beschikken ongeacht of zij zwanger is of niet.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 19:49   #248
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Welke rechten heeft de man over het lichaam van de vrouw die hij bevruchtte? Geen enkel recht. De bevruchting maakt het lichaam van de vrouw geen eigendom van de man. De vrouw blijft over zichzelf beschikken ongeacht of zij zwanger is of niet.
Mee eens.

Paulus.
Oud 23 september 2009, 21:12   #249
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als u meent dat het getuigt van verantwoordelijkheid om in alle vrijheid kinderen te doden voor het eigen gemak, zeg maar, dan staat ons beider ethisch besef mijlenver van elkaar verwijderd.

Volgens mij is het juist onverantwoord er voor te kiezen anderen het bestaansrecht te ontnemen. Zeker als we zelf niet willen dat anderen dat zouden doen met ons.

Verantwoordelijkheid nemen is het resultaat van bepaalde daden tot een goed einde proberen te brengen, met zo weining mogelijk slachtoffers gevolg. Zeker als wij zelf verantwoordelijk zijn voor die daden.

Paulus.
Mag ik uit die "mijlenverre verwijdering" verstaan dat jij jouw besef superieur vindt aan die van de andere ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 22:54   #250
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Paulus.

het juist het bestaansrecht van de bestaande vrouw die uw redenering aantast.
Beslissingen nemen die tegen uw moraal ingaan behoort ook tot de verantwoordelijkheid van diegene die ze neemt (of u ze nu goed of niet goed vindt).
U kunt kiezen een vrouw martelen omdat u vindt dat zij niet mag beslissen over wat er in haar groeit en wat niet of de beslissing aan hen laten die er daadwerkelijk mee moeten leven.
Oud 24 september 2009, 02:21   #251
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het juist het bestaansrecht van de bestaande vrouw die uw redenering aantast.
Van zwanger zijn en een kind baren gaan vrouwen doorgaans niet dood hoor. Maar kinderen wel van abortus. Leg d�*t eens op de apothekersweegschaal en zie waar hij doorslaat.

Citaat:
Beslissingen nemen die tegen uw moraal ingaan behoort ook tot de verantwoordelijkheid van diegene die ze neemt (of u ze nu goed of niet goed vindt).
Dat is juist.

Citaat:
U kunt kiezen een vrouw martelen omdat u vindt dat zij niet mag beslissen over wat er in haar groeit en wat niet of de beslissing aan hen laten die er daadwerkelijk mee moeten leven.
Dat is niet de keuze waar we voor staan. Een zwangerschap is maar zelden een marteling.

De keuze is: de ongemakken van een zwangerschap tegenover het leven van een kind.

Paulus.
Oud 24 september 2009, 02:22   #252
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mag ik uit die "mijlenverre verwijdering" verstaan dat jij jouw besef superieur vindt aan die van de andere ?
Neen.

Paulus.
Oud 24 september 2009, 05:18   #253
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag stellen, is ze beantwoorden, schoofzak...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 07:14   #254
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
De keuze is: de ongemakken van een zwangerschap tegenover het leven van een kind.

Paulus.
Je maakt een valse redenering.

In jouw logika, kan een godsdienstfanatikus beweren dat elke vrouw die zich niet laat bevruchten bij elke geschikte maandelijkse siklus, het leven van een kind, (het verder leven van de eisel bij haarzelf en het verder leven van het zaad van de potensiële vader,) belet.

Ik ben wel akkoord dat je de zaak kan zien als een botsing tussen twee "rechten", namelijk het recht van het vruchtje om verder te leven, tegenover het recht van de vrouw om verder te kunnen leven zonder het idee te hebben dat zijzelf een kind op de wereld gezet heeft waar ze zelf niet voor kon/wou zorgen.

Afijn, niemand wenst iemand anders een abortus toe, (en iedereen is akkoord dat ruime hulp moet aanwezig zijn op zeer laagdrempelige wijze, om een ongewenst kindje op te vangen ...) maar persoonlijk vind ik nog meer dat niemand het moet trachten (wettelijk) beletten dat een mama onverhoopt toch voor abortus kiest.

En als je die abortus toch moord wilt blijven noemen, dan is het voor mijn part een vorm van toegelaten moord, zoals de moord ook toegelaten is bij wettige zelfverdediging, eutanazie (en een paar andere, nog meer kontroversiële praktijken die ik niet wens op te sommen).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 september 2009, 08:20   #255
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Dus, als ik je goed begrijp is de man niet meer dan een instrument dat de vrouw toelaat haar doel te bereiken. Desnoods is er nog de spermabank. Ik begin te begrijpen waarom Flair de 3-minutensex promoot.

Laatst gewijzigd door Rudy : 24 september 2009 om 08:22.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 09:43   #256
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dus, als ik je goed begrijp is de man niet meer dan een instrument dat de vrouw toelaat haar doel te bereiken. Desnoods is er nog de spermabank. Ik begin te begrijpen waarom Flair de 3-minutensex promoot.
Dat heb je, naar mijn oordeel althans, slecht begrepen dus.

Maar ga vooral door met het ernstig nadenken over Flair-praatjes.

Oud 24 september 2009, 10:09   #257
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van zwanger zijn en een kind baren gaan vrouwen doorgaans niet dood hoor. Maar kinderen wel van abortus. Leg d�*t eens op de apothekersweegschaal en zie waar hij doorslaat.

Dat is juist.

Dat is niet de keuze waar we voor staan. Een zwangerschap is maar zelden een marteling.

Paulus.
van abortus hebben echte kinderen zelfs geen last terwijl de kans op complicaties bij een zwangerschap wel degelijk en ook effectief gevaren inhouden voor de vrouw.
U schrijven laat duidelijk blijken dat u geen vrouw bent.
Oud 24 september 2009, 11:26   #258
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je maakt een valse redenering.

In jouw logika, kan een godsdienstfanatikus beweren dat elke vrouw die zich niet laat bevruchten bij elke geschikte maandelijkse siklus, het leven van een kind, (het verder leven van de eisel bij haarzelf en het verder leven van het zaad van de potensiële vader,) belet.
Dan heb je mij niet begrepen. Zowel een spermacel als een eicel hebben niet het groeipotentieel tot een volldige mens. Ze hebben daartoe onvoldoende chromosomen. Het zijn geen mensen in wording en zullen dat ook nooit worden. Daartoe moeten ze eerst samensmelten zichzelf daardoor verliezen en veranderen van aard een geslacht krijgen enz... Alleen een bevruchte eicel is het prille begin van een mens in wording. Niet-bevruchte eicellen zijn dat niet.

Citaat:
Ik ben wel akkoord dat je de zaak kan zien als een botsing tussen twee "rechten", namelijk het recht van het vruchtje om verder te leven, tegenover het recht van de vrouw om verder te kunnen leven zonder het idee te hebben dat zijzelf een kind op de wereld gezet heeft waar ze zelf niet voor kon/wou zorgen.
Precies.

Citaat:
Afijn, niemand wenst iemand anders een abortus toe, (en iedereen is akkoord dat ruime hulp moet aanwezig zijn op zeer laagdrempelige wijze, om een ongewenst kindje op te vangen ...) maar persoonlijk vind ik nog meer dat niemand het moet trachten (wettelijk) beletten dat een mama onverhoopt toch voor abortus kiest.
Uw mening wordt zelfs door de wetgeving gerespecteerd.

Citaat:
En als je die abortus toch moord wilt blijven noemen, dan is het voor mijn part een vorm van toegelaten moord, zoals de moord ook toegelaten is bij wettige zelfverdediging, eutanazie (en een paar andere, nog meer kontroversiële praktijken die ik niet wens op te sommen).
Ik respecteer uw mening, maar zoals je weet kan ik ze niet delen.

Paulus.
Oud 24 september 2009, 11:29   #259
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
van abortus hebben echte kinderen zelfs geen last terwijl de kans op complicaties bij een zwangerschap wel degelijk en ook effectief gevaren inhouden voor de vrouw.
U schrijven laat duidelijk blijken dat u geen vrouw bent.
Dat zou ik niet gezegd willen hebben. Zelfs al zou het wetenschappelijk bewezen zijn dat deze kinderen niks voelen, is dat nog geen reden noch vrijbrief om ze te mogen doden. Niet voor en niet na de geboorte. Ik weiger "het kunnen voelen" als ijkpunt te aanvaarden, voor het al dan niet mens-zijn, met alle rechten daaraan verbonden.

Paulus.
Oud 24 september 2009, 11:56   #260
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zou ik niet gezegd willen hebben.

ja, verantwoordelijkheid nemen, 't is niet voor iedereen weggelegd.
Wat mij echt schrik aanjaagt is dat er hier dus mensen rondlopen die overtuigd zijn dat zij weten wat goed is voor anderen en die anderen die mogen daar niks van vinden. Echt gevaarlijke gedachtengang.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be