Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2009, 21:37   #141
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
precies al veel ervaring mee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 21:58   #142
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wat had je dan gedacht? Dat ze binnenskamers hetzelfde zeggen als naar de buitenwereld toe? Het is een geijkte strategie van extreem-rechts om zich naar de buitenwereld toe soms iets gematigder en redelijker voor te doen dan ze werkelijk zijn om zo nieuwe leden te lokken.
Ik hoor weer dat woordje "extreem-rechts" en mijn ballen trekken zich al terug in mijn buik. De N-SA mensen (ja... het zijn mensen) die ik hier tegen kom zijn vrij intelligent en weten goed wat ze willen (op 1 recent gebande uitzondering dan).

Wat een verwarde verhalen bij centrum tot linkse mensen... Soms davert mijn computer de kamer rond omdat er een NSV'er aan het vechten is met een N-SA'er. Dan weer is het Vlaams Belang erger dan Hitler maar als zogezegde studentenclub van het Vlaams Belang is het NSV! te soft volgens N-SA. Maar als N-SA iets zegt wordt dat weer op het disconto van Vlaams Belang ingeschreven. En als er een verdomd dronken en waggelend figuur na dat concertje met zijn henna tattoo's met een swastika zit te lallen in een microfoon - de geluidstechnici gaan daar werk aan hebben gehad omdat hij altijd vooruit en achteruit bewoog - dan is dat wat getoond wordt.

Wie volgt dat nog? Ik heb vroeger eigenlijk nog heel wat online discussies gevoerd met Bjorn Roose, woordvoerder van Voorpost, en die waren goed. Ik kreeg geen propaganda one-liners of zo. Die ging echt in op vragen die je hem stelde. We waren vaak niet akkoord met elkaar en soms wel, maar ik kreeg antwoorden die tonen dat die mens bezig is met zijn gedacht en verder denkt dan een foldertje.

Ik neem aan dat ik nu wel wat reacties ga krijgen, maar het is nu eenmaal mijn gedacht over die dingen.

Net als IronChef vind ik het erg jammer dat er niet gewoon een docu van werd gemaakt met interviews. Het hele opzet was met de bedoeling dat die bende wordt verboden en niet met wat speelt in de geesten van de mensen die er zijn.

Citaat:
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 22:01   #143
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik hoor weer dat woordje "extreem-rechts" en mijn ballen trekken zich al terug in mijn buik. De N-SA mensen (ja... het zijn mensen) die ik hier tegen kom zijn vrij intelligent en weten goed wat ze willen (op 1 recent gebande uitzondering dan).
Over wie heb je het?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 22:21   #144
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Wat een verwarde verhalen bij centrum tot linkse mensen... Soms davert mijn computer de kamer rond omdat er een NSV'er aan het vechten is met een N-SA'er. Dan weer is het Vlaams Belang erger dan Hitler maar als zogezegde studentenclub van het Vlaams Belang is het NSV! te soft volgens N-SA. Maar als N-SA iets zegt wordt dat weer op het disconto van Vlaams Belang ingeschreven. En als er een verdomd dronken en waggelend figuur na dat concertje met zijn henna tattoo's met een swastika zit te lallen in een microfoon - de geluidstechnici gaan daar werk aan hebben gehad omdat hij altijd vooruit en achteruit bewoog - dan is dat wat getoond wordt.

Wie volgt dat nog? Ik heb vroeger eigenlijk nog heel wat online discussies gevoerd met Bjorn Roose, woordvoerder van Voorpost, en die waren goed. Ik kreeg geen propaganda one-liners of zo. Die ging echt in op vragen die je hem stelde. We waren vaak niet akkoord met elkaar en soms wel, maar ik kreeg antwoorden die tonen dat die mens bezig is met zijn gedacht en verder denkt dan een foldertje.

Ik neem aan dat ik nu wel wat reacties ga krijgen, maar het is nu eenmaal mijn gedacht over die dingen.

Net als IronChef vind ik het erg jammer dat er niet gewoon een docu van werd gemaakt met interviews. Het hele opzet was met de bedoeling dat die bende wordt verboden en niet met wat speelt in de geesten van de mensen die er zijn.
Als "ze" van in het begin al moeilijk gaan doen (de cameraploeg mocht maar zeer tijdelijk en beperkt filmen) moet je van die reportageploeg niet al teveel krediet verwachten. "Het was voor hun veiligheid", dat er maar in beperkte mate mocht gefilmd worden, lees ik hier dan.... Wat voor "mensen" liepen daar dan rond ???
En, ze willen gewoon verboden worden, want ze kicken daar op.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 22:43   #145
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
precies al veel ervaring mee
zoals de naam global "media" al doet vermoeden
Oud 16 oktober 2009, 22:54   #146
KaliYuga
Lokaal Raadslid

KaliYuga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En, ze willen gewoon verboden worden, want ze kicken daar op.
Wat een zootje masochisten toch, die rechtserds.
Oud 16 oktober 2009, 22:55   #147
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik vond het eigenlijk wel meevallen hoe 'voorgekauwd' het was. Natuurlijk, er waren wat suggestieve beeldmontages (Jazeker wees er ook al op) maar iedereen die weleens bij televisieopnamen is geweest weet dat van een dag 'schieten' soms maar 5 minuten materiaal overblijft in de uiteindelijke reportage. De essentiële - of in het oog springende - zaken worden er uitgepikt.
Het kan natuurlijk altijd erger.

Maar als er van een hele dag schieten maar vijf minuten overblijft, dan stel ik mij de vraag wat ik nu precies gemist heb en of datgene misschien wel essentieel was om een juist beeld te kunnen vormen van het gebeuren.

Citaat:
Uh, partij-ideoloog Hermy ('Vreemdelingengroepen verkrachten onze meisjes') werd toch uitgezonden? Hij vertelde toch wel het één en ander. En voorzover ik kan beoordelen zat Tim Mudde ook aardig op de lijn van de N-SA.
Dat bedoelde ik dus met mijn opmerking i.v.m. populisme.
Hoewel ik echter een kleine soundbite uit een volledige toespraak niet genoeg acht om een degelijk oordeel te vellen.
En ja, dat geschreeuw werkte op mijn zenuwen. Ik ben nog lang niet doof en hoop dat zo te houden.

Citaat:
Ik denk dat je de N-SA te veel krediet geeft, misschien gebaseerd op het feit de hier forummende N-SA-ers meer dan vijf woorden achter elkaar kunnen schrijven.
Ik geef graag mensen het voordeel van de twijfel.
En dan nog, stel dat het allemaal baby-etende, fascistische nazizwijnen zijn, dan is dat slechts het begin van een discussie en niet het einde ervan.

Laatst gewijzigd door IronChef : 16 oktober 2009 om 23:04.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 23:02   #148
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wat had je dan gedacht? Dat ze binnenskamers hetzelfde zeggen als naar de buitenwereld toe? Het is een geijkte strategie van extreem-rechts om zich naar de buitenwereld toe soms iets gematigder en redelijker voor te doen dan ze werkelijk zijn om zo nieuwe leden te lokken.
Niet alleen van extreem-rechts. Elke partij werkt zo.

Maar mijn probleem lag niet in het feit dat ik een gematigder standpunt verwacht had, ik had minder platte populistische praat verwacht.
Oud 16 oktober 2009, 23:10   #149
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Niet alleen van extreem-rechts. Elke partij werkt zo.

Maar mijn probleem lag niet in het feit dat ik een gematigder standpunt verwacht had, ik had minder platte populistische praat verwacht.
Ja, de snede die we gezien hebben (we moeten natuurlijk wel rekening houden met manipulatieve montage) was wel erg biernazi-gewijs.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 16 oktober 2009, 23:13   #150
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ja, de snede die we gezien hebben (we moeten natuurlijk wel rekening houden met manipulatieve montage) was wel erg biernazi-gewijs.
Zelfs als zou er manipulatief gemonteerd zijn geweest, dat verandert nog altijd niks aan hetgeen die lui gezegd hebben, en op welke manier.
Oud 16 oktober 2009, 23:13   #151
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De vraag is nu: hoe hoog is het biernazi gehalte van het N-SA?
Oud 16 oktober 2009, 23:19   #152
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag is nu: hoe hoog is het biernazi gehalte van het N-SA?
Een andere vraag kan zijn: zouden ze met kastes werken?

Misschien willen ze gewoon hired goons als voetvolk en is het klein groepje coordinatoren een stuk slimmer.

Ik twijfel in elk geval sterk dat ze een egalitair verband hebben. Egalitarisme is voor demokraten.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 16 oktober 2009 om 23:23.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 23:22   #153
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zelfs als zou er manipulatief gemonteerd zijn geweest, dat verandert nog altijd niks aan hetgeen die lui gezegd hebben, en op welke manier.
Ge moogt drie keer raden wat het doel is van manipulatieve montage.
Oud 16 oktober 2009, 23:26   #154
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Behalve als we met dat geweld op een goed blaadje bij andere mogendheden komen te staan natuurlijk.

Crembo
Inderdaad. Ga nog wat brandbommen gooien op onschuldige burgers in Afganistan. D�*t is niet gewelddadig.
1/ Eerst maak je Afganistan onleefbaar door alles plat te bombarderen.
2/ Daarna vang je hier vluchtelingen van ginder op.
3/ Vervolgens geef je die centen & woning, zodat ze voor jou stemmen.
4/ Herkozen zet je de oorlog in Afganistan vanzelfsprekend voort.

Laatst gewijzigd door webzwerver : 16 oktober 2009 om 23:30.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 23:26   #155
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moogt drie keer raden wat het doel is van manipulatieve montage.
Jij mag ook drie keer raden wat de reden was om die reportageploeg te beperken in hun bewegingsvrijheid om te filmen. Anders gezegd, als het resultaat hen niet aanstaat, hebben ze dat enkel aan zichzelf te danken.
Oud 16 oktober 2009, 23:29   #156
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
Inderdaad. Ga nog wat brandbommen gooien op onschuldige burgers in Afganistan. D�*t is niet gewelddadig.
Inderdaad, wat biernazistische uitspraken van de ene of de andere zijn in niets te vergelijken met de imperialistische moordpartijen van de traditionele partijen. De linkse partijen waren daarbij steeds haantje de voorste. Denk maar aan kwallen als Willy Claes e.d.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 16 oktober 2009, 23:30   #157
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een andere vraag kan zijn: zouden ze met kastes werken?

Misschien willen ze gewoon hired goons als voetvolk en is het klein groepje coordinatoren een stuk slimmer.

Ik twijfel in elk geval sterk dat ze een egalitair verband hebben. Egalitarisme is voor demokraten.
Dat is wat ik ook aan het denken was.
Ik heb hier al meermaals al dan niet vermeende leden van het N-SA Evola zien aanhalen, er moet daar toch iets van zijn blijven hangen?
Oud 16 oktober 2009, 23:32   #158
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij mag ook drie keer raden wat de reden was om die reportageploeg te beperken in hun bewegingsvrijheid om te filmen. Anders gezegd, als het resultaat hen niet aanstaat, hebben ze dat enkel aan zichzelf te danken.
Dat was enkel tijdens de "concerten", de reden hiervoor hebben ze er letterlijk bijverteld. Misschien moet je de reportage nog eens bekijken als het je niet opgevallen was.

Weet je nu ondertussen al wat het doel is van manipulatieve montage?
Oud 16 oktober 2009, 23:35   #159
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat beviel je eigenlijk niet in wat ze zegden ?
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 23:39   #160
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik ook aan het denken was.
Ik heb hier al meermaals al dan niet vermeende leden van het N-SA Evola zien aanhalen, er moet daar toch iets van zijn blijven hangen?
Vermeende leden van het N-SA halen hier erg veel aan. Qua aanhaalwerk van interessante en merkwaardige denkstof staan ze hier dicht bij de top.

Daarom is het contrast interessant tussen het biernazisme van het jeugdcongres en het hoog niveau van de N-SAers op't forum.
Slechte verklaringen van "gematigde demokraten" type Geert C, dat ze zich hier beschaafd gedragen, koop ik niet.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be