![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je moet ook bedenken dat dikzakken minder lang leven. Ze kosten ons dus een pak minder aan pensioenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel moet er blijvend een sensibilisering zijn in die zin dat mensen niet voor de zot worden gehouden. Als ik hoor bijvoorbeeld dat er in ontbijtgranen gewoonweg veel meer suikers zit dan de fabrikant wil doen laten vermoeden of als diezelfde fabrikant bepaalde gegevens heel bewust verzwijgt of verdoezelt dan is dit eigenlijk een vorm van oplichterij ... (net zoals de tabaksgiganten jarenlang de gevolgen van de sigaret is blijven voorliegen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Kijk, mensen, dit moet niet worden gereduceerd tot een financieel of liberaal-relativistisch discours. De vraag is van een heel ander niveau:
Waarom zouden wij perversie en imperfectie koesteren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als een papzak meent naast mij op de bus te komen zitten, zorgt hij voor overlast. Hij stinkt wegens overmatig zweet dat in de huidplooien blijft zitten. Ik heb minder plaats, wordt geplet en voel me ongemakkelijk. Ze zorgen voor een grotere belasting voor het milieu wegens extra vuiligheid van etenswaren en een grotere uitstoot bij gemotoriseerde voertuigen. Dat niet alleen, het is ook een teken van wat er mis is met onze maatschappij. Of vindt jij het soms normaal dat mensen zo dik worden dat ze ervan sterven? Obesitas is niet normaal. Het is niet iets wat je maar moet tolereren zoals je dat doet met mensen die witte sokken dragen in hun sandalen. Het is een ziekte, overmatig eten is een verslaving. En de mensen die er aan lijden moeten genezen worden.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom uit een middenklassers gezin. Ik ben toch niet dik. Mijn schildklier werkt goe snel.
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Dat kost ook weer geld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Het mag gerust extra geld kosten. Nogmaals: het gaat hier niet om geld maar om de sociale hygiene en de morele kwaliteiten van een beschaving.
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 17 oktober 2009 om 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben toen ik klein was relatief mager geweest, dat was ook niet alles.
![]() |
#34 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is niet gewoon een verslaving. Een verslaving heeft ook diepere oorzaken buiten het genot alleen. Waarom slikken mensen zoveel antidepressiva, waarom zijn er zoveel zelfdoders, waarom is er zoveel onvree? Omdat mensen ongelukkig zijn. Los dat op en de meerderheid van de maatschappelijke problemen wordt grotendeels vermeden.
![]() |
![]() |
#35 |
Partijlid
|
![]() Om echt minder dikke mensen te bekomen moet je gezond eten en meer bewegen promoten. Volgens mij doet westerse media dat het best, zeker hollywood, door vooral mooie fitte mensen als voorbeeld te tonen in films, tv, magazines, muziekvideo's. Oppervlakkig misschien maar het werkt.
En op scholen meer aandacht voor de basics van gezondheid (uitleg over cardio, calorieën en een voedingstabel bv) ipv de spelregels van een bepaalde sport die maar enkelen interesseert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat werkt averechts. Het maakt een nieuw probleem aan (magerzucht), zonder iets te doen aan de papzakkerij. De grootste groep papzakken woont in de VS. De VS zijn ook het land waarin de dieet-hype het hardst bezig is. Kunnen de liberalen trouwens zich terug bezig gaan houden met hun beurzen en aandelen en niet tussenkomen in serieuze discussies? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burgemeester
|
![]() En hoe je het oplost. Controleer de koopwaar. Op alles RFID chips en controleren wat mensen kopen in de winkel. Dan heb je wel ook big brother die van monitoring tot control overgaat. Maar het zou denk ik werken. Maar dan gaan mensen minder kopen.
Het kapitalisme ligt mee aan de oorzaak van obesitas. Het kapitalisme is brutaal en het laat vrijwel iedereen koud of jij je dood eet. Je hebt waarschijnlijk 2 �* 4 keer het bedrag geconsumeerd dan de gemiddelde persoon. Goed voor hun!
![]() |
#39 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik kan het ook spenderen aan iets dat ik nu nodig heb, dat is dan mijn keuze en ik zal ermee moeten leven. Als ik alles blijf uitgeven dat ik op jonge leeftijd verdien, zal ik lang mogen blijven werken. Dat is dan ook mijn eigen keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Het verband tussen "normale" eetpatronen en morele kwaliteiten is mij nog niet geheel duidelijk. Beheersing van de eetdrang gaat niet noodzakelijk gepaard met beheersing van de geweldsdrang bijvoorbeeld. Beschavingsdrang kan opzichzelf, ofschoon ze beheersing nastreeft, ook weer onbeheerst zijn, op het immorele af.
|
![]() |
![]() |