![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn weer serieus aan het afdwalen.
het gaat hier over BHV. wie gelooft er nog dat Brussel niet zal uitgebreid worden als compensatie voor de splitsing? uiteraard zal het nooit zo mogen noemen, maar het zal in de praktijk er wel op neerkomen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke concrete compensaties zitten er volgens jou in de pijplijn? En welke concrete Vlaamse acties zou jij - ter compensatie van die compensaties - voorstellen? Wat denk je van het openen van tweetalige kindercrèches/onthaalcentrua hier in het Brusselse (als privé-initiatief!): Turks-Nederlands, Arabisch-Nederlands, Rif-Nederlands, Lingala-Nederlands, Spaans-Nederlands, Pools-Nederlands, ... En van een sterk uitgebouwde Nederlandstalige jeugdbeweging die de kindjes die in die crèches werden opgevangen mogelijkheden tot ontspanning en zelfontplooiing kan bieden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- een regeling zodat niet alleen de Vlaamse regering bevoegd is voor de benoeming van de burgemeesters uit de rand. - belastingen uit Halle-Vilvoorde die voor een stuk naar Brussel vloeien. - versterking faciliteiten in faciliteitengemeentes richting tweetaligheid.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dat hoop ik toch wel, waarom denkt u van niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk namelijk, 'niets', ergo uw stelling klopt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
|
![]() Citaat:
Tweetaligheid zorgt alvast voor sneller werkende hersenen. Door contacten met andere regio's doet men meer ideeën op en moet men creatiever zijn om oplossingen te vinden. Eentaligheid = steriliteit; kijk maar eens hoe saai en slaapverwekkend de debatten in Nederland zijn. Ik las ooit van een Nederlandse politicus: de Belgische politici zijn geknipt voor Europa; door hun jarenlange ervaring met NL en FR in hun parlement zijn ze meesters in het zoeken naar een werkend compromis. Wij kunnen daar in Nederland nooit op oefenen en slaan de bal in Europa altijd mis. Wij slaan en nu parafraseer ik: wij slaan gewoon hard in het midden van die bal; de Belgen weten echter perfect hoe ze de bal moeten raken om geen brokken te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
|
![]() Citaat:
en nu lukt het niet meer om compromissen te bereiken. rede: Vlaanderen is het beu. als één van de Vlaamse partijen durft toe te geven aan Waalse eisen worden ze electoraal afgestraft dat ze niet meer weten wat hen overkwam. men heeft geen andere keus meer dan te weigeren. en als Belgiê hierdoor ontploft? so be it! Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 oktober 2009 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
|
![]() Citaat:
En na Herman staat Steven Vanackere klaar om de kunst van het compromis zoeken en vinden naar alweer een hoger plan te tillen. Enkel Leterme had het niet goed in de vingers; maar die is dan ook op het voorplan verschenen op een moment dat de cd&v in een dipje zat en niemand de leider van de cd&v wou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
ze hebben even in een dipje gezeten; maar nu zitten ze weer op koers hoor. Het mooiste voorbeeld is hoe jongerenvoorzitter en beeldenstormer Bert Debrandere op een zijspoor gezet werd. Vroegere jongerenvoorzitters zoals Martens en Eric van rompuy zijn wel kunnen doorbreken omdat ze zich na de sturm und drang hebben bekwaamd in de kunst van het compromis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
|
![]() Citaat:
droom maar rustig verder dan. ik droom niet en ga op mijn gevoel af. dat zegt iets héél anders. Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 oktober 2009 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
|
![]() Ik ga op de realiteit af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Rijsel, in Duinkerken, in de hele 'Pays Bas français' eigenlijk, wonen dan ook véél Frans-taligen die er zich allerminst voor schamen 'flamands' zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 oktober 2009 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | ||||
|
![]() Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik dat hier in bepaalde delen van Bruxelles een beetje te luid loop te schreeuwen, riskeer ik een toek op m'n bakkes.
Zèlfs - of beter: vooral - als ik dat in het Frans zou doen (want dan word ik gewoon gemakkelijker begrepen).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |