![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Europees Commissaris
|
![]() WIshful thinking van een bange Moslim.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 28 september 2009 om 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet u zeker dat in 2/3 geen probleem is? Wie heeft dit onderzocht? Heeft iedere school recent in verband daarmee een verklaring afgelegd? Waar kan ik de bundeling van die verklaringen door alle scholen vinden, Was het niet eerder zo dat in Antwerpen de meeste scholen al hoofddoeken verboden?? Omdat er geen problemen waren volgens u? Ik denk dat de raad helemaal niet "met alle betrokkenen" moet communiceren over eender welke beslissing, en al zeker niet met doelgroepen, de raad neemt een beslissing in het belang van scholen, blijkbaar kunnen deze zich in de maatregel vinden.Bovendien, denkt u echt dat "dialoog" een oplossing biedt? Scholen hoeven zich niet te laten opleggen door doelgroepen wat wel of niet mag, evenmin hoeft een raad dat te doen, wanneer ergens een moskee wordt gebouwd, moeten moslims dan ook eerst in "dialoog" met de hele buurt?En wanneer die "tegen" zijn laten zij dan zichzelf opleggen geen moskee te bouwen? Nee, en terecht, al evenmin moetne scholen en raden tot in den treure dialoog aangaan, dat deden scholen met problemen al genoeg, ookal wordt dit graag als " niet bestaand" afgedaan... Actief pluralisme is neutraliteit, jezelf onthouden van duidelijk waarneembare symbolen die anderen duidelijk maken tot welke religieuze/ politieke overtuiging je behoort, die identiteit staat niet automatisch overal voorop, uit respect voor anderen en diversiteit...blijkbaar is dit voor de meeste moslims geen probleem behalve voor een groep fanatici.Voor hen primeert hun interpretatie van de koran en verplichting voor vrouwen steeds en overal jezelf te bedekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En 'hypocriet' zijn, maakt integraal deel uit van het menselijke 'Behaviour'. Ik zie daar echt geen graten in, hoor!!! Leuk, dat U erbij bent. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Momenteel is in een derde van de ongeveer 700 scholen van het gemeenschapsonderwijs de hoofddoek verboden. " http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nland/1.595609 Citaat:
Ik moet je nogmaals ontgoochelen; alle scholen van Antwerpen zijn niet alle scholen van het gemeenschapsonderwijs. Citaat:
In hoeverre de raad moet overleggen, moet ik opzoeken. Indien dit correct zou zijn; moeten ze op hun site zo niet meer stoefen met hun "inspraak van scholen, directies, ouders, leerlingen" Maar je geeft dus alvast toe dat ze dit verbod oplegde zonder te overleggen met ook maar 1 betrokkene van al die instellingen; zelfs niet met de directies! Waaruit blijkt dat de scholen zich in deze maatregel kunnen vinden? Jij hebt blijkbaar de reactie van de directeur van het KTA Kortrijk niet gehoord. Citaat:
Dit heeft toch niets te maken met het onderwerp. Citaat:
Citaat:
Vergis je niet, politieke kentekens zijn nog altijd toegelaten. Levensbeschouwelijke meningsuitingen ook. Laatst gewijzigd door artisjok : 29 september 2009 om 18:24. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ho...catherine.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() btw; Bent U nu al naar die islamitische landen getrokken om daar voor de rechten van de vrouwen te gaan ... euh ... pleiten?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn er geen scholen binnen het vrij onderwijs die de hoofddoek verbieden net zoals gemeenschapsscholen? De raad nam de beslissing NADAT LEERLINGEN DE SITUATIE OP DE SPITS DREVEN DOOR NAAR DE RAAD VAN STATE TE STAPPEN, volgens mij moeten ze over die beslissing om dan over te gaan tot algemeen verbod niet communiceren met de doelgroepen, dat betekent daarom niet dat de raad geen overleg hield met betrokken scholen,ik "geef dus niets toe" alleen leest u niet wat ik schrijf denk ik. Het is niet omdat een directeur in Kortrijk zijn ongenoegen uit dat daarom met geen enkele school overleg is gepleegd, tenzij u dit kunt aantonen natuurlijk! Het gaat niet over de bouwaanvraag maar dialoog, net zomin als moslims eerst "toestemming" van de buurt moet hebben om een moskee te bouwen, hoeven scholen geen dialoog tot in den treure op te zetten met doelgroepen, blijkbaar ontgaat u de vergelijking. Uieraard is het uiten van je mening toegelaten, ook over levensbeschouwelijke onderwerpen, wilt u zeggen dat dit u stoort??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jawel, U doet maar hé! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tellen die scholen nu mee of niet? Zeker niet voor de raad van het GO. De raad nam die beslissing inderdaad, nadat twee leerlingen naar de RvS gingen. Twee leerlingen bepalen dus het beleid van het GO. Iemand die dit normaal vindt? Ik niet. Wie bedoel je met de doelgroepen? De Moslimmeisjes? Ik heb het over overleg met de scholen, de directie. De directeur van het KTA Kortrijk uitte zijn ongenoegen over het verbod zelf. Het is toch duidelijk, als de raad in paniek in 1 of 2 dagen dit verbod oplegt, dat er geen overleg geweest is met de scholen van het GO. Waarschijnlijk wel met die 2 athenea uit Antwerpen. Ik blijf er dus bij, het GO offert alle instellingen op voor die 2 athenea uit Antwerpen. Ik begrijp wel dat je een vergelijking wil maken met een moskee, maar de vergelijking gaat niet op. Anderzijds, als er in Kortrijk een Moskee komt, worden de buurtbewoners wel geconsulteerd, en is er blijvend dialoog. Dus ook nadat de Moskee er is. Misschien kunnen de Antwerpenaren eens komen leren dialogeren in Kortrijk. Neen, het stoort me niet dat levensbeschouwelijke meningsuitingen wel nog mogen, maar jij vat blijkbaar de contradictie niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voordat een groep fanatici de situatie op de spits dreef kon een school vrij beslissen wel of niet de hoofddoek toe te laten, die situatie is veranderd doordat leerlingen naar de raad van state holden, daardoor moest de raad een algemene beslissing nemen voor alle scholen, ik denk dat daarover wel overleg is geweest, maar daarom nog niet met iedere school, er werd gesloten een algemeen verbod op te leggen, dat een directeur uit Kortrijk daar niet achter staat betekent niet dat er geen meerderheid van scholen wel achterstaat, waar heeft u een massale reactie gezien van schooldirecties? Blijkbaar staan de meesten achter dit verbod, net zoals de meerderheid van moslims daar geen problemen mee heeft, behalve een groep fanatici die vinden dat hoofddoeken moeten, steeds en overal en dit willen opleggen, ook binnen scholen. En wat verwacht u van overleg en met wie? Gezien een enkele reactie uit Kortrijk lijken scholen zich in de maatregel dus te kunnen vinden, overleg met doelgroepen leidt niet tot oplossingen,gezien de inspanningen op de twee athenea's en het protest wat binnen de moslimgemeenschap niet gedragen wordt, er kwamen amper mensen betogen en dan nog enkel ( vooral oudere) vrouwen en kinderen! Leuk dat er in uw buurt overleg is wanneer ergens een moskee wordt gebouwd, maar stel dat mensen niet willen, mogen voor u moslims dan geen moskee meer bouwen? Dat is de essentie van die vraag, kan en mag de een doelgroep zijn wil opleggen aan anderen waar in principe zelfbeschikkingsrecht is? Dat geldt voor scholen, maar ook voor doelgroepen,je kunt niemand verdieden een hoofddoek te dragen in haar priveleven, wat wij daar ook over denken is ondergeschikt aan dit recht, maar het is en blijft een persoonlijke interpretatie waarbij iemand zichzelf dit oplegt, al of niet onder dwang, het is geen absoluut recht waarom je jezelf steeds en overal kunt beroepen, dus mogen scholen en werkgevers anders beslissen, of moeten zij zich laten opleggen dat hoofddoeken moeten steeds en overal? Dat is de essentie van de discussie,en met fanatici is daarover geen discussie mogelijk, anders moet u eens naar Antwerpen komen en dat proberen, mogelijk leert u dan ook wat bij! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Tellen die nu mee of niet? Citaat:
Kan je nu ook nog antwoorden of dit normaal is? Citaat:
Citaat:
Waaruit blijkt dat de meerderheid van de scholen er wel achter staat? Waarom hebben al die scholen niet eerder een verbod ingevoerd, als ze er toch achter staan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
De raad van het GO stelt een verbod in om 2 athenea uit de nood te helpen. (terwijl er nog geen uitspraak was van de Raad van State) De raad offert alle instellingen op voor die 2 athenea. Heb je al eens nagedacht wat de mogelijke gevolgen zijn voor die instellingen waar er geen verbod nodig is, waar dialoog wel werkt? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Minister
|
![]() Jouw zoveelste herhaling van je stelling "De raad offert alle instellingen op voor die 2 athenea.".
@artisjok: Heb je al eens nagedacht wat de mogelijke gevolgen zijn voor die instellingen waar er geen verbod is/was? Ik ben benieuwd naar de resultaten van het nadenken door jouw, artisjok. Kom eens over de brug! |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Gouverneur
|
![]() " Bovendien lijkt het dragen van de hoofddoek moeilijk te verenigen met de boodschap van verdraagzaamheid, respect voor anderen en vooral gelijkheid en non-discriminatie "
Europees Hof voor De Rechten van de Mens Arr. 15/02/2001 |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, niet twee leerlingen bepalen het beleid van GO, wel hun handelen door naar de raad van State te stappen en de hieruit ontstane situatie, daarbij is dus de achterban van fanatici verantwoordelijk, dat dreef de situatie op de spits, door het besluit van de raad van State waarop het GO heeft gereageerd, wat begrijpt u hier niet aan?Het gaat dus niet over twee leerlingen, maar wel hun handelen, en de daaruit ontstane situatie door advies raad van State waarin gesteld werd dat scholen dit niet langer zelf konden bepalen! Hierdoor moest GO dus reageren,op wat de raad van State had beslist! Behalve een directeur uit Kortrijk hoor je niemand van directies binnen onderwijs waar ik uit afleidt dat de meerderheid zichzelf hierin kan vinden, u niet?En zo niet, waarop baseert u zichzelf, toch niet op een enkele reactie van een directeur uit Kortrijk! De raad offert helemaal niet iedere school op aan twee Antwerpse Athenea's, hun beslissing kwam wel na advies raad van State, en werd genomen om neutraliteit in alle scholen te garanderen, waarom kunt u daar zo moeilijk mee leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het beleid werd overduidelijk niet bepaald door wat in het belang is van de instellingen van het GO als geheel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is de blabla die erbij verkocht wordt. Wat is er actief aan een verbod? Citaat:
Uit hun pedagogisch project "Neutraliteit naar actief pluralisme Het GO! is gehouden tot neutraliteit. Dat houdt in: de eerbiediging van de filosofische, ideologische en godsdienstige opvattingen van de leerlingen en hun ouders. ‘Neutraal’ wordt door de grondwetgever niet opgevat als ‘waardevrij’ of ‘vrijblijvend’. Het GO! is niet gebonden aan een levensbeschouwelijke ‘richting’. Het is evenmin verbonden met een ideologische groep. Mensen van alle overtuigingen zijn welkom in het GO! en hun eigenheid wordt er gerespecteerd. Het GO! beschouwt het actief omgaan met deze diversiteit als een meerwaarde en als een pijler van zijn onderwijs. Via dit actief pluralisme beklemtoont het GO! dat de mensheid, ondanks alle verschillen, verbonden is door gemeenschappelijke waarden en doelen." |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortrijk is Vlaanderen niet, toevalling ken ik in Antwerpen nogal wat scholen en daar waren wel problemen, niet enkel op de twee athenea's. U kunt het formuleren zoals u wilt maar dit verandert de feiten niet, door het handelen van een groep fanatici is nu negens nog de hoofddoek toegelaten in gemeenschapsscholen,als gevolg van een uitspraak door de raad van State waarbij werd gesteld dat niet de scholen maar het overkoepelend orgaan de beslissing moest nemen, wat dan ook is gebeurt! Wat directeurs denken is voor u en mij koffiedik kijken, feit blijft dat buiten ene directeur in Kortrijk er geen protest tegen de maatregel te horen is, dus waarschijnlijk heeft u met uw veronderstelling totaal ongelijk. Wat is er pluralistisch aan de een groep gelovigen die anderen opdringen hoe hun geloof te beleven? Scholen horen voor te bereiden op de samenleving, op diversiteit en dus kun je nergens en niemand hoofddoeken opleggen, om te zorgen dat je daarmee leert omgaan kwam er een verbod, het verbod kwam trouwens nadat de raad van state uitspraak deed, en niet zoals u beweert ervoor! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Parlementslid
|
![]() Vorige opmerking was louter een veralgemening.
Tenzij er een 'Oosterse' vefijning zou aan vast zitten, denk ik het goede begrip van deze redevoering nog aan te kunnen. Niettemin, bedankt voor uw minzaamheid. Bhairav, bedoelt dat de bange Europeanen van de 'sluieraffaire' misbruik maken om zich uit te drukken en als het ware deze zaak te misbruiken om hun superioriteit aan de 'Moslims'vop te dringen. Mijn mening is net dezelfde dan deze van mijn mij geestelijk ‘Idool’ bij name: ‘Kardinaal Godfried Danneels’ ziehier zijn standpunt in deze kwestie: De Belgische kardinaal Danneels sprak zich maandagavond in het Canvasprogramma ‘Phara’ van de openbare omroep VRT uit tegen een algemeen hoofddoekenverbod. ![]() "Of ik voor of tegen een hoofddoekenverbod ben? Ik heb me daar nooit over uitgesproken, omdat ik het zelf eigenlijk niet goed weet. Ik draag een kruis, maar ik verplicht andere christenen niet ook een kruis te dragen. Als de hoofddoek een louter religieus symbool is, zeg ik, laat het toe. Maar als de hoofddoek onder druk wordt opgelegd, als hij een symbool is van niet-integratie, of een manier is om de vrouw te onderdrukken, dan heb ik er wel een probleem mee", zei de aartsbisschop. Volgens de kardinaal kan een hoofddoekenverbod best school per school bekeken worden. Een algemeen verbod is geen goed idee: " Het bevorderd de integratie niet. Het is misschien de minst slechte oplossing, maar het is zeker niet de ideale". Zo, mag ik U alleen nog beleeft verzoeken de Kardinaal geen beledigingen toe te bregne en deze(indien onafwendbaar) aan mij voor te behouden. Met innige dank. Laatst gewijzigd door bruggeman : 30 september 2009 om 16:52. |
![]() |
![]() |