Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2009, 09:06   #521
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bewijs het tegendeel eens
Graag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zegt U Duitse rijmentaliteit iets, zegt U Duitse rijopleiding iets, zegt U Duitse rijvaardigheid iets, zegt U de Duitse manier om met aangepaste snelheden te rijden iets, zegt U het Duitse strafpuntensysteem iets, enz...
QED

(dat was makkelijk)



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat interesseren mij die 867 km "bekrompen" Vlaamse "snelwegen"...
Veel blijkbaar, want daar gaat het in deze draad over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ja, hogere snelheden zijn gevaarlijker.
Dat is waar we het tot nu toe over hadden (topictitel) en wat je tot nu toe niet wilde aannemen.
Ik ben blij dat we het daar eindelijk over eens zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar hogere snelheidslimieten niet
Daar gaat het hier niet over, het gaat hier over de gereden snelheden (al of niet begrensd door een toestel) en je cijfers uit Denemarken tonen mooi aan dat dit een positief effect zou hebben op de ongevallen en aantal slachtoffers.

Ik ga dit niet kinderachtig afsluiten met 'pikt hé' (Grow up )
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 17:38   #522
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Graag
Daar gaat het hier niet over, het gaat hier over de gereden snelheden (al of niet begrensd door een toestel)
Heb je nu al zo´n toestel laten inbouwen, je hebt het blijkbaar hoognodig.

Citaat:
en je cijfers uit Denemarken tonen mooi aan dat dit een positief effect zou hebben op de ongevallen en aantal slachtoffers.
Dream on... ga je toestelletje toch halen... of... idee: de snelle auto´s zijn toch al electronisch begrensd op 250 kmh, een ingreep is voldoende (chip-data max-snelheid aanpassen)

Neen serieus, de cijfers uit Denemarken toont iets heel wat anders aan, er is ook nergens maar ook nergens sprake in een analyse dat een snelheidsbegrenzer hier een oplossing kan zijn.

De 20 kmh verhoging in DK toont vooral aan dat al die experten-limiet-omhoog-oei-oei-neen-meer-slachtoffers zich vergist hebben, omdat ze de psyche van de bestuurders niet kennen, ze vergissen zich schromelijk of hebben vooroordelen, ze dachten dat iedereen die 130 kmh limiet ging misbruiken om nog eens 20 kmh-sneller te rijden op die snelwegen.
Ik vertaal:
Citaat:
http://www.welt.de/vermischtes/artic...le_runter.html
Dänemark: Tempolimit rauf, Unfälle runter
Denemarken: Snelheidslimiet omhoog, ongevallen omlaag

Überraschende Ergebnisse für Verkehrsexperten: Das nordeuropäische Land erlaubt 130 statt 110 km/h und die Zahl der Verkehrstoten sinkt auf den niedrigsten Stand seit 1950
Verrassende resultaten voor verkeersexperten: het Noordeuropese land laat 130 ipv 110 kmh toe en het aantal verkeersdoden daalt op de laagste stand sinds 1950

... sei dieser Rückgang für alle Experten höchst überraschend gekommen.
Is deze daling voor alle experten hoogst verrassend gekomen.

Die Regierung von Ministerpräsident Anders Fogh Rasmussen hatte die Höchstgeschwindigkeit Ende April 2004 angehoben, obwohl fast alle Experten einhellig eine Zunahme der Unfallzahlen mit mehr Toten vorhergesagt hatten.
De regering van Ministerpresident Anders Fogh Rasmussen had deze snelheidsbeperking einde april 2004 verhoogd, alhoewel bijna alle experten eensgezind een toename van de ongevalcijfers met meer doden voorspeld hadden.
In Oostenrijk wou ook een rechtsliberaal de dynamische-160 kmh invoeren, maar had een direct einde toen ze uit de regering lagen (Socialisten baas)
In Denemarken zijn de rechtsliberalen aan de macht, die blijken dikwijls meer te weten wat bestuurders aanvoelen.
Citaat:
Anders Fogh Rasmussen (* 26. Januar 1953 in Ginnerup, Jütland) ist ein dänischer Politiker und seit August 2009 Generalsekretär der NATO. Von 2001 bis 2009 war er Ministerpräsident von Dänemark und von 1998 bis 2009 Vorsitzender der rechtsliberalen Venstre-Partei.
http://de.wikipedia.org/wiki/Anders_Fogh_Rasmussen
Citaat:
Dänemark: Tempolimit rauf, Unfälle runter
Denemarken: Snelheidslimiet omhoog, ongevallen omlaag
Volgens mij staat er hier in Be levenslang op voor zo´n titel in de krant....

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 17:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 17:55   #523
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb je nu al zo´n toestel laten inbouwen, je hebt het blijkbaar hoognodig.
Ik heb geen toestel nodig (zelfs geen teller) om me aan de snelheid te houden. Maar ik heb er geen probleem om samen met jou er een te laten plaatsen. 130 echte km's (120 mag ook).
Deal?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De 20 kmh verhoging in DK toont vooral aan dat al die experten-limiet-omhoog-oei-oei-neen-meer-slachtoffers zich vergist hebben
Micele, minister of desinformation.

De experten spreken altijd over de ongevallen in functie van de gereden snelheden.
In Denemarken ging de gereden snelheid omlaag (jouw cijfers) en de ongevallen ook (jouw cijfers). De experten hebben dus gelijk.

Net omdat men verwachtte dat de snelheid omhoog ging gaan heeft men dit door extra controles, sensibilisering en verhoging van de boetes voorafgaand aan de wijziging proberen te counteren.
En daarin is men blijkbaar geslaagd.
Een pluim op de hoed van de Deense bestuurders.
De Belgische bestuurders tonen dagelijks aan dat dit hier niet zou werken.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 18:58   #524
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Micele, minister of desinformation.

De experten spreken altijd over de ongevallen in functie van de gereden snelheden.
In Denemarken ging de gereden snelheid omlaag (jouw cijfers) en de ongevallen ook (jouw cijfers). De experten hebben dus gelijk.
Kleine maar belangrijke nuancering:
De experten voorspelden meer slachtoffers door die 20 kmh verhogende maatregel omdat ze dachten dat de gemiddelde gereden snelheid omhoog ging gaan, dus hadden ze ongelijk.

Citaat:
Net omdat men verwachtte dat de snelheid omhoog ging gaan heeft men dit door extra controles, sensibilisering en verhoging van de boetes voorafgaand aan de wijziging proberen te counteren.
Dat klopt, maar ondanks dat dachten ze toch dat het aantal slachtoffers ging verhogen... anders hadden ze niet meer slachtoffers voorspeld.
Ik citeer nog eens:
Citaat:
De regering van Ministerpresident Anders Fogh Rasmussen had deze snelheidsbeperking einde april 2004 verhoogd, alhoewel bijna alle experten eensgezind een toename van de ongevalcijfers met meer doden voorspeld hadden.
Citaat:
En daarin is men blijkbaar geslaagd.
Inderdaad, nu weten ze veel meer, wel achteraf, die Deense totaal-verraste "experten"...

Citaat:
Een pluim op de hoed van de Deense bestuurders.
Idd, de Deense bestuurders kregen 20 kmh meer marge die velen nog niet eens gebruikt hebben, toch fijn hé.
En iedereen in Be maar beweren indien men de limiet omhoog zet en meer controles doet bijna iedereen die limiet gaat opzoeken.
Is natuurlijk onzin, Duitsland bewijst het dagelijks en ik kan het heel goed weten.

De Deense (auto)bestuurders wilden de regering ook niet ontgoochelen voor dat beetje goodwill en wat teruggeven aan eigen-snelheidsverantwoordelijkheid op alle wegen, al kregen ze maar meer marge of snelheids-eigenverantwoordelijkheid op ca. *567 km-snelwegen. (*na controle)

Citaat:
De Belgische bestuurders tonen dagelijks aan dat dit hier niet zou werken
De Belgische autobestuurders zijn ook behandeld en bedankt als "imbicielen" met chicanes, (onwettige) drempels, conflict-obstakels, verdrijvingsvakken, betonblokken langs de weg, wegafsluitingen, enz... "wij weten wat goed voor jullie is, als kleine onmondige kinderen zijn ze behandeld..." en natuurlijk gedeeltelijke onaangepaste snelheidsverminderingen 20-30 kmh. Remember het referendum in Peer, waar 67 % tegen een verlaging van 90 naar 70 was, maar wel op meer controle op de bestaande 90-wegen, die er eigenlijk nooit was..., als dank kregen ze 70 kmh en stengere controle op die 70...

Citaat:
http://jsp.vlaamsparlement.be/websit...rg/316679.html
...
U houdt al evenmin rekening met het referendum in Peer. Daaruit bleek duidelijk dat de bevolking wel meer controle vraagt, maar geen voorstander is van het verlagen van de maximumsnelheden. Ik stel vast dat elk ander onderzoek dat sindsdien is verricht hetzelfde uitwijst.

Daarnet zag ik nog een bericht van Planet International News. Er was sprake van een enquête op het internet. 75 percent van de 2.000 mensen die reageerden, verklaarden tegen een verlaging van die snelheid te zijn. Mijnheer de minister, ik zeg niet dat u steeds blindelings de bevolking moet volgen, maar het is onze overtuiging dat, als men het rijgedrag van de automobilisten wil verbeteren, men ook het begrip en de medewerking van de automobilisten nodig heeft. We denken dat controle de beste manier daartoe is, op de eerste plaats. Verder zijn aangepaste, juiste, goed door de mensen begrepen maximumsnelheden noodzakelijk.
Dan krijgt de regering stank voor stank. Kat en muis...

Dit is geen tuf-tuf-site:
Citaat:
http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=460
SNELHEIDSBEPERKINGEN : OOK EEN KWESTIE VAN GELOOFWAARDIGHEID

Net zoals onaangepaste snelheden bestaat er ook zoiets als onaangepaste snelheidsbeperkingen. .... uitleg
Dus Denemarken toch een voorbeeld voor Be ?, eindelijk eens goed onderhouden 140 kmh snelwegen, hier en daar een op-afrit wat verlengen, vangrails e.d. nachecken desnoods repareren; nog onveiligere snelwegen of snelwegen naar en rond de steden en ballingsgebieden mag men 100-120 kmh laten daar kom ik ook zelden.

In DK is dat daar ook 110 kmh gebleven, daar is sowieso meer fileverkeer, daarom die grotere dalingen aldaar, tot gemiddeld 5,9 kmh die maand mei 2004
Ref:
Citaat:
Resultater fra tolv målepunkter på strækninger med 110 km/t:
http://www.vejdirektoratet.dk/imageb...image&id=78283
gemiddelde snelheid op 110 kmh-limiet:
april 2004: 118,0 kmh <> mei: 112,1 kmh ondanks gestegen controle amper draagvlak voor die 110 kmh; nog altijd 56 % snelheidsduivels ipv 70 %.

Boetes in Be zijn hoog genoeg -tot 5 x Duitsland-, en de controles worden sowieso verhoogd, digitale flitspalen en camoeflageborden-taktiek, mag nog wat meer aangekondigd worden, stond al in de kranten.

Vb-snelwegenkaart van Denemarken, navenant vóór België:
op de gele snelwegen is het 20 kmh meer als voordien.
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?...nt&objno=78731

DK heeft 1032 km snelwegen op ca. 570 km (55%) is sinds 1 mei 2004 de 130 kmh limiet geldig.

Bron: http://www.vejdirektoratet.dk/vejdir...mpany&objno=11
130/110 metingen-tabellen:
http://www.vejdirektoratet.dk/dokume...nt&objno=78281

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 19:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 19:15   #525
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Ik lees veel veronderstellingen die tegengesproken worden door de cijfers die je gaf

Nee, dit is zeker geen tuf-tuf site.
Enkel jouw bijdragen zijn van een hoog tuf-tuf niveau.

Bij de andere lees ik hier veel zaken die getuigen van gezond verstand.

Ik denk dat de meesten hier wel door je rookgordijn heen zien en voor zichzelf wel kunnen uitmaken waar de waarheid ligt.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 19:27   #526
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik lees veel veronderstellingen die tegengesproken worden door de cijfers die je gaf
Neen, mijne zijn correct, ge moogt me overtuigen door exact te quoten en zeggen waar ik verkeerd lig.

Uw interpretatie ligt er meestal compleet naast, en ontwijken en negeren doe je als de beste hypocriet.
Hebt ge ondertussen al gezien dat snelheidsboetes in Be tot 5 x hoger zijn als in Duitsland ?
En gij wilt geloofwaardig overkomen op een forum, en ge kunt uw KEMELS nog niet toegeven ?

Citaat:
Nee, dit is zeker geen tuf-tuf site.
Neen, ge hebt het gelezen ? echt niet gedacht, nu ben je ook wat wijzer geworden.

Citaat:
Enkel jouw bijdragen zijn van een hoog tuf-tuf niveau.
Waarom blijf je dan zo zagen ? Ge leert heel wat bij hé ?

Citaat:
Bij de andere lees ik hier veel zaken die getuigen van gezond verstand.
Gezond verstand dat ontbreekt idd bij jou, uw vooroordeel-hersenspoeling zit te diep vrees ik.

Citaat:
Ik denk dat de meesten hier wel door je rookgordijn heen zien en voor zichzelf wel kunnen uitmaken waar de waarheid ligt
Idd zeker niet bij jou die beweerde dat ook de snelheidsboetes in Duitsland niet mals zijn en dat de Duitsers zich daardoor beter aan de snelheidsbeperkingen houden als Belgen.

Bij de moppen van de eeuw als wereldvreemdheid staat die in mijn top 10 genoteerd.

Hier die mop:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Waarom houden ze zich in Duitsland aan de snelheid?
Omdat ze verdomd goed weten dat de controles en boetes niet mals zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Be: 50 € voor tot 10 kmh te snel
D : 10 € voor tot 10 kmh te snel
außerhalb geschlossener Ortschaften (z.B. Landstraße, Autobahn, auch in Baustellen)
bis 10 km/h 10,- EUR

http://www.bussgeldkataloge.de/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
Ik denk dat de meesten hier wel door je rookgordijn heen zien en voor zichzelf wel kunnen uitmaken waar de waarheid ligt

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 19:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 19:53   #527
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard Studie van de

http://www.swov.nl/rapport/R-2004-09.pdf

Citaat:
In het algemeen wordt verondersteld dat snelheid een belangrijke rol speelt
bij de kans om bij een verkeersongeval betrokken te raken
. Daarnaast speelt snelheid ook een rol bij de ernst van ongevallen. Dit laatste is echter veel eenduidiger vast te stellen dan de relatie tussen snelheid en de kans op een ongeval. Er zijn in de loop der jaren dan ook heel wat studies naar de relatie tussen snelheid en de kans op ongevallen uitgevoerd, maar de bevindingen zijn erg divers. (1)

Samenvattend kan gesteld worden dat het verband tussen snelheid en de
kans op ongevallen waarschijnlijk het beste met een machtsfunctie te
beschrijven is: de kans neemt steeds meer toe naarmate de snelheid hoger
is
. De stijging van de kans op een ongeval bij een bepaalde snelheidstoename hangt dus af van de snelheid die men als uitgangspunt neemt. Het is daardoor niet mogelijk in het algemeen aan te geven met hoeveel procent het ongevalsrisico stijgt bij een bepaalde toename in snelheid. (2)

(3)Wat spreiding in snelheid en ongevallen betreft, wijst recent onderzoek uit
dat een kleine spreiding in snelheid samenhangt met een lager ongevalsrisico.
Waarschijnlijk hangt dit nauw samen met wegkenmerken en wegtypen, daar de spreiding in snelheid kleiner is voor wegen met hoge snelheidslimieten. Verder zijn er ook aanwijzingen dat het percentage
hardrijders een belangrijke factor is bij de kans op ongevallen. Meer
onderzoek is echter noodzakelijk om hier een beter beeld van te krijgen.
Dit onderzoek toont duidelijk aan wat in Denemarken is gebeurd:

1) de delen die 110 km/h zijn gebleven:
Door doorgedreven controles en informatiecampagnes zijn er minder mensen te snel gaan rijden waardoor de snelheid drastisch ging dalen. (1) en (2)

2) de delen die 130 zijn geworden.
Ook daar zijn er minder bestuurders die te snel rijden (>130)
Die winst is teniet gedaan door de mensen die sneller zijn gaan rijden (110 -> 130).
Maar doordat er minder spreiding is (3) heeft men alsnog een kleine winst kunnen boeken.

Had men de snelheid op 110 gehouden dan was de winst even groot geweest als op de andere stukken, maar dat was politiek misschien niet haalbaar.

Bottom line blijft:
Hogere snelheden -> meer ongevallen en slachtoffers
Lagere snelheden -> minder ongevallen en minder slachtoffers
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 20:16   #528
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
http://www.swov.nl/rapport/R-2004-09.pdf
Dit onderzoek toont duidelijk aan wat in Denemarken is gebeurd:

1) de delen die 110 km/h zijn gebleven:
Door doorgedreven controles en informatiecampagnes zijn er minder mensen te snel gaan rijden waardoor de snelheid drastisch ging dalen. (1) en (2)

2) de delen die 130 zijn geworden.
Ook daar zijn er minder bestuurders die te snel rijden (>130)
Die winst is teniet gedaan door de mensen die sneller zijn gaan rijden (110 -> 130).
Maar doordat er minder spreiding is (3) heeft men alsnog een kleine winst kunnen boeken.

Had men de snelheid op 110 gehouden dan was de winst even groot geweest als op de andere stukken, maar dat was politiek misschien niet haalbaar.
Uw betoog is te beperkt ge spreekt enkel over 1032 km snelwegen, er zijn tienduizenden km-wegen in DK, daar zijn de verkeersboetes ook verhoogd.

En ge hebt me niet geciteerd, waar heb ik uw uitleg hier ontkend ?
Dat heb ik toch allang bevestigd wat gij hier ~ schrijft, leest gij mijn posts eigenlijk nooit volledig ?
Ik help even:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=490

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Daar tegenover staat dat bij vrijwel ALLE ongevallen de snelheid doorslaggevend is voor de gevolgen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Ontkent ook niemand hier, maar zonder een "redelijke snelheid" is er van redelijke mobiliteit weinig sprake. En als je de max-snelheid te laag zet wordt ze niet opgevolgd - en gaat tot meer ongevallen leiden - daar gaan je mindere gevolgen...
Citaat:
Bottom line blijft:
Hogere snelheden -> meer ongevallen en slachtoffers
Lagere snelheden -> minder ongevallen en minder slachtoffers
Uw Bottom Line gaat wel niet gans op, zeker niet in België:

Of wil je nu zeggen dat de gemiddelde gereden snelheid in Be niet gedaald is de laatste 5-10 jaar ?
Over sommige wegen doe ik 50%-langer als 10 jaar geleden, gemiddeld hé.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 20:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 20:32   #529
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Of wil je nu zeggen dat de gemiddelde gereden snelheid in Be niet gedaald is de laatste 5-10 jaar ?
Je blijft het vraagstuk veel te beperkt zien.
Je kan niet ongestraft een aantal variabelen negeren en daaruit een geldige stelling destilleren.

Je vergeet namelijk (3).
Er zijn inderdaad veel mensen die trager zijn gaan rijden, maar je ziet nog veel mensen die 140-160 rijden en meer.
De winst die gedaan is door het trager rijden wordt gedeeltelijk teniet gedaan door de te grote spreiding.

En daar kan de snelheidsbegrenzer (of beter nog ISA) een antwoord geven.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:21   #530
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Je blijft het vraagstuk veel te beperkt zien.
Je kan niet ongestraft een aantal variabelen negeren en daaruit een geldige stelling destilleren.

Je vergeet namelijk (3).

Er zijn inderdaad veel mensen die trager zijn gaan rijden, maar je ziet nog veel mensen die 140-160 rijden en meer.
Veel mensen ? toon aan, waar ?
Hoeveel % en hoeveel kms doen die, op snelwegen gebeuren maar 15 % vd dodelijke ongevallen. Waarom worden die mensen niet gepakt, of beleerd ?

Citaat:
De winst die gedaan is door het trager rijden wordt gedeeltelijk teniet gedaan door de te grote spreiding.
Spreiding ? De gemiddelde snelheid daalt met pi x duim 15 kmh op 10 jaar.

Ontken je dat ?

Dus volgens jou hebben al die snelheidscontroles, al die snelheidsremmende maatregelen, al die lagere snelheidsbeperkingen -van gemiddeld pi x duim 25 kmh- amper snelheidsdaling opgeleverd ?

Hoeveel is de gemiddelde gereden snelheidsdaling volgens jou ?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:29   #531
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
waar ?
Vooral links van mij aan ongeveer 30-80 km sneller afhankelijk van de weg/tijdstip.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoeveel % en hoeveel kms doen die, op snelwegen gebeuren maar 15 % vd dodelijke ongevallen.
Niet alleen op de snelwegen, vandaar dat ik ISA ter sprake bracht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom worden die mensen niet gepakt
Dat weet je even goed als de rest van ons.
Even remmen aan de flitspaal, dan gas er terug op.
Goed luisteren naar de vallende sterren en een goed gevulde GPS.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
, of beleerd ?
Daar kom jij en mensen zoals jij in het spel.
Vele mensen horen 'mixed signals'.
De overheid zegt zoals het is 'snelheid = gevaar'
Andere mensen zeggen wat ze eigelijk liever horen 'snelheid = geen gevaar'.

Het is makkelijker een leugen te geloven als het je best uitkomt, zeker als de waarheid van de overheid komt.
Dat is jammer genoeg menselijk.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:35   #532
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

vervolg:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En daar kan de snelheidsbegrenzer (of beter nog ISA) een antwoord geven.
Dat gelooft ge toch zelf niet, dat ISA er ooit gaat doorkomen.
Be is nog niet in staat een dynamische pechstrookvrijgave of een degelijke dynamische beperking te organiseren.

Voor België alleen ?
Wat hebben de andere landen die tweemaal zo veilig zijn als Be voor op ons
(* onderaan)

Waarom leert Be bijna niets uit het buitenland ?
En als ze copieeren doen ze het verkeerd of maar halfslachtig.

Het kan toch niet dat Be een verkeersonveilig eiland geworden is in West-Europa.
Landen als Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Portugal en nog een paar hebben ons ingehaald op 10 jaar tijd.

* Andere parameters ken ik, ik zal twee vb.-tabelletjes citeren waar Be onder aan de ladder staat:
Citaat:
http://europa.eu/rapid/pressReleases...guiLanguage=en

Tabel 1: Percentage verkeersdoden ten gevolge van ongevallen waarbij ten minste één chauffeur meer dan de wettelijk toegestane hoeveelheid alcohol (behalve anderszins aangegeven) had gedronken

Land Wettelijke maximum-grens (mg/ml) % Opmerkingen
Tsjechië 0,0 4,8%
Oostenrijk 0,5 5,9%
België 0,5 8,2% Test bij slechts 20% van de bij dodelijke ongevallen betrokken chauffeurs
Nederland 0,5 8,3%
Hongarije 0,0 8,7% Waarvan 8,4% chauffeurs met een alcoholgehalte in het bloed van 0,5 mg/ml
Griekenland 0,5 9,4%
Polen 0,2 9,8%
Duitsland 0,3 12,1%
Slowakije 0,0 12,9%
Litouwen 0,4 14,8%
Denemarken 0,5 16,0%
Verenigd Koninkrijk 0,8 17,0%
Zwitserland 0,5 19,3%
Letland 0,5 21,7%
Noorwegen 0,2 22,2% Gedode chauffeurs met een te hoog alcoholgehalte als percentage van alle gedode chauffeurs
Cyprus 0,9 22,5% Wettelijk maximum-alcoholgehalte in het bloed in 2006 verminderd tot 0,5 mg/ml
Finland 0,5 23,4%
Estland 0,2 23,5%
Zweden 0,2 25,0% Op basis van de autopsie van gedode chauffeurs
Portugal 0,5 27.8% Gedode chauffeurs met een te hoog alcoholgehalte als percentage van alle gedode chauffeurs
Frankrijk 0,5 28,8% % van dodelijke ongevallen wanneer de chauffeur is getest
Spanje 0,5 29,5% Gedode chauffeurs met een te hoog alcoholgehalte als percentage van alle gedode chauffeurs

Tabel 2: Percentage inzittenden van auto's of bestelwagens dat de veiligheidsgordel vooraan draagt (overdag)
Land %

Frankrijk 97%
Duitsland 96%
Malta* 96%
Zweden 92%
Nederland 90%
Verenigd Koninkrijk 90%
Noorwegen 90%
Finland 88%
Ierland 86%
Portugal* 86%
Denemarken 85%
Oostenrijk 83%
Zwitserland 82%
Luxemburg 80%
Polen* 78%
Letland* 77%
Spanje 74%
Estland 74%
Tsjechië 72%
Italië* 71%
België 71%
Hongarije 67%

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 21:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 21:44   #533
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

vervolg 2:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Vooral links van mij aan ongeveer 30-80 km sneller afhankelijk van de weg/tijdstip.
Dus het snelheidsbeleid werkt niet of is totaal ongeloofwaardig in Be

Citaat:
Niet alleen op de snelwegen, vandaar dat ik ISA ter sprake bracht.
OK

Citaat:
Dat weet je even goed als de rest van ons.
Even remmen aan de flitspaal, dan gas er terug op.
Goed luisteren naar de vallende sterren en een goed gevulde GPS.
Dus het snelheidsbeleid werkt niet of is totaal ongeloofwaardig in Be

Citaat:
Daar kom jij en mensen zoals jij in het spel.
Vele mensen horen 'mixed signals'.
De overheid zegt zoals het is 'snelheid = gevaar'
Andere mensen zeggen wat ze eigelijk liever horen 'snelheid = geen gevaar'.
Dus het verkeersveiligheidsbeleid werkt niet of is totaal ongeloofwaardig in Be.
Waarom bij de Belgische weggebruikers, hebben andere landen iets wat wij niet hebben ? Betere weginfra, beter onderhouden, betere rijopleiding, strafpuntensysteem, betere gordeldracht, minder ongevallen onder invloed, minder druggebruik, gedrag bepaalde jonge bestuurders, hoe benemen zich kwetsbare weggebruikers zich ? enz...


Citaat:
Het is makkelijker een leugen te geloven als het je best uitkomt, zeker als de waarheid van de overheid komt.
Ik weet niet over wat ge het hebt.

Ge moet U dringend eens informeren hoe het in het buitenland is.
Citaat:
Even remmen aan de flitspaal, dan gas er terug op.
Goed luisteren naar de vallende sterren en een goed gevulde GPS
Vele prullen die ge hier noemt zijn in het buitenland al langer verspreid.
Zelfs radardetectors waren in het buitenland nog toegelaten toen het hier al verboden was.

Aan uw posts te zien weet ge amper iets van het buitenland af, en focust ge alleen maar op Be.

Als ge wel iets van het buitenland weet, noem me dan één land in Europa die zulke lagere snelheidsbeperkingen en drastisch snelheidsremmende maatregelen ingevoerd heeft als Be.

Van het wereldrecord aan flitspalen en de steeds hogere pakkans op snelheid weet je.

Noem me 1 land in Europa ingehaald door Be op de verkeersveiligheidsladder de laatste 10 jaar.
Veel succes

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 22:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 22:04   #534
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik weet niet over wat ge het hebt.
Ik denk dat iedereen dat hier wel al door heeft.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 22:07   #535
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen dat hier wel al door heeft.
Is dat alles op mijn ganse post ? spreek maar verder in raadsels.

Ge weet toch nergens een antwoord op, typisch Be-overheid zou ik denken.

Geen doeners, alleen blabla.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
En daar kan de snelheidsbegrenzer (of beter nog ISA) een antwoord geven.
Dat zeg je in 30 jaar nog... heel lange baard...
Kan... zou... misschien... of toch...

viel blabla und nichts dahinter zeggen ze in D.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 22:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 22:16   #536
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
viel blabla und nichts dahinter zeggen ze in D.
De pot verwijt de ketel zeggen we hier in België.

Oh, right, verwijten is je specialiteit hier
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 22:36   #537
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De pot verwijt de ketel zeggen we hier in België.

Oh, right, verwijten is je specialiteit hier
blabla...

10 € voor tot 10 kmh te snel in Duitsland, die boetes zijn niet mals hé Alboreto.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 09:16   #538
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
http://www.swov.nl/rapport/R-2004-09.pdf



Dit onderzoek toont duidelijk aan wat in Denemarken is gebeurd:

1) de delen die 110 km/h zijn gebleven:
Door doorgedreven controles en informatiecampagnes zijn er minder mensen te snel gaan rijden waardoor de snelheid drastisch ging dalen. (1) en (2)

2) de delen die 130 zijn geworden.
Ook daar zijn er minder bestuurders die te snel rijden (>130)
Die winst is teniet gedaan door de mensen die sneller zijn gaan rijden (110 -> 130).
Maar doordat er minder spreiding is (3) heeft men alsnog een kleine winst kunnen boeken.

Had men de snelheid op 110 gehouden dan was de winst even groot geweest als op de andere stukken, maar dat was politiek misschien niet haalbaar.

Bottom line blijft:
Hogere snelheden -> meer ongevallen en slachtoffers
Lagere snelheden -> minder ongevallen en minder slachtoffers
jamaar het debat tegen snelheid is even hypocriet als het debat voor de CO2 belasting.

In het ene geval, speelt een jaloeziefactor (snel rijden is iets dat je kunt kopen, of een emanatie van een status) en geeft dit een alibi om flitspalen te zetten.

in het andere geval worden de belastingen verhoogd terwijl je in principe de belastingen moet verschuiven.

Ik ben er ook van overtuigd, dat 'als' de snelheid de cruciale factor is die hier een rol speelt, de overheid inderdaad naar een 'geleid' verkeerssysteem moet.

Dus concreet:
je maakt een 'netwerk protocol' waar auto's moeten naar luisteren...
in dat protocol komt bvb communicatie tussen wagens (voorliggers , zijliggers zeggen tegen uw auto wat ze gaan doen , sneller trager vaste snelheid bvb veranderen van richting)
en binnen dat protocol voorzie je zendbakens die dynamisch in functie van de omstandigheden het verkeer moduleren.

Het doel moet niet zijn natuurlijk dat de wagens uitgerust met dat systeem als slakken door het verkeer rijden, maar integendeel dat de groep auto's die dit systeem gebruikt vlotter door het verkeer geloodsd worden.

Stel dat 50% van de auto's en 100% van de vrachtwagens een communicatieprotocol hebben. Dan kan ik mij inbeelden dat die groep chauffeurs bvb aan 140km/u met 1m tussenruimte door de kennedytunnel worden getunneld.

Dus waarom niet, heb je een verkeersbegeleiding, dan rij je harder, en anders mag je nog 90km/u

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 oktober 2009 om 09:20.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 16:26   #539
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jamaar het debat tegen snelheid is even hypocriet als het debat voor de CO2 belasting.
http://www.hln.be/hln/nl/5096/Kopenh...nig-hoop.dhtml

Voor de rest zie ik wel iets in je 'netwerk-protocol'.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 20:32   #540
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/5096/Kopenh...nig-hoop.dhtml

Voor de rest zie ik wel iets in je 'netwerk-protocol'.
Volgens analyses van ijscores in Groenland steeg de hoeveelheid CO2 pas NA de opwarming.
Zoek maar op: G.R.I.P.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be