Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2009, 11:40   #261
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
U spreekt zich uit over datgene u niet kent noch ervaart. Er zijn heel veel gelovige intellectuelen en ongelovige "debielen" Mogelijk ligt "debielen-graad" veel hoger bij ongelovigen, hoe kan u toch zo'n veralgemening maken?
Mijn vader zei altijd = wie niets doet, doet niets verkeerd. Het is makkelijk voor u om al datgene wat ook maar enig iets op zijn kerfstok heeft, meteen te veroordelen. U gaat uit van een situatie waarbinnen u nergens deel van uitmaakt, enkel van een groep sofa-rechters welke tot dusver niet verder dan de zijlijn zijn geraakt (en ja ik heb een heel sterk vermoeden dat u lid/stemmer ervan bent).
Ik garandeer dat de dag waarop u effectief iets probeert te betekenen ipv enkel betekenissen uit te delen, dat u fouten zal maken en mensen u heel snel zullen veroordelen ipv te willen begrijpen waarom en waardoor.
Wat u vader zei dat is de draaischijf van gelovigheid. Er moest zo toch eens iets zijn dus kunnen we het geloof beter volgen, daar doen we niets verkeerd mee. Intellectueel zijn of niet doet hier niet veel ter zaken. Selectief zijn het debielen. Die zelfde intellectuele zijn juist diegene die beweren dat een stelling moet bewezen worden, maar op gebied van het hiernamaals is hun schrik voor wat volgen zal veel groter dan hun intellectualiteit.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 11:43   #262
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Galileo:
Ik betuig eindeloze dank aan God om zo aardig te zijn mij alleen als eerste waarnemer te maken van deze wonderen, die in duisternis verborgen bleven in alle vorige eeuwen." 1

Kepler, beschouwd als de grondlegger van de moderne astronomie, vertelde degene die hem vroegen waarom hij zich met wetenschap bezig hield: "Ik had de intentie om een theoloog te worden... maar nu zie ik door mijn inspanningen, God ook verheerlijkt in de astronomie , omdat ”de hemelen de glorie van God verklaren'". 2

Wat betreft Newton, één van de grootste wetenschappers in de geschiedenis, hij verklaarde de reden die de oorzaak is van zijn enthousiasme voor wetenschappelijk inspanning door te zeggen:
"...Hij (God) is eeuwig en oneindig, almachtig en alwetend; dat betekent, zijn duur reikt van eeuwig tot eeuwigheid; zijn aanwezigheid van oneindig tot oneindigheid; hij beheerst alle dingen, en weet alle dingen die er zijn of kunnen gedaan worden. …We kennen hem alleen door zijn meest wijze en uitstekende uitvinding van dingen... [W]e vereren en aanbidden hem als zijn dienaars…" 3

Het grote genie Pascal, de vader van de moderne wiskunde, zei: "Maar door geloof kennen we Zijn (God's) bestaan; in glorie zullen we Zijn aard kennen." 4

Vele andere grondleggers van moderne Westerse wetenschap waren ook diepgelovigen. Bijvoorbeeld:

" Von Helmont, één van de leidende figuren van de moderne chemie en de uitvinder van de thermometer, verklaarde dat wetenschap deel van zijn geloof was.

" George Cuvier, de grondlegger van de moderne paleontologie, beschouwde fossielen als nog levende bewijzen van de Schepping en onderwees dat levende soorten door God geschapen waren.

" Carl Linnaeus, die eerst wetenschappelijke classificatie systematiseerde, geloofde in de Schepping en zette uiteen dat de natuurlijke gang van zaken een betekenisvol bewijs van God's bestaan was.

" Gregor Mendel, de grondlegger van de genetica, en ook een monnik, geloofde in de Schepping en verzette zich tegen de evolutionaire theorieën van zijn tijd, zoals het Darwinisme en Lamarckisme.

" Louis Pasteur, de grootste naam in de geschiedenis van de microbiologie, bewees dat leven niet kon gecreëerd worden in inerte materie en onderwees dat leven een wonder van God was.

" De beroemde Duitse natuurkundige Max Planck zei dat de Schepper van het universum God was en benadrukte dat geloof een noodzakelijke kwaliteit van wetenschappers was.

" Albert Einstein, beschouwd als de belangrijkste wetenschapper van de twintigste eeuw, geloofde dat wetenschap niet goddeloos kon zijn en zei, "wetenschap zonder godsdienst is gebrekkig."

Een groot aantal andere wetenschappers die moderne wetenschappelijke vooruitgang leidden waren godsdienstige mensen die geloofden in God. Deze wetenschappers dienden de wetenschap met de intentie om het universum dat God geschapen had, te ontdekken – een voorbeeld dat aanvankelijk was ontwikkeld en uitgevoerd in de Islamitische wereld en daarna opgenomen door het Westen. Al deze theïstische wetenschappers dachten na over de schepping van de hemelen en de aarde en onderzochten met het zich bewust zijn van God - zoals God verordende in de Koran en de Bijbel. De geboorte van de wetenschap en zijn ontwikkeling waren de resultaten van dit bewustzijn.

bronnen =

1. Galileo Galilei, quoted in: Mike Wilson, "The Foolishness of the Cross," Focus Magazine
2. Johannes Kepler, quoted in: J.H. Tiner, Johannes Kepler-Giant of Faith en Wetenschap (Milford, Michigan: Mott Media, 1977), p. 197
3. Sir Isaac Newton, Mathematical Principles of Natural Philosophy, Translated by Enrew Motte, Revised by Florian Cajore, Great Books of the Western Wereld 34, Robert Maynard Hutchins, Editor in chief, William Benton, Chicago, 1952:273-74
4. Blaise Pascal, Pensees, No. 233

tekst = http://us2.harunyahya.com/Detail/T/E...RNE_WETENSCHAP
Jongens, daar gaan we weer met op schrift gesteld gezeik.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 oktober 2009 om 11:43.
Oud 11 oktober 2009, 11:45   #263
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
http://forum.politics.be/attachment....chmentid=57175

Kerk en Koning = Koning en kerk = twee handen op één buik.
Was zo, is zo, en zal altijd zo zijn.

Afschaffen die antidemocratische instituten!
Voila, nu horen ze het is van een andere kant.
Oud 11 oktober 2009, 11:47   #264
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Openbare dronkenschap wordt beteugeld.
Ja mijn gat. De flik die aan de stemlokanen plaats vat is meestal zelf al goed bezopen.
Oud 11 oktober 2009, 11:48   #265
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

12 percent = volledig kapot?
Een beetje overoptimistisch, me dunkt. Het VB gaat achteruit door het hogere profiel van vooral N-VA, maar als het met de regering misloopt, kunnen die peilingen er ook gans anders uitzien.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 11:54   #266
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat hetgeen jij wil onrealiseerbaar is. De monarchie afschaffen = België afschaffen. België is een optelsom van twee totaal verschillende opinies en deze kunnen niet op een democratische manier samengehouden worden. Bijgevolg kan België enkel bestaan met een ondemocratische en onverkozen instelling aan het hoofd ervan. In een republiek met een door het volk verkozen staatshoofd waar de democratie voluit kan spelen, zouden de tegenstellingen tussen Vlaanderen en Wallonië zo groot blijken te zijn dat het land deze niet zou overleven. Een republiek België is een surrealiteit die bijgevolg niet kan bestaan. Hoezeer je ook anders verkondigt en hoezeer je het ook anders zou willen, als België-liefhebber zit je gewoon vast aan de monarchie. Hoop dus maar dat ze ginds in Laken nog lang op hun troon mogen zitten.
Leid eender hoe ooit tot confrontaties. Zie maar elders in de wereld. Dat zelfde staat België nog te wachten, vroeg, of laat, maar gebeuren zal het. De vraag is dus niet, “zal België splitsen, maar wanneer zal België splitsen?”.
Oud 11 oktober 2009, 11:55   #267
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
12 percent = volledig kapot?
Een beetje overoptimistisch, me dunkt. Het VB gaat achteruit door het hogere profiel van vooral N-VA, maar als het met de regering misloopt, kunnen die peilingen er ook gans anders uitzien.
Sssssst, laat ze nu even gelukkig zijn met hun dode mus. Gun ieder diertje zijn pleziertje.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 oktober 2009 om 11:56.
Oud 11 oktober 2009, 12:41   #268
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch.., toch steekt er wel een grond van waarheid in van wat de vorige poster stelde. Een grote grond van waarheid zelfs.

Immers, traditioneel verwart men vaak de zogeheten 'Nederlandse' cultuur met de 'Hollandse' cultuur. Zowel letterlijk als figuurlijk. De traditionele plaatjes van de molens, de klompen, de tulpen, de kanalen, de kaas, en dergelijke. Typische Hollandse plaatjes. En mocht men het dan hebben over de hedendaagse typisch 'Nederlandse' cultuur? Wat dan? Moeilijk. Ik zie niet in wat ik me daarbij moet voorstellen. Neen, ik zou niet echt weten wat men daar nu mee bedoelt. Als men mij bijvoorbeeld zou vragen: wat is nu de typisch hedendaags 'Nederlandse' schilderkunst? Ik zou het bij god niet weten. En ik niet alleen. En dat komt omdat er zo'n eigen zuiver 'Nederlandse' hedendaagse schilderkunst gewoonweg niet bestaat. Meer dan waarschijnlijk omdat het begrip 'Nederlandse cultuur' een fictie is.

En dat laatste is weer te verklaren door het feit dat Nederland eigenlijk een kunstmatige staat is, bijeengesprokkeld na de 80 -jarige oorlog maar die nooit een eigen 'Nederlandse' cultuur heeft ontwikkeld. Wel een 'Hollandse' cultuur. Immers, grote delen van wat nu Nederland uitmaakt, werden niet als volmondig behandeld en het geheel vormde als dusdanig geen volwaardige eenheid. En daarom is het vooral gebleven bij een 'Hollandse' cultuur en is de 'Nederlandse' cultuur stricto sensu feitelijk onbestaande gebleven.
Ik zou het zelf niet beter gezegd kunnen hebben.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 14:39   #269
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Helaas, de kleingeestigheid van bepaalde wetenschappers bewijst het bestaan van God niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Jongens, daar gaan we weer met op schrift gesteld gezeik.
Mijn bedoeling was zeker niet Gods bestaan te bewijzen. Ik reageerde enkel op het feit dat Garry zei dat al wie in God gelooft onverstandig is. Die mensen welke ik aanhaalde waren nu niet bepaald onverstandig.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 15:03   #270
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

wat een schijt-tsjevenland is dit toch
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 15:08   #271
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn bedoeling was zeker niet Gods bestaan te bewijzen. Ik reageerde enkel op het feit dat Garry zei dat al wie in God gelooft onverstandig is. Die mensen welke ik aanhaalde waren nu niet bepaald onverstandig.
Als we kijken naar bijvoorbeeld Einstein, dan is het misschien niet misplaatst om hem onverstandig te noemen. Tenslotte voorspelde hijzelf in zijn eigen relativiteitstheorie dat het heelal uitdijt, iets dat hij niet geloofde - omdat het volgens mij botste met zijn op geloof gebaseerde levenshouding.

Het is net het geloof in God dat slimme mensen in zekere mate onverstandig maakt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 15:08   #272
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
wat een schijt-tsjevenland is dit toch
Heb je het weer?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 15:14   #273
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nederland heeft geen cultuur.
Voor zover er ueberhaupt sprake is van een Belgische cultuur bestaat die uit het afzeiken van Nederland en de Nederlanders. Wees er maar trots op.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 11 oktober 2009 om 15:15.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 15:23   #274
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En toch.., toch steekt er wel een grond van waarheid in van wat de vorige poster stelde. Een grote grond van waarheid zelfs.

Immers, traditioneel verwart men vaak de zogeheten 'Nederlandse' cultuur met de 'Hollandse' cultuur. Zowel letterlijk als figuurlijk. De traditionele plaatjes van de molens, de klompen, de tulpen, de kanalen, de kaas, en dergelijke. Typische Hollandse plaatjes. En mocht men het dan hebben over de hedendaagse typisch 'Nederlandse' cultuur? Wat dan? Moeilijk. Ik zie niet in wat ik me daarbij moet voorstellen. Neen, ik zou niet echt weten wat men daar nu mee bedoelt. Als men mij bijvoorbeeld zou vragen: wat is nu de typisch hedendaags 'Nederlandse' schilderkunst? Ik zou het bij god niet weten. En ik niet alleen. En dat komt omdat er zo'n eigen zuiver 'Nederlandse' hedendaagse schilderkunst gewoonweg niet bestaat. Meer dan waarschijnlijk omdat het begrip 'Nederlandse cultuur' een fictie is.
1) Holland bepaalt voor een groot deel de Nederlandse cultuur, omdat Holland het belangrijkste gewest van Nederland is en was.
2) Taal, geschiedenis, gedoogbeleid en relatieve tolerantie zijn voorbeelden van de Nederlandse cultuur. Je kletst maar wat uit je nek, omdat er in Belgie sprake is van drie culturen.
3) Schilderkunst is altijd internationaal gewest met kleine specifieke kenmerken per land.

Citaat:
En dat laatste is weer te verklaren door het feit dat Nederland eigenlijk een kunstmatige staat is, bijeengesprokkeld na de 80 -jarige oorlog maar die nooit een eigen 'Nederlandse' cultuur heeft ontwikkeld. Wel een 'Hollandse' cultuur. Immers, grote delen van wat nu Nederland uitmaakt, werden niet als volmondig behandeld en het geheel vormde als dusdanig geen volwaardige eenheid. En daarom is het vooral gebleven bij een 'Hollandse' cultuur en is de 'Nederlandse' cultuur stricto sensu feitelijk onbestaande gebleven.
1) Nederland een kunstmatige staatNederland is een van de oudste staten ter wereld.
2) Jij komt weer aanzetten met de Generaliteitslanden, terwijl Brabant en Vlaanderen zich hadden aangesloten bij de akte der Verlatighe.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 11 oktober 2009 om 15:25.
Oud 11 oktober 2009, 15:28   #275
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, maar met de Oranjes als bindmiddel. En als het cement weg is, stort het hele zootje in mekaar.
Het Nederlandse koningshuis is een bindmiddel, maar niet het enige bindmiddel.
Oud 11 oktober 2009, 15:38   #276
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Voor zover er ueberhaupt sprake is van een Belgische cultuur bestaat die uit het afzeiken van Nederland en de Nederlanders. Wees er maar trots op.
nog niet genoeg blijkbaar, gezien de aantallen hollanders hier op het be forum....
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 15:40   #277
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
nog niet genoeg blijkbaar, gezien de aantallen hollanders hier op het be forum....
het is algemeen geweten dat belgicisten racisten zijn.
ist ni de waal?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 15:43   #278
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
* lachband *
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 15:49   #279
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goh, net zoals belgie, Frankrijk, Duitsland, Italie en Spanje dus?

Serieus, system
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 15:54   #280
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik had het expliciet over de Belgische cultuur. Het meerendeel van de Vlamingen hier is niet haatdragend tegenover Nederland en de Nederlanders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be