![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Burgemeester
|
![]() Ambtenaren voelen zich te goed om te gaan doppen maar willen toch het gevoel hebben dat ze werken.
![]() Het verschil zit hem dat de onderste lagen in de pyramide van ambtenarij goed verdienen en een goed pensioen hebben. Het is ook een feit dat topambtenaren lang niet zoveel verdienen als topmanagers. Slechts als ze voldoende ancienniteit hebben, kunnen ze een hoger loon versieren en dan nog, dat is gelimiteerd. Misschien is dat eigenlijk wel beter zo. Ietsje gelijker verdeeld. Wie weet? Vroeg of laat bestaat de ambtenarij niet meer, zoveel is zeker.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 6 oktober 2009 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beter systeem zou zijn dat iedereen op die manier betaald werd.
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verdisconteerde marginale waarde product.
Geef toe; de Engelse is beter.
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Only two things arre certain: death and taxes". Voor die taxes heb je ambtenarij nodig. Ambtenarij zal NOOIT verdwijnen. Alleszins niet voor 2013, wanneer de hele wereld sowieso vergaat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 7 oktober 2009 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja ,die lopen een beetje achter aangezien het 2012 is mijn beste... ![]() 21-12-2012 om precies te zijn.... Maar wees gerust 2013 zullen we zonder moeite halen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wijzig het economisch systeem, en de economische wetten wijzigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() Draai de rollen eens om en gebruik in de privé hetzelfde pensioenstelsel als aan de overheid, namelijk dat uw pensioen wordt berekend op de effectief gepresteerde arbeidstijd. Dit zou mensen een extra stimulans geven om niet op het sociale vangnet terug te vallen.
![]() |
#114 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() De laatste jaren hebben we gezien dat overheidsdepartementen steeds meer privébedrijven inschakelen om bepaalde funties in te vullen. Vroeg of laat heb je nog maar een aantal ambtenaren per departement en de rest contractueel ingevuld. Op de gemeenten heb je nog altijd ambtenaren die niet gauw zullen vervangen worden, maar die vormen ook niet het grote probleem.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 7 oktober 2009 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Burgemeester
|
![]() Dat jij dat niet gelooft, maakt de realiteit niet minder waar.
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb die realiteit aan den lijve ondervonden, beste, en heel wat van mijn collega's evenzo. Al degenen die uit de privé naar de ambtenarij kwamen, gingen er zonder uitzondering financieel op achteruit. Nu gij en dan ik weer.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Gouverneur
|
![]() Onzin. Tegenwoordig moet je vooral -jammergenoeg- zelf sparen voor je pensioen. En de belastingen worden massaal opgelicht door die zelfstandigen en ondernemers. Zelfstandigen en ondernemers hun doel is niet mensen tewerkstellen maar wel zoveel mogelijk winst boeken en daarvan zoveel mogelijk voor zichzelf houden terwijl ze nochtans gebruik maken van kennis (scholing), infrastructuur, allerlei hulp-en steunmiddelen en -wegen,... die hen door belastingbetalers ter beschikking worden gesteld.
|
![]() |
![]() |