![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#962 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#963 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Belgie is zijn afspraak om een HSL treinstel aan te schaffen niet nagekomen. Dit is op zich zelf een eenvoudig uit te voeren maatregel ,als je dit vergelijkt met besluiten over ruimtelijke ordenig. Minister Eurlings verbindt het uitdiepen van de Schelde aan het nakomen van Belgie van deze afgspraak die gelijktijdig is genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#964 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#965 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#966 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kom nu niet zeggen dat je het weer beter weet en stop dat belerend vingertje weg : ik ken de zaak beroepshalve. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 24 september 2009 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#967 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#968 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#969 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#970 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niets meer en niets minder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#971 | |
|
![]() Citaat:
http://www.refdag.nl/artikel/1434580...treinstel.html
![]() |
![]() |
#972 |
Minister
|
![]() U bent toch Belg
![]() Nederlanders leggen hier de problemen van Nederland uit. citaat Ref. dagblad: Eurlings hoopt op Belgisch hsl–treinstel 24-09-2009 16:30 DEN HAAG (ANP) – Verkeersminister Eurlings heeft goede hoop dat de Belgen binnenkort afspraken nakomen over de aanschaf van een hsl–treinstel om een snelle verbinding tussen Den Haag, Breda en Brussel mogelijk te maken. Hij koppelt die kwestie aan een oplossing van het Westerscheldeconflict. „Ik heb positieve verwachtingen nu we toch bezig zijn dossiers op te lossen", zei Eurlings donderdag in de Tweede Kamer. Hij herinnerde eraan dat het bewuste contract in 2005 over de levering van hsl–treinen door België op dezelfde dag werd ondertekend als de Scheldeverdragen, die de verdieping van de Westerschelde regelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#973 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#974 |
Banneling
|
![]() Over die peanuts waar u het over hebt wil ik zelfs niet geïnformeerd zijn. U bent zelfs niet in staat het essentiële van het bijkomstige te onderscheiden.
Doe maar verder, de Belgische industrie is thans zijn schadeclaims richting Holland aan het opstellen. We zullen zien wie het laatste lacht. Ik heb zo'n vermoeden dat dat belerend vingertje in een neusgat gaat verdwijnen .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#975 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België ging 4 treinen kopen van AnsolBreda voor de HSL verbinding met Nederland maar voorlopig hebben we ons nog maar geangeerd om er drie te kopen (omdat de NMBS enerzijds weinig graten ziet in sommige Nederlandse bestemmingen noch in de treinen zelf.) In zekere zin is dit spijkers op laag water zoeken aangezien de eerste leveringen pas zullen beginnen in 2010 als alles goed gaat (en dat doet het meestal niet met dit soort technische zaken aangezien de levering voorzien was in 2007). |
![]() |
![]() |
![]() |
#976 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien moeten ze de Schelde in Zeeland ook eens schoonmaken ,zodat de zeeschepen er voorlopig niet meer door kunnen. Als het toch oorlog wordt, dan maar goed. Laatst gewijzigd door Sidharta : 24 september 2009 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#977 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#978 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Sire, il n'y a pas de Belges"...dus ben ik misschien een Vlaming ? (Een Zeeuw). Alle gekheid op een stokje: U mag mij dat v. d. hsl-trein niet kwalijk nemen. Ik kan NIET alles weten... Die treinstellen worden gemaakt in Brugge, Vlaanderen. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 24 september 2009 om 20:51. Reden: Iets ontbreekt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#979 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#980 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb hier nooit anders beweerd. Het enige dat ik hier heb gezegd is dat Nederland geen verdragen meer moet afsluiten met Belgie ,als het over ruimtelijke ordening gaat. De procedrures zijn in Nederland veel te ingewikkeld en duren veel te lang. Bovendien Nederland heeft nog nooit goed kunnen samenwerken met Belgie, door de grote verschillen in mentaliteit. Belgie heeft al zijn bedrijven aan Frankrijk verkocht ,dus laten ze daar hun vervoer regelen en niet meer met Nederland. |
|
![]() |
![]() |