![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zeden en gewoonten evolueren ook. Nog niet zo lang geleden was Vlaams een boerentaal en moest ge Frans spreken om deftig te zijn. Dus hou dergelijke domme commentaren ook maar voor u eigen inplaats van ze op dit forum uit te braken. |
|
|
|
|
|
|
#542 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer iemand het recht moet krijgen die kledingstukken te dragen die hij wil dragen, om welke reden dan ook, moet een ander ook het recht krijgen van die kledingstukken NIET te dragen welke hij niet wil dragen. Wanneer een naturist verplicht wordt lichaamsdelen te bedekken is het niet minder rechtmatig dat moslims verplicht worden lichaamsdelen te ontbloten. En als ik dan volgens sommige een racist ben door die mening, wel ja, dan ben ik een racist. Of als ik voor sommige een VB'er ben daarom, wel, dat zal dan wel zo zij zeker, ja dan ben ik het VB genegen. Gelukkig zo? Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2009 om 12:35. |
|
|
|
|
|
|
#543 |
|
Parlementslid
|
EIGEN VOLK EERST: is de enige en aanvaardbare 'norm'.
Het is in werkelijkheid EIGEN VOLK LAATST geworden. Wiens fout, dat ze ons letterlijk en figuurlijk hebben in-ge-pakt in een grote Kadodoos, vol met haat, arrogantie en vijandig geweld. Dit alles keurig gedicht (zoals onze mond) met een keurig lindje of kordon-sanitair. Laatst gewijzigd door bruggeman : 24 september 2009 om 12:35. |
|
|
|
|
|
#544 |
|
Parlementslid
|
Ergens heb ik wel medelijden met ze (het 'moslims forum communicatie team'). - Uw 'struggle' strekt ze eigenlijk tot eerbied en herkenning.
Temeer, dat sommigen soortgenoten hun taak niet echt vergemakkelijken, Het ziet er zelfs naar uit, dat deze parallelle strekking een voorkeur heeft voor de oude traditionele beproefde methode. (bloed, zweet, vernieling, vrouwen verkrachten en, zoveel mogelijk 'stuff' meejatten) Het zou uiteraard ook best kunnen dat hun beschermelingen (waarvan er één deel in onze gevangenissen, arrest -en tuchthuizen vertoeft, - de overige: op straat, zorgend voor buurt en wijk 'actie entertainment') te dom zijn om te beseffen, dat de limieten overschreden zijn en dat de tijd rijp is, om orde op zaken te stellen. Tenzij, dat het hier om een strategische 'battle' techniek gaat: Dualiteit, tussen 'goed' en 'kwaad' alterneren, om zo geleidelijk aan, de drempel van de eindzege te mogen betreden. Anyway, het oog van de gerechtigdheid staart, in de goeie richting. Wee, voor de 'druppel', die de beker van ons geduld zal laten overlopen. Zodra 'Allah' ter strijde zal roepen, zullen wij (Vlamingen) als een 'leeuw' 'present' als afdoend antwoord brullen. |
|
|
|
|
|
#545 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#546 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Sorry Garry, alle respect, maar ik ga niet ingaan op uw argumenten. Gij herlijdt elke discussie tot een wij-zij stellingenoorlog waar ge toch ni uitgeraakt en om eerlijk te zijn redelijk slaapverwekkend is. |
|
|
|
|
|
|
#547 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#548 |
|
Minister-President
|
Graag gedaan.
Stel nu dat de niet-sporters het sporten willen verbieden. Als je mijn standpunt toepast op sporten, dan zal men het sporten mogen verbieden in de contexten waarbij de sporters anderen benadelen. Bijvoorbeeld als de sporters midden in de nacht luidruchtig gaan voetballen op de straat en zo iedereen wakken houden. Maar in elke context waarbij de sporters niemand benadelen, mogen ze wel sporten. Als men echter beslist het sporten in allerlei contexten te verbieden, ongeacht of er in die specifieke contexten mensen benadeeld worden of niet, dan verheft met het "niet-sporten" tot de norm, en worden de sporters die niets verkeerd doen ook gestraft. En daar ben ik tegen. |
|
|
|
|
|
#549 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar om dat te doen moet je aan die voetballers wel kunnen uitleggen dat ze voor overlast zorgen en dat die andere sporters dat niet doen. Je moet er zelfs een definitie voor kunnen neerschrijven. In het door jou aangehaalde voorbeeld, is dat mogelijk. Maar ik vrees dat je aan een islamiet niet kan uitleggen dat een hoofddoek overlast veroorzaakt en een keppeltje of kruisteken niet. Dus, zelfs al is jouw standpunt het juiste, ik vrees dat het niet haalbaar is. |
|
|
|
|
|
|
#550 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#551 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als er mensen zijn die dat niet willen snappen, da's dan hun probleem vind ik. Er zijn ook mensen die niet snappen waarom je op de autosnelweg maar 120 mag, dat houdt ons ook niet tegen om die snelheidslimiet op te leggen. Dus kort gezegd: als er in een bepaalde context een probleem is met een religieus symbool, mag men het verbieden. Maar gewoon losweg gaan verbieden in om het even welke context vind ik een aanfluiting van de godsdienstvrijheid. |
|
|
|
|
|
|
#552 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Om het bij de voetbalvergelijking te houden: stel dat er in een bepaalde straat overlast is van 's nachts voetballende jongeren. De overheid verbiedt de praktijken in die straat op vraag van de gekwelde buurtbewoners. In andere straten/wijken wordt dit verbod niet toegepast aangezien er daar 's nachts geen problemen zijn. De voetballers gaan de volgende nacht echter naar die straten om hun sport verder uit te oefenen, met alle problemen voor de daar wonende buurtbewoners van dien. Daarop beslist de overheid maar om een algemeen verbod op nachtelijk voetballen uit te vaardigen.
|
|
|
|
|
|
#553 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#554 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door dejohan : 24 september 2009 om 15:29. |
|
|
|
|
|
|
#555 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#556 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Dat klinkt al veel minder radicaal dan = alle vrouwen in die school sluieren zodat het probleem is opgelost, nietwaar?
|
|
|
|
|
|
#557 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|