Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2009, 14:50   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Johannes_Paulus_II

In Europa en Azië was er kritiek op zijn standpunten over voortplanting. Men verweet de paus dat doordat hij het gebruik van condooms veroordeelde het voorkomen van besmetting met het HIV-virus in Afrika en ook Azië ernstig hinderde. De paus was er voorstander van medicijnen beschikbaar te stellen maar voorkoming van HIV-besmetting was volgens hem vooral te bereiken door een monogaam gezinsleven. Ook zijn afkeuring van andersgeaardheid als homoseksualiteit en transseksualiteit, viel lang niet overal in goede aarde.

Ondermeer ook Unicef is verontwaardigd door dergelijke uitspraken, Aids los je misschien niet op door condoomgebruik maar je kan het wel ermee beter bestreiden.

2 miljoen aidsdoden per jaar! In Afrika alleen jaarlijks 1,5 miljoen doden door aids.
Elke dag opnieuw 6.800 nieuwe hiv-besmettingen!
Slachtoffers van een religieus fanatisme, dat anno 2009 nog steeds niet toestaat veilig te genieten van wat één van de mooiste aspecten van het mens-zijn kan zijn: seks.
Ik begrijp en neem aan dat je kritiek hebt op de Paus maar ik vrees dat ieder voor zichzelf verantwoording draagt en niet de Paus.

Wie in deze tijd sexuele betrekkingen heeft zonder bescherming, daar scheelt iets aan.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 16:18   #142
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
...
Begrijp nu eens dat de Islam een deel is van onze HUIDIGE Vlaamse cultuur...
Je meent het niet...wat een ramp!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 16:44   #143
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp en neem aan dat je kritiek hebt op de Paus maar ik vrees dat ieder voor zichzelf verantwoording draagt en niet de Paus.

Wie in deze tijd sexuele betrekkingen heeft zonder bescherming, daar scheelt iets aan.
Als je weet dat mensen omwille van hun geloof doen wat de paus hen opdraagt dan vind ik dat er evenveel verantwoordelijkheid ligt bij de paus als bij de mensen zelf.
Het is net omwille van de beperking van eigen keuze dat ik ook zo hevig tegen geloof ben.
Ik vind idd ook dat er iets scheelt aan degene die zich laat sturen door een fabeltje geschreven door een of andere auteur van de jaren stillekens.
De paus weet dat mensen hem blindelings volgen en daarom vind ik dat hij mensen vermoord. Mensen sterven omwille van zijn uitspraak hierover.

Al ik weet dat om welke zotte reden dan ook, miljoenen mensen doen wat ik zeg...dan heb ik toch nog wel een geweten waardoor ik geen dingen ga opdragen aan deze mensen waardoor er jaarlijks miljoenen doden vallen.

Laatst gewijzigd door illwill : 28 september 2009 om 16:46.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 16:52   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je weet dat mensen omwille van hun geloof doen wat de paus hen opdraagt dan vind ik dat er evenveel verantwoordelijkheid ligt bij de paus als bij de mensen zelf.
Het is net omwille van de beperking van eigen keuze dat ik ook zo hevig tegen geloof ben.
Ik vind idd ook dat er iets scheelt aan degene die zich laat sturen door een fabeltje geschreven door een of andere auteur van de jaren stillekens.
De paus weet dat mensen hem blindelings volgen en daarom vind ik dat hij mensen vermoord. Mensen sterven omwille van zijn uitspraak hierover.

Al ik weet dat om welke zotte reden dan ook, miljoenen mensen doen wat ik zeg...dan heb ik toch nog wel een geweten waardoor ik geen dingen ga opdragen aan deze mensen waardoor er jaarlijks miljoenen doden vallen.
Jamaar nee, als de mensen luisteren naar wat de Paus zegt dan doen ze niet aan sex voor/buiten het huwelijk en zal aids zich niet verspreiden. Toch niet zo snel alleszins.

Begrijp je? In deze situatie is het alles of niets, ze luisteren ofwel luisteren ze niet.
Oud 28 september 2009, 17:10   #145
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jamaar nee, als de mensen luisteren naar wat de Paus zegt dan doen ze niet aan sex voor/buiten het huwelijk en zal aids zich niet verspreiden. Toch niet zo snel alleszins.

Begrijp je? In deze situatie is het alles of niets, ze luisteren ofwel luisteren ze niet.
Dat is zo maar ik kan er niet aan doen dat ze naar het ene luisteren en niet naar het andere. Nogmaals, dit is niet iets wat ik beweer é. Dit zijn al lang achterhaalde feiten, dit is niets nieuws.
Dat het nieuw is voor jou...ook daar kan ik niets aan doen.
Wat jij zegt maakt het idd nog belachelijker, waarom luisteren ze idd naar dat stukje wel en het andere niet...ga het hen vragen.

Trouwens, wanneer heeft de paus eigenlijk gezegd dat sex voor het huwelijk niet kan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 17:35   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zo maar ik kan er niet aan doen dat ze naar het ene luisteren en niet naar het andere. Nogmaals, dit is niet iets wat ik beweer é. Dit zijn al lang achterhaalde feiten, dit is niets nieuws.
Dat het nieuw is voor jou...ook daar kan ik niets aan doen.
Wat jij zegt maakt het idd nog belachelijker, waarom luisteren ze idd naar dat stukje wel en het andere niet...ga het hen vragen.

Trouwens, wanneer heeft de paus eigenlijk gezegd dat sex voor het huwelijk niet kan?
Ik hoor het al, de Paus is een massamoordenaar en zo zal het blijven.
Oud 28 september 2009, 18:01   #147
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Juist.....Wij zijn zwak en braaf........Doen zoals "zij "meteen massaal op straat met stokken,messen ,en stenen.
En "hun" ruiten en auto's in BRAND steken.

Is dat een scenario voor delaatste nieuwe Sci-Fi Movie???
Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 18:03   #148
Princessje
Banneling

Standaard

In een ander liedje propaganderen deze jongens (de strangers) SEX met een MINDERJARIGE!!

http://www.youtube.com/watch?v=7ZJg7...e=channel_page

Op 1:10

De ware aard van de Vlaming???
Dweep maar verder met deze jongens!

Is sex als oudere man met een 16 jarige OK????

Volgens 'de Strangers' wel....

(heel strange dingen dragen die jongens uit in hun muziek)

Wat denken jullie daarover???????????

Laatst gewijzigd door Princessje : 28 september 2009 om 18:04.
Oud 28 september 2009, 18:05   #149
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat een scenario voor delaatste nieuwe Sci-Fi Movie???
Princesa, zijn dit jouw schoenen?

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 18:22   #150
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een ander liedje propaganderen deze jongens (de strangers) SEX met een MINDERJARIGE!!

http://www.youtube.com/watch?v=7ZJg7...e=channel_page

Op 1:10

De ware aard van de Vlaming???
Dweep maar verder met deze jongens!

Is sex als oudere man met een 16 jarige OK????

Volgens 'de Strangers' wel....

(heel strange dingen dragen die jongens uit in hun muziek)

Wat denken jullie daarover???????????
Als het klopt, moet je er moslims bij halen om ergens een ruit in te gooien, bedoel je dat?

In de tijd toen het liedje geschreven werd, betekende "vrijen" niet "sex". Hoe dan ook propanandageert dat liedje niets.
Oud 28 september 2009, 19:02   #151
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Onze kultuur ?

Citaat:
Wat een onzin...
Daar komen dagelijks duizenden en duizenden Moslims voorbij... die zich er waarschijnlijk niet aan storen en wel wat anders te doen hebben!

Tot er misschien een paar kwieten langskomen.... en dan maar schreeuwen op de extremistische Moslims...

Mensen, mensen, mensen...

Het heeft echt geen zin de Moslimgemeenschap te blijven diaboliseren hoor, dat zou wel eens verkeerd kunnen aflopen, en topics als dit dragen daaraan bij...

Begrijp nu eens dat de Islam een deel is van onze HUIDIGE Vlaamse cultuur...

De islam is een kultuur op zich. De Vlaamse kultuur ook.
Islam kan onmogelijk een deel zijn van onze huidige Vlaamse kultuur.
Punt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 19:05   #152
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Waarom neemt iemand uberhaupt aanstoot aan de vertolking van gedachten van 1 iemand?
Soms denk ik dat wereldvreemde Moslims denken dat iets dat in deze maatschappij geodgekeurd is door iedereen, waardoor ze elk voorval waar ze aanstoot aan nemen als een algemeen feit beschouwen. Zit er ws naast, maar soms lijkt het toch zo.
Oud 28 september 2009, 19:09   #153
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

De kunstenaar verklaarde dat hij op travestie binnen de Islam doelde;

Ik zou het persoonlijk als ik het niet wist eerder interpreteren als een vrouw die in dezelfde moskee bidt tot Allah, niet een man die zich verkleedt als vrouw.

Laatst gewijzigd door farak : 28 september 2009 om 19:10.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 19:14   #154
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
De kunstenaar verklaarde dat hij op travestie binnen de Islam doelde;

Ik zou het persoonlijk als ik het niet wist eerder interpreteren als een vrouw die in dezelfde moskee bidt tot Allah, niet een man die zich verkleedt als vrouw.
Nee; Met de vrouwenschoenen wou de kunstenaar naar zichzelf - als travestie - verwijzen.

http://www.brusselnieuws.be/artikels...es-van-moslims

PS; Vrouwen en mannen zijn 'gescheiden' (apartheid) in de moskee - óók hun schoenen - vandaar de commotie waarschijnlijk!
Oud 28 september 2009, 20:05   #155
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee; Met de vrouwenschoenen wou de kunstenaar naar zichzelf - als travestie - verwijzen.

http://www.brusselnieuws.be/artikels...es-van-moslims

PS; Vrouwen en mannen zijn 'gescheiden' (apartheid) in de moskee - óók hun schoenen - vandaar de commotie waarschijnlijk!
jezus,
misschien moeten moeten er ook eens relativeringscursussen georganiseerd gaan worden als deel van integratie
Oud 28 september 2009, 20:33   #156
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
jezus,
misschien moeten moeten er ook eens relativeringscursussen georganiseerd gaan worden als deel van integratie
Ahja, waarom niet - laten we er nóg een clubje bijmaken - gesubsidieerd door de belastingbetaler - lokaaltjes afhuren - liefst in elk dorp 1 - lesgevers, begeleiders - een paar buurtvaders en straathoekwerkers die voor de algemene orde zorgen - plakken we er nog wat 'animatie' aan vast zodat ze zich niet gaan vervelen en - godverhoede - gaan rellen - een heel leger wereldverbeteraars die vast wel weten hoe te 'relativeren'!

Een mens verwacht gewoon dat als je je in een ander land vestigt, je je ook - al is het maar een beetje - op de hoogte stelt van hoe het er aan toegaat in dat land - de regels, wetten, waarden & normen - niet te vergeten de taal - ohw nee - daar moet het 'doel'land maar voor opdraaien, toch?

Ik moet dringend eens gaan aankloppen (lees zeuren en eisen) bij het Gobierno hier!

Laatst gewijzigd door SDX : 28 september 2009 om 20:35.
Oud 28 september 2009, 21:20   #157
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarmee kunnen moslims wèl lachen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 21:20   #158
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Als het klopt, moet je er moslims bij halen om ergens een ruit in te gooien, bedoel je dat?

In de tijd toen het liedje geschreven werd, betekende "vrijen" niet "sex". Hoe dan ook propanandageert dat liedje niets.
Maar M. was nog lang daarvoor wel een pedo..???

(interessant in andere discuties...)

Laatst gewijzigd door Princessje : 28 september 2009 om 21:21.
Oud 28 september 2009, 21:27   #159
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar M. was nog lang daarvoor wel een pedo..???

Dat heb je inderdaad goed gezien, Mo was een regelrechte moorddadige pedo.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 21:33   #160
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waarmee kunnen moslims wèl lachen ?
Met de bange, blanke man die steeds maar meer buigt voor hun eisen!
De perfecte dhimmi dus!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be