Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2009, 17:32   #12301
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.319
Standaard

Heel geweldig dat NORAD zo veel geoefend had ,maar er waren ook andere organisaties betrokken.

Er bestond voor 9/11 nog geen draaiboek voor scenario zoals het zich op 9/11 voordeed . en dan spreek ik over de samenwerking tussen betrokken instanties .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 17:36   #12302
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
EN NOGMAALS want blijkbaar kan geen enkele believer hierop antwoorden. Wat heeft een nieuw onderzoek voor nut terwijl je nu al niet naar het gerecht gaat met al de harde bewijzen die je al hebt?
Poging 7 ofzo?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 17:58   #12303
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Kom eens met concrete beschuldigingen , wat is er precies opzettelijk gedaan om de reactie tijd te vertragen ??
Lezen aub, er zijn 2 posts van.

En deze keer ga ik ze niet zoeken.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2009 om 17:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 19:21   #12304
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Heel geweldig dat NORAD zo veel geoefend had ,maar er waren ook andere organisaties betrokken.

Er bestond voor 9/11 nog geen draaiboek voor scenario zoals het zich op 9/11 voordeed . en dan spreek ik over de samenwerking tussen betrokken instanties .
1. ''fast scrambles''...

2. De efficiente ''2 protocol procedure'' werd gewijzigd op 1 juni 2001 door Rumsfeld...

bekijk DIT dan maar eens. Eerste 8 minuten. Zegt genoeg, zoniet alles.


Micele zal zelfs kunnen bevestigingen.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 19:35   #12305
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=ddFFDyOiAZw

Een wijs man aan het woord, and sadly he was never kidding :/

RIP
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 19:55   #12306
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=ddFFDyOiAZw

Een wijs man aan het woord, and sadly he was never kidding :/

RIP
yup - goed filmpke trouwens.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 20:20   #12307
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Domme, domme kloot!!

Niks mee aangevangen kan worden omdat men het zwijgen word opgelegd. Genegeerd, gag order, ontslagen, bedreigd, zelfs vermoord.

Educate urself

The 9/11 Whistle-Blowers

http://video.google.com/videoplay?do...42165192088795
hou je beledigingen maar voor jezelf!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 20:39   #12308
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

Tja, misschien dat het helpt int vervolg dat ge eens verder zou nadenken of lezen wat er gepost word. Of misschien kan je gewoon niet begrijpend lezen. Of wil je het niet lezen, weten. Wat er ook van zij, i dont blame u.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 21:25   #12309
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Er bestond voor 9/11 nog geen draaiboek voor scenario zoals het zich op 9/11 voordeed . en dan spreek ik over de samenwerking tussen betrokken instanties .
Over wat voor scenario spreek je dan?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 21:31   #12310
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
1. ''fast scrambles''...
2. De efficiente ''2 protocol procedure'' werd gewijzigd op 1 juni 2001 door Rumsfeld...

bekijk DIT dan maar eens. Eerste 8 minuten. Zegt genoeg, zoniet alles.
Micele zal zelfs kunnen bevestigingen.
Ik heb alles bekeken, en ik bevestig dat 100%.

En dat is directe link:
http://www.dtic.mil/doctrine/jel/cjc...i/3610_01a.pdf
van de slow-down-scramble-beslissings-procedure die op 1 juni 2001 ingevoerd werd tot na 11.9.2001... trek de paraplu maar open, guys...
, zodat er onnodige tusseninstanties (burger en militair) de uitvoering van de scramble konden vertragen, ja zelfs in vraag stellen zelfs als de FAA uitdrukkelijk om een scramble vraagt (dmv een NEADS-notified vb. 9/11 8hr37), voor 1 juni 2001 was het nog de "snelle procedure" (sinds 31.07.97).

Wetende dat er 52 officiele waarschuwingen waren van terroristische aanslagen, ook door mogelijke vliegtuigkapingen 6 maanden voor 11 sept, dus 3 maanden voor 9/11 konden "bepaalde wetende instanties" altijd op een -snel ingevoerd - officieel papiertje kunnen terugvallen dat hun een "wettelijke" reden geeft de boel te vertragen....

Citaat:
http://www.dtic.mil/doctrine/jel/cjc...i/3610_01a.pdf
CHAIRMAN OF THE JOINT
CHIEFS OF STAFF INSTRUCTION
1 June 2001 CJCSI 3610.01A

AIRCRAFT PIRACY (HIJACKING) AND DESTRUCTION OF DERELICT
AIRBORNE OBJECTS
References: See Enclosure D.
1. Purpose. This instruction provides guidance to the Deputy Director
for Operations (DDO), National Military Command Center (NMCC), and
operational commanders in the event of an aircraft piracy (hijacking) or
request for destruction of derelict airborne objects.
2. Cancellation. CJCSI 3610.01, 31 July 1997.
3. Applicability. This instruction applies to the Joint Staff, Services,
unified commands, and the US Element, North American Aerospace
Defense Command (USELEMNORAD).
4. Policy.
a. Aircraft Piracy (Hijacking) of Civil and Military Aircraft.
Pursuant to references a and b, the Administrator, Federal Aviation Administration (FAA), has exclusive responsibility to direct law enforcement activity related to actual or attempted aircraft piracy (hijacking) in the “special aircraft jurisdiction” of the United States.
When requested by the Administrator, Department of Defense will provide assistance to these law enforcement efforts.
Pursuant to reference c, the NMCC is the focal point within Department of Defense for providing assistance.

In the event of a hijacking, the NMCC will be notified by the most expeditious
means by the FAA. The NMCC will, with the exception of immediate responses as authorized by reference d, forward requests for DOD assistance to the Secretary of Defense for approval. DOD assistance to the FAA will be provided in accordance with reference d.
Additional guidance is provided in Enclosure A.

b. Aircraft Piracy (Hijacking) Preventive Measures for Military and
Military Contract Aircraft
.
(1) A concerted effort will be made to prevent piracy (hijacking) of
military or military contract aircraft by initiating security measures
designed to minimize vulnerabilities and by stopping potential hijackers
before they board the aircraft.
...
Niets preventiefs voor burgervliegtuigen ?

DISTRIBUTION
Distribution A, B, C, and J plus the following: Copies
Secretary of State .................................................. ........................... 2
Secretary of Defense........................................... ............................. 10
Director of Central Intelligence .................................................. ...... 20
Department of Transportation .................................................. ........ 5
Federal Aviation Administration .................................................. ... 10
Federal Bureau of Investigation .................................................. ..... 5
National Military Command Center .................................................. 5
Secretary, Joint Staff............................................. ............................ 7
CINC North American Aerospace Defense ........................................ 25

CJCSI 3610.01A 1 June 2001
ENCLOSURE A

INSTRUCTIONS FOR USE IN PIRACY (HIJACKING) OF CIVIL AIRCRAFT
AND MILITARY AIRCRAFT


1. Purpose. These instructions constitute actions to be taken by the DDO, NMCC, unified commanders, and the Commander, NORAD, in the event of a civil and military aircraft piracy (hijacking) incident.

2. Coordination with Civil Authorities

a. When an aircraft becomes the subject of an aircraft piracy offense
within the US special aircraft jurisdiction, the FAA and the Department
Defense will provide support in accordance with paragraph 3 of this
enclosure. In addition, for military aircraft and military contract aircraft,
the Department of Defense will take action to prevent the hijacking
attempt and promptly notify the FAA and appropriate federal agencies.
The Department of Defense will provide the FAA with all pertinent
information involving onboard documents, equipment, weapons of mass
destruction (WMD), or material that the Department of Defense has
determined to be highly sensitive.

b. When the aircraft piracy (hijacking) situation is outside of the
special aircraft jurisdiction, the Department of Defense will take
appropriate action, consistent with Federal law and applicable
status of forces and other international agreements.
c. The DDO, NMCC, and FAA will maintain coordination during the
aircraft piracy situation.

3. Procedures

a. General. Military personnel will provide the following types of support: intercept, surveillance, lift, equipment, and communications.
Military personnel may not participate in a search, seizure, arrest, or
other similar activity. This restriction would include the apprehension
of aircraft hijackers or use of military aircraft (fixed-wing or helicopter)
or other vehicles as platforms for gunfire or the use of other weapons
against suspected hijackers. In addition, assistance may not be
provided under this enclosure if it could adversely affect national
security or military preparedness.
b. Support.
When notified that military assistance is needed in conjunction with an aircraft piracy (hijacking) emergency, the DDO, NMCC, will:

(1) Determine whether or not the assistance needed is reasonably
available
from police or commercial sources. If not, the DDO, NMCC, will
notify the appropriate unified command or NORAD to determine if suitable
assets are available and will forward the request to the Secretary of
Defense for approval in accordance with DODD 3025.15, paragraph D.7
(reference d).
(2) If suitable assets from a unified command or NORAD are not
reasonably available, the DDO, NMCC, will coordinate with the appropriate
Military Service operations center to provide military assistance.

c. Military Escort Aircraft

(1) When notified that military escort aircraft are needed in conjunction with an aircraft piracy (hijacking) emergency, the DDO, NMCC, will notify the appropriate unified command or USELEMNORAD to determine if suitable aircraft are available and forward the request to the
Secretary of Defense for approval in accordance with DODD 3025.15,
paragraph D.7 (reference d).

(2) Pursuant to reference j, the escort service will be requested by
the FAA hijack coordinator by direct contact with the NMCC. Normally,
NORAD escort aircraft will take the required action. However, for the
purpose of these procedures, the term “escort aircraft” applies to any
military aircraft assigned to the escort mission. When the military can
provide escort aircraft
, the NMCC will advise the FAA hijack coordinator of
the identification and location of the squadron tasked to provide escort
aircraft. NMCC will then authorize direct coordination between FAA and
the designated military unit. When a NORAD resource is tasked, FAA will coordinate through the appropriate Air Defense Sector/Regional Air Operations Center.

(3) If the hijacked aircraft destination is Cuba, flight-following aircraft will maintain surveillance in case an emergency occurs over international waters and will notify USSOUTHCOM or NORAD immediately of any action taken. USSOUTHCOM or the Commander, USELEMNORAD, may terminate any escort activities south of 24N whenever appropriate to avoid Cuban airspace. For all foreign countries, including Cuba, flight-following aircraft should break away before entering the US-recognized territorial airspace of another country (or the land border if the other country is contiguous to the United States) and await overflight clearance as necessary. See reference h for further information on US-recognized territorial airspace.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2009 om 22:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 21:56   #12311
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
As you can see from the NORAD timeline, the times from NEADS notification to aircraft destruction are as follows:








In addition, standard FAA procedure for a hijacking is to hand over all details to the FBI; there is no procedure for involving the military in incidents outside the ADIZ. This is primarily because a hijacking inside the USA is a Federal crime rather than a threat to National Security, thus is under the jurisdiction of the FBI. As such there were delays between the first signs of hijacking, and NEADS being notified. This delay is critical. A delay in notification restricts the “window” of time in which NEADS has to execute a successful intercept.

All times are Eastern Daylight Time (EDT)


So from the outset a successful intercept by NORAD on 9/11 was to be difficult. Indeed, an intercept of UA175 or UA93 would be quite simply chronologically impossible. The longest window NEADS would get was 9 minutes.
__________________
Ach zo ,komt U hier wéér mee af....

Blijkbaar al vergeten dat dit alles allang weerlegd is en dit al wéken geleden....

Al vergeten dat er één kolommeke ontbreekt in Uw tabel...

Namelijk FAA NOTIFIED....

De militaire verantwoordelijke bij Neads kan zijn logboek invullen zoals hij wil...

Volgens Uw tabel wisten ze zogezegd officieel maar dat vlucht 77 maar 2 minuten voor de crash was gekaapt...aangezien een scramble officieel start bij het opgegeven uur opgetekend in het logboek...

En bij vlucht 93 zelfs maar éérst 4 minuten na de crash....

Man,man ,man,denk jij nu écht dat wij achterlijk zijn....

Dat jij dit voor waarheid wil aannemen zegt al meer dan genoeg...

En dan nog gevonden in een blog,een officiële link daarnaar is zeker niet beschikbaar mijn beste aangezien U met godbetert James Randi afkomt...

Nét U die zo graag onze links in twijfel trekt...

Goe bezig gast....

Laatst gewijzigd door Svennies : 29 september 2009 om 22:05.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 22:00   #12312
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

Ex-Bush officials face lawsuits over their actions

http://www.sfgate.com/cgi-bin/articl...w140853D94.DTL

Een start, maar of er wat van gaat komen is wat anders. En de rest mag men ook eens gaan aanpakken graag.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 22:05   #12313
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

²

Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2009 om 22:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 23:49   #12314
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Over wat voor scenario spreek je dan?
Ach volgens meneer Atmosphere zal men dus scenario's moeten gaan samenstellen met alle mogelijke vertrekpunten als basis...

Dus scenario's van kapingen met behulp van uit het buitenland komende vliegtuigen,evenals wat betreft vliegtuigen die zijn opgestegen in de direkte omgeving ,vliegtuigen die verderop in het binnenland zijn opgestegen,of vliegtuigen die in het zuiden zijn opgestegen,of uit canada komende...

Met de nodige verschillen qua betreft uitvoering,namelijk één of meerdere vliegtuigen....

Kortom ,bij een eerstvolgende scramble moet het militair personeel dus een héle bibliotheek doorspitten en tevens raden wélk scenario van toepassing zou kunnen zijn...

En dan hebben ze een goed excuus voor als het de volgende keer wéér falikant mis gaat,sorry,we waren nog in onze scenario's aan het zoeken om welke vorm van kaping het zou kunnen zijn....

Blijkbaar vergéét mijnheer Atmosphere graag één ding, en dat is dat alle mogelijke scenario's beginnen met het feit dat er dan vliegtuigen zijn die,ofwel geen radioverbinding hebben, vliegen zonder transponder of drastisch afwijken van hun koers....

En dat een scramble in die situaties dan volstrekte prioriteit moet zijn om het vliegtuig te gaan controleren of er werkelijk iets mis mee is...

Ongeacht vanwaar het afkomstig is.....

Dus gewoon het scenario dat al jaren overal in de wereld wordt toegepast,én zijn deugdelijkheid bewezen heeft....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 23:51   #12315
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
EN NOGMAALS want blijkbaar kan geen enkele believer hierop antwoorden. Wat heeft een nieuw onderzoek voor nut terwijl je nu al niet naar het gerecht gaat met al de harde bewijzen die je al hebt?
Poging 8 alweer
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 23:56   #12316
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Van Trollegem is weer goe bezig.....
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 00:01   #12317
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach volgens meneer Atmosphere zal men dus scenario's moeten gaan samenstellen met alle mogelijke vertrekpunten als basis...

Dus scenario's van kapingen met behulp van uit het buitenland komende vliegtuigen,evenals wat betreft vliegtuigen die zijn opgestegen in de direkte omgeving ,vliegtuigen die verderop in het binnenland zijn opgestegen,of vliegtuigen die in het zuiden zijn opgestegen,of uit canada komende...

Met de nodige verschillen qua betreft uitvoering,namelijk één of meerdere vliegtuigen....

Kortom ,bij een eerstvolgende scramble moet het militair personeel dus een héle bibliotheek doorspitten en tevens raden wélk scenario van toepassing zou kunnen zijn...

En dan hebben ze een goed excuus voor als het de volgende keer wéér falikant mis gaat,sorry,we waren nog in onze scenario's aan het zoeken om welke vorm van kaping het zou kunnen zijn....

Blijkbaar vergéét mijnheer Atmosphere graag één ding, en dat is dat alle mogelijke scenario's beginnen met het feit dat er dan vliegtuigen zijn die,ofwel geen radioverbinding hebben, vliegen zonder transponder of drastisch afwijken van hun koers....

En dat een scramble in die situaties dan volstrekte prioriteit moet zijn om het vliegtuig te gaan controleren of er werkelijk iets mis mee is...

Ongeacht vanwaar het afkomstig is.....

Dus gewoon het scenario dat al jaren overal in de wereld wordt toegepast,én zijn deugdelijkheid bewezen heeft....
De vorige 10 keer begon hij steeds over het feit dat ze niet wisten dat ze een gebouw gingen raken. Ik wou het hem gewoon nog eens horen zeggen.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 00:29   #12318
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
De vorige 10 keer begon hij steeds over het feit dat ze niet wisten dat ze een gebouw gingen raken. Ik wou het hem gewoon nog eens horen zeggen.
Hehe ,dat komt nog,toch grappig hoe die gasten er zich steeds wéér vanonderuit proberen te kronkelen....

Ze worden ongeloofwaardiger met de dag....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 00:55   #12319
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Voormalig presidentskandidaat John Kerry die toegeeft dat WTC7 neergegaan is door controled demolition:

http://www.youtube.com/watch?v=FI5DcHJZMuc
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 01:03   #12320
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Om een idee te geven hoe militairen met belangrijke tijdpunten omgaan:

Citaat:
Accounts Conflict over Time of Call - There will be some conflict between different accounts, as to when this vital call from Boston Center to NEADS occurs. An ABC News documentary will indicate it is made as early as 8:31 a.m. [ABC News, 9/11/2002] Another ABC News report will state, “Shortly after 8:30 a.m., behind the scenes, word of a possible hijacking [reaches] various stations of NORAD.” [ABC News, 9/14/2002] NEADS logs indicate the call occurs at 8:40 a.m., and NORAD will report this as the time of the call in a press release on September 18, 2001. [Federal Aviation Administration, 9/17/2001 ; North American Aerospace Defense Command, 9/18/2001] The 8:40 time will be widely reported in the media prior to the 9/11 Commission’s 2004 report. [Associated Press, 8/21/2002; BBC, 9/1/2002; Newsday, 9/10/2002; CNN, 9/11/2002] But tape recordings of the NEADS operations floor that are referred to in the 9/11 Commission Report place the call at 8:37 and 52 seconds. [9/11 Commission, 7/24/2004, pp. 20; Vanity Fair, 8/1/2006] If the 8:37 a.m. time is correct, this would mean that air traffic controllers have failed to successfully notify the military until approximately 12 minutes after they became certain that Flight 11 had been hijacked (see (8:25 a.m.) September 11, 2001), 16 minutes after Flight 11’s transponder signal was lost (see (Between 8:13 a.m. and 8:21 a.m.) September 11, 2001), and 24 minutes after the plane’s pilots made their last radio contact (see 8:13 a.m. September 11, 2001). [9/11 Commission, 6/17/2004] At 8:34, the Boston Center tried contacting the military through the FAA’s Cape Cod facility, which is located on Otis Air National Guard Base, but was told that it needed to call NEADS (see 8:34 a.m. September 11, 2001). [9/11 Commission, 7/24/2004, pp. 20; Spencer, 2008, pp. 22]
Dat is tot 9 minuten verschil, en zeggen dat de F15-scramble van Otis -ondanks hun blijkbaar te laat opstijgen (volgens de Piloten was de scramble pas om 8h46 ordered door NORAD, Scramble opgestegen om 8h52), en ook de veel te langzame vlucht, was officieel maar op 71 miles van de WTC2-crash door UA 175 verwijderd...

Een F15 haalt 1700 mph, zeggen we ze vliegen 900 mph dat is 15 miles per minuut... de ontbrekende 71 miles worden dan nog in 4 minuten 44 sec afgelegd...

Om jullie een idee te geven dat 5 minuten meer of minder tenminste een gelukte interceptie kan zijn.

UA 175:
Citaat:
According to NORAD's June 18 timeline and prior press reports, at 8:43 the FAA notified NORAD that the flight had been hijacked. At 8:46, Flight 175 stopped transmitting its transponder signal.
Citaat:
Otis to the WTC

The first base to finally scramble interceptors was Otis in Falmouth, Massachusetts, at 8:52, about a half-hour after Flight 11 was taken over. This was already eight minutes after Flight 11 hit the North Tower, and just 9 minutes before Flight 175 hit the South Tower.

According to NORAD, at the time of the South Tower Impact the two F-15s from Otis were still 71 miles away. Otis is 153 miles east-northeast of the WTC. That means the F-15s were flying at: (153 miles - 71 miles)/(9:03 - 8:52) = 447 mph
That is around 23.8% of their top speed of 1875 mph.
At 9:11 the F-15s finally reached the World Trade Center. Their average speed for the trip was: 153/(9:11 - 8:52) = 483 mph
That is around 25.8% of their top speed
.
Wtf 8h46 Norad ? :
Citaat:
http://911research.wtc7.net/cache/pl..._ithought.html

At 8:40 a.m., all that was going to change.

An American Airlines flight out of Boston had apparently been hijacked, a colleague told Nasty.


There hadn't yet been an official call for a scramble, but the two pilots on alert duty hustled to a nearby room and donned flight gear.

As they walked across the airfield to their jets, which stood armed on alert, a horn sounded and the public address system blared their instructions: This was an official military scramble. They should report to their battle stations. According to the North American Aerospace Defense Command, or NORAD - which is responsible for U.S. and Canadian airspace - the scramble was ordered at 8:46 a.m.

Nasty had responded to only seven or eight scrambles since he joined the 102nd in the spring of 2000. Typically, they were false alarms - a Navy plane flying toward the coast that controllers couldn't contact; a Coast Guard boat that couldn't be identified.

But even in the earliest minutes, Nasty knew this was likely the real deal.

No sooner had he and Duff strapped into their jets than the green light went on, signaling them to depart as soon as possible.

The pilots guided the jets to the nearest runway on the Otis airfield. Soon the planes were booming over Sandwich. They were up even before the jets' radar kicked in.

Within moments, they were traveling at supersonic speeds. All the pilots knew was that they were to intercept one airliner that appeared headed toward New York City.

The plan was to find the airliner on the jets' radar, follow it, let the ground controllers know what was going on.

But it was already too late. By the time the jets had left Otis, Flight 11 had crashed into the World Trade Center. Eleven months later, Nasty doesn't even recall hearing that the first plane hit.

And by the time he heard a word about a second hijacked plane, United Airlines Flight 175, it had already smashed into the second tower before the horrified eyes of millions on TV.

That happened at 9:02 a.m., according to NORAD records. The two Otis F-15s were about 71 miles - or eight minutes - from Manhattan.
71 miles op 8 min = 532 mph
Citaat:
Specifications (F-15C Eagle)
Maximum speed:
High altitude: Mach 2.5+ (1,650+ mph, 2,660+ km/h)
Low altitude: Mach 1.2 (900 mph, 1,450 km/h)

Laatst gewijzigd door Micele : 30 september 2009 om 01:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be