![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omwille van dezelfde reden dat mensen zich kunnen gelukkig voelen zonder drugs of alcohol: hallucineringen en deliriums zijn nu eenmaal geen voorwarde voor geluk.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien God als concept niet te definiëren is mijns inziens, kan je ook geen rationele uitspraken over het bestaan van God maken. Als je toch van een bepaalde definitie van God wil uitgaan dan nog is een rationele uitspraak over iets 'algemeens' als God niet te vergelijken met een uitspraak over het mogelijke bestaan van iets specifieks als een 'zwevende koffiepot'. De 'wetenschappelijke methode' is te beperkt om zinvolle uitspraken over 'God' te doen. Als iemand zegt 'ik geloof in God' en iemand anders 'ik geloof niet in God' dan hoor ik, afgaande op slechts die uitspraken, twee keer hetzelfde. Ik kan een persoon niet beoordelen of kennen aan de hand van zo'n uitspraak. Kan jij bewijzen dat dat podlood géén aanwijzing is voor het 'bestaan' van God? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 oktober 2009 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor velen is geloven niet meer dan een aangeleerd gedrag en een aangeleerde set kenmerken van God. In een oorlog blijken die kenmerken niet aan de werkelijkheid te voldoen. De vraag 'waar is die God die ik geleerd heb zo goed te zijn nu?' 'Waarom laat God dit gebeuren?' Het 'geloof' dat je alzo 'verliest' is een niet op spiritualiteit gebaseerd geloof, wel het aangeleerd geloofsstelsel (religie) dat de confrontatie met de werkelijkheid niet doorstaat. Het blijft een immer moeilijke discussie, daar niet van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bewijzen?
Zet gewoon God even in een ruim perspectief. Niet als een beeld, niet als een energievorm, maar iets als het geheel. The wholyness. Er moet "iets" alles getriggerd hebben. Maar voor dat het alles getriggerd heeft, was het al die tijd al constant bezig met te Zijn. Te Zijn en nog eens Te Zijn. Twas er altijd al, en tzal er altijd zijn. Ist ni hier in dit stelsel, ist wel in een ander. Life is eternal! En da, da moet gewoon een hoger doel achter zich dragen!
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 oktober 2009 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
volgens mij, maar dat is mijn bescheiden mening, verdient de schepper van dit alles niet het minste respect. gelukkig is er zo geen schepper |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een ander recent onderzoek daarnaar was bijvoorbeeld Republikeinen uit de VS. Er werd in de groep gepeild naar de 'zekerheidsgraad' van een aanal stellingen, bv. "Er zijn in Irak massavernietigingswapens gevonden". Daarna werd bewezen aan de hand van persberichten, onderzoeksresultaten en inspectieverslagen dat de stelling verkeerd was, en wat bleek? De groep was meer overtuigd van de juistheid van de stelling dan voordien. Zoals het citaat zegt, "Je kan niemand uit een stelling redeneren die zichzelf daar eerst niet in heeft geredeneerd". Onverschillige, culturele gelovigen zal je misschien nog kunnen overtuigen, ja, maar geloof en rationaliteit zijn niet verzoenbaar. Als die kentering er komt bij een true believer, zoals in jouw voorbeelden, dan zal dat een emotionele respons zijn, die dan nog eens vanuit de persoon zelf zal moeten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als anderen chaos scheppen, is daar enkel de dader schuldig voor. En niet God, want het is overduidelijk dat God zich niet komt moeien in ons dagdagelijks leven.
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ga trouwens voor de 2e optie. een fictief personage kan niets scheppen me dunkt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het negatieve u stoort, verwerp het dan en richt u tot de liefde he. Zo simpel is het. Ge kunt gij scheppen en springen in elke levensbelevenis. Ge hebt zoveel mogelijkheden in u... En nog, nog stelt ge DE Opperschepper verantwoordelijk moest Dat bestaan in de stelling van ALS. Niemand met goede wil wenst onheil. Niemand. Het is dus belangrijk u af te vragen wat een ander ertoe dwingt wel zo'n dingen te doen. Wat daar aan te doen valt, een hulpgroep opbouwen of doe wa da ge wilt. In dit leven dat Is is veel mogelijk. Ge hebt twee handen, twee voeten. Ge kunt gaan en doen wada ge wilt... Het leven is een zaligheid... en het is ook wijs dat even buiten een aardse ervaring voor te stellen. Het werkt, het Universum speelt harmonieuze liekes. Het universum schept leven om zich uit te drukken... En het is gewoon fucking weg ALLES. Zelfs het vettige... Het zure bij het zoete. JA! Ik prijs dat! Gezegend is Hare Majisteit. Ze is er voor mij te Dienen, en ik dien Haar. Ik, ik ben de meest gelukkigste vent ter aarde. En ik heb daar gene rotte euro, wetgeving of andermans mening voor nodig. Ik bedenk het allemol zelf wel
![]() |
![]() |
#54 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ga af op de algemeen gangbare definitie. wens jij een andere definitie te hanteren (bvb god is synoniem voor bal of alles) gelieve dit dan ondubbelzinnig aan te geven. Citaat:
mag ik er nu van uit gaan dat voor jou god eigenlijk synoniem is voor universum? MAg ik in dat geval vragen waarom je niet gewoon universum gebruikt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het universum is voor mij een manifestatie... Dat kunt ge niet ontkennen... Het manifesteert... En ik denk gewoon dat alles, het hele geheel "God" is. Wat binnen en buiten het universum ligt ook. The Force is manifesting with purpose, LIFE.
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() gods bestaan bewijzen is niet nodig, ook het niet bestaan van god bewijzen is niet nodig.
maar laten we even aannemen dat dit alleswetend en alles scheppend opperwezen bestaat. Wat zegt onze wereld of zijn schepping over de schepper namelijk dus god? Ten eerste schept hij een wereld waar dieren mekander moeten doden om te overleven. nu kan je natuurlijk zeggen dat het leven een test is maar de realiteit is voor dieren en ook voor de mens simpel, geen eten = dood gaan Daar kan men niet buiten dus dit feit doet mij al twijfelen aan de goede bedoeling van de schepper (= god voor wie het nog ni door moest hebben) Dan de mens, we weten uit de vele religische boekjes dat hij de mens naar zijn evenbeeld heeft gemaakt dus de mens is een soort spiegelbeeld van god. wil dit zeggen dat negatieve kantjes van de mensheid eigenlijk gewoon god zijn persoonlijkheid is? Dan eventjes over adam en eva ![]() ze leefden in een sprookjesachtige perfecte wereld, de schepping die we zouden verwachten van een echt goed opperwezen. totdat men zin kreeg in die verboden appel, toen werden adam en eva uit zijn rijk verbannen en kregen ze een sterfelijk leven op aarde in de plaats. de mensheid zou god zijn kinderen zijn, toch bij het nemen van een appel worden de kinderen eigenlijk tot een hels leven veroordeeld. ik ga mijne kleine ook niet op straat gooien als hij ongevraagd een snoepje pakt waar ik al gezegd had dat hij het niet kreeg, wat kan ik dus uit adam en eva afleiden, wraakzucht, sadisme, genieten van zijn macht om te kunnen straffen goe bezig die god van de gelovigen tot nu toe voor vele gelovigen is het aardse leven een test om een kaartje te krijgen voor den hemel. wie veel zondigd mag kolen gaan scheppen in de hel dus eigenlijk is het leven een experimentje van god, net zoals wij lab ratten en muizen gebruiken om allerlei zaken te testen zo worden wij onderworpen aan allerlei testen. hmm, denkt god, laten we die vrouw eens laten verkrachten, of diene pedofiel die kinderen betasten, of diene sadist zijn eigen kind opsluiten 25 jaar enz.. eens kijken of hun geloof standhoud ![]() alweer een sterk bewijs van sadisme het opperwezen wat wij god noemen is dus een wezen dat geniet van zijn macht, sadistisch is en wraakzuchtig en vooral niet vriendelijk voor zijn eigen familie daar hij zijn zoon heeft laten leven en sterven ![]() maar god zou ook zijn goede kanten hebben dus ik krijg steeds meer de conclusie dat god iemand is met een gespleten persoonlijkheid. als het een mens was zouden we hem als ziek bestempelen en behandelen dus ik vind het raar dat zoveel mensen dit opperwezen aanbidden??? is toch onlogisch om gelovig te zijn |
![]() |
![]() |