Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2009, 19:21   #21
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Weer eentje die een machtige politieke partij wil oprichten via dit forum.

Het is weer volle maan zeker?
Het meisje in je avatar is niet aantrekkelijk, vind ik.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 19:31   #22
Producer1973
Vreemdeling

Producer1973's schermafbeelding

Standaard

ik wil helemaal niets en nog minder via dit forum. Ik was gewoon op zoek naar enkele gefundeerde reacties....nothing more, nothing less.
Producer1973 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 19:45   #23
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Producer1973 Bekijk bericht
ik wil helemaal niets en nog minder via dit forum. Ik was gewoon op zoek naar enkele gefundeerde reacties....nothing more, nothing less.
13 in een dozijn, weinig origineel. Verlichtingswaarden opgelegd met siroop, doet mij denken aan de vrolijke affiches op middelbare scholen waarop staat dat elk kind uniek is en iedereen een kans krijgt, waaronder een negertje hand in hand met een chineesje en een inheems meisje zijn afgebeeld.

Als je werkelijk van '73 bent, is er weinig hoop voor jou vrees ik. Zulke naiviteiten is wat vrolijke, lief lachende meisjes met warrig haar en losse broekjes zich mee bezighouden als ze in't laatste jaar van het middelbaar zitten.
Oud 8 oktober 2009, 19:50   #24
Producer1973
Vreemdeling

Standaard

?

q.e.d.
Oud 8 oktober 2009, 19:52   #25
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

?

q.e.d.
Wat bedoel je daarmee?
Oud 8 oktober 2009, 19:54   #26
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Als je werkelijk van '73 bent, is er weinig hoop voor jou vrees ik. Zulke naiviteiten is wat vrolijke, lief lachende meisjes met warrig haar en losse broekjes zich mee bezighouden als ze in't laatste jaar van het middelbaar zitten.
Misschien is dat zijn doelgroep wel
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 19:55   #27
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Misschien is dat zijn doelgroep wel
Die stemmen op sp.a. Of Groen, als ze heel warrig haar hebben. Humo, weetjewel.
Oud 8 oktober 2009, 19:55   #28
Producer1973
Vreemdeling

Standaard

dat ik op jouw post enkel met smileys kon antwoorden...blijkbaar is dit forum er enkel om nieuwe zaken onmiddellijk af te schieten zonder argumentatie.

Geen probleem mee hoor. Carry on zou ik zeggen.

q.e.d. --> quod erat demonstrandum
Oud 8 oktober 2009, 19:57   #29
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zulke naiviteiten is wat vrolijke, lief lachende meisjes met warrig haar en losse broekjes zich mee bezighouden als ze in't laatste jaar van het middelbaar zitten.
Niet waar:
Citaat:
VLECHT gaat voor een sterk & zo onafhankelijk mogelijk Vlaanderen (...)
Die meisjes waar jij het over hebt pleiten voor vrijheid, gelijkheid en broederschap, maar zwaaien toch vrolijk met een belgische driekleur wanneer ze de koninklijke stoet voorbij zien komen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 19:58   #30
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
dat ik op jouw post enkel met smileys kon antwoorden...blijkbaar is dit forum er enkel om nieuwe zaken onmiddellijk af te schieten zonder argumentatie.

Geen probleem mee hoor. Carry on zou ik zeggen.

q.e.d. --> quod erat demonstrandum
Ik gaf je een argumentatie. Meer dan jij zou kunnen verwachten van de meeste forummers. Bovendien zei ik wat ik dacht. Als jij serieuze plannen zou hebben met je initiatief zou je zelfs dat niet krijgen. Mensen zouden vriendelijk lachen en weggaan.
Oud 8 oktober 2009, 19:58   #31
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Niet waar:

Die meisjes waar jij het over hebt pleiten voor vrijheid, gelijkheid en broederschap, maar zwaaien toch vrolijk met een belgische driekleur wanneer ze de koninklijke stoet voorbij zien komen.
You sunk my battleship.
Oud 8 oktober 2009, 20:01   #32
Producer1973
Vreemdeling

Standaard

ik kan je best melden dat mensen niet weggaan en ook helemaal niet lachen....ik weet nu al dat het een foute keuze was om hier een topic te openen, dat ik blijkbaar nu ook niet meer kan sluiten Mijn eigen fout natuurlijk.

Wat was jouw argumentatie precies ? Dat een vrijzinnige humanistische kijk op de zaken naïef zou zijn ? En dat er voor mij weinig hoop is lijkt me ook niet helemaal onderbouwd, maar goed ik heb waarschijnlijk een ander idee over argumentatie.
Oud 8 oktober 2009, 20:03   #33
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
ik kan je best melden dat mensen niet weggaan en ook helemaal niet lachen....ik weet nu al dat het een foute keuze was om hier een topic te openen, dat ik blijkbaar nu ook niet meer kan sluiten Mijn eigen fout natuurlijk.

Wat was jouw argumentatie precies ? Dat een vrijzinnige humanistische kijk op de zaken naïef zou zijn ? En dat er voor mij weinig hoop is lijkt me ook niet helemaal onderbouwd, maar goed ik heb waarschijnlijk een ander idee over argumentatie.
Dat hetgeen waar jij mee komt niet nieuw is, reeds overal wordt verkondigd (ik zag die dingen dagelijks op de muren in mijn middelbare school), niet actueel is, geen fundamentele oplossing biedt, en anderhalve pagina lang is.
Oud 8 oktober 2009, 20:07   #34
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

We weten nu waar je voor staat.

Zijn er enkele specifieke dossiers waar je concrete oplossingen voor hebt?
Oud 8 oktober 2009, 20:14   #35
Producer1973
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
We weten nu waar je voor staat.

Zijn er enkele specifieke dossiers waar je concrete oplossingen voor hebt?
Wel, momenteel voer ik tal van gespreken met mensen die de ideologie genegen zijn en die mee willen schrijven aan het programma. Zoiets doe je niet alleen. Ik wil daarbij pleiten voor een "reflectieraad" die de bestaansreden van de partij telkens toetst aan de actuele realiteit.

Als je het mij persoonlijk vraagt wil ik vooral aandacht vestigen op:

1. Actualisatie van de euthanasiwet --> oa. uitbreiding voor mensen met een chronisch psychische aandoening, regeling voor minderjarigen, ...

2. Scheiding van kerk en staat : verder doorvoeren op het niveau van de subsidies, rekening houdende met hetgeen haalbaar is.

3. Economie --> invoeren van een soort van "liaisons" functie in alle banken die "gered" zijn, zodat het verstrekken van krediet aan zelfstandigen, ... gegarandeerd blijft want dit is momenteel zeer schrijnend.

Dit zijn enkele zaken waar ik persoonlijk aandacht wil besteden

In een notedop uiteraard, maar dat begrijpen jullie wel
Oud 8 oktober 2009, 20:16   #36
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
3. Economie --> invoeren van een soort van "liaisons" functie in alle banken die "gered" zijn, zodat het verstrekken van krediet aan zelfstandigen, ... gegarandeerd blijft want dit is momenteel zeer schrijnend.
Zou je wat meer hierover kunnen zeggen?
Oud 8 oktober 2009, 20:18   #37
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Hoe kijkt u aan tegenover globalisering, waar ziet u problemen, en welke oplossingen stelt u voor?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 20:25   #38
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Het allerlaatste wat we politiek nodig hebben is nog meer schermutselingen tussen vrijzinnigen en euh het tegengestelde (vrijonzinnigen ?)

Laatst gewijzigd door nihao : 8 oktober 2009 om 20:25.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 20:27   #39
Producer1973
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zou je wat meer hierover kunnen zeggen?
Iets wat ik vandaag schreef en meer duidelijkheid geeft:

Toen de regering besloot om enkele van onze grootbanken te redden, deed ze dat uiteraard ook met de bedoeling om tal van ondernemers, kmo’s, vrije beroepen, etc., te vrijwaren van de ondergang. De kredietverstrekking moest op peil blijven en in sommige gevallen zelfs worden opgevoerd zodat ondernemers de nodige zuurstof zouden krijgen voor initialisatie van nieuwe ideeën of het veilig stellen van de eigen onderneming. Het waren tenslotte niet zij die verantwoordelijk waren voor de zogenaamde economische realiteit.

Enkele maanden later moeten we toch eerlijk durven vaststellen dat de kredietbeslissers wel degelijk andere criteria hanteren dan voordien. De perverse redeneringen en het gebrek aan proactiviteit van de eerstelijns bankier, zijn schrijnend. Men hanteert de begrippen “eigen inbreng”, “waarborg” en “ratio” naar de letter en laten geen enkele ruimte voor interpretatie of groei. Sterker nog, waar de bank vroeger grotendeels oordeelde op de cijfers, laten ze zich nu leiden door subjectieve emoties, zoals het geloof in het project. De bank moet, als partner, uiteraard een duidelijk beeld hebben in het project waarin ze investeren, maar het zogezegd niet geloven in een project mag niet gebruikt worden als een systeem om systematisch kredietvragen te weigeren.

Is dit al te sceptisch ? Ok, een waar gebeurd verhaal. Ondernemer x vraagt een krediet bij bank y. Ondernemer heeft een eigen woning die dubbel zoveel waard is als zijn hypotheek. De bank erkent dat er voldoende zakelijke borgen zijn maar dringt aan op een grotere eigen inbreng, ondanks dat de ondernemer reeds 5 jaar zelfstandige is en de vennootschap geen schulden heeft. De bank suggereert de verkoop van de eigen woning om een cash inbreng te realiseren in de vennootschap, zodat het geloof in het eigen project duidelijk wordt geaccentueerd. Zo gezegd, zo gedaan…ware het niet dat de bank nadien zonder blikken of blozen het krediet weigert wegens het gebrek aan zakelijke waarborgen. Over een perverse redenering gesproken.

Is dit wat de regering bedoelde met het redden van de banken ? Is dit wat het relanceplan ‘is all about’ ?
Oud 8 oktober 2009, 20:36   #40
Producer1973
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Hoe kijkt u aan tegenover globalisering, waar ziet u problemen, en welke oplossingen stelt u voor?
globalisering is een ingewikkeld gegeven. Het biedt enorme kansen, maar de valkuilen zijn er natuurlijk evenzeer. Een zeer doordachte denkoefening is gepast.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik (= persoonlijk) geen pasklare theorie over heb...

MAAR

een duidelijke studie/visie terzake voor VLECHT zal nodig zijn aangezien het als humanist belangrijk is om de eigen identiteit af te toetsen aan die mondiale realiteit.

Het grote gevaar van globalisering is dat de macht van de natie verschuift naar meer economische entiteiten...de vrije markt neemt over en dat kan bepaalde beslissingen beïnvloeden....daar zal volgens mij een belangrijke balans moeten gevonden worden....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be