![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Hoe bepaal je de grenzen van die dingen?
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 8 oktober 2009 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Vreemdeling
|
![]() vooral door te beseffen dat alles dynamisch is. Wat nu bekeken wordt als vernieuwend is binnen 10 jaar out of date....
Je moet jezelf constant in vraag stellen, je beleidsplannen toetsen aan de realiteit en je beleidsprioriteiten durven aan te passen. Als je dat doet, ben ik er van overtuigd dat je een groot draagvlak kan vinden.... De grenzen zijn er om bepaald te worden en bijna onmiddellijk terug in vraag te stellen (nu stel ik het even heel extreem voor) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 8 oktober 2009 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Trouwens, 85% van alles beleidsacties zijn procedures en routines die perfect die "rode draad" vormen. Maar het zijn die 15% a-typische invalshoeken die het verschil maken Laatst gewijzigd door Producer1973 : 8 oktober 2009 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch ligt de oplossing hem niet in meer kredietverstrekking of een betere coördinatie van die kredietverstrekking. Het afgelopen jaar werden de meest waanzinnige bedragen geïnjecteerd in onze economie door de overheidssteun aan banken en aan bedrijven die over de kop dreigden te gaan (Opel?), via de notionele intrestaftrek,... Dat leidde tot een significante stijging van de investeringen in ons land. Bovendien droegen de bedrijven ook niet alle kosten van de crisis. Ook de overheid nam een deel van die kosten voor zich: een bedrijf dat minder winst maakt, betaalt immers ook minder belastingen. Bedrijven die er de middelen toe hadden hebben bovendien stevige argumenten gekregen om hun reserves voor risico's uit te bouwen, en daarmee nog een nieuwe tax shield te creëren. Met andere woorden: zoals de cijfers van de investeringen aantonen kwam dat geld bij die bedrijven aan en werd het er ook door gebruikt. Een enkel tegenvoorbeeld, hoe dramatisch ook, kan dat niet weerleggen. (Om u eens een ander voorbeeld te geven: Dexia, een bedrijf dat virtueel failliet is en leeft bij de gratie van overheidssteun en -garanties, keerde dit jaar een dividend uit van 14%...) Wat echter niet gebeurde was het aanzwengelen van een vraag naar goederen en diensten, en dat op een moment dat werkonzekerheid en werkloosheid toenamen. De roep naar een verdere uitholling van de sociale zekerheid werd daarentegen sterker. Alleen al het pleidooi om die sociale zekerheid af te bouwen, kan (bij rationele individuen) de uitgaven beperken, en daarmee een economisch herstel (dat een herstel van de vraag moet zijn) tegenhouden. Dat is een idee die bvb zeer sterk leeft bij de Nationale Bank, die nu toch ook weer niet is samengesteld uit een bende communisten. Ik stel me dan ook de vraag waarom je krediet, dat nu al historisch goedkoop is, nog goedkoper zou willen maken? Wat de rest van je punten betreft sluit ik me aan bij mijn voorgangers: je beseft weliswaar dat een beleid per definities keuzes moet maken, maar je lijkt weinig van die keuzes vast te willen leggen. Dat geeft je veel schipperruimte, maar het maakt je pleidooi niet overtuigend. Het is immers bijzonder moeilijk om in te schatten wat je er concreet mee gaat doen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 9 oktober 2009 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nogmaals wil ik benadrukken dat ik hier nergens keuzes gemaakt heb aangezien er nog geen programma is. Het waren persoonlijke antwoorden op persoonlijke vragen. Het programma is in opmaak en zal door iedereen mee geschreven worden. Maar zoals bij alles heb je altijd een normen- en waardekader nodig en daar heb ik een aanzet toe gegeven met de beginselverklaring, niets meer. Ik hoop alleszins het voordeel van de twijfel te krijgen. Al was het maar omdat de huidige partijen er niet voor terugschrikken om "hun duidelijke beleidskeuzes" een dag na de verkiezingen alweer te veranderen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() geeeeuw*
Een nieuwe ouwbollenwinkel bevolkt met oude menskes dwepend met teloor gegane overtuigingen die allang niet meer leven bij de jeugd. Het is te zien dat vrijzinnigen internet hebben gekregen in hun stoffige, vergrijzde ivorentorens waar de bejaarde koekoeksklok nog eens een laatste stuiptrekking geeft ten tijde van gedachtes bij de nostalgie van weleer.
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Wat is er mis met christelijk humanisme?
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eigenlijk zou er toch eens een nieuwe religie moeten bedacht worden. De grote van vandaag zijn allemaal zo vreselijk saai en achterlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind de ideeën van Pierre Teilhard de Chardin ook wel interessant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe zie jij als vrijzinnig-humanist en met uitbreiding VLECHT, de samenlevingsproblemen in grootsteden (ghetto vorming), integratie en nog actueler de op handen staande regularisatie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Gouverneur
|
![]() Er is net een te veel aan dat liberaal humanistisch gedoe! Het vormt zelfs één van de hoofdoorzaken van heel wat maatschappelijke problemen.
Dat vlecht-gedoe is helemaal niet vernieuwend, maar oude liberale wijn in een nieuw goedkoop plastic-zakje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Een kruising van de ergste menselijke dwalingen ooit: het marxisme en het christendom...
Iedereen arm mét schuldcomplexen er bovenop! Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 oktober 2009 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Basispremisse blijft dat negatieve uitspattingen snel en accuraat dienen bestraft te worden. zonder uitzondering. Er zijn voldoende wetten en procedures om zeer doelgericht op te treden voor iedereen die de boel op stelten zet, ongeacht afkomst. Waar iedereen zich echter moet voor hoeden en dat gebeurt nu nog te vaak, zijn veralgemeningen. Een beleid dat ondersteund wordt door emotie is niet goed en zal enkel tijdelijk worden gedragen, vaak door de groep van misnoegden. Ghetto-vorming vormt enkel een probleem wanneer er onregelmatigheden voorkomen. Als er geen problemen zijn, zal men ook niet spreken van een ghetto. Ik pleit dus voor zero tolerance en een actief politie-apparaat dat consequent verbaliseert. Bij uitbreiding moet bekeken worden naar het invoeren van een soort "eerstelijns rechtbank of officier van openbare orde" die binnen de paar dagen een straf kan opleggen (voor kleine vergrijpen).... Wat regularisatie betreft.....hier speelt ook een moreel aspect. Hier lijkt me een persoonlijk aanpak aangewezen. Het lijkt mij wel aangewezen om niet zomaar identiteitsbewijzen uit te delen voor nieuwe aanvragen. Mensen moeten een soort traject doorlopen, een soort verbintenis onderschrijven om aan te tonen op welke manier zij aan onze samenleving zullen gaan bijdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |