Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2009, 14:54   #41
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U schreef "wanneer mensen uit een lagere economische klasse in de plaats komen van de hogere economische klasse spreken we van verloedering...waarvoor moet ik dat woordenboek nemen??Juist ja....
Staat daar in waar uw vooroordeel vandaan komt?
Ik kom zelf uit een arbeiders gezin. Het zou nogal idioot zijn om vooroordelen tegenover mezelf te hebben.

Heb je nu al een woordenboek gevonden?
Oud 17 oktober 2009, 14:56   #42
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik kom zelf uit een arbeiders gezin. Het zou nogal idioot zijn om vooroordelen tegenover mezelf te hebben.

Heb je nu al een woordenboek gevonden?
Leg jij maar eens uit wat je met die opmerking bedoelt, of staat dit in je woordenboek?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 14:59   #43
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leg jij maar eens uit wat je met die opmerking bedoelt, of staat dit in je woordenboek?
Als je wist wat verloederen of verloedering betekende, zou die opmerking van mij klaar en duidelijk zijn.
Oud 17 oktober 2009, 15:01   #44
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je wist wat verloederen of verloedering betekende, zou die opmerking van mij klaar en duidelijk zijn.
Daar gaan we weer, uiteraard weet ik, werkend in die wijken; wat dit betekent dus kom maar snel van je hoogdravende paardje af en verklaar eens wat je met je opmerking bedoelt! Of kun en durf je niet, held op sokjes?
Oud 17 oktober 2009, 15:08   #45
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar gaan we weer, uiteraard weet ik, werkend in die wijken; wat dit betekent dus kom maar snel van je hoogdravende paardje af en verklaar eens wat je met je opmerking bedoelt! Of kun en durf je niet, held op sokjes?
Er is niets dubbelzinnig aan mijn opmerking, ik bedoel exact hetgene wat ik heb geschreven: wanneer mensen uit een lagere economische klasse in de plaats komen van de hogere economische klasse spreken we van verloedering.
Oud 17 oktober 2009, 15:30   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fijn, ik woonde er ook als migrantenkind trouwens, en heb de komst van de eerste generatie dus van dichtbij meegemaakt..maar uiteraard zeg ik dit om vooroordelen in de hand te werken, uiteraard!
Er vestigden vanaf de jaren zeventig moslims in Borgerhout, vooral in de buurt van de Kwerijstraat, Bijlstraat, Kattenberg en Bothastraat...in leegstaande herenhuizen waar Vlamingen vanwege de dure prijs van stookolie geen belangstelling voor had, het was toen "chic "op een Amelinkxappartement te wonen,en naarmate het aantal migranten toenam veranderde de wijk...de lokale kuidenier trok weg, evenals de frituur en kapper, het nieuwe publiek kwam niet over hun vloer...zo ontstond de lokale economie gericht op migranten, maar das allemaal vooroordeel hoor, uiteraard!
Nee.
Ik ga hier geen ban riskeren, maar jij en ik weten het.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 16:41   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Fijn, ik woonde er ook als migrantenkind trouwens, en heb de komst van de eerste generatie dus van dichtbij meegemaakt..maar uiteraard zeg ik dit om vooroordelen in de hand te werken, uiteraard!
Er vestigden vanaf de jaren zeventig moslims in Borgerhout, vooral in de buurt van de Kwerijstraat, Bijlstraat, Kattenberg en Bothastraat...in leegstaande herenhuizen waar Vlamingen vanwege de dure prijs van stookolie geen belangstelling voor had, het was toen "chic "op een Amelinkxappartement te wonen,en naarmate het aantal migranten toenam veranderde de wijk...de lokale kuidenier trok weg, evenals de frituur en kapper, het nieuwe publiek kwam niet over hun vloer...zo ontstond de lokale economie gericht op migranten, maar das allemaal vooroordeel hoor, uiteraard!
exactly
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 17:09   #48
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is niets dubbelzinnig aan mijn opmerking, ik bedoel exact hetgene wat ik heb geschreven: wanneer mensen uit een lagere economische klasse in de plaats komen van de hogere economische klasse spreken we van verloedering.
En waarom zou dit zo zijn, is moraliteit gekoppeld tegenwoordig aan inkomen?
Verloedering is dus afhznkelijk van inkomen?? Dus wie bijvoorbeeld in een sociale woning woont draagt hoe dan ook bij aan verloedering?
Wat een ongelovelijk elitair standpunt, waar baseer je jezelf eigenlijk op, als omhooggevallen arbeiderskind?
Oud 17 oktober 2009, 17:12   #49
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee.
Ik ga hier geen ban riskeren, maar jij en ik weten het.
Wat weten we lieverd? ben benieuwd....dat jij blind en doof bent en hoe dan ook voorstander van wat we moeten zien als "verrijking" zonder kritische bedenking omdat je dan racist bent,zo iets Filoke?
Oud 17 oktober 2009, 17:13   #50
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
exactly
Pas op hoor, wie dit denkt is een racist!
Oud 17 oktober 2009, 17:50   #51
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:

En waarom zou dit zo zijn, is moraliteit gekoppeld tegenwoordig aan inkomen?
Verloedering is dus afhznkelijk van inkomen?? Dus wie bijvoorbeeld in een sociale woning woont draagt hoe dan ook bij aan verloedering?
Wat een ongelovelijk elitair standpunt, waar baseer je jezelf eigenlijk op, als omhooggevallen arbeiderskind?
Ik heb je al eens gezegd dat ik me niet ga bezig houden met jouw drogredeneringen.

Ga heen en koop een verklarend woordenboek.
Oud 17 oktober 2009, 19:51   #52
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Lijkt me idd zeer duidelijk.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 20:23   #53
Callisto
Vreemdeling

Callisto's schermafbeelding

Standaard

Marokanen hebben geen respect, waar er veel samenklitten gaat de buurt achteruit.
Ik ben van Antwerpen, en heb nog geweten dat de braderij in de statiestraat/driekoningenstraat bijna 3 weken duurde en dat mensen van hier en ende afzakte. Ben onlangs nog eens naar de driekoningenstraat geweest en schrok me een hoedje. Er is veel veranderd en zeker niet in de goede zin! Dat is daar een tweede borgerokko aan het worden
Ken iemand die een hele tijd voor het ocmw gewerkt heeft met sociaal tewerkgestelde, wat die te vertelen heeft is te zot voor woorden. Marokaanen worden in apartementen gestoken dat tip top gemeubeld is met toestelen van whirlpool... een paar weken nadien konden ze het appartement terug gaan opknappen, de "nieuwe Belgen" hadden alles afgebroken, tot de planken van de vloeren in de slaapkamer. Alles was vies en blijkbaar wilde ze niet weten van een toillet....
een ander verhaal dat hij mij vertelde is dat een Marrokaan gewoon vlakaf tegen hem zei dat hij het vertikte om gebruikt wc papier in de pot te gooien, die vetzak gooit dat gewoon naast de pot en een ander kan het gaan opkuisen, op de vraag waarom dat die dat deed antwoorde die dat dat een teken is dat hij geen respect heeft voor "onze cultuur" en dat hij dat op die manier duidelijk maakte
...
Oud 17 oktober 2009, 22:51   #54
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Tis zoals in een café pissen naast de pisbak dus
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 00:12   #55
Callisto
Vreemdeling

Callisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Tis zoals in een café pissen naast de pisbak dus
Als ge straal bezopen bent kan dat wel eens gebeuren denk ik, maar volgens mij is het verboden voor moslims om alcohol te benuttigen, dus van zattigheid kan het niet zijn en in weze gaat het daar ook niet om, het gaat om de rede dat hij opgaf geen respect voor "jullie cultuur"?? waarom omdat het hier geen islam theocratie is. Als dat de ingesteldheid is waarom vertrek je dan gewoon niet naar een "Cultuur" die je beter ligt. Waarom alles kapot neuken, u religieus gezwets opdringen enz...als je niet content bent verhuis dan naar andere oorden.

Laatst gewijzigd door Callisto : 18 oktober 2009 om 00:22.
Callisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 00:13   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Callisto Bekijk bericht
Als ge straal bezopen bent kan dat wel eens gebeuren, maar volgens mij is het verboden voor moslims om alcohol te benuttigen,

Volgens hun heilig boekje is het ook verboden geld aan te nemen dat niet uit arbeid voortkomt en toch........
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 00:35   #57
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
1) Jij gaat er dus vanuit dat mensen vrijwillig in verloederde wijken gaan wonen?

2) "Respect" is het enige dat verloedering meebrengt? Was het een gebrek aan respect die het proletariaat in de beluiken samendreef? Was het gebrek aan respect dat bidonvilles veroorzaakt?

3) Jij vindt de tegenstelling Marokkanen vs "normale mensen" ...heu normaal?
1/ Die zijn vrijwillig naar België gekomen, nietwaar ?
2/ Als loeders ergens gaan wonen, ver-loedert de wijk. Logisch.
3/ Natuurlijk . Wat is er verkeerd aan deze tegenstelling ? Normale Belgen versus abnormale Belgen ( = fake Belgen, snel Belgen, Nieuwe belgen, Papieren Belgen enz )
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 00:41   #58
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch niet, omdat ze verloederd waren, met lage huren, gingen de nieuwkomers daar wonen. Anderlecht en Molenbeek waren al lang verloederd en in Antwerpen 't Kiel ook.
Het Kiel was een volkse wijk, vooral rond de Abdijstraat en " den Tir ", maar verre van verloederd. Pas vanaf dat de Marrokkanen daar in massa komen wonen zijn, is het bliksemsnel bergaf gegaan in de wijk. Een échte strontwijk is het geworden, een schande en doodtriestig om aan te zien.
Oud 18 oktober 2009, 00:47   #59
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw legende die je graag verspreidt omdat ze vooroordelen bevestigt.

Ik heb die wijken 40 jaar geleden gekend: Borgerhout, 't Kiel, 't Zuid, Anderlecht, Molenbeek.
In sommige heb ikzelf gewoond.
Familie woonde er en ik had ook kennissen die er woonden.
Toen waren er nauwelijks moslims.
Toen waren die wijken al "goedkope wijken"

Néé, niet de Cogels Osylei.
Net zoals ik dus. Wie weet heb ik je als kind wel eens tegengekomen.
Maar als in die wijken op bepaalde plaatsen goedkope woningen te vinden waren , waren dat zeker geen verloederde wijken. Gewoon volkse wijken. Maar met de massa-invoer van de vreemden is het daar echt onleefbaar geworden voor een normale Belg.
Oud 18 oktober 2009, 00:49   #60
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Loeder : schurk, smeerlap...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be