![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Minister-President
|
![]() Ernst nutteloze post van jou, ik ben al lang van mening dat we ofwel België moeten corrigeren ofwel met België moeten stoppen.
Henri, stop met voor iedereen te spreken kerel, leer eens genuanceerd te zijn, wat denk je van "Ik ben een gelukkige inwoner van België en er ik ben niet alleen. Er zijn malcontenten en deze zijn oververtegenwoordigd op forums zoals deze" of zo? Al te vaak zie ik jou met veralgemeningen, drogredeneringen, ontsporingspogingen etc afkomen en dat is, voor mij althans, vrij storend. Zelfs ALS je aanneemt dat maar 10% van de Belgische bevolking ECHT ontevreden is met de momentele wetgeving en voorzieningen in België (wat me sterk zou verbazen gezien de hoge belastingen, lage pensionen; de seperatisen, ratachisten, orangisten,...; de armen;...) dan is dat nogsteeds een zorgwekkend percentage, je kan nooit iedereen tevreden stellen, iedereen is wel al eens een keer ontevreden maar als ze echt ontevreden zijn (wat volgens jou niet kan omdat "alles kan blijven zoals het is) dan klopt er iets niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niet de indruk dat iedereen daar zo tevreden is met de gang van zaken. Neem nu de Friezen, volgens mij zijn er een hoop Friezen niet tevreden met de Nederlandse gang van zaken. Moeten daarom de Denemarkers proberen hen in te lijven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 16 oktober 2009 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel Vlaamse bedrijven en winkels verdienen geen geld door FR te spreken met Franstalige klanten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet zo heel veel denk ik, want de mensen zijn in Wallonië een heel stuk armer. Hun villa's en auto's zijn bovendien beduidend kleiner. Het zijn jouw eigen woorden, he...
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 16 oktober 2009 om 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al uw horden perfect tweetalige Walen en Bruxellois zullen dan 'onze jobs' kunnen komen afpakken ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 |
|
![]() Je moet maar eens in Wallonië rondrijden en kijken hoeveel Vlamingen daar actief zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen willen iemand die ongeveer accentloos NL spreekt. Hij moet op zijn minst het niveau van Philippe Gilbert halen. En... dan moet hij nog het plaatselijk dialect begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat (oorspronkelijk geplaatst door azert): en een beetje in eigen vingers snijden zeker. Hoeveel Vlaamse bedrijven en winkels verdienen geen geld door FR te spreken met Franstalige klanten?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Omdat ik nederlands spreek ... en hierdoor verdien geld ! De taalgrens is belachelijk ! Veel Vlamingen wonen in Waals Brabant en veel franstaligen in Vlaams Brabant ! Laatst gewijzigd door grossetiesse : 16 oktober 2009 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
Banneling
|
![]() Kunt u er mij nog eens aan herinneren door wie die taalgrens werd uitgevonden, en om welke reden ? Dank bij voorbaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
|
![]() heeft het niet te maken met het feit dat de taaltellingen werden vervalst door de Franstalige politici?
en dat door de opstand van Vlaanderen (oa geen geld voor waalse staal en walen buiten) op die vervalste taaltellingen de taalgrens er is gekomen? gelieve de juiste historische waarheid te vertellen en niet de waarheid te verdraaien naar eigen wil aub |
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
|
![]() neen, wat ik zei was de echte rede.
de vervalsingen gebeurden vanaf WO II tot de vastlegging van de taalgrens in 1960. |
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Burger
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=98 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
|
![]() Citaat:
toen was het frans de taal van belgie: overheid, leger, justitie, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#700 |
Banneling
|
![]() Sorry, maar ik vroeg niet waar en wanneer wat dan ook begon ; ik had graag geweten door wie de taalgrens werd uitgevonden, of met andere woorden, door wie of wat werd de invoering van een taalgrens beslist. Dank bij voorbaat.
|
![]() |
![]() |