![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Graag
Citaat:
(dat was makkelijk) Citaat:
Dat is waar we het tot nu toe over hadden (topictitel) en wat je tot nu toe niet wilde aannemen. Ik ben blij dat we het daar eindelijk over eens zijn. Daar gaat het hier niet over, het gaat hier over de gereden snelheden (al of niet begrensd door een toestel) en je cijfers uit Denemarken tonen mooi aan dat dit een positief effect zou hebben op de ongevallen en aantal slachtoffers. Ik ga dit niet kinderachtig afsluiten met 'pikt hé' (Grow up ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Neen serieus, de cijfers uit Denemarken toont iets heel wat anders aan, er is ook nergens maar ook nergens sprake in een analyse dat een snelheidsbegrenzer hier een oplossing kan zijn. De 20 kmh verhoging in DK toont vooral aan dat al die experten-limiet-omhoog-oei-oei-neen-meer-slachtoffers zich vergist hebben, omdat ze de psyche van de bestuurders niet kennen, ze vergissen zich schromelijk of hebben vooroordelen, ze dachten dat iedereen die 130 kmh limiet ging misbruiken om nog eens 20 kmh-sneller te rijden op die snelwegen. Ik vertaal: Citaat:
In Denemarken zijn de rechtsliberalen aan de macht, die blijken dikwijls meer te weten wat bestuurders aanvoelen. Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 17:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | ||
|
![]() Citaat:
Deal? Citaat:
![]() De experten spreken altijd over de ongevallen in functie van de gereden snelheden. In Denemarken ging de gereden snelheid omlaag (jouw cijfers) en de ongevallen ook (jouw cijfers). De experten hebben dus gelijk. Net omdat men verwachtte dat de snelheid omhoog ging gaan heeft men dit door extra controles, sensibilisering en verhoging van de boetes voorafgaand aan de wijziging proberen te counteren. En daarin is men blijkbaar geslaagd. Een pluim op de hoed van de Deense bestuurders. ![]() De Belgische bestuurders tonen dagelijks aan dat dit hier niet zou werken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De experten voorspelden meer slachtoffers door die 20 kmh verhogende maatregel omdat ze dachten dat de gemiddelde gereden snelheid omhoog ging gaan, dus hadden ze ongelijk. Citaat:
![]() Ik citeer nog eens: Citaat:
Citaat:
Citaat:
En iedereen in Be maar beweren indien men de limiet omhoog zet en meer controles doet bijna iedereen die limiet gaat opzoeken. Is natuurlijk onzin, Duitsland bewijst het dagelijks en ik kan het heel goed weten. De Deense (auto)bestuurders wilden de regering ook niet ontgoochelen voor dat beetje goodwill en wat teruggeven aan eigen-snelheidsverantwoordelijkheid op alle wegen, al kregen ze maar meer marge of snelheids-eigenverantwoordelijkheid op ca. *567 km-snelwegen. (*na controle) Citaat:
Citaat:
Dit is geen tuf-tuf-site: Citaat:
![]() In DK is dat daar ook 110 kmh gebleven, daar is sowieso meer fileverkeer, daarom die grotere dalingen aldaar, tot gemiddeld 5,9 kmh die maand mei 2004 Ref: Citaat:
april 2004: 118,0 kmh <> mei: 112,1 kmh ondanks gestegen controle amper draagvlak voor die 110 kmh; nog altijd 56 % snelheidsduivels ipv 70 %. ![]() Boetes in Be zijn hoog genoeg -tot 5 x Duitsland-, en de controles worden sowieso verhoogd, digitale flitspalen en camoeflageborden-taktiek, mag nog wat meer aangekondigd worden, stond al in de kranten. Vb-snelwegenkaart van Denemarken, navenant vóór België: op de gele snelwegen is het 20 kmh meer als voordien. http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?...nt&objno=78731 DK heeft 1032 km snelwegen op ca. 570 km (55%) is sinds 1 mei 2004 de 130 kmh limiet geldig. Bron: http://www.vejdirektoratet.dk/vejdir...mpany&objno=11 130/110 metingen-tabellen: http://www.vejdirektoratet.dk/dokume...nt&objno=78281 Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 19:15. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
|
![]() Ik lees veel veronderstellingen die tegengesproken worden door de cijfers die je gaf
![]() Nee, dit is zeker geen tuf-tuf site. Enkel jouw bijdragen zijn van een hoog tuf-tuf niveau. Bij de andere lees ik hier veel zaken die getuigen van gezond verstand. Ik denk dat de meesten hier wel door je rookgordijn heen zien en voor zichzelf wel kunnen uitmaken waar de waarheid ligt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw interpretatie ligt er meestal compleet naast, en ontwijken en negeren doe je als de beste hypocriet. Hebt ge ondertussen al gezien dat snelheidsboetes in Be tot 5 x hoger zijn als in Duitsland ? En gij wilt geloofwaardig overkomen op een forum, en ge kunt uw KEMELS nog niet toegeven ? ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bij de moppen van de eeuw als wereldvreemdheid staat die in mijn top 10 genoteerd. ![]() Hier die mop: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 19:47. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
|
![]() http://www.swov.nl/rapport/R-2004-09.pdf
Citaat:
1) de delen die 110 km/h zijn gebleven: Door doorgedreven controles en informatiecampagnes zijn er minder mensen te snel gaan rijden waardoor de snelheid drastisch ging dalen. (1) en (2) 2) de delen die 130 zijn geworden. Ook daar zijn er minder bestuurders die te snel rijden (>130) Die winst is teniet gedaan door de mensen die sneller zijn gaan rijden (110 -> 130). Maar doordat er minder spreiding is (3) heeft men alsnog een kleine winst kunnen boeken. Had men de snelheid op 110 gehouden dan was de winst even groot geweest als op de andere stukken, maar dat was politiek misschien niet haalbaar. Bottom line blijft: Hogere snelheden -> meer ongevallen en slachtoffers Lagere snelheden -> minder ongevallen en minder slachtoffers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ge hebt me niet geciteerd, waar heb ik uw uitleg hier ontkend ? Dat heb ik toch allang bevestigd wat gij hier ~ schrijft, leest gij mijn posts eigenlijk nooit volledig ? Ik help even: Citaat:
Citaat:
Of wil je nu zeggen dat de gemiddelde gereden snelheid in Be niet gedaald is de laatste 5-10 jaar ? Over sommige wegen doe ik 50%-langer als 10 jaar geleden, gemiddeld hé. Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 20:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
|
![]() Citaat:
Je kan niet ongestraft een aantal variabelen negeren en daaruit een geldige stelling destilleren. Je vergeet namelijk (3). Er zijn inderdaad veel mensen die trager zijn gaan rijden, maar je ziet nog veel mensen die 140-160 rijden en meer. De winst die gedaan is door het trager rijden wordt gedeeltelijk teniet gedaan door de te grote spreiding. En daar kan de snelheidsbegrenzer (of beter nog ISA) een antwoord geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel % en hoeveel kms doen die, op snelwegen gebeuren maar 15 % vd dodelijke ongevallen. Waarom worden die mensen niet gepakt, of beleerd ? Citaat:
Ontken je dat ? Dus volgens jou hebben al die snelheidscontroles, al die snelheidsremmende maatregelen, al die lagere snelheidsbeperkingen -van gemiddeld pi x duim 25 kmh- amper snelheidsdaling opgeleverd ? Hoeveel is de gemiddelde gereden snelheidsdaling volgens jou ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
|
![]() Vooral links van mij aan ongeveer 30-80 km sneller afhankelijk van de weg/tijdstip.
Citaat:
Dat weet je even goed als de rest van ons. Even remmen aan de flitspaal, dan gas er terug op. Goed luisteren naar de vallende sterren en een goed gevulde GPS. Daar kom jij en mensen zoals jij in het spel. Vele mensen horen 'mixed signals'. De overheid zegt zoals het is 'snelheid = gevaar' Andere mensen zeggen wat ze eigelijk liever horen 'snelheid = geen gevaar'. Het is makkelijker een leugen te geloven als het je best uitkomt, zeker als de waarheid van de overheid komt. Dat is jammer genoeg menselijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervolg:
Citaat:
Be is nog niet in staat een dynamische pechstrookvrijgave of een degelijke dynamische beperking te organiseren. Voor België alleen ? Wat hebben de andere landen die tweemaal zo veilig zijn als Be voor op ons (* onderaan) Waarom leert Be bijna niets uit het buitenland ? En als ze copieeren doen ze het verkeerd of maar halfslachtig. Het kan toch niet dat Be een verkeersonveilig eiland geworden is in West-Europa. Landen als Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Portugal en nog een paar hebben ons ingehaald op 10 jaar tijd. * Andere parameters ken ik, ik zal twee vb.-tabelletjes citeren waar Be onder aan de ladder staat: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 21:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervolg 2:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom bij de Belgische weggebruikers, hebben andere landen iets wat wij niet hebben ? Betere weginfra, beter onderhouden, betere rijopleiding, strafpuntensysteem, betere gordeldracht, minder ongevallen onder invloed, minder druggebruik, gedrag bepaalde jonge bestuurders, hoe benemen zich kwetsbare weggebruikers zich ? enz... Citaat:
Ge moet U dringend eens informeren hoe het in het buitenland is. Citaat:
Zelfs radardetectors waren in het buitenland nog toegelaten toen het hier al verboden was. Aan uw posts te zien weet ge amper iets van het buitenland af, en focust ge alleen maar op Be. Als ge wel iets van het buitenland weet, noem me dan één land in Europa die zulke lagere snelheidsbeperkingen en drastisch snelheidsremmende maatregelen ingevoerd heeft als Be. Van het wereldrecord aan flitspalen en de steeds hogere pakkans op snelheid weet je. Noem me 1 land in Europa ingehaald door Be op de verkeersveiligheidsladder de laatste 10 jaar. Veel succes ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 22:06. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat alles op mijn ganse post ? spreek maar verder in raadsels.
Ge weet toch nergens een antwoord op, typisch Be-overheid zou ik denken. Geen doeners, alleen blabla. Citaat:
Kan... zou... misschien... of toch... viel blabla und nichts dahinter zeggen ze in D. Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2009 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het ene geval, speelt een jaloeziefactor (snel rijden is iets dat je kunt kopen, of een emanatie van een status) en geeft dit een alibi om flitspalen te zetten. in het andere geval worden de belastingen verhoogd terwijl je in principe de belastingen moet verschuiven. Ik ben er ook van overtuigd, dat 'als' de snelheid de cruciale factor is die hier een rol speelt, de overheid inderdaad naar een 'geleid' verkeerssysteem moet. Dus concreet: je maakt een 'netwerk protocol' waar auto's moeten naar luisteren... in dat protocol komt bvb communicatie tussen wagens (voorliggers , zijliggers zeggen tegen uw auto wat ze gaan doen , sneller trager vaste snelheid bvb veranderen van richting) en binnen dat protocol voorzie je zendbakens die dynamisch in functie van de omstandigheden het verkeer moduleren. Het doel moet niet zijn natuurlijk dat de wagens uitgerust met dat systeem als slakken door het verkeer rijden, maar integendeel dat de groep auto's die dit systeem gebruikt vlotter door het verkeer geloodsd worden. Stel dat 50% van de auto's en 100% van de vrachtwagens een communicatieprotocol hebben. Dan kan ik mij inbeelden dat die groep chauffeurs bvb aan 140km/u met 1m tussenruimte door de kennedytunnel worden getunneld. Dus waarom niet, heb je een verkeersbegeleiding, dan rij je harder, en anders mag je nog 90km/u
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 oktober 2009 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
|
![]() Citaat:
Voor de rest zie ik wel iets in je 'netwerk-protocol'. |
|
![]() |
![]() |