![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1021 |
|
Staatssecretaris
|
De weinige Belgen, die in Nederland komen ,komen niet verder dan een stukje over de grens in Brabant en Limburg.
Hiermee denken ze Nederland te kennen. De hele Schelde-discussie in Belgie bewijst nog eens, dat ze helemaal niets van Nederland begrijpen. Nederland is een land van polderen en daarom duurt alles vreselijk lang. Naar mijn smaak, veel te lang. |
|
|
|
|
|
#1022 |
|
Banneling
|
Hola, hier treedt werkelijk de woordvoerder van het Nederlandse volk naar voren ! Geeft u hem een hartelijk Belgisch applaus !
Het zal de jongen vast een riem onder het hart zijn ; zo eenzaam en verbannen van zijn eigen Hollandse fora.... |
|
|
|
|
|
#1023 |
|
Banneling
|
Tuurlijk ken ik Nederland. Van Noord naar Zuid. En de ervaring leert me dat je beter geen zaken doet met de belazers van boven de Moerdijk. Daarom concentreerde ik me verder op het landsgedeelte waar men wél volwassen met elkaar kan omgaan. Noord-Brabant en Limburg dus. De rest kan voor mij de boom in.
|
|
|
|
|
|
#1024 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1025 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1026 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#1027 |
|
Europees Commissaris
|
Aan al het vuil dat uit het toetsenbord komt te zien is dat eigenlijk moeilijk te geloven. Veel bekrompen eenheidsworstdenken, dat zie ik vooral, en overvloedig gebruik van de pluralis majestatis.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 september 2009 om 21:54. |
|
|
|
|
|
#1028 |
|
Europees Commissaris
|
Hij noemt mij en alle andere Nederlanders (op het forum) boven de Moerdijk belazers en jij vindt dat hij eerder de nagel op de kop slaat?! Ik vind dat getuigen van een typisch Belgicistisch minderwaardigheidscomplex jegens 'den Ollander'.
|
|
|
|
|
|
#1029 |
|
Europees Commissaris
|
Aan kleine kinderen wordt hier wel eens gezegd: "Nie alle Ollanders (sic) zen slecht, g'ebt er oek van onder de Moerdijk. Da zen nog de goei! Al de rest kekt op ons kleine Vlaming neer..."
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 september 2009 om 21:57. |
|
|
|
|
|
#1030 |
|
Banneling
|
Kinderen moet men altijd goed opvoeden. En waarschuwen tegen potentieel gevaar. Maar hen niet de schrik op het lijf jagen natuurlijk.En deze ouders geven denkelijk het goede voorbeeld.
Laatst gewijzigd door system : 25 september 2009 om 22:01. |
|
|
|
|
|
#1031 |
|
Europees Commissaris
|
Hoezo zie jij Nederlanders als een potentieel gevaar? Lekkere liberaal ben jij!
|
|
|
|
|
|
#1032 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hij vergroot zijn echte mening uit omdat dat de manier is om gehoord te worden en de discussie aan te wakkeren IMO. De agressiviteit maakt het voor mij alleszins onmogelijk om instemmend te kunnen ja-knikken, zoals sommigen hier blijkbaar wèl kunnen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 september 2009 om 22:14. |
|
|
|
|
|
|
#1033 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Tja, hoe dat gaat ... Echt Gebeurd:
Op de Utrechtse Jaarbeurs demonstreerde een Belg een zelfontworpen trainingstoestel: een soort veerplank, éénzijdige wipwap; gedurig zacht op het einde springend en als van een trampoline omhoogverend, daarbij steeds herhalend: éénentwintig, éénentwintig, éénentwintig ..... Een belangstellende Nederlander vroeg of hij dat ook eens mocht proberen; "welzeker, spring maar op, doch blijf wel voor de juiste ritmische voortgang zeggen: éénentwintig, éénentwintig ....." De Belg springt af en de Nederlander springt op, "éénentwintig ..... De Belg verwijdert steels een palleke uit het apparaat en de Nederlander klapt platbeks neer, wordt onverwijld door ziekenbroeders afgevoerd. De Belg steekt het palleke terug en hervat zijn gespring: "twééëntwintig, twééëntwintig ....".
|
|
|
#1034 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
polder eigendom is van een VLAMING of andere Belg.??? Herman zou die zeer goed kennen. (Sorry als ik me vergist zou hebben) |
|
|
|
|
|
|
#1035 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1036 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#1037 | |
|
Minister
|
Citaat:
Al een aantal generaties, zijn ze met Hollanderhaat opgevoed. Dat is niet zo maar verdwenen en ook hier nog te merken. Gelukkig zijn er wel een aantal Vlamingen die Nederland als hun broederland zien en er anders over denken.Deze groep wordt steeds groter. We moeten dus geduld hebben en af en toe een Hollanderhater hier even op zijn plaats zetten. (Overigens, het onderscheid maken tussen Nederlanders van boven en beneden de moerdijk is wel er hypocriet en eigenlijk nog erger.) |
|
|
|
|
|
|
#1038 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1039 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1040 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"De Franse filosoof Voltaire zei het al over de Nederlanders: ze zijn onbeschoft. Nederland staat in de top drie van slechtst gemanierde volken ter wereld. Binnert de Beaufort schreef er een boek over, 'De lompe leeuw'. " En neen, dit komt niet uit een Belgische bron : De Lompe Leeuw Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 26 september 2009 om 08:24. |
|
|
|
|