![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wil geen verplichting tot het consumeren van cannabis.
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Ik heb net eens rondgesurft op de website van Donderdag Veggiedag en wat me wel stoort is dat dit hele initiatief wel behoorlijk stinkt naar een sluikcampagne van Alpro om hun sojaproducten te promoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Burgemeester
|
![]() Wat een zever toch allemaal op die veggidag site.
voor andere mensen Vlees is een inefficiënt product. Een groot deel van de mondiale graan- en sojaproductie wordt gebruikt voor diervoeder, terwijl het efficiënter zou zijn om deze gewassen rechtstreeks te gebruiken voor menselijke consumptie. Alsof al het graan (of soya) geschikt is voor menselijke consumptie. voor de dieren In België worden jaarlijks zo'n 285 miljoen dieren gedood voor voeding. Een gemiddelde Belg eet tijdens zijn leven een derde van een paard, 5 runderen en kalveren, 7 schapen en geiten, 24 konijnen en wild, 42 varkens, 43 kalkoenen en ander gevogelte, 789 vissen en 891 kippen. Oh nee die lieve diertjes toch! ![]() ![]() ![]() Bah, kinderen een schuldgevoel proberen te geven omdat ze die 'lieve' diertjes op eten. voor de gezondheid: Belgen eten te weinig groenten en fruit en te veel vlees en andere dierlijke producten. Gezond vegetarisch eten betekent minder dierlijke vetten en cholesterol, meer vezels, meer groenten en fruit. Een overmatige vleesconsumptie verhoogt de kans op hart- en vaatziekten, sommige kankers, overgewicht en diabetes. En nu zie je het Alpro Soya logo verschijnen en.....cut. Klaar voor reclame op vtm. voor het milieu Veeteelt is verantwoordelijk voor heel wat negatieve gevolgen voor het milieu. Zo valt 18% van de mondiale broeikasuitstoot toe te schrijven aan de veeteelt - dat is meer dan wat de transportsector en het verkeer veroorzaken. Nee, één wetenschapper zegt dat. Diezelfde wetenschapper die door EVA (Organisator veggidag) altijd wordt opgetrommeld voor interviews en studiedagen (ook georganiseerd door EVA). http://www.donderdagveggiedag.be/ Laatst gewijzigd door Boa : 26 september 2009 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En doet er niets vanaf dat te veel vlees en dielijke vetten ongezond is. Citaat:
Google eens met "vlees milieu". |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vegetariers zijn stilaan bezig ons een slecht geweten te schoppen. De barbecue was gisterenavond nogthans lekker (niet de barbecue maar het vlees dat er op lag).
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik pleit voor maatregelen die vleesconsumptie zwaar ontmoedigen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant moeten al die anti-veggies niet zo te storen aan iets dat zich absoluut niet tot hen richt. Veggie-gedoe is een beetje in tegenwoordig, of het overwaait zullen we nog wel zien.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom, je bent ook zo ene die tegen alles is wat niet in UW kraam past. Net door dit soort mensen verzuurt onze maatschappij. Wel, ik ben tegen het in het buitenland op reis gaan. Oiit berekend wat dit kost aan het milieu? Nee, want jij gaat natuurlijk zelf graag op reis. Nu dit is uw vrije keuze, zoals het mijn keuze is om niet op reis te gaan en seffens een lekkere dikke verse malse steak te eten. Laat iedereen een klein beetje vrijheid om te doen en te laten wat hij wil, we worden al zoveel gecontroleerd en gedicteerd.
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is net zoals met de 4x4 de ene groep stigamitiseerd de andere groep om die een slecht geweten te schoppen. Dit geeft hen zelf een goed gevoel en een goed geweten want zij zijn goed bezig. Terwijl ze op andere vlakken schromelijk te kort schieten.
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je vergat te vertellen of je in dezelfde optiek ook tegen een verbod van cannabis e.d. bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leer eerst lezen.
![]() |
#116 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() De 4x4 moet afgeschaft worden. Ik steun dan ook alle acties van de Brusselse straatjongeren om deze auto's te vernielen.
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 27 september 2009 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schrijf gewoon dat ze ons een slecht geweten willen schoppen. Ik stelde het zelfs erger, de 4X4 moet uit het straatbeeld, terwijl het vliegtuig richting Spanje veel erger is voor het milieu. Ik kies ervoor om mijn vakantie in eigen land door te brengen, moet ik dan iedereen die naar het buitenland wil stigmatiseren? Terwijl, als iedereen in eigen land verbleef, dit veel beter zou zijn voor: - Het milieu, veel minder CO² uitstoot. - De schatkist, geen kapitaal meer dat in het buitenland uitgegeven wordt. - Onze eigen horeca, doordat de mensen in eigen land consumeren. - De distributiefirma's (winkels en dergelijke). - ............
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben tegen het stigmatiseren van een bepaalde groepen van mensen. Cannabis is hier in België zelfs gedoogd mijn beste.
![]() |