![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() De heuglijke dag dat Zeeuws-Vlaanderen terug bij Vlaanderen hoort kunnen we pas actie ondernemen, dan laten we de Schelde-monding volledig verzandden en graven we via zeeuws grongebied (daar woont toch maar ne man of vier en ne paardekop) een verbindingskanaal tussen de zeehaven van Zeebrugge en de binnenhaven van Antwerpen zodoende we de grote zeeschepen veel sneller bij ons krijgen, dit is een stuk dichter dan Rotterdam en dan kunnen de hollandse milieujongens een pracht van een natuurreservaat uitbouwen in het onbevaarbaar geworden deel van hun scheldemonding !
![]()
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee hoor, er lopen hier al genoeg mossels rond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij niet gelaten Sidharta. Ik vind Nederlanders over het algemeen sympathieke mensen. Maar aan één ding moeten ze dan toch wel absoluut verzaken nl. aan het zich te pas en te onpas kleden in oranje , waarna collectieve idiotie optreedt. Een merkwaardig fenomeen.
Laatst gewijzigd door Pericles : 8 september 2009 om 07:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() De bevolking van Zeeuws-Vlaanderen is al grotendeels op het noorden van Oost-Vlaanderen en het NO vn West-Vlaanderen georiënteerd. Maar wat zouden we ermee moeten aanvangen? Een streek zonder enige noemenswaardige economische of industriële infrastructuur, met een leeglopend platteland en een sterk verouderde bevolking (net zoals bv het noorden van het meetjesland). Lijkt me eerder een duur geschenk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Na Willem van Oranje ,de 80 jaar oorlog tegen Spanje, is oranje een symbool van onze eeuwen oude onafhankelijkheid en strijd, tegen de grootmachten om ons heen. Logisch dat dit symbool weer voor de dag komt bij overwinningen ,bij sport-evenementen Lang niet alle Nederlanders doen aan de oranje gekte mee. Vrijheid blijheid zou ik zo zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu zitten we nog met Balken(ell)ende. Dat is vervelend. Maar die is het niet waard om een hele staatsstructuur van een gebied overhoop te gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Vlaamse kust verlengen (vriend Lippens is trouwens al bezig in Cadzand).
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Hadden Albert I en zijn ministers in 1918-1919 wat meer ballen aan hun lijf gehad, dan zaten we nu met geen Scheldeproblemen en het uitstel van de uitbaggering voor de haven van Antwerpen. Er waren serieuze plannen om Zeeuws-Vlaanderen (eveneens Nederlands Limburg en delen van Noord-Brabant) te annexeren. Vermits het Belgische leger toen ettelijke malen sterker was dan het Nederlandse en de internationale gemeenschap ons als mede-overwinnaars van WOI geen duimbreed in de weg had gelegd, had deze operatie 100 % kans op slagen. Voor België was het spijtig dat een twijfelend Nederland tot het einde van de oorlog neutraal was gebleven. Het is immers een publiek geheim dat de Nederlandse politiek een lichte voorkeur kende voor de Duitse keizer. Als Nederland in het vijandige kamp (en dus ook verliezend) was opgetekend, hadden de Belgen zonder bezwaar deeltjes van Nederland kunnen annexeren, zelfs zonder militaire interventie (via het Verdrag van Versailles).
Het is vanuit geografisch oogpunt absurd hoe onze grenzen met Nederland lopen. Een brede rivier vormt een natuurlijke grens en barrière en daarom is de grens tot aan de Westerschelde gewoon vanuit 'natuurlijk' oogpunt al normaler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En voor de belgicisten onder ons nog een tegenargument: het zit er vol... hou je hart vast... calvinisten! ![]() Verder ken ik het verdrag niet, maar het zou me verbazen mocht daarin staan dat België bij verdragsschending recht heeft op Zeeuws-Vlaanderen. Ik vermoed dat dit België hoogstens zal toelaten dit gebied te claimen, zonder dat Nederland dat daarom moet erkennen. Iemand meer tijd/info?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met hollanders en zeeuwen is anders wel fun te beleven, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.limburgsejagers.nl/nieuws/RLJ_200403_04.html
Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 september 2009 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel Vlamingen weten nog dat Nederlands-Limburg oorspronkelijk (van 1830 tot 1839) bij België hoorde? Eerlijk gezegd, tot enkele jaren geleden wist ik daar zelf ook niks van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Bedankt, maar een echt eenduidig antwoord op m'n vraag geeft dit niet. We zullen naar de tekst van het Verdrag van de XXIV Artikelen zelf moeten zoeken. Ik durf te wedden dat er iets zal staan als 'België doet afstand van iedere aanspraak op Zeeuws-Vlaanderen' of iets dergelijks - in geval van herroeping van dit verdrag betekent dit dan hoogstens dat België opnieuw aanspraken kan proberen te doen gelden, niet dat Nederland die daarom moet erkennen of inwilligen.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als dat Uw smoetje is achter die soepkom, wil ik met Jou ook wel eens naar de Zeeuws-Vlaanderense Vrouwenpolder. We zouden daar beiden goed staan. Laatst gewijzigd door JurgenD : 29 september 2009 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |