![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jongens, schiet eens een beetje op met dat geruzie over de Westerschelde. De hele stad Antwerpen is aan het wachten tot jullie de oplossing hebben gevonden, want ze willen eindelijk de toegang tot hun haven uitbaggeren.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat waren enkel de franstalige (miv de Vlaamse die ook Frans sprak) burgerij en de Kerk, beste Descartes.
jan modaal vocht mee met de Nederlandse soldaten en hebben zelfs gezorgd dat Noord-Brabant en Nederlands Limburg tot Nederland bleven behoren ipv tot België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 |
|
![]() Ik ben een fervent liefhebber van Zuid Holland, maar ik moet toegeven dat Noord Holland bijzonder mooi kan zijn.
![]() |
#1105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haarlem is mooi, de rietgebieden zijn interessant, maar verder is het niet een van de beste provincies van Nederland (Zuid-Holland nog minder trouwens). Zuid-Holland heeft mooie steden maar is veel te vol, heel erg vies, en gigantisch overbevolkt. Noord-Brabant, Gelderland, Limburg en Utrecht zijn het fijnst om te bezoeken, me dunkt. In het noorden moet je enkel komen voor de rust. Daar is verder niets te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 | |
|
![]() Citaat:
http://<a href="http://www.limburger...52084/1005</a> Sinds een jaar of 10 blijf ik in het donker graag weg uit Sittard-centrum ivm persoonlijke veiligheid. Ik woon in de vroegere buitenwijk Ophoven, inmiddels helaas ingesloten door nieuwe wijken die evenals Ophoven café- en winkelloos zijn; heb gelukkig een ruime tuin om in te parkeren. Als zoveel Sittarders doe ik mijn aankopen voor ca. 70% in nabije Duitse plaatsen Süsterseel, Gangelt, Tüddern op winkelterreinen met ruime gratis parkeerruimte en de overige 30% op de schaarse plekken met min of meer op de Duitse gelijkende indeling: Sittard-Industriestraat (LIDL + Jan Linders), Geleen-Lindenheuvel (Aldi, C1000 en tamelijk veel middenstandswinkels), Beek (Makado) en mijn tref-cafés (met vaak muzikanten) liggen perfect bereik- en parkeerbaar in Voerendaal en in Amstenrade.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 september 2009 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 | |
|
![]() Citaat:
Hah, Amsterdam heb je niet nodig! Wie van bergen houdt is hier niet op zn plek, maar het heeft zeker zn schoonheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1111 |
Banneling
|
![]() Nog even geduld : op 09/10 wordt weer wat beloofd. Haven, stad, natiën en andere overslagbedrijven wordt dus gevraagd hun schadefacturen pas in het IV° kwartaal op te stellen. Vergeet alvast niet de intracommunautaire lijst in te dienen.
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 27 september 2009 om 06:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Hertog van Gelre wist niet dat jij een Calvinist bent, anders had hij dat grapje van dat afgevallen masker beslist niet gemaakt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 | |
|
![]() Citaat:
![]() Jij hebt precies ook niet goed opgelet tijdens de lessen geschiedenis. Enkel Maastricht wilde bij Nederland blijven. Reden was dat Maastricht een garnizoenstad was met dus veel militairen. Dta is dus helemaal geen Jan Modaal Waarom denk je dat je nu nog altijd een Nederlands-Limburger beledigt als je zegt dat die een Hollander is. Ergens las ik dat de ware reden waarom België een deel van Limburg geruild heeft lag in het feit dat men in Brussel schrik had van een grote provincie met een grote en belangrijke hoofdstad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 | |
|
![]() Citaat:
dat zijn Nederlanders, geen Hollanders. ik kan mss verkeerd zijn over Limburg maar Vlaamse soldaten hebben Tilburg, Eindhoven en Breda bevrijdt van de Belgische(eigenlijk Noord-Franse) revolutionairen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 28 september 2009 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 | |
|
![]() Citaat:
Tamelijk veel Nederlanders buiten de 2 Holland-provincies willen evenmin "Hollander" heten.
![]() |
![]() |
#1120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel ga ik hier niet ontkennen dat Hollanders, meer dan andere Nederlanders een "doe maar gewoon net als ons"-mentaliteit hebben.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 28 september 2009 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |